Gestopt met de pil Augustus 2010 ~DEEL 3~

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by blike1987, Oct 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sheltie

sheltie Niet meer actief

dan nu eindelijk de echo van de laatste keer. Sorry mijn printer staat boven en de pc sinds kort beneden.

2. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Ziet er goed uit Sheltie, mooie echo hoor!!

Kan je al wat meer relaxen en ontspannen nu?

3. sheltie

sheltie Niet meer actief

jahoor, het gevoel is goed dus daar vertrouw ik op. De kwaaltjes zijn aanwezig en dat is volgens de vk een goed teken.

4. mooie echo sheltie! En fijn dat je nu wat minder ziek bent en weer wat actiever wordt. Komende periode is de beste van de zwangerschap hihi, lekker pronken met je buik maar je gewon goed voelen! Geniet ervan!

Igor de eerste werkdag is goed verlopen! Ik ben moe maar voldaan hihi :) Kreeg natuurlijk heel veel over me heen gestort en het was ook nog eens een drukke dag volgens de bedrijfsleidster dus het was best even aanpoten, maar ik ben erdoorheen gekomen en ik mocht lekker om half 4 naar huis dus ik ben meteen Aline op gaan halen. Vond het vanmorgen wel even moeilijk hoor om haar zo bij een vreemde achter te laten.. Maar heb me ingehouden dus niet gehaald. Even een paar keer diep ademhalen in de auto haha en toen ging het wel. En toen ik rond half 12 belde was ze ook heel erg aan het huilen dus dat vond ik wel erg. Maar daarna heeft ze gegeten en geslapen en in de namiddag was ze heel aangenaam dus ik denk dat het vooral even een verwarring was van vroeg opstaan, een vreemde plek en mama weg. Mevrouw is net als ik nogal een uitslaper dus als ze haar kostbare ochtenduurtjes niet heeft gepakt is ze niet te genieten haha. Nu ligt ze lekker in de box te spelen en ik geniet even van het momentje rust voordat ik iedereen af moet gaan bellen om te vertellen over de eerste dag en dan begint het hele ritueel weer opnieuw; aline in bad, pyjama aan, eten koken, eten, aline eten, aline naar bed en wij naar bed haha. Morgen begin ik half 9 en weer tot half 4, en wo do ook en vrijdag van 8 tot 12 en van 15 tot 19 dus dat is ook goed te doen voor een eerste week, nog even wennen en dan het weekend lekker vrij. En volgende week is het waarschijnlijk ook zo en dan daarna heb ik denk ik 'normale' uren, want vooralsnog moet er steeds een verantwoordelijke bij zijn om me te helpen. Een ander meisje hielp me nu maar zij legde het me niet echt uit dus ze zei alleen steeds wat ik in moest vullen maar het gaat met codes enzo dus aan het eind van de dag wist ik nog niet wat ik nou heel de dag gedaan had haha. en het laatste halfuurtje kwam er een ander meisje die het wel wat strenger aanpakte maar dat was wel beter want zo kon ik tenminste aantekeningen maken enzo en het echt goed uitgelegd krijgen. Dat scheelt haha!
    En wat igor zegt klopt wel, bij het vliegveld heb je een hele aparte sfeer, wel leuk hoor! Ons kent ons, ging ik bij de bakker op het vliegveld iets te eten halen en dan even kletsen en de toiletjuffrouw erbij enzo haha. En de directeur van het nieuwe radisson blu hotel (waar ik ook gesolliciteerd had) kwam nog langs bij ons maarja nu heb ik al werk hihi :p maargoed dus ook handig voor contacten etc.

Waar ik alleen enorm van baal is mijn knieen want ik heb na de laatste keer rennen enorm pijn in beide knieen en het wordt alleen maar erger. En hier kon ik wel zitten maar het is niet echt superhandig want je moet steeds opstaan om dingen te pakken enzo en an vooral opstaan en gaan zitten of lang op mijn benen staan dat doet echt pijn. En natuurlijk geen pijnstillers bij me dus ik heb er nu maar 1 genomen. Dus even kijken of dit vanzelf overgaat en anders moet ik daarvoor ook maar naar de dokter ofzo..

Nou dat was het lange verhaal wel weer haha!

5. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sheltie, mooie echo meis! Fijn dat je het nu hebt kunnen vertellen aan iedereen :)

Igor, ja ik ga inderdaad ook af op mijn gevoel maar soms kunnen mensen je wel aan het twijfelen brengen, moet nog soms wat minder onzeker zijn en op mezelf vertrouwen!

Luca, fijn dat je werkdag goed ging! En ook spannend voor aline dus, fijn dat het goed is gegaan. Over je knieen, hardlopen is echt funest voor je knieen! Dat is wel een nadeel. Heb je wel goeie schoenen voor op zachte of harde ondergrond (afhankelijk waar je op rent)?

Hier alles goed, vandaag ruim 2 uur gewandeld met Hugo, was lekker om er even uit te zijn en het weer was goed :)

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    sheltie--> mooie echo hoor! leuk om weer een echo te zien :)

luca--> wat super dat je een leuke werkdag hebt gehad zal wel even heftig zijn de eerste week even zwaar totdat je er weer aan gewend bent :)
    voor je knieen hoop ik dat je niet al te veel last heb en dat het met wat pijnstiller snel over is.

lupita--> heerlijk hoor 2 uur gewandeld is wel even lekker he en het was mooi weer :) deze hele week word mooi weer he.

hier vandaag een lekker dagje gehad ben eerst gaan taart proeven vanmorgen en het was heeeeerlijk we hadden een framboossmaak, peersmaak en een smaak met verschillende vruchten met voornamelijk bloedsinaasappelsmaak.
    wij hadden zelf gewoon het standaard in ons hoofd van chocola, slagroom en banketbakkersroom maar het is dus framboos geworden want als het warm weer word met het trouwen dan zijn die smaken niet zo lekker en is framboos lekker fris.

en vanmiddag ben ik met een vriendin met der mee geweest naar de verloskundige was een soort kennismakingsafspraak ofzo? ze moesten in ieder geval allemaal vragen beantwoorden en kreeg een kinderkoffertje mee met allemaal boekjes en papieren enzo dus was heel aandachtig aan het luisteren :) weer wat geleerd haha

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Gelderland
    Luca, wat goed dat het zo geslaagd was het werken en ook voor Aline. Kan me voorstellen dat je hoofd duizelde na al die informatie, maar voor je het weet zit je er helemaal in en weet je niet beter...

Lupita ik zou denk ik ook onzeker worden hoor, je denkt toch dat je met mensen te maken hebt die er verstand van hebben. maar ja je kan niet elk kind over 1 kam scheren denk ik dan. Ach als je het niet probeert weet je het ook niet

Ikkuh ooohh lekker taart met framboos, ik ben echt gek op framboos en zeker fris voor straks.
    Ik moet toch zeggen dat ik het echt heel erg knap van je vindt dat je met je vriendin mee gaat, ik heb zoveel respect voor jou. Tuurlijk leer je ervan, maar het allerliefste zit je daar toch voor jezelf.

20 april ga ik de pretecho in 3D laten doen en mijn moeder en vader gaan mee, leuk hè. In eerste instantie zou alleen mijn moeder mee gaan, maar toen bedacht ik me later dat mijn vader het waarschijnlijk ook wel heel leuk zou vinden. En ja hoor, eerst was hij wat huiverig (toch niet eng en toch niet in het ziekenhuis en hoe gaat dat dan enz...haha) maar toen ik had uitgelegd wat het precies was begon hij helemaal te stralen en wil hij graag mee. Dat vind ik ook echt heel leuk, want mijn vader en ik zijn 2 handen op 1 buik en hij is heel speciaal voor mij. En ik ben de dag voor mijn vader zijn verjaardag uitgerekend, zou toch een leuk kadootje zijn als het een dag later wordt op zijn verjaardag. Mijn neefje is nl geboren op de verjaardag van mijn moeder :D

8. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee allemaal,

Heb van de huisarts weer een hele bult medicijnen meegekregen, weer een puffer en een neusspray. De longen klonken dit keer schoon en ik moest even gaan afwachten tot het weer wat warmer wordt. Volgens haar knappen dan veel kindjes op... persoonlijk heb ik hier een hard hoofd in, maar we zullen zien! Hij spuugd in ieder geval de laatste dagen wel weer iets meer en wil zijn flessen ineens niet leegdrinken. Hij vertikt het gewoon! :S
    Vanmiddag weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd of hij nu wat beter gegroeid is!

Van de fruitallergie maakte de dokter ook niet zoveel, ik moest eerst goed gaan uitzoeken waar hij nou precies op reageerde.. dus ben het nu allemaal steeds precies aan het opschrijven.
    Volgens de dietiste mocht ik het gewoon door blijven geven als hij uitslag kreeg mits hij verder geen klachten heeft (pijn, jeuk, ongemak) volgens de huisarts moet ik direct stoppen als hij uitslag krijgt... lekker tegenstrijdig dus. Weet nu ook niet meer wat ik moet geloven.... Als hij straks met het warmere weer nog niet opknapt ga ik maar eens om een allergietest of bloedonderzoek o.i.d. vragen want het zit me toch niet lekker.

Luca:
    Gefeliciteerd met je baan nog! Fijn dat je eerste werkdag is bevallen :) Dat zal wel weer wennen zijn, na je vrije leventje ;)

Lupita:
    Ik had dit eerst ook met Nick, toch maar een grotere speen gaan gebruiken, hij drinkt nu ook zijn flessen in tien minuten op, maar zolang hij hier geen last van heeft was het volgens het CB geen probleem. Hij dronk aan de borst ook altijd al heel snel.

Sheltie:
    Mooie echo hoor! :D

Ikkuh:
    Klinkt lekker, jummie :p

9. hooi allemaal kwam even kijken hoe het gaat hier!

Igor wat leuk dat je vader ook mee gaat! Dat zal vast heel bijzonder worden!

Blike hopen dat de medicijnen iets doen, arm menneke.. En dat fles niet leeg willen drinken dat deed Aline ook, precies ook met die leeftijd. Bij haar waren het de tandjes en een paar dagen later werd ze verkouden.. maarja nick heeft natuurlijk ook last van andere kwaaltjes..

Nou ik ga er wer vandoor want inderdaad drukdrukdruk! Even snel aline badderen en dan eten maken en de hele avondriedel. fijne avond iedereen!

10. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee Luca, Aline precies 8 maanden vandaag zie ik :D

Nick is nu 70,5 cm en 7050 gram.
    Hij was maar 310 gram aangekomen de afgelopen maand, nog even niet gaan afbouwen met flessen dus!
    Over een maandje weer heen maar misschien ga ik tussendoor ook nog wel een keertje langs om te wegen...

11. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blike, wel grappig, 70,5 cm en 7050 gram ;) hopelijk komt Nick er snel bovenop en groeit hij hard!

Hugo heeft vannacht tot 5 uur geslapen! Wat een luxe ;) om half 5 begon hij een beetje te huilen (nog niet echt duidelijk, alleen een beetje aan het jammeren) dus heb ik 10 min. later zijn speen gegeven en ben ik zijn fles gaan maken. Toen ik boven kwam lag hij alweer te slapen dus heb ik nog gewacht tot 5 uur en hem toen toch maar voorzichtig uit bed gelicht. Hij had het misschien nog wel iets lager volgehouden maar geen 2 uur en anders is het vrij lastig om het ritme van overdag een beetje op peil te houden. Als hij nu om 6 uur wakker was gehouden had ik waarschijnlijk wel kunnen rekken tot 7 uur. Hij dronk wel maar 100 ml dus was om half 7 weer wakker en heb hem om 7 uur nog even een uurtje bij mij gelegd en om kwart over 8 heeft hij zijn ochtend fles gehad. Nu hopen dat hij dit vaker vol gaat houden en uiteindelijk door gaat slapen! En dit gewoon met 5 flessen overdag (hij drinkt nu meer overdag) ipv 6 flessen overdag zoals cb had aangegeven :) ben blij dat ik mijn eigen pad heb gevolgd.

12. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Igor, wat leuk dat je ouders meegaan naar de echo! Zullen ze vast heel erg leuk vinden inderdaad. Ben benieuwd hoe het gaat! Hopelijk krijg je een paar mooie kiekjes :D

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    igor--> leuk hoor dat je ouders mee gaan met 20weken echo :) zullen ze zeker heel leuk vinden.
    weet niet meer of hier al eens wat over verteld is maar gaan/willen je vriend zijn ouders niet ook mee? of mag dat niet te veel mensen?

blike--> wat en gedoe he met die huisartsen word je toch gek van.
    ik hoop dat nick zich snel beter zal voelen het warme weer komt eraan dus dan hopen dat het snel over is en anders zeker verdr stappen ondernemen.

luca--> red je het allemaal een beetje? klinkt allemaal heel erg druk op facebook :) maarja wel lekker dat je weer een baan hebt he.

lupita--> nu maar hopen dat hugo snel door zal slapen! is voor jou ook fijn iets meer nachtrust.

hier gaat het allemaal weer beginnen me vriend moet dus de 30ste weer naar mck en dan hopen dat het weer wat positiever voor ons zal worden dus 2 weken erna krijgen we de uitslag alleen dan moeten we daarheen voor de uitslag... ben daar best bang voor...
    verder merk is dus overduidelijk nu dat ik echt snel afgeleid ben en dat ik ook minder vrolijk word... besefte het gisteren echt en me vriend gaf het toe maarja de stress met alles begint nu echt te komen, de angst dat het zaad weer niet goed is en dat het weeeeeeer langer wachten word, en het begint nu al fout te gaan met de locatie voor het trouwen gelukkig dat me broer zijn vriendin alles regelt want ik ben er bijna klaar mee met al die fouten...
    en dan ook nog gisteren een rotklant gehad die tegen me begon te flippen dus toen ruzie gekregen met die vrouw haha en dan stond ik ook nog eens met een rotcollega waar ik niks mee heb haha dus gaat helemaal super echt van die rotdagen nu.

14. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Gelderland
    Ikkuh het is niet meer dan logisch dat ook jij een beetje de balen er van krijgt en wat meer prikkelbaar wordt en gespannen. Het is ook niet niks meis. Ik vind het sowieso al bewonderingswaardig hoe je hier steeds op iedereen reageert en dat je over de 9maandenbeurs gaat en dan ook nog met je vriendin mee naar de verloskundige terwijl je zelf zo graag wil.....en vaak als je je dan even wat minder blij voelt komt alles tegelijk. Ik zou zeggen; geniet van het weekend lekker van het weer, laat de boel de boel en ga met je vriend iets leuks doen, even de gedachten verzetten als dat lukt. Ik blijf echt voor jullie duimen dat het allemaal goed komt. *knuffel*

En volgens mij heb ik het inderdaad al een keer eerder vermeld maar mijn vriend heeft geen contact meer met zijn ouders, ik heb ze ook nooit gezien en zal ze ook nooit te zien krijgen. Dat heeft met het verleden te maken, zijn moeder was/is alcoholist en zijn vader had/heeft losse handjes dus hij heeft met zijn ouders gebroken. De ouders van zijn beste vriend zijn min of meer zijn surrogaatouders zeg maar :) Ons kindje krijgt ook mijn achternaam omdat mijn vriend zijn achternaam absoluut niet aan ons kindje wil geven.

Lupita wat goed dat je je eigen gevoel volgt en helemaal dat het dan ook goed gaat. Nog even en hij slaapt de hele nacht door:)

Blike ik hoop ook dat Nick zich snel beter gaat voelen en inderdaad het wordt mooi weer, dus lekker naar buiten energie opdoen, wie weet helpt dat alleen al heel goed.

Luca hoe bevalt je baan, al een beetje gewend?

15. sheltie

sheltie Niet meer actief

@ ikkuh: heel erg veel sterkte voor de komende tijd weer! Ik duim dat alles nu voorspoedig verloopt voor jullie.

@ igor: wat fijn dat jouw ouders mee gaan. Dat van zijn ouders had je idd al eens verteld.

@ blike: hoop dat Nick snel weer wat opknapt. Wat igor zegt het zonnetje buiten zal zijn werk ook wel mee leveren.

Ik ben gisteren weer voor controle geweest en het hartje was duidelijk te horen. de vk was weer zeer tevreden.

16. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Gelderland
    Sheltie wat fijn dat alles nog steeds goed is, moet jij nu ook vaker voor controle of ga je ook om de 4 weken?

17. sheltie

sheltie Niet meer actief

ik ga om de 4 weken gewoon. Krijg geen extra controles.

18. Hai iedereen, ik kom weer eens aanwaaien :)

Lupita fijn dat Hugo goed slaapt!

Ikkuh ohjee even een baalperiode, nou heel logisch hoor! En dat soort dingen komt altijd tegelijk, zal je zien dat je daarna in een keer een periode hebt dat alles je voor de wind gaat! en ach vervelende klanten heb je altijd haha, wij hadden er vanmiddag ook eentje :p maar die moet je maar snel vergeten want het is het niet waard om daarover te piekeren hoor!

Igor ja dat van de ouders van je vriend had je idd verteld. Wil hij zijn naam niet veranderen eigenlijk dan? Hij kan evt jouw achternaam toch ook aannemen mocht hij dat willen? Als hij zo'n vervelende associatie heeft met die naam.

Sheltie wat fijn dat alles goed gaat! hoe ver ben je nu? Kans dat er nu nog iets mis gaat is heel klein toch? Ga je ook laten controleren op syndroom van down?

Hier gaat alles goed, Aline is al helemaal gewend bij de gastouder dus ik ben ook gerustgeteld wat de oppas betreft :) Verder neem ik haar gewoon 's ochtends mee voor k ga werken en dat uurtje dat ze dan later komt krijgt de oppas gewoon betaald want tja zij heeft die uren wel in haar contract staan maar ik ga haar niet om kwart over 7 al naar de oppas brengen als ik zelf pas om half 9 moet beginnen (en het ligt op mijn route terwijl het voor mijn vriend om is).
    Deze week is ze dan 5 dagen geweest maar kwam ik haar wel steeds om half 4 ophalen dus ze heeft steeds het eind van de dag hier doorgebracht. Volgende week moet ze wel tot kwart over 6 blijven omdat ik dan tot 7 uur werk en mijn vriend haalt haar dan op, maar ik neem haar dan gewoon mee om kwart over 8 en dinsdag gaat ze naar de vriendin van schoonvader en ben ik om 3 uur klaar. en dit weekend en volgend weekend ben ik nog vrij dus daar ga ik nog even van genieten! Vanaf de week erna moet ik waarschijnlijk ook de weekenden werken. Maar dan ben ik wel een dag doordeweeks extra thuis met mijn meisje :) En op werk gaat het ook heel goed, ik begin het nu goed onder de knie te krijgen al zijn er toch superveel uitzonderingen die ik allemaal uit mijn hoofd moet leren dus het is vooral veel herhaling en alle gevallen voorbij zien komen en op een gegeven moment leer je het vanzelf wel gelukkig :) De eerste dag voelde ik me echt dom maar nu merk ik dat ik toch wel snel leer want een ander meisje is er nu een maand (die zit nu aan het eind van haar opleiding zegmaar) en ik kan al bijna evenveel als zij..

Nu ga ik even aline in bad doen dan is die ook weer klaar om straks naar bed te gaan! Ze slaapt nu gelukkig de hele nacht door (of ze word om half 6 wakker maar dan neem ik dr een uurtje bij me en om half 7 ga ik eruit), hebben haar schema ietsje aangepast. Ze eet nu om 8 uur dus ze gaat een uurtje later slapen (half 9 ipv half 8), en om 7 uur zijn wij er allebei uit dus dan word ze ook wakker van het geluid etc. Maar slaapt ze dus wel mooi de hele nacht, en overdag doet ze nu grotere dutjes (ongeveer 45 min a anderhalf uur) dus dat is helemaal prima! Over een tijdje de middagdutjes reduceren tot 1 middagdutje van 2 uurtjes en dan is ze helemaal op schema!

19. sheltie

sheltie Niet meer actief

@ luca: ik ben nu 14 weken zwanger. Zit dus al in het 2de termijn. We laten geen tests doen. Als het kindje wel het syndroom van Down zou hebben, houden we het toch wel. Met zo'n test kan je je naar mijn idee toch niet helemaal voorbereiden op wat gaat komen. Je gevoel kan wel heel anders zijn wanneer je je baby voor het eerst vasthoudt. Dus hier geen testen.

Wat fijn dat Aline het naar haar zin heeft bij de oppas. Dan kun jij ook wat geruster gaan werken en haar daar achterlaten.

20. Lupita

Lupita Bekend lid

Aug 26, 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, iedereen aan het genieten van het lekkere weer?

Ik heb vandaag weer even een rustdag genomen, vanmiddag weer even geslapen. Voel me ook niet 100%, beetje last van mijn maag. Voor de dames met kinderen klinkt dit jullie bekend: Hugo kwijlt, poept veel (elke dag overvolle luier), kan moeilijk zijn slaap pakken en slaapt onrustig. Daarnaast klakt hij sinds 2 of 3 dagen tijdens het drinken van zijn fles. Hij heeft geen verhoging of koorts. Hij heeft hierdoor wel een slecht humeur. Doordat hij klakt was ik bang voor spruw maar in zijn mond is echt niks te zien. Bij het cb vorige week hebben ze nog gecontroleerd en ze zag toen ook niks. Tandjes lijkt me sterk aangezien hij nog zo jong is.

Ik hoor het graag en als iemand tips heeft om hem wat vrolijker te krijgen zal dat ook fijn zijn ;)

Share This Page