Gestopt met de pil Augustus 2010 ~DEEL 3~

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Lupita ja dat hoop ik ook, als hij maar een beetje meewerkt dan komt het goed :D

Hadden jullie ook dat het kindje 's nachts heel actief werd..jeetje het is hier net een stuiterbal in mijn buik...draaien, schoppen, stuiteren dan voel ik het overal in mijn buik en moet daar dan weer heel hard om lachen want het kriebelt ook heel vaak....met als gevolg niet zo goed slapen ;) maar ja dit zijn wel momenten die ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer mee ga maken dus geniet er van ipv gefrustreerd te raken:p

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Hahaha nee noël was snachts juist heel rustig in mijn buik!
    Vandaar dat hij al met 3 weken snachts doorsliep denk ik hahaga
    Wat leuk de 3d echo!
    Bij babyvieuw presikhaaf??

Ikkuh sycces vandaag!!

Lupita mooi dat het bij hugo wel goed werkt
    Door bijvoeding zou het poep juist dunner moeten worden
    Geef noël nu ook pap savonds, pruimenpap, en dat lijkt wel goed te werken !!

3. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Nou dan kan ik mijn borst vast natmaken voor als hij straks geboren is:D

Ja wij gaan naar presikhaaf Babyview, ben jij daar ook geweest?

4. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Igor, Hugo was ook heel rustig 's nachts, hij was vooral 's avonds actief en dat issie nu ook ;) Hugo slaapt nu pas door dus dat hoeft ook niks te zeggen maar bij de vrouw van mijn collega was de kleine 's nachts ook erg actief en die was de eerste weken ook steeds 's nachts wakker en wou aandacht ;) dus ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat zijn!

3D echo is altijd leuk, ook als ie niet goed ligt. Je ziet toch wel heel veel en natuurlijk is het super om zijn hele gezichtje te zien maar ook al zie je maar een helft ben je ook helemaal gelukkig ;) dat had ik tenminste wel en ik heb zelfs op mijn kop gehangen bij de echo! Haha.

5. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    igor ik ben daar idd ook geweest
    is een super aardige vrouw
    werd heel rustig van haar!
    wij hebben daar de geslachtsbepaling gedaan en de 3d echo
    bij ons lag noël niet goed met de echo en heb toen n half uur lang moeten huppelen springen en duwen in mijn buik
    uiteindelijk hebben we wel wat goeie shots gehad maar mijn placenta lag aan de voorkant en noël lag met zijn voeten en benen voor zijn gezicht!!!!!!!! hahahahaah

geniet ervan het is zo mooi en speciaal!
    dan kun je al echt een beetje zien hoe hij eruit ziet!!!!
    en altijd fijn om je kind weer ff gezien te hebben toch!!!

6. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ja zeker heel bijzonder om ons ventje te gaan zien, de laatste echo is natuurlijk alweer 7 weken geleden en nu gaan we hem ook op een hele andere manier zien en daar ben ik zo nieuwsgierig naar.

Ik ga ook aan haar nog een keer vragen wat het gaat worden, misschien zegt zij wel een meisje hahaha dat zou wat zijn.

7. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hoi meiden,
    vandaag dus in ondertrouw gegaan daar begon de dag dus goed mee maarja het vervolg was dus weer wat minder...
    we hadden dus weer slecht nieuws... en werd dus ook nog eens aangegeven dat een pese geen mogelijkheid is dus als we dan verder willen dat enige mogelijkheid dus een tese misschien zou kunnen bieden.
    alleen wij geloven er dus niet meer in... en daardoor hebben we zowiezo al besloten om dat niet te gaan doen.
    wij hebben dus besloten (misschien erg vlot maar hebben er afgelopen tijd al goed over nagedacht aangezien het toch alsmaar slecht was) om voor een donor te gaan.
    daarmee hebben we dus nu 3 mogelijkheden:
    1: eigen donor vinden
    2: donor via mck uit nederland (met een wachtlijst)
    3: donor via mck uit denemarken(geen wachtlijst)

nu hebben wij dus besloten om voor optie 3 te gaan omdat zowiezo me vriend momenteel nog zoiets heeft dat ie het niet wilt vertellen in de toekomst dat het kindje van een donor is en niet van hem.
    de kans dat je zowiezo de donor dan vind is heel moeilijk.
    met optie 2 is de donor dus wel bekend en kan het kind op zijn 16de eventueel de donor eenmalig te ontmoeten (is ook nog maar af te wachten aangezien het sinds 2004 is ingegaan dus of het kind dan alsnog de donor kan vinden is nog niet 1005 zeker)
    en optie 1... tsja denk dat dat zowiezo emotioneel moeilijk is aangezien familie het kind dan ziet... nu heeft mijn vriend zijn vader wel al aangegeven dat hij er voor open staat maar dat heb aangegeven aan me vriend dat ik dat niet kan dus dat valt heel snel af.

misschien heel stom aan jullie te vragen aangezien jullie niet in zo`n situatie zitten maar wat zouden jullie doen met deze opties? als je hier geen antwoord op kan geven maakt het niks uit hoor!

nah dus zo is het gegaan vandaag en dus veel gehuil alweer maarja gaat vanzelf wel weer over

oja en heb het nu hier verteld liefst niet op fb aangezien niemand van onze situatie mag afweten alleen de mensen die ons echt goed kennen weten van het gedoe af alleen niemand weet nog over het donor enzo en dat gaan we waarschijnlijk ook niet vertellen

8. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ohja sorry meiden dat ik verder even niet reageer op jullie maar ik kan de dingen wel lezen maar slaat niet zo goed op

9. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikkuh, heftig meid! Ik zou kiezen voor optie 2, je hoeft het je kindje niet te vertellen dat je vriend niet zijn of haar biologische vader is maar als hij of zij erachter komt dan vind ik wel dat hij of zij de mogelijkheid moet hebben om zijn biologische vader te leren kennen (ook al is het niet zeker of dat tegen die tijd nog geldt). Ik zou het niet fijn vinden om mijn kindje dat te 'ontnemen'. Optie 1 lijkt me ook te heftig.

Heel veel sterkte gewenst en hopelijk kunnen jullie tot een goed besluit komen saampjes!

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hey ikkuh, ik ben het eens met lupita. Ik hoop dat dit niet onaardig overkomt maar ik vind optie 3 geen goede optie. Ik schrok een beetje toen ik het las. Ik denk dat je vriend, bijna man, daar in de toekomst misschien wel spijt van krijgt. Om het kortaf te zeggen is het een leugen,tegen je kind.
    Sorry dat ik verder ook niet reageer . Heb een nieuwe telefoon dus ben hier nog niet zo goed in.

11. Oh Ikkuh meis jeetje wat een nieuws weer! En dat op de dag van je ondertrouw :( Hopelijk hebben jullie daar in ieder geval van genoten.

Wat je opties betreft, jeetje wat een ongelofelijk moeilijke keuze zeg.. Vind het heel erg moeilijk om me in je positie te verplaatsen maar ik heb eigenlijk persoonlijk wel altijd zoiets gehad van mocht het bij mij zo ver komen dan zou ik zelf een donor kiezen, iemand die ik ken maar die niet te dicht bij me staat. Wat zijn vader betreft dat zou ik denk ik ook niet willen, toch een beetje een raar idee.. En dan de keuze tussen een donor in nl en een donor in denemarken daar kan ik je echt niet mee helpen.. Tja het ligt eraan wat jullie zelf beiden het prettigst vinden. Voor mij zou de reden om een donor te kiezen die ik ken ook juist om er open over te kunnen zijn tegen het kind, dat hij weet dat een bepaald persoon geholpen heeft hem te verwekken en dat die persoon ook in zijn omgeving voorkomt zodat hij niet later de behoefte voelt op zoek te gaan naar zijn 'echte' vader zegmaar. En ook voor mezelf het idee van een onbekende als verwekker van mijn kind dat zou ik raar vinden, dat een compleet onbekend persoon je heeft 'bevrucht' en dat die persoon evt 'zijn' kind later ook kan ontmoeten en in jullie leven kan komen terwijl je er helemaal niks mee hebt. Klinkt een beetje raar zo maar vind het moeilijk uit te leggen, het is natuurlijk een gevoelskwestie dus de enige raad die ik je kan geven is ga op je gevoel af en overleg het goed samen voordat jullie de stap nemen. Sterkte!

12. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Lieve ikkuh, wat een vervelend nieuws!! Daar sta je ook niet op te wachten op de dag van jullie ondertrouw!

Zelf zou ik eigenlijk wel voor optie 3 gaan! In eerste instantie is er geen wachtlijst. Iemand die zich beschikbaar stelt als donor doet dit om mensen te helpen en niet omdat hij zo graag een kind wil hebben. Vaak zie je ook dat ze in het contract (bij optie 1) vastleggen dat de donor geen financiele steun wil bieden. Waarom zou een donor dan een band met een kindje willen? In nl heb je de mogelijkheid dat ze elkaar ontmoeten, maar wat als de donor tegen je kind zegt dat hij hem of haar niet wil zien? Daar heeft je kind toch ook pijn van? Dus het feit dat het kind zijn biologische vader in nl kan leren kennen gaat lang niet voor iedereen op!
    Ik zou het in de toekomst wel vertellen tegen het kind maar niet met 16 jaar, ze zijn dan aan het pubberen en iedereen en alles zit je dwars. Tuurlijk is niet elk kind zo, uitzonderingen zijn er altijd!
    Medisch gezien is jouw vriend niet de biologische vader.... Maar dat vind ik zo'n onzin! Hij kiest er voor om vader te zijn! Donor wil alleen maar helpen! Bij adoptie snap ik wel dat mensen de behoefte hebben om de ouders te ontmoeten die hem/haar op de wereld gezet hebben. Als ik zelf het kind van een donor was geweest had ik deze niet willen ontmoeten.. Hij heeft mijn ouders alleen maar geholpen, maar mijn vader is degene die mijn moeder 9 maanden lang heeft bijgestaan en mij vanaf dag1 heeft opgevoed.
    Zo denk ik erover, daarom denk ik dat een donor uit een ander land geen verschil uitmaakt. In dit geval dus verschil in de wachtlijst. Als je een kindje zou willen adopteren zou je dan ook perse willen dat je kindje uit nl is, zodat als t ouder is makkelijker de biologische ouders kan ontmoeten?

Ik vind het ongelooflijk knap van jullie dat jullie voor een donor kiezen!!!! De keus uit 3 opties maakt het niet makkelijker, maar kies dat waar jullie gevoel bij goed is!
    Het is makkelijk praten als je zelf niet voor zo'n keus staat!
    Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die voor optie 1 of 2 kiezen en dat is ook helemaal prima. Er zijn geen foute keuzes hierbij, t gaat er om waar jullie je prettigst bij voelen!!

13. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Dames bedankt voor jullie succes wensen! Om 12 uur is t zover! Vind t erg eng en spannend!!!

Sorry dat ik verder ff niet reageer!!

14. oh ajlaa meis succes vandaag!!!!!!!!!!!!

15. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ikkuh wat een domper zeg, maar ik vind het zeer positief dat jullie wel gelijk verder denken ondanks dat je even heel verdrietig bent.

Mijn keuze zou optie 2 of 3 zijn, maar wel met de wetenschap dat ik het kindje zou vertellen dat hij van een donor komt. Ik zou hier zeker geen geheim van maken en het ook al zo snel mogelijk vertellen op een hele luchtige manier. Ook al begrijpen ze het dan misschien nog niet hij/zij groeit er dan mee op en tegen de tijd dat hij/zij groot genoeg is zou ik de keuze aan het kindje laten of hij/zij de biologische vader wil zien. En inderdaad deze mensen zijn geen donor geworden om vader te zijn maar om andere mensen te helpen.

Ik probeer me altijd voor te stellen wat ik zelf zou willen en ik zou het willen weten. En stel je voor dat het kindje een aantal eigenschappen of karaktertrekken heeft die helemaal niet van jullie af komen en hij gaat zich afvragen waarom hij/zij zo doet en jullie kunnen/willen daar geen antwoord op geven dan gaat ie alleen maar twijfelen aan zichzelf. En het feit dat je het vertelt doet helemaal geen afbreuk aan jullie als vader en moeder zijnde.

Wij hebben toen ook nagedacht over een eiceldonor als het bij mij niet zou lukken maar ook zeker niet van een bekende, dat zou te dichtbij komen en dan zou ik elke keer denken als we bij de bekende eiceldonor zouden zijn; eigenlijk is het jouw kind. Daar zou ik me niet overheen kunnen zetten.

Heel veel succes met jullie keuze!! Dikke digiknuffel

Ajlaa hoe was het in het ziekenhuis?

16. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Zo, op de pc dus nu kan ik fatsoenlijk reageren want ik vind mijn bericht naar Ikkuh wel onaardig overkomen.

Is de reden dat je vriend voor optie 3 wil gaan misschien omdat hij 'bang' is dat het kindje straks zijn echte vader op gaat zoeken en daar een goed contact mee krijgt?
    Voor jullie kind zou je vriend zijn papa zijn, hij wordt door hem groot gebracht. Mijn mening is dat het enige wat die donor doet is even een klein duwtje in de rug geven voor een kindje maar hij is absoluut geen vader/familie etc van hem, genetisch gezien wel maar verder helemaal niet.
    Over onze pb'tjes, zij hebben een donor uit Nederland. Die wachtlijst was ook niet zo lang volgens mij hoor..

De stoel van D. is klaar! Ik heb alleen nog een nieuw leertje (dat riempje) besteld. Deze is donkerblauw. Ik heb een witte besteld.

17. Asun

Asun Niet meer actief

@ Igor - Lize was ook altijd actief s'avonds. Ze had heel vaak de hik! Zo grappig. Lize's eerste week had ze haar dag en nacht ritme omgedraaid. Daarna ging het prima en kwam ze ongeveer 1 peer per nacht. Ze sliep ze rond 3 maanden door.

@ Ikkuh - Ik zou ook voor optie 2 of 3 gaan. Optie 1 lijkt mij te confronterend, ook voor je vriend. Verder sluit ik ook bij Lupita, Blondi en ALjaa aan. Wat Luca ook zegt, luister naar je gevoel. Dat is echt het belangrijkste en altijd goed!
    Wat een rotnieuws op de dag dat jullie in ondertrouw zijn gegaan zeg.. Hoop dat jullie nog een fijne dag hebben!

@ Aljaa - Succes meis!!

@ Blondi - Mooie stoel!!

Ik zit alweer! ziek thuis.. bleg! Husband vorige week al. We komen er maar niet vanaf.. Dus rust (waar ik niet zo goed in ben..)
    Fijne dag allemaall!

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Beterschap asun, mijn telefoon maakt sauna van jou naam. Sorry, heel flauw maar ik moest wel even lachen.
    Alias, mijn excuses, ben ik jou gewoon vergeten. Hoe is het gegaan?

19. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Aljaa dus..

20. hahaha sauna :D

Ja ik kan er ook wel om lachen ;)

Blondi suuuperleuk je stoel! Heel mooi gepimpt hoor! Je had hem toch zelf geverfd? Nog even op het riempje wachten en dan is ie helemaal hip :)

En Ajlaa hoe is het gegaan?

Igor haha leuk he die drukte in je buik. Hier was Aline vaak tegen een uur of 3 's nachts heel druk in de buik, en net voor het slapen gaan. En ze wordt nu nog steeds vaak tegen 3 uur even wakker en valt daarna weer in slaap :) Maar over het algemeen was ze vooral in de loop van de ochtend bij mij heeeul erg druk haha. Oh k mis het wel een beetje :)

Asun beterschap! Tja als je eenmaal iets in huis hebt gehaald blijft het maar rondgaan he. Even goed uitzieken en zo min mogelijk contact met anderen, hopelijk gaat het dan over :) Toen wij hier buikgriep hadden (eerst Aline toen ik en toen voelde mijn vriend zich ook niet goed) Heb ik ook alle lakens gewassen enzo en geen kusjes ed. En toen is het gelukkig bij allen overgegaan hihi.

Hier vandaag goed en slecht bezig geweest haha. Ben vandaag vrij dus heb vanochtend even schoongemaakt, wat echt hoogggggnodig was! Dus weer een fris huis, toch wel fijn als het eindelijk weer eens gebeurd is. En toen hadden we een afspraak bij de bank, we hebben een spaarboekje + spaarrekening voor Aline geopend. Op de eerste komt elke maand 10 euro en op de tweede elke maand 40. Het is verdeeld over 2 rekeningen omdat het spaarboekje de ouders daar gewoon bij kunnen en de spaarrekening kunnen wij verder niet aan zitten. Dat is dus garantie in geval van een scheiding oid zodat niet een van de ouders de rekening leeg kan plunderen maar dat het geld dus echt naar Aline gaat (als ze 18 is). En we hebben ook eindeijk een gezamenlijke rekening geopend, dus wordt het eindelijk wat overzichtelijker met onze uitgaven, voor boodschappen/dokters en vaste lasten enzo. We houden wel gewoon ieder ook onze eigen rekeningen, dan weten we precies wat we uit kunnen geven aan shoppen/leuke dingen en wat niet ;)

En het minder goede is dat ik daarna flink ben gaan shoppen haha. Ik had eerst helemaal geen zin, wilde alleen voor een legging voro Aline kijken die ik bij iemand adners had gezien die zei dat ze het in die winkel had gekocht. Maar toen zag ik ook leuke dingen voor mezelf en ook een heleboel leuke dingen voor Aline haha dus toen weer iets teveel geld uitgegeven oeps! Maar wel hele leuke dingen gescoord voor ons beiden :) alleen niet die legging waar ik naar op zoek was ahha die hadden ze niet meer. Ohja en toen had in de winkel Aline haar speen nog ergens eruit gegooid dus ik op mijn knieen overal onder kijken. Gelukkig had een mevrouw hem toen gevonden pfieuw.. Ze heeft namelijk een knuffeltje eraan hangen en dat is het enige ding waar ze enigszins aan gehecht is dus die kon ik niet kwijtraken :p

Deel Deze Pagina