Ik kan me nu een beetje voorstellen hoe het voor jou moet zijn geweest. Ook al was ik pas 4 weken zwanger en was het nog maar een klompje cellen, toch is het kut. Ik was al aan het fantaseren over hoe we het gingen vertellen, kamertje, namen.. en in 1x was het weg! En jij was al veel verder zwanger.. Ook vanaf hier gefeliciteerd Igor, ik vind het echt een superleuke naam! Ben erg benieuwd naar je verhaal.
Zo eindelijk weer eens een berichtje van mij. Zag mooie kindjes voorbij komen! Super hoor. Fijn dat het met ze allemaal goed gaat. @ Igor: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine Jessy! Geniet er lekker van! Hoop dat je geen horror bevalling hebt gehad. Hier is veel gebeurt. Op het werk loopt het allemaal niet zoals het moet lopen. Ik zal jullie de details besparen, maar het is veel stress. Verder gaf de vk bij de laatste controle aan dat ze mijn buik wel erg groot vond en ze wilde graag dat ik me ging laten testen op diabetes. Test gedaan en nu blijk ik dus zwangerschapsdiabetes te hebben :x. Afgelopen 2 weken veel het ziekenhuis van binnen bekeken en diverse artsen bezocht. Bij de groeiecho blijkt de baby 2 dagen voor op schema te lopen, dus dat valt gelukkig heel erg mee. Krijg nu met 32 en 36 weken weer een groeiecho en bij de laatste beslissen ze hoe & wat mbt de bevalling. Opties zijn: * thuis bevallen * in het ziekenhuis met weeënopwekkers als ik met 40 weken nog niet bevallen ben * met 38 weken een keizersnede als de baby te groot is * met 38 weken met weeënopwekkers Dit hangt er dus allemaal vanaf hoe groot de baby gaat worden en hoe het met mij gaat. In elk geval ga ik niet over de 40 weken heen. Voor ons zelf hebben we al besloten dat ik zowieso in het ziekenhuis wil bevallen. Mocht er dan wat zijn, ben ik gelijk op de goede plek. Ik moest nu een week 4x per dag mijn bloedsuikerspiegel testen en morgenochtend de waardes doorbellen. Dan bekijken ze of ik op een diabetesdieet moet en hoe vaak ik moet blijven prikken. In eerste instantie nog geen insuline spuiten. Deze week moest ik gewoon blijven eten wat ik altijd eet. Op FB heb ik dit niet geschreven, omdat ik niet wil dat iedereen het weet. Dus daar schrijf ik alleen dat alles goed gaat. Maar verder gaat alles goed met de kleine. Ik voel hem/haar geregeld schoppen en dat geeft me een geruststellend gevoel. Wat last van mijn rug en alles wordt wat zwaarder, maar dat hoort erbij. Verder geregeld een harde buik en voornamelijk wanneer ik aan het werk ben. Heb mijn werktijden al wat aangepast, maar het helpt niet veel. Komende week maar weer even overleggen met mijn baas.
Het maakt niet uit hoe lang je zwanger bent, je verheugt je er op en dan wordt het je ontnomen. Dat is ten alle tijde gewoon enorm teleurstellend. Sterkte, ik hoop dat het snel weer raak voor jullie zal zijn.
Zwangerschapsdiabetes?! Wat vervelend zeg. Wel fijn dat de baby nu nog maar 2 dagen voorloopt. Laten we hopen dat dat gewoon zo blijft en je niet aan de medicijnen moet. En een klein voordeel dat je niet overtijd hoeft te gaan Hoe is het met de voorbereiding? Kamertje enzo? We gaan komende ronde extra ons best doen want nu hebben we de smaak te pakken om het maar even heel stom te zeggen.
Met de voorbereidingen gaat het goed. Het kamertje is op een plankje en nog wat leuks voor aan de muur klaar. Volgend weekend ben ik jarig en hoop ik nog wat laatste spulletjes (kruik, beddegoed, etc.)te krijgen. In de eerste week van augustus gaan we om een kinderwagen uit. En dan zijn we er helemaal klaar voor! We hebben een ledikantje voor boven (s'nachts) en voor overdag beneden een schommelwiegje.
Even een snekke reactie Jeetje blondi van goed nieuws las ik naar slecht nieuws.....gatver sterkte.... Ajla wat een geweldig nieuws!!eindelijk schot in de zaak voor jullie!., Hoop dat het de eerste keer meteen raak is Bij mijn vriendin was het met 1 x raak!!hopelijk put je daar wat hoop uit!! Sheltie wat naar zeg..... Hoop dat je niet hieft te gaan spuiten! Sterkte ermee en ook op je werk! Ik weet hoe het als je veel stress vanuit je werk krijgt dat is vreselijk..... Wat worden al onze kindjes al groot zeg Luca wat is aline klein en licht!! Heerlijk!., en bijna 1..... Het gaat toch echt te snel?... Een tweede wil ik ook nog niet T mama worden heeft mij zo veranderd dat ik eerst altijd maar 1 kindje wilde nu er zeker weet er nog een bii te willen als dat mag lukken natuurlijk!! Ik word bijna jaloers als ik n zwangere buik zie Erg he! Maar moet er niet aan denken nu zwanger te zijn en zo druk met noël te zijn Net zoals blike aangeeft! Idd kijk over een jaar of misschien wel 2 of 3 jaar...... Igor ook hier nogmaals gefeliciteerd Zo te lezen heef die accupuntuur welgeholpen! Tip voor ons dames als je bijna tegen het eind loopt! Hahahaah Ben ook benieuwd naar je verhaal Zag wel dat je in rijnstate bevallen was aan het bedje van jessey!!
igor--> gefeliciteerd met je kleine mannetje! ge3niet er lekker van blondi--> erg k*t... ik hoop dat komende ronde helemaal goed zal komen. wat een leuke foto`s van de kleintjes hier zeg... geniet er allemaal lekker van ze groeien al zo hard! sheltie--> gelukkig gaat alles goed met de kleine maar wel balen van je diabetes... ik hoop dat het snel bekend is wel stappen er worden genomen. ajlaa--> super meid dan eindelijk beginnen een echte ronde voor je! op naar een positieve test! hier gaat alles rustig zijn gangetje... ik begin er nu een beetje doorheen te zitten we waren vrijdag naar het amc gegaan omdat het mck dus tese had geadviseerd en nu wil het amc nogmaals zoek-icsi gaan proberen en lukt dat niet dan zal het helaas einde verhaal zijn om samen een kindje te krijgen... het amc gaf aan dat ze geen tese mogen doen omdat ie een chromosoomafwijking heeft dus dat mag (nog) niet... ik vind het allemaal erg k*t en nergens op slaan heb veel last van kwaad zijn en gevoelens van oneerlijkheid... maarja ook dat zal wel weer over gaan. wel merk ik dat ik hier wat minder kom niet zoveel behoefte om te praten heb niet veel te vertellen is alleen elke keer negatief dus dat wil ik jullie ook niet aan doen dat gezeik.
Ikkuh, wat vervelend weer meid. Kunnen of willen ze geen tese doen? Heeft het risico's dan? Het zit jullie echt niet mee.. Maar wel gewoon hier je verhaal doen hoor! Misschien kunnen we je toch steunen..
Hoi meiden, hier alles goed. het is nu midden in de nacht en ik kan niet slapen...steeds naar Jessy kijken. Ik zal later vandaag ook mijn verhaal doen. Heb afgezienvd weeenstorm een super bevalling gehad.
ikkuh wat vind ik het tovh vreselijk voor jullie...... nu weer de tese die niet doorgaat..... heel veel sterkte en gewoon je verhaal hier doen hoor vinden wij allemaal helemaal niet erg!!!!! sterkte meis! sheltie jij bent al bijna klaar met alles leuk he om te doen!!! igor ben erg benieuwd naar je verhaal! na zo n geweldige zwangerschap kon een geweldige bevalling natuurlijk niet uit blijven ben jaloers!!! hahahahaa geniet ervan! ben je trouwens al wel thuis?
Hoi meiden, lang geleden dat ik hier was. Kasper groeit als een beer, gaat echt hartstikke goed. Ben blij dat de bv zo goed loopt, is toch altijd de vraag na een keizersnede. Blondie, balen zeg! Als je je zinnen erop hebt gezet en je stopt met de pil wil je ook dat het gelijk weer raak is natuurlijk! Ik hoop dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben! Ajlaa, mooi, jouw positieve verhaal. Ik hoop dat jij binnenkort ook eindelijk met echt supergoed nieuws kan komen! Ikkuh, wat ontzettend rot dat je weeeer slecht nieuws hebt gehad. Ik kan me juist voorstellen dat je onze verhalen niet wilt lezen, maar die van jou wil ik juist altijd wel lezen hoor! Niet wegblijven omdat je denkt dat je zeurt, want we zijn hier om elkaar te steunen! Je zeurt, helemaal niet, je bent gewoon verdrietig en je moet je ei kwijt! Ik blijf duimen dat het een keer gaat lukken voor jullie! Igor, ook hier op zp nog de felicitaties met de geboorte van jullie zoon! Het grote genieten is nu begonnen! Noamy, gefeliciteerd met Noel zn tandje! Sheltie, wat waardeloos die zwangerschapssuiker. En wat een moeilijke keus krijg je voor je kiezen. Ik ben blij dat ik geen keus had en dat het een ks werd. Vond het echt moeilijk om daar zelf een beslissing over te nemen, zeker omdat het mijn eerste is. Sterkte! En sterkte op je werk... Hoop dat het verder met iedereen goed is! Wel warm vandaag zeg! Kasper is de hele dag al wakker, volgens mij kan hij er niet zo goed tegen...
hahahaah roxie wat n heerlijk ventje!!!!!!! vrolijk man!!!! goed dat het allemaal goed gaat? nog last van de ks? vond het verbazend hoe snel ik alles weer kon moest toen ook wel omdat noël op de kinderafdeling lag maar toch! en wat gaat het snel he! zie dat jouw mannetje ook alweer 1 1/2 maand is!
igor--> hoop dat je nu langzaam aan wat beter zal slapen en niet te veel hoeft te kijken maarja ik denk dat een heleboel mensen daar last van hebben hoor roxy--> wat een knap mannetje! leuke foto! ik vind het trouwens heel leuk hoor om jullie verhalen en positieve dingen te lezen! dus blijf hier allemaal maar lekker veel plaatsen hoor en vooral ook foto`s ajlaa--> hoe is het bij jou jij weer nieuwtjes? ben je al begonnen nu? hier komt alles wel weer goed hoor... ben blij dat we iets leuks hadden om naar uit te kijken zette me gedachtes even op wat anders. de bruiloft is dus voorbij het begon allemaal niet zoals gepland moet altijd wel iets tegen zitten he haha maar ondanks een vreselijk begin is het uiteindelijk een super leuke dag geworden! heerlijk weer gehad en buiten getrouwd onder het prieeltje dus erg mooi.
Ikkuh, van harte gefeliciteerd meid! Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en gezondheid en een heel voetbalelftal Igor, hoe is het met je? Stomme vraag! Je zult wel super gelukkig zijn!! Aan je posts te zien op fb doet Jessy het erg goed?! Wat fijn!! Plaats eens wat meer foto's!!!! Hier vandaag prikinstructie gehad ivm IUI. Als t goed is is mijn NOD over een weekje dus zou dan al mogen starten. Alleen is t inmiddels zover dat mn vent thuis zit met een b.urn ou.t! Verschrikkelijk gewoon! We kunnen nu niks plannen en leven van dag tot dag! Naast de medicijnen en de psych. bezoeken weet ik niet hoe verstandig het is om ook dit er bij te hebben. In het zh zeiden ze dat het belangrijk is dat we allebei lekker in ons vel zitten, wat ook logisch is. Het is net alsof we vanuit de ene hel de andere in gaan. We hebben het samen hartstikke fijn, alles zit op zijn plaats, naast een erg goede relatie ook hele sterke vriendschap en toch lijkt het ons niet gegund te worden! Het hangt erg van onze situatie of we deze maand nog een IUI krijgen. Gek genoeg heb ik er nu 'geduld' voor. Waarschijnlijk omdat ik mijn lief belangrijker vind dan een IUI. Ach ja... zo houd ik het voor iedereen maar spannend net alsof jullie naar GTST zitten te kijken
Hey meiden, hier even in het kort mijn verhaal.....zaterdagochtend om 2 uur braken mijn vliezen. Ik dacht in eerste instantie dat ik in mijn broek pieste maar het bleef maar doorgaan....een groot waterballet haha. Om half 6 heb ik de vk gebeld omdat ze wel erg snel achter elkaar kwamen. Ik bleek 2 cm te hebben en ze zou tegen 10 uur weer komen om dan naar het ziekenhuis te gaan. Maar ze was nog geen uur weg of ik belandde midden in een weeenstorm, de ene op de andere volgde en ik had geen tijd om bij te komen. Heftig, had veel verwacht maar niet dit. Tegen mijn vriend gezegd dat hij de vk weer moest bellen en dat ik nu naar het ziekenhuis wilde voor pijnbestrijding (ruggeprik). Vk kwam weer, we gingen naar het ziekenhuis. Daar werd ik aan infuus gelegd en kreeg een band om voor de baby z'n hartslag. In het ziekenhuis bleek ik al bijna 7 cm te hebben, dat ging ineens heel snel. Besloten om over een uur weer te kijken en als ik dan 9 had dan zou ik geen ruggeprik doen en als het nog steeds 7 was dan was de keuze aan mij. Dus nog een uur die weeenstorm gehad met de gedachte dat ik binnen 2 uur zou bevallen als het zo doorging. Ik was helemaal in mezelf gekeerd en er was nauwelijks met me te praten, zat echt in die roes. Na een uur bleek ik nog steeds rond die 7 te zitten en toen heb ik de ruggeprik laten zetten.....dit was de beste beslissing van mijn leven. Ik kon weer praten, drinken, eten....je voelde de wee wel aankomen maar het deed totaal geen pijn meer. Hierdoor namen echter de weeen wel af dus uiteindelijk kreeg ik er weeenopwekkers bij. Om kwart voor 4 ' s middags had ik 10 cm maar er werd met een echo nog even gekeken omdat ze dachten dat het kindje een sterrenkijker was (met het gezichtje naar boven) en daarna moest ik nog even een tijd op mijn zij liggen om te zien of hij dan nog iets bij zou draaien. Om kwart over 5 was het zover en mocht ik persen en met een half uur (dat waren 6 persweeen) is Jessy geboren. Dus een super bevalling met dank aan de ruggenprik. We hadden ook een super leuk team in het Radboud, hebben zelfs gewoon zitten lachen tijdens de persweeen en we werden enorm goed opgevangen en verzorgd. Heb hele goede herinneringen hieraan (aan de weeen voor de prik denk ik maar niet meer) Jessy woog 2945 gr bij de geboorte en is 49 cm lang, echt een klein mannetje dus en 2,5 week te vroeg. Hij is heel erg lief en doet het hartstikke goed. Hij opent alleen nog niet zo veel zijn ogen en halverwege de fles is hij totaal uitgeput dus ik geef voeding om de 3 uur. Dat moet ook omdat hij nog zo klein is. Boertjes laten is niet zijn ding (iemand tips) en hij krijgt nu wat last van krampjes dus mijn vriendin neemt vanmiddag even infacol mee. Vannacht heeft hij voor het eerst echt gekrijst, zoooo zielig, maar hij bleek gewoon steeds honger te hebben. Uiteindelijk was hij verzadigd en sinsdien gaat het weer helemaal goed. Lupita duurde het bij Hugo ook even voordat hij goed zijn ogen open deed? Morgen komt de wijkverpleegkundige dus dan zal ik al mijn vragen eens op haar afvuren....haha Ajlaa ik zet niet al te veel foto's op fb van Jessy, dat wil ik liever niet. Maar zal binnenkort wel weer ff een foto plaatsen. Jij sterkte trouwens met alles en je mannetje, heel sneu voor hem. Besef wel dat een burnout een hele tijd kan duren, dat is niet met een week over. Ikkuh gefeliciteerd met je trouwen, hebben jullie een mooie dag gehad? En wat is dat andere een rotnieuws, het houdt ook niet op. En zeker gewoon je verhaal blijven doen....... Noamy met Noel gaat het ook super zie ik, lekker mannetje. Roxy jij ook aan het genieten, heerlijk hè? Sheltie hoe is het nu met je en met de kleine, heb je al uitslag? Rustig aan doen hoor. En de kaartjes al klaar?
Heyhey, Even snel bericht voor igor, nee ik heb niet het gevoel dat het lang duurde voordat hij zijn ogen goed open kon doen maar ik had hem ook niet de hele tijd bij me (lag in het ziekenhuis en Hugo op de babyafdeling) dus ik kan er niet echt een goed antwoord op geven. Heb wel een foto van het eerste badje (denk dat het met een dag of 3 was zo uit mijn hoofd) en daar heeft hij zijn ogen goed open. Heel veel blik gewenst met je mooie man!
@Igor, nee dat klopt! Ben me er daar ook goed van bewust! Vind het wel 'moeilijk' dat iedereen dat maar blijft zeggen! Zo te lezen heb je een mooie en goede bevalling gehad! Wat fijn!! Slaapt Jessy in het begin bij jullie op de kamer? Je vroeg het aan Lupita maar ik weet dat t bij mijn neefje iets van 4/5 dagen duurde.. leek net alsof die wallen hadden! Uiteindelijk is dat allemaal weggetrokken! @roxie wat een lieve foto van kasper!
ohh lekker he igor die ruggenprik bij de volgende wil ik er meteen een bij binnekomst!!!!!!!! whahaaha gelukkig gaat alles goed met de kleine man! en wat een lichte baby!! heerlijk nog zo klein en licht noël weeg al 9,5 kilo!!! lekker bollie voor de krampjes vond ik infacol echt niet veel doen wij gebruikte van vsm baby de druppeltjes cinebaby alles van vsm baby vind ik fijn gebruik nu de druppels voor de doorkomende tandjes ook weer van ! ik zou dat dus eerder aanraden met t boeren..... ik wreef gewoon lekker over noël zijn ruggetje en dan kwam er altijd wel n boertje maar de een boert meer als de ander hoor heb ook wel eens gelezen dat een boer niet altijd hoeft! en luca alina bijna 1 toch!!??? of al 1?