Ah Noamy, wat een lekker ding die Noel!!! Hoe is het met alle kwalen die je had tijdens de zwangerschap? Hoop dat je je nu beter voelt! En hoe gaat t herstellen van de keizersnee? Luca, we zaten in Wergea, 10 km onder Leeuwarden. Zou wel heel toevallig zijn als we in dezelfde bedstee hadden geslapen Blike, jullie slapen allemaal in een bedstee en lopen op klompen toch? En jullie gaan allemaal fierljeppend naar je werk Wat lekker dat Nick zo goed heeft doorgeslapen. Afgelopen nacht weer of was het eenmalig?
Noamy, ik vond het begin van mn 2e trimester met 14 weken ook echt een mijlpaal. Ik las in mijn zwangerschapsbijbel dat de kans op een mk dan al met 65% is afgenomen als je dat hebt gehaald. Erg fijn om te lezen! Nou ben ik steeds aan het opletten of ik hem ook voel. Zag bij een paar meiden op dit forum dat dat rond 14/15 weken zo was, ook al bij de eerste!! Kan niet wachten, want ik vind het nog steeds best abstract. Vraag aan Lupita en degenen die al zijn bevallen: wanneer voelden jullie je beebje voor het eerst en hoe voelde het? Zal later vandaag eens een buikfoto plaatsen, kunnen jullie met eigen ogen zien dat het nog weinig voorstelt En de echofoto's van een paar weken geleden heb ik ook nog niet laten zien. Die komen vandaag, heb wel even tijd. Igor, wilde je nog even veel sterkte wensen vandaag tijdens de begrafenis/crematie. Wat een rotdag voor jou. Ik duim zelfs met mn tenen dat het zondag goed komt!!!!
Igor sterkte vandaag Emotionele dag, en dan ook nog met al die hormoontjes in je lijf, zal niet makkelijk zijn. En veel sterkte voor je vriendin. Als ik trouwens zo lees dan klinkt het allemaal wel goed hoor je temp etc.! Ik duim ook nog steeds mee voor je, het zou je zo gegund zijn! Vanavond steek ik weer een kaarsje op. Roxie ik voelde Aline rond de 14wk voor het eerst. Nog eerder eigenlijk al, maar toen wist ik het nog niet zeker. Het begon met echt een soort kriebelig gevoel van binnenuit (ik vond het een gevoel alsof je in een lift staat) en een soort heel zacht 'getik'. Maar dan moet je er wel echt op letten want het lijkt heel erg op darmen of op hartkloppingen in je buik. Als je het graag wil voelen kun je het beste plat gaan liggen met je handen op je onderbuik en heel rustig en diep ademhalen. Vaak reageert de beeb daar dan op en begint het te wiebelen En dat getik werd steeds iets duidelijker en regelmatiger. Met 16wk heeft mijn lief haar ook al eens van buiten gevoeld maar dat was een toevalstreffer, rond de 18wk voelde hij haar pas goed (al bleef ze in die periode vaak heel stil als hij zijn hand erop legde haha). Toen kon je, als ze hard schopte, het ook soms al aan de buitenkant zien, Mijn placenta zat geloof ik aan de zij/achterkant. Als hij aan de voorkant zit kan het langer duren voor je iets voelt. Zoo hier echt een ROTnacht gehad! Weet niet wat Aline had, we hebben ons ritueeltje gewoon zoals elke avond uitgevoerd maar ze was niet in slaap te krijgen. Had heel de avond niet geslapen, kreeg om 10u de laatste voeding en ik leg haar daarna altijd in bed. Maar ze wilde echt niet. Eerst lag ze een hele tijd te jammeren en te woelen, bleek dat ze wat melk had teruggegeven dus er was een nat plekje wat haar waarschijnlijk irriteerde. Toen rook ik ook nog een poepluier en ik hoorde haar maag erg knorren dus misschien daarom. Weer in bed gelegd maar nee hoor alles behalve slapen. Dus ben er ongeveer 10x uit geweest En toen was ik het zat dus ben ik ernaast blijven staan en heb haar handje vastgehouden (wordt ze rustig van) en toen viel ze eindelijk in slaap. En toen werd ik om 3 uur wakker van de babycam, ligt mevrouw overdwars in haar bed (weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen ) En in haar eigen bed wou ze niet blijven liggen dus ze jengelde net zo lang tot ze met mama mee mocht. Toen maar voeden want ze was zo onrustig en daarna viel ze heerlijk in slaap. Maar mama niet want die was opeens panisch dat ze zich zou verstikken in ons bed met al die grote dekens en kussens (Ze draait heel de tijd haar hoofje in de kussens, echt doodeng vind ik het). Dus ik schrok ongeveer 300x wakker vannacht. en om 7 uur vond ze het wel weer mooi geweest en was het weer voedertijd. Toen hebben we nog heeeel even kunnen slapen tot half 9 maar toen begon ze zo wild te schoppen dat blijven liggen echt onmogelijk werd. Grr en nu valt ze naast me op de bank alsnog in slaap. Mutsie. Zit te twijfelen of ik vandaag heel actief op de wii ga sporten of dat ik juist vanavond zumba op de sportschool zl gaan doen. Heeft iemand een mening?
Roxie: haha ja fierljeppend naar ons werk ja... en het zal je verbazen hoeveel mensen hier ECHT op klompen lopen.... (stelletje boeren ) Vannacht heeft Nick van 22.30 tot 6.15 geslapen, bijna weer acht uren dus! Ik ben erg tevreden... en hij ligt nu ook nog lekker, begint dus wat langer tussen de fles te laten! Mooi boek hé? die zwangerschapsbijbel ik hem em ook liggen! Ik voelde de baby voor het eerst rond 15 weken, maar het ligt er ook aan hoe je placenta ligt, die van mij lag mooi aan de achterkant. Gevoel is heel moeilijk te omschrijven... Net zoals luca zegt, je moet er echt even een momentje voor nemen om rustig te gaan liggen en gewoon goed te voelen. Igor: Ook van mijn kant sterkte vandaag meid! Luca: ohwww irritant zo'n nacht! Kun je aline niet op het aankleedkussen leggen 's nachts dan? Ik leg Nick 's morgens altijd aan de kant van mijn vriend, en leg het voedingskussen dan aan de zijkant zodat hij niet van bed af kan rollen (niet dat hij al kan rollen, meer voor mijn gevoel ) Ik ga dan aan mijn kant liggen en dan ligt er wel 50 cm tussen ons in zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik bovenop hem ga liggen. Ga vandaag ook niet zoveel uitvoeren denk ik. Even stofzuigen maar dan houdt het ook wel op lekker lui zijn, nu het nog kan
Dank jullie wel lieve meiden, ga zo naar mijn moeder die gaat ook mee. Ff thee drinken en dan die kant op. Wat ik heb gehoord van mijn vriendin wordt het een mooie dienst. Zakdoeken in de aanslag. En ja zondag is weer wat dichter bij. Weet je, ik durf helemaal niet te sexen, de 1e week na de tp werd dat ook afgeraden maar nu durf ik gewoon niet, stom hè? Mijn vriend vindt het ook moeilijk hoor, die durft eigenlijk ook niet zo goed al heeft hij wel een grote mond....hahaha Hihi fierljeppend naar het werk, ik zie het al helemaal voor me....geweldig!!!! Luca ik zou lekker naar de sportschool gaan, dan ben je volgens mij veel fanatieker bezig. Maar doe lekker wat voor jezelf goed voelt. Aline houdt je wel bezig hè, ach hopen dat ze vannacht weer beter slaapt.
oh igor herkenbaar hoor hier durfde ik pas ver na de 12 wk weer en daarna durfde vriendlief niet meer. volgens mij is hij nog steeds niet over die angst heen haha want we hebben nog steed geen seks gehad
igor sterkte vandaag! roxie thanks!!! voel me op zich wel ok! sommige kwaaltjes zijn weg maar sommige nog aanwezig.... we zullen zien of ze verdwijnen.... mn buik voelt op zivh wel ok door de ks maar zodra ik teveel doe voel ik het meteen daar! vandaag ben ik voor het eerst alleen met noël. papa is weer aan het werk...vreselijk!!! zou zo graag lekker nog weken lang met zn drietjes willen genieten! ik heb gelukkig een draagzak(was helemaal vergeten dat ik m heb) en ga zo even naar het postkantoor met noël in de draagzak zo kan ik dus wel even naar buiten! ideaal zo minionkey! hij word er ook echt heel rustig in! dus een echte aanrader! ik voelde onze beeb rond 17 a 18 weken pas en ook echt meteen goed wellicht dus al wel eerder maar aangezien mijn darmen door de crohn ook vaak tekeer gaan heb ik het verschil in het begin denk ik niet goed gevoeld plus mijn placenta zat aan de voorkant! blike wat heerlijk dat nick zo lang slaapt!!! hoeveel en wat voor n voeding krijgt hij dan als laatst??? noël krijgt rond 12 uur zn fles en komt dan rond half 5 zelf weer en dan weer rond half 9 9uur zal blij zijn als die ook eens wat langer slaapt!!!!! luca jij hebt dus ook n beetje n rotnacht achter de rug hoop dast aline as nacht wel gaat slapen! hahaha ennuhhh ik zou lekker gaan wii'en! ahahahhaha
Luca: Nog steeds geen sex gehad? na de bevalling helemaal nog niet?? Wij hebben het weer voor het eerst een week of vijf na de bevalling gedaan, ik wilde wel eerder maar was bang dat het pijn zou doen aan mijn wond. Naomy: Nick zit nu op 6-7 voedingen per dag. de eerste en de laatste voeding krijgt hij aan de borst, de andere voedingen met de fles. Geef hem nu zo'n 165 ml per keer en hij drinkt dit meestal wel op. Moet er wel bij zeggen dat hij tussen half acht en half 11 altijd wel erg onrustig is en vaak leg ik hem tussentijds dan ook nog een keertje aan de borst.
nee blike, helemaal niet. Ik wilde ook wel weer hoor na de bevalling, maar vriendlief wilde eerst niet omdat de kleine erbij was, of weet ik veel waarom En nu.. tja het komt er niet van. Hij valt elke avond om half 10 in slaap op de bank
nja valt wel mee Als het al zo lang geleden is heb je er ook niet echt behoefte meer aan. Soms heb ik wel aanvallen maar dat is altijd op totaal ongepaste momenten De laatste keer was geloof ik in februari! Nja ik heb mezelf wel geinspireerd, heb mijn mooie setje voor vanavond al klaar liggen, doe voor de verandering eens geen joggingbroek aan haha en even mijn haar leuk doen enzo, baby even naar schoonouders en dan moet het lukken
blike met n ks mag je 6 wkn geen sex hebben zeiden ze tegen mij!!!! mag dus nog 3 wkn netjes wachten lijkt me wel weer apart sex te hebben heb t ook vanaf 14 wkn zwangerschap ofzo niet meer gedaan!!! you go girl luca!!!
Naomy: oh... hmmmmm oepsie Vond het ook best wel eng de eerste keer! Maar heb nergens last van gehad Luca: Veel plezier vanavond
hhaha allrighty!!!!! kan dus met n gerust hart van bil straks! whahahaha nou eerst moet dat vloeien maar eens helemaal weg zijn!
Ja inderdaad, dat was bij mij gelukkig vrij snel al over. Voordeel van een keizersnede ze "scheppen" al het overtollige bloed alvast uit je buik
ja maar bloeden deed t zeker nog wel goed en nu vloei ik nog wel niet heel erg meer maar er komt nog steeds uit...... was dat bij jou sneller weg dan???