Gestopt met de pil Augustus 2010 ~DEEL 3~

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @Igor, wat vervelend voor Jessy! En jullie natuurlijk ook! Ik reageer maar even als een ervaren tante... misschien is een puckababy slaapzakje een idee? Hielp mijn neefje erg goed! Was wel op aanraden van het CB! Dus misschien eerst vragen? Puckababy Piep Wit/Zilver (0-3mnd) | Inbakeren | Baby-Dump

Gisteren heb ik de eerste follikelmeting gehad!
    Baarmoederslijmvlies: 3 laagjes en al 7 mm!
    Links: helemaal niks te zien!
    Rechts: 2 follikels (12 en 12,5 mm), 1 van 9,5 mm en verder paar kleinere

Nou moet ik dus morgen weer terug voor een echo! Als het 3 grote worden dan hebben we een probleem, ze raden het ons af om dan de inseminatie te doen! Bij 2 kan het doorgaan. Maar het zou zomaar kunnen dat 1 vd 2 'verdwijnt', dus word nu ff extra in de gaten gehouden!
    Toen ik de 2 grote follikels zag werd ik zoooo blij! Voor mijn gevoel waren dat onze kindjes haha. Ik heb hoop!!

2. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Ajlaa wat fantastich, ik heb goede hoop. Moet jij ook dan pregnyl spuiten of hoeft dat bij iui niet? Ik duim heel hard voor jullie meis, succes!!!

Heb vanmorgen de puckababy gehaald bij de prenatal. Ben gisteren naar inloop spreekuur van cb geweest en dat mocht ik gaan proberen. Net voor het eerst in zijn bedje gelegd met puckababy, het was de eerste 10 min natuurlijk even protesteren, want ineens kon hij niet meer bij zijn handjes maar slaapt nu als een roosje.....geen zwaaiende armen en benen en krabbende vingertjes meer waarmee hij zichzelf elke keer wakker maakt. Als het zo doorgaat, ook vanavond, en hij slaapt er langer door tussen de voedingen in dan is dit echt het ei van columbus. Laten we het hopen.

Maar verder is het zo'n lief mannetje met een lekker bekkie en mooi eigenwijs koppie, precies zijn vader.

Hoe is het verder met iedereen, het is stil hier. We hebben elkaar natuurlijk wel op fb maar hier bespreek je toch net ff wat meer en we moeten natuurlijk wel Ajlaa en Ikkuh blijven steunen!!

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    ajla wat fijn!!!!
    op goed geluk weer vandaag!
    ben benieuwd

gelukkig heeft jessey er baat bij!
    wij hebben dat met noël nooit gehad
    die heeft nu alleen kuren met slapen maar meerdere kindjes denk ik door de warmte
    later naar bed
    en eerder wakker! whahahah
    vanmorgen had ik uit bed gehaald om half 6 (terwijl hij normaal pas rond half 8 wakker is) en erna is ie verder tussen ons in gaan slapen die knapperd!
    normaal wil jij juist nooit tussen ons in liggen whahahahaa
    gek kind!

hoest verder met iedereen?
    allemaal te doen met de warmte??!!
    ff snel n bericht vanaf mijn werk hoor !!

4. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Nou de puckababy werkt nu al, het is half 8 en meneer is stil en heeft niet gehuild, beetje jengelen maar dat mag. Hopen dat het doorzet:D denk ook zeker dat het door de warmte ook erger is, als ik hem de fles geef dan zweet hij helemaal in zijn nekje. Hij werd net wel ff flink driftig...pfff het is een mannetje...hahaha

Noamy nog bedankt voor de tips over de voeding van Jessy, krampjes zijn nog niet helemaal over maar hij drinkt zijn fles 90+3 ook in 10 min op, dat is eigenlijk te snel maar ja ik kan het moeilijk vertragen. En hij kreunt alleen af en toe en loopt dan rond aan en dan komt er een enorme wind...hahaha. Hij poept ong 1 a 2 x per 24 uur dus dat is goed.

5. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @igor, wat fijn dat de puckababy helpt! Nou hopen dat het zo blijft!!!
    je klinkt erg 'verliefd' ... mooi om te (zien) lezen :)

@noami, zielig he dat ze dan maar zo kort slapen door de warmte! noel groeit ook zo hard he?!

gister weer naar het zh geweest! 2 eitjes! 16 en 15 mm. F.arts hoopt dat de 2de mooi mee blijft groeien. Als ik zondag avond geen posi ovu test heb dan moet ik om 23 uur pregnyl spuiten en hebben we de inseminatie dinsdag!!
    Vanochtend maar 1 streepje op de ovu test dus denk niet dat mijn eitje uit zich zelf zal springen voor dinsdag! het komt alleen zoooo slecht uit met werk dit! Steeds vrij moeten vragen is echt geen pretje!

6. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @igor, hoeveel mg puregon spoot jij? En hoe heb je pregnyl ervaren? Daar lees ik minder leuke verhalen over dus daar kijk ik wel tegenop! Had in zh al gevraagd of ik niet bij ze langs kan komen zodat zij t tenminste mengen maar dat mag niet haha.

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ajlaa spannend joh, ik duim voor je. Ik spoot de hoogste dosis puregon 300. Ik heb geen negatieve ervaring met de pregnyl. Je mag hem van te voren klaar maken en dan in de koelkast bewaren. Mocht het dan mis gaan met mengen dan kan je nieuwe halen maar heb je geen uitleg gehad in het ziekenhuis? Komt goed, het is niet moeilijk heb vertrouwen in je eigen :D en dan heb je een hele spannende dag dinsdag en dan nog 2 weken wachten.....oh meis wat zou het toch gaaf zijn.

Puckababy heb ik weer ff uit gedaan, hij werd er ineens heel driftig van, te vroeg gejuigd. Vind het eigenlijk ook een beetje zielig, of ligt dat aan mij? of zou hij eerst ff moeten wennen?

En ja ik ben zeker tot over mijn oren verliefd, al heb ik niet zo heel veel met dit baby zijn omdat je er nog zo weinig mee kan. Maar ik kan mijn
    ventje niet meer missen en als hij van die lachstuipjes heeft dan smelt ik :)

8. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    @igor, uitleg over pregnyl was heel kort en het idee met glazen ampulen... Werd er helemaal zenuwachtig van! is me niet verteld dat ik deze eerder kon voorbereiden! Al met al is het gelukt gisteravond! Heb de boel wel een uur van tevoren uit de koelkast gehaald zodat het niet te koud was! werd wel naar van de spuit, trok wit weg en moest echt ff gaan liggen! vond t wel een gemene prik! De plek waar ik heb gespoten doet ook pijn! Maar gelukkig ben ik er van af! Morgen om 11 uur iui! Spannend! Man gaat mee maar weet niet of ie ook echt mee naar binnen gaat! Hij wordt al naar bij de gedachte dat ie in de wachtkamer zit! Zal wat zijn, straks word ik bevrucht zonder mn man, haha ik kan de humor er wel van in!

Puckababy toch maar geen succes? Jammer! De eerste keer dat ik zag hoe neefje ingepakt werd vond ik t ook zielig, later deed ik t zelf bij m en vond t echt niet zielig! Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk!! Ik hoop dat je snel een andere oplossing vindt!

9. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    ajla op naar morgen!!!! duimen maar en alvast heeeel veel succes
    hoop dat je mannetje lekker bij je blijft en jullie het samen beleven......

voor mij ook n spannende dag morgen hhahaahahah
    want moet naar de tandarts
    heb al meer dan n week kiespijn en volgens mij zit er n ontsteking
    dat word dan gok ik n wortelkanaalbehandeling
    en echt he ik ben als de dood voor de tandarts ben nu al zenuwachtig!!!!
    sorry ik weet t lekker ego

ok igor misschien toch niet zo fijn voor de kleine man de puckebaby
    wat bij noël wel hielp om m rustig te maken (krgen we mee vanuit het ziekenhuis) is iets tegen zijn hoofdje aan leggen
    wij hadden zon platte eend zeg maar
    dan heeft hij meer n veilig idee omdat hij dan voor zijn gevoel geborgen ligt!
    misschien n idee!

morgen weer met onze man naar t cb
    ben zeer benieuwd!

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik kwam even nieuwsgierige en zie dat het voor jou morgen heeeeeel spannend is ajlaa! Veel succes, ik zal aan je denken!

Igor, op een foto van jou op facebook lijkt het alsof je je eigen figuurtje al terug hebt? Gaat het goed?

Vandaag is Dena 1 geworden. Ik ben zo trots op haar. Het is zo'n heerlijke meid!
    En ik heb vandaag weer positief getest. Echt genieten lukt natuurlijk nog niet na vorige maand. Maar we blijven positief!

11. Hoo verdorie typte ik een heel verhaal is het weg!

Dus maar even een korte herhaling:

Ajlaa heel veel succes vandaag en hopelijk zijn die follikels echt jullie kindje ;)

Igor bij mij waren dat de standaard 'huiluurtjes'. Ik kreeg dat zo uitgelegd als dat het normaal is in de eerste maanden voor een baby om angstig te worden in de overgang van dag naar nacht (dus van schemer tot donker). Dat klopte voor Aline ook wel, die had ik in uren vaak enorme huilbuien en ook zo driftig kon ze ervan worden. Puckababy had hier geen zin gehad want Aline wilde echt haar handjes kunnen voelen en gebruiken, als ik haar inbakerde werd het ook alleen maar erger haha. Ook al zo'n driftkikker :D Misschien moet je proberen Jessy wat langer wakker te laten in het begin van de avond en hem wat later op bed te doen? Aline sliep 's ochtends heel veel en daardoor had ze na haar late middagdutje vaak geen slaap meer tot 's avonds laat. Dus bij ons ging ze in de eerste maanden ook tegelijk met ons naar bed, na de laatste voeding tegen 11/half 12. Pas met 6 maanden kon ik haar normaal om half 8 naar bed doen zonder dat ze het op een krijsen zette. Maargoed ik ken Jessy zn ritme natuurlijk niet dus het kan ook zijn dat hij die slaap dan al nodig heeft.

Blondi gefeliciteerd met de nieuwe positest meis! Leuk op de verjaardag van je meisje positief testen weer! Hopelijk is dit een plakkerd! Niet te somber inzien hoor, de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het mis gaat! Ik was die eerste periode zo bang voor een miskraam dat ik alleen dat nog maar ervan herinner, zonde zo achteraf :(

Hier gaat alles goed verder. Alines verjaardag was heel leuk, met al haar opa's en oma's erbij en haar tantes en ooms :) Nu alweer een hele dame met hele praatjes. Ze begint ook woordjes te zeggen waarvan sommigen frans en sommigen nederlands, heel grappig om te horen :D

Volgens mij begint het hier weer te kriebelen voor een tweede bij mn vriend haha, hij begon de laatste keer over een broertje voor Aline en zat een beetje te vissen of ik het ook wel weer zou willen. Alleen zit ik er praktisch gezien nog niet echt goed voor. Ik zou wel willen maar dan zit ik weer zonder baan en daar heb ik geen zin in, dus het liefst wil ik er een vast contract uitslepen voor we weer beginnen. Maarja dat zien we wel hoe dat loopt, valt toch niet te voorspellen he.!

Ik zal nog even een mooie foto van mijn birthday girl erop zetten zo. Fijne dag allemaal en vooral een extra gedachte aan Ajlaa! ;) Zet m op meis!

Mijn birthday girl!

12. de taarten :) Voor aline had ik er expres slagroom op gedaan zodat ze lekker kon kliederen :)

13. en haar verjaardagskado van papa en mama :) Staat nu in de tuin te pronken haha.

Verder is ze nog heel erg verwend met allemaal boekjes, dvd's en speelgoed. Ze heeft ook van v-tech een tweetalig frans/nederlands bureau gekregen, die kun je switchen van taal, helemaal perfect voor onze tweetalige dame haha. En van mijn oude au pair gezin heeft ze een grote fatboy gehad (die had zij bij haar thuis en Aline vond het helemaal geweldig om op te spelendus toen is ze gauw naar de winkel gegaan om er een te halen haha), dus die ligt hier nu in huis en als het terras af is gaat ie naar buiten, kan ze lekker op springen haha.

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wauw Luca, wat een mooie dochter hebben jullie!
    Is ze ook al een beetje aan het stappen?
    D. loopt wel aan de hand en een loopwagentje maar los lopen zit er nog even niet in denk ik. Ze durft niet haha

Tsja, lastige keuze voor een tweede. Zit een vast contract eraan te komen of denk je dat dat nog een hele tijd duurt?
    Wat je niet moet vergeten is dat het lang kan duren voordat je zwanger bent, daar hielden wij ook rekening mee. Maar ja, je kan ook de eerste maand zwanger zijn natuurlijk.

Noamy, hoe is het met Noël? Issie goed gegroeid?

Ajlaa, ben benieuwd hoe het bij jou is!!

15. Blondi bedankt!

Ze staat wel alleen, en loopt ook rond de poef etc (als het echt moet haha anders staat ze liever stil :p) maar zonder steun kan ze het nog niet, dat gaat hier ook nog wel even duren denk ik hoor. Ze staat nog niet stevig genoeg.

Tja vast contract voorlopig nog niet denk ik, als ik verlengd word waar ik nu zit dan heb ik weer een 6 maanden contract. Mocht het dan verlengd worden naar vast dan is dat pas in maart volgend jaar dus dat duurt nog wel even. En als ik van werk verander dan weet ik helemaal niet wanneer ik een vast contract kan krijgen haha :p dus een beetje lastig, maarja. We zien wel hoe het loopt. Als we het allebei graag willen laat ik me er ook niet door tegenhouden denk ik. Dan gebruik ik die tijd gewoon om mijn studie af te maken ;). En kans is natuurlijk ook groot dat ik weer met vroege weeen lig. Dus daar ben ik ook huiverig voor want ik kan niet voor mn kind zorgen met bedrust en mn vriend moet gewoon werken, en mijn moedertje zit ver weg dus die kan me niet komen verzorgen :p Plus dat ik daar helemaal geen zin in heb natuurlijk, wil liever een goede zwangerchap hebben ;)

16. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Eerst ff ego vertellen hoe het gegaan is (ben erg vergeetachtig! haha)

- IUI gelukt! wel zonder manlief, die kon het echt niet opbrengen om mee naar binnen te gaan! zijn ergste periode op een dag is ook tussen 10 en 12. Vond het wel raar en moeilijk, net alsof hij alleen maar de donor is, maar stond binnen 15 min weer buiten, zo spannend was het nou ook weer niet!
    Alleen van dat gegluur tussen de benen heb ik zooooo genoeg van!
    - 4.4 miljoen zwemmers, ze zeiden dat dit niet slecht is maar ergens staat me bij dat ik vaak had gelezen rond de 8 miljoen??? vorige keer bij testen van man had ie maar 2,8 miljoen?! Hoorde ik vandaag terwijl ze het toen hadden over 80? snap er dus niks van. Ik moest mn man maar te vriend houden want 4.4 miljoen is niet slecht zo zei dat vrouwtje het letterlijk!
    -waar ik wel van baal is dat ze geen echo hebben gedaan om te kijken hoe het er voor stond met de eitjes
    -over 18 dagen pas testen om teleurstellingen te voorkomen, nou heb gister al getest hahaha, heb ik eindelijk een keer een posi zw test...komt het door pregnyl!
    -huiswerk mee gekregen voor vanavond ;)
    -advies om te leven alsof je zwanger bent, dus geen alcohol en niet roken en verder gezond eten... dat moet wel lukken!

Erg spannende weken in het vooruitzicht dus! Blijf maar positief denken en alle hoop houden!

17. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Noamy, hoe was t bij de tandarts?

Blondi, wat een pracht kado voor Dena!!!! Van harte meid! Lekker positief blijven!!!! En probeer te genieten met zn 3tjes van het 2e wondertje!

Luca, wow wat een pracht meid is Aline!!! En de taarten zien er erg mooi en lekker uit!
    Ieder zijn ding meid maar probeer je niet te druk te maken om een vast contract! Jullie zijn aan Aline ook begonnen zonder baan en dat is toch ook goed terecht gekomen?
    Wij hebben ons ook om teveel (ONZIN) dingen druk gemaakt voordat we er aan begonnen met het gevolg dat mijn man nu in deze ellende zit! De psych zei dat hij (en ik ook) beide doemdenkers zijn! En dat moet je niet willen! Laat het leven lekker lopen hoe het loopt! Alles volgens het boekje doen brengt je uiteindelijk toch bij hetzelfde puntje ;)

18. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    Oh jaaaa ook zo iets vaags,,,, tijdens de 1e fm meting zei de arts dat links niks zat en rechts wel... 2e fm niet over gehad.. maar heb al paar dagen last in m'n zij aan de linker kant dus ik vroeg t vandaag zei ze (de 2e arts) ja omdat je links 2 eitjes hebt zitten... k zo van nee rechts toch daarom vind ik t zo raar dat ik links iets voel..
    boeit verder ook niet maar of de arts heeft het de eerste keer echt verkeerd gezegd of mijn vergeetachtigheid is erger dan ik dacht!

19. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ajlaa ik ga zoooooo hard voor je duimen, probeer de aankomende 2 weken maar veel leuke dingen te doen, dan gaat de tijd snel.

Blondi gefeliciteerd meis....ik duim voor je dat het nu wel goed gaat! En gefeliciteerd met Dena, ook alweer zo groot.

Luca wat een mooie meid is Aline, leuk om te zien hoe groot ze al is. En wat geweldig dat tuinhuisje voor haar, super. En wat betreft een 2e, doe wat je gevoel je ingeeft maar zorg wel dat de thuissituatie een stabiele situatie is en dan is het misschien inderdaad verstandig om nog even te wachten, maar hey wie ben ik :D

Jessy heeft het de afgelopen 2 avonden weer heel goed gedaan, niks gehuild. Heb hem wel weer in de puckababy gelegd en hij accepteert het nu wel en slaapt er goed door ( heb het alleen nog maar s middags geprobeerd omdat de avonden zo lastig waren) dus ga het nu voor de avond ook proberen en........ik heb hem vandaag laten wegen en hij weegt al 4005 gr dus dat is hartstikke goed en ik mag de voeding ophogen naar 120 maar dan moet er wel 4/5 uur tussen zitten maar als het goed is gaat dat nu ook gebeuren. Dus waarschijnlijk heeft hij ook gewoon steeds honger gehad.

Wij gaan sowieso niet voor een 2e, Jessy is al een wonder en wij vinden het goed zo. Ook gezien onze leeftijd. En nu hebben we een gezond kindje, iets om heel erg blij en trots op te zijn.

Blondi ja ik heb zo goed als mijn oude figuur weer terug, nog wel een klein beetje een blubberbuikje maar de buikspieren zitten nog niet op hun plek. Nog 2 weken en dan mag ik weer sporten, maar probeer nu al elke dag een flinke wandeling te maken met Jessy in de kinderwagen, heerlijk!!,

20. Hee Ajlaa fijn dat alles goed is gegaan! Wel jammer dat je man het niet op kon brengne mee naar binnen te gaan, maar het is gelukt en dat is het belangrijkste toch! En ach of hetnou links of rechts zit dat eitje, als het er maar zit ;) Moet je je eisprong nu dan krijgen of is hij net geweest? Pfoe bijna drie weken wachten met testen, spannend hoor! Gewoon lekker afleiding zoeken en dan is het zo voorbij!

Igor fijn dat het weer iets beter met Jessy gaat. Achja het is met baby's toch zo vaak gissen waarom ze huilen. Het kan van alles zijn natuurlijk.. Dat vond ik altijd zo vervelend, dat gegis. en dan hoe meer mensen hoe meer mogelijkheden :p De een was zeker dat het dit was, de ander wist zeker dat het dat was. grr gek kon ik ervan worden :D Maarja het belangrijkste is dat het weer beter gaat dus misschien was het inderdaad wel honger. Ze groeien ook zo hard!

Tja wat thuissituatie betreft wat is stabiel. Financieel zijn we stabiel in de zin van dat mn vriend in zijn eentje genoeg verdient om zn gezin te kunnen onderhouden, mijn baan hebben we niet nodig. we hebben een huis en zijn niet van plan uit elkaar te gaan. Maar werken is voor mij wel belangrijk en als ik mijn baan nu verlies en weer een jaar thuis zit en daarna weer helemaal opnieuw moet beginnen dan word ik emotioneel wat minder stabiel vrees ik :p Maargoed het was dat mijn vriend er nu over begon, het speelde bij mij al wat langer in mijn hoofd maar we hadden het er nog niet echt over gehad en ik had eigenlijk ook niet verwacht dat hij er al mee bezig zou zijn maar kennelijk dus wel. We gaan er maar eens serieus over praten, kijken wat wijsheid is. Zowieso krijg ik binnen een maand te horen (hoop ik) of mijn contract al dan niet verlengd wordt. Dat zou al een stap in de goede richting zijn :)

Deel Deze Pagina