Gestopt met de pil Augustus 2010 ~DEEL 3~

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door blike1987, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    igor, had jij na pregnyl geen last van je borsten? Ik dus heel erg! En 3 keer een hele erg vreet aanval gehad, zo erg dat ik zaterdag om 4 uur s middags een pizza had besteld, hahaha. Schijnt voor te kunnen komen! Nu is dat verdwenen en aangezien zw test zo goed als negatief is ga ik er vanuit dat het komt omdat pregnyl er uit is! dus ik hoef niet bang te zijn als ik voor mn nod test dat het door pregnyl komt, hoewel het niet verstandig is want het kan alsnog fout gaan en dat ik gewoon ongesteld word.. daarom zeggen ze in het zh pas na 18 dagen te testen

2. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Nee ik had geen last van mijn borsten...en zoals je zelf al zegt pregnyl is nu uit je lichaam dus je zere borsten zijn ook weg en wie zegt dat zere borsten een teken moet zijn voor een zwangerschap.....ik had dat dus niet in het begin, dacht daarom ook dat het niet raak was. :p

Maar ik begrijp je heel goed hoor, het liefst wil je van alles voelen wat duidt op een zwangerschap en die wachtweken zijn killing. Nog even volhouden!!

3. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    hehe volgens mij heb je me verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd verwoord...

het is niet dat de zere borsten verdwenen zijn dat ik daarom denk dat het niet gelukt is!
    Het is juist dat ik bang ben dat door de stress die ik heb rondom mn man ik bang ben dat het niet lukt.

4. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Oh ja sorry, verkeerd gelezen en begrepen :D maar hoe dan ook, wachten duurt lang hè??

5. Ajlaa

Ajlaa Bekend lid

26 okt 2010
    898
    0
    16
    NULL
    ja pff vooral omdat het niet 2 weken is maar die 4 extra dagen!

Als t nu niet lukt dan neem ik een time out want merk wel dat gezien onze situatie ik dit er echt moeilijk bij kan hebben.
    Bij elke emotie/stress (en die hebben we nu veel!) denk ik steeds rustig blijven, denk er aan geen stress, straks mislukt de poging omdat je zo stresst. Dat is gewoon k*t want je houdt je dus ook gewoon in met het gevolg dat er zich een berg opstapelt!

Draagdoek opgehaald? Ben er erg naar benieuwd! Lijkt me wel mooi om het uberhaupt te hebben en te gebruiken wanneer ze nog zo klein zijn! Later wordt het wel zwaar aan de schouders!

6. hooi allemaal!

Igor ach arme Jessy toch, wat naar voor hem :( Ben benieuwd of het nu met de draagdoek beter gaat! Ik haalde Aline er trouwens in het begin altijd uit als ze niet door wilde slapen, want op die leeftijd heeft het toch nog geen zin om ze te 'leren' dat jengelen geen zin heeft. Ze willen dan gewoon bij mama zijn dus dan kun je hem best bij je nemen. Nu laat ik dr wel huilen maar ze huilt nu alleen nog als ze geen zin heeft om te slapen zelfs als ze wel moe is haha, en als er echt iets aan de hand is dan hoor je het wel want dan is het huilen heel anders. Maargoed dat is later, vooralsnog zou ik het niet aanraden te laten huilen. Heb het zelf nooit gedaan iig. Aline slaapt hier ook steeds vaker op haar buik, eigenlijk sinds ze door kreeg hoe ze om kan draaien vanaf een maand of 6/7 rolde ze vaak vanzelf op dr buik. Dus nu heb ik het lakentje gewoon uit het bedje gehaald anders ben ik bang dat ze erin verstrikt raakt, maar het gaat prima zo. mama blij en baby blij :)

Blondi fijn dat alles nog steeds goed gaat. Hopelijk word je niet ziek, ziek zijn is vervelend :( Ik vind misselijkheid echt een van de ergste dingen die je kan hebben. Nog anderhalve week en dan kun je je kleintje op de echo alweer zien! Spannend hoor!

Ajlaa klinkt allemaal heel spannend meis! Ik voel me zo stom om het te zeggen want ik weet (en ik denk dat het in jouw situatie nog 10x erger is) dat je het niet kunt tegenhouden, maar probeer niet teveel te malen, dat verandert helemaal niets aan de uitkomst, behalve de lengste van je nagels, en wat Igor al zegt alles kan wel of niet een symptoom zijn het is veel te verwarrend hahahaa. Maar ik vind dat je het heel goed verdraagt hoor zo lang te wachten! Nog maar 9 dagen en dan is je officiele testdatum al. Ik zou ook niet weten of ik dat vol kon houden hoor, zeker niet als je ergens ZO naar uitkijkt! Maargoed het is wel beter natuurlijk te wachten om teleurstelling te voorkomen. MAar aan de andere kant, als je na 14 of 15 dagen test dan is dat toch op zich voldoende, dan test je op of 1 dag na je nod. Garantie dat het goed gaat heb je toch niet ook na die 18 dagnen..dus of je dan die dag of 2 dagen later test maakt ook niet zo heeeeul veel uit (vind ik :)) of breng ik je nu op slechte ideeen?

Ikkuh wat vervelend zeg dat je nu echt op je laagste punt zit. Maar denk maar zo; na regen komt zonneschijn! Lager kan je niet dus dan maar omhoog toch ;) Het komt allemaal goed meis! En alweer een maand getrouwd, de tijd gaat hard he! Zo grappig dan ben je zo lang aan het plannen geweest en ging de tijd zo langzaam en nu is het voorbij en vliegt de tijd opeens voorbij!

Anyway, ik ben een goed boek aan het lezen; fifty shades of grey! Het is een beetje een seksboek haha maar ik vind het zo ontzettend herkenbaar, lijkt net of ik de relatie met mijn ex weer opnieuw beleef (op het sm gedeelde na dan haha), maar het karakter van de man in het boek is gewoon twee druppels water het karakter van mijn ex en de verwarring die dat meebrengt voor het meisje dat is gewoon mijn gevoelens van die tijd eindelijk eens goed onder woorden gebracht! Vind het wel prettig want het is voor mij een soort bevestiging dat zoals het met hem ging niet normaal was en dat ik zelf wel normaal was, want hij wilde altijd het tegenovergestelde beweren haha. Dus ik voel me helemaal verbonden met dit boek haha. Kan steeds op mn werk niet wachten om weer verder te lezen :p Had al zitten twijfelen of ik m op mijn telefoon zou zetten maar dan werk ik niet meer denk ik haha, is ook zo sneu voor mijn collega's die dan alle klanten moeten opvangen :D

Welke baby is nu eigenlijk de volgende jarige? Volgens mij is nu nick bijna aan de beurt toch? Of sla ik nu iemand over? Noel is toch iets later geboren? Of was het andersom? hihi vergeetachtig!

Ik begin zelf de laatste tijd ook steeds meer zin te krijgen om weer aan de klus te gaan, maar ik wil nog even afwachten wat er met mijn contract gebeurt. Zo hebben we het ook met mijn lief besproken dat we eerst even mijn werksituatie voor de komende maanden aankijken en dan beslissen wat we doen. Is toch wel zo prettig een beetje zekerheid te hebben natuurlijk :)

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Ajlaa ja ik heb de draagdoek opgehaald, ben benieuwd vanavond. Zal je zien is het niet meer nodig, dat zou nog mooier zijn...hahaha sowieso lijkt het me prettig, ook voor Jessy.

Luca nee ik laat hem ook zeker niet meer huilen, hebben we 2 x gedaan totdat we erachter kwamen dat hij dus wel degelijk ergens om huilde (reflux kan erg pijnlijk zijn)....mijn vriend en ik dachten daar wel eerst anders over, hij dacht dat Jessy ons in de maling nam en ik vond van niet. Nu ziet hij ook wel in dat je een baby van 6 weken niet kan verwennen gelukkig.

Ik heb dat boek ook gelezen, 50 tinten grijs....wordt op een gegeven moment wel voorspelbaar al die hoogtepunten...hahaha maar ik heb nog 2 delen te gaan.
    En wat spannend dat jullie het straks weer gaan proberen, wel goed dat je even je werksituatie afwacht.

8. haha teveel hoogtepunten whaha. Ik ben nog niet zo ver, pas bijn pagina 130 ofzo. maar vind het een goed boek :)

Ja ik heb er zin in om er weer voor te gaan. Lijkt me gezellig met twee kindjes :D En een broertje of zusje voor Aline, zal ze helemaal super vinden haha. Maargoed dat zien we tegen die tijd wel weer ik geniet zowieso volop van mn kleine dame, het is zo bijzonder die ontwikkeling elke dag te volgen :)

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Aljaa:
    pfff wat zal dat zenuwslopend voor je zijn meid!!
    Geloof dat ik alle zwangerschapstesten uit de kruidvat had gekocht... maarja dat ben ik haha!

Igor:
    Als hij een beetje jengelde dan liet ik hem liggen, pas als hij echt begon te schreeuwen (wat vaak niet lang duurde) haalde ik hem eruit... Maar we probeerden het iedere keer wel... heb je hem trouwens in de kinderwagen beneden? of boven in bed?

Luca:
    Heb er wel over gehoord, maar lees jij de boeken in het engels?? vind je dat fijn?
    Jaah denk inderdaad dat Nick de volgende is!! Nog maar een maandje en dan wordt mijn kleine manneke alweer één jaar....

10. Blike ja ik lees liever in het engels als het oorspronkelijke boek in het engels is geschreven, omdat de beschrijvingen dan veel beter zijn. Vind de taal ook gevarieerder dus dat vind ik prettiger lezen. Soms als je vertaalde boeken leest dan krijg je hele rare zinsvormingen, of dingen die toegevoegd worden die nergens op slaan en dat vind ik irritant haha :p blijf het liefst zo dicht mogelijk bij de bron ;) Plus dat ik het gewend ben dus ik lees net zo snel in het engels als in het nederlands en ik begrijp 99% ook gewoon :p heel af en toe kom ik eens een woord tegen wat ik niet snap maar meestal kan ik uit de context wel halen wat het dan betekent.

Gaat hard he dat eerste jaar!

Oh ik ben een beetje verdrietig meiden :( Mijn vriend neemt Aline donderdag tm woensdag mee naar zijn moeder in Marseille en dan ben ik dus helemaal alleen thuis, de eerste keer dat mijn meisje ergens anders slaapt en dan is het ook gelijk 6 dagen :( Vind het zo stom! Maar mijn vriend wil niet korter omdat het dan volgens hem geen nut heeft. Ik wilde eerst langskomen maar daar werd niet al te enthousiast op gereageerd dus van dat plan zie ik ook maar af.. :( Ik loop echt met een blok beton rond in mn maag zo erg zie ik ertegenop!

11. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Blike ik leg hem altijd boven in zijn bed, alleen s avonds na 7 lukt dat dus niet. Hij is nu net bij mij op schoot in slaap gevallen en heb hem nu in zijn bedje gelegd. De rest vd dag en nacht lukt het wel. En jullie?

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Luca:
    ooh jeetje zes dagen :S Dat lijkt me vreselijk....
    Misschien kun je het van de andere kant bekijken? zes dagen het huis voor je alleen... lekker doen wat je wil. Lekker afspreken met vriendinnen zonder dat je oppas hoeft te zoeken...?
    Tsja, eerlijk gezegd vind ik het ook maar slap gelul van mezelf hoor... ik zou het namelijk ook echt vreselijk vinden... :(
    En als je haar toch te erg mist ga je toch gewoon heen?? blijft JOU dochter ook hé? ;)

Igor:
    Vreselijk herkenbaar, Nick wilde s'avonds ook absoluut niet in zijn bedje... ik probeerde het wel iedere avond, maar het kwam er elke keer op neer dat we toch weer met hem beneden zaten.... maar er komt een dag dat hij gewoon gaat slapen hoor! Echt waar! En dat is zóóó lekker! haha don't worry, tis gewoon een fase.

13. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Blike oooh gelukkig maar dat het herkenbaar is. Hoop dat het gauw over gaat en hij lekker om 7 uur gaat slapen...

Luca 6 dagen lijkt mij ook heel erg lang, maar zoals blike zegt, even je eigen ding doen is ook heerlijk. Zal wel gek zijn denk ik, je bent nu toch gewend aan zo'n kleine om je heen.

14. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Nou Jessy heeft inderdaad een blokkade in zijn nekje en een lichte voorkeurshouding. Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van de reflux en de enorme darmkrampen (ook al horen krampjes er wel een beetje bij). Zijn buikje was keihard, dus ze heeft die gemasseerd en de blokkade in zijn nek langzaam opgerekt. Kan niet in een keer over zijn natuurlijk dus we gaan dinsdag weer. Moet nu wel elke keer als hij slaapt zijn hoofdje de andere kant opdraaien.

Consultatiebureau heeft ook gebeld, omdat afgelopen maandag de 1 e afspraak met de arts af was gezegd door hun of ik nog vragen had. Ik mag de voeding op gaan hogen omdat hij nu bijna 5 kg weegt. Na 2 nachten doorslapen werd Jessy vannacht ineens weer wakker, maar dit heeft volgens het cb te maken met dat ze nog aan het zoeken zijn naar een ritme en ik mag op schema gaan voeden, ben benieuwd.

Zo wel even een andere fles halen, want deze gaat maar tot 120 en ik mag naar 150 +5 maar dan wel iets eruit halen dus echt 150 aanbieden....

15. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Lucas, sterkte zo 6 dagen zonder Aline! Dat zou me ook helemaal niks lijken. Maar goed, kun je lekker 50 shades of grey uitlezen. Ga er binnenkort ook maar in beginnen denk ik!

Igor, wat fijn dat de osteopaat wat heeft kunnen ontdekken. Heb je vannacht al verschil gemerkt?

Ik ga me denk ik ook maar eens in de osteopaat verdiepen. Ik krijg Kasper 's avonds maar moeilijk in slaap. Veel huilen als we naar bed gaan. Zeker als ik hem in zijn bedje leg, als ik hem vasthou gaat het goed. Vaak valt hij uiteindelijk van uitputting in slaap. Dat was gister rond 23 uur. Heb wel eens geprobeerd hem eerder in bed te leggen, maar dat pikte hij echt niet. Terwijl hij overdag ook nooit zo heel veel slaapt. En als hij overdag slaapt is dat in de huiskamer, in zijn box. Daar ligt ook een dik matras in bij mij. Hij kan ook heel goed slapen in de wandelwagen, als die tenminste in beweging is.

Blike, zie dat dit voor jou herkenbaar is. Dacht ook dat het gewoon babygedrag was. Maar als ik Igors verhaal dan weer lees denk ik: misschien is dat het ook wel bij Kasper, een blokkade.

Wanneer schakel je precies een osteopaat in? Zijn hier meer meiden met ervaring? En heeft het geholpen? En hoe zit het met verzekering? Moet je het zelf betalen en wat kost het?

OK, een hoop vragen. Misschien heeft hij nu ook wel weer een sprongetje, hij is sinds anderhalve week namelijk wel heel veel bezig met dingen grijpen en pakken. Heb van Lamaze een supertalent knuffel voor hem gekocht met rammelaar, piepjes en kraakjes!
    Lamaze Mortimer the Moose Baby Toy NEW | eBay

16. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Haha, dat moet natuurlijk een supergave knuffel zijn!! Damn you autocorrect! Leuk, zo'n iPad!

17. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Roxie, ik had zoiets van baad het niet dan schaadt het niet. Maar schijnbaar moet het eerst erger worden voordat het beter gaat, want gisteren was een dramatische dag en avond. Jessy was heel erg onrustig en heeft veel gehuild en is na de laatste fles eindelijk in slaap gevallen en wilde toen ook in zijn bedje. Vannacht ging prima en hij werd vanmorgen om 5 uur wakker en had enorme krampen. Hij gilde het uit vd pijn dus ga zo ook nog naar de huisarts. Iedereen kan zeggen dat het erbij hoort, maar je moedergevoel hè en ook voor de reflux. Gelukkig was mijn vriend het ermee eens.

Vanmiddag ga ik ook naar het inloopspreekuur vh cb om weer even te wegen.

Wanneer hebben ze eigenlijk een sprongetje? Ook rond de 6 weken?

Osteopaat moet je trouwens zelf betalen en kost hier 69 euro per behandeling. Wel veel geld maar ja alles voor de kleine hè....

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Igor:
    Aah arme Jessy... wel fijn dat er wat uitgekomen is waar wat aan te doen is! Hopenlijk helpt de behandeling van de osteopaat wat en heeft de kleine jongen er baat bij!
    Sneu dat hij zo'n slechte nacht heeft gehad. Hopenlijk kan de huisarts wat voor je betekenen?

Roxie:
    Nick sliep eerst ook altijd beneden, in de wandelwagen. Maar overdag slapen was altijd een drama.. hij deed echt van die hazenslaapjes van 10 tot 15 minuten, en dan werd hij weer huilend wakker. erg vermoeiend.
    Hier geen osteopaat ingeschakeld, had ik misschien wel kunnen doen. Ik zou het gewoon doen als ik jou was! baad het niet dan schaad het niet, toch? hoe het met de verzekering zit weet ik eigenlijk niet.
    Wat een schattig knuffeltje! ik heb ook zoiets van Lamaze, maar dan de vuurvlieg versie.

19. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    We laten hem nu ook na de fles elke keer goed boeren, dat kan hij niet zo heel goed dus duurt soms even. Eerder legde we hem dan terug in zijn bedje maar nu gaan we stug door tot die boer eruit is. Volgens mij helpt dat ook wel iets, laten we het hopen. Gisteren zat ik er wel even doorheen, gelukkig kwam mijn vriendin langs dus ff lekker een potje lopen janken (hormonen):D

Oh ja nog even een ander vraagje; hoe snel hadden jullie een ritme in het voeden?

20. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    even snel...

wij ook bij de osteopaat geweest toen noël 2 weken oud was
    was ook zijn nekje zijn buikje maar ook zijn hoofdje door de verknelling doordat hij er niet uit kon en ik dus uiteindelijk een ks kreeg
    heeeeel vele baat bij gehad
    en ook een super fijne vent!
    ik ben erg goed verzekerd en kreeg een deel wel vergoed en moest ongeveer per behandeling 20 euro bij betalen

ajla blijf voor je duimen

luca wat eerg zeg ik zou doodgaan!
    ahahahahaha

morgen gaat mijn kies eruit
    ik scheit echt in mijn broek
    de antibiotica heeft gelukkig wel goed gewerkt de pijn is een stuk minder
    oh ja en we zijn huizen aan het bezichtigen
    gaan dus waarschijnlijk kopen
    vanmiddag huis 2 bekijken maar vind het nu al ene dillema
    het ene huis heeft wel dit en niet dat en het andere weer iets anders....
    pfffff!!!!

oh ja igor
    noël had savonds ook zijn huil uurtjes
    wij legden hem dan bij ons op bed en ging ik op de laptop ernaast en mijn vriend ook
    2 uurtjes (hij sliep dan uiteindelijk) en dan maakte we hem rond 12 uur wakker
    verschonen en fles en legden hem erna in bed en sliep hij de hele nacht!
    dat werkte echt super!

Deel Deze Pagina