OH chips blondi Dacht ik net DE Oplossing gevonden te hebben haha. Ja tuurlijk vind ik deze leeftijd veel leuker! Je kunt er veel meer mee en het is makkelijker, even snel eten, even snel wassen etc. Zien hoe ze steeds zoveel dingen leert vind ik ook prachtig, maar ik vond de babytijd ook niet echt een straf verder. Had wel zoiets van ik hoop dat ze snel wat ouder is want dat is ook voor papa leuker enz maarja dat is normaal denk ik Enige wat ik erg vond aan de babytijd is dat ik zo bang was dat ze stikte in haar slaap. Dat heb ik nu veel minder. Wat ik wel leuker vond aan de babytijd is dat ik haar de hele dag door knuffels en kusjes kon geven als ik wilde en nu wringt ze zichzelf snel weer weg haha en wil ze niks meer van kroelen hebben. Ze wil alleen maar op avontuur
Nog even snel een berichtje en dan ben ik echt weg Blondi, je kan gewoon Rennies eten hoor tegen je maagzuur. Is absoluut niet schadelijk (nouja je moet natuurlijk niet een heel pakje opeten ) Ik heb er ook best wel wat gebruikt vooral tegen het einde van mijn zwangerschap van Milan.
Hahah dat is inderdaad ook het enige wat ik af en toe wel mis! En toen ze baby was kon ze zo lekker in mijn armen in slaap vallen maar al zou ze nu een hele nacht niet slapen, dan slaapt ze nog niet in mijn armen. Dat vond ik zo heerlijk! Op mijn armen leggen en een beetje wiegen en dan draaide die oogjes langzaam weg.. heerlijk Waarom was je zo bang dat Aline stikte? Dat ze met haar hoofd in het matras kwam ofzo?
Ja ik vond het gewoon eng. Ze was nog zo klein en kwetsbaar en ze kon nog niet zelf draaien. En heb veel verhalen gehoord dus was als de dood dat ze midden in de nacht ineens om zou draaien en inderdaad niet meer terug zou kunnen draaien oid en dat ze dan niet kon huilen en ik het niet zou merken. Ze had ook lakens in haar bed en was ook altijd bang dat ze eronder zou komen. En ook soms als ze tussen ons in sliep, dat ze onder de deken terecht zou komen of dat ik in mijn slaap op haar zou gaan liggen ofzo. Daarna heb ik een trappelzak voor haar gekocht en nu slaapt ze zonder lakens, dat scheelt wel voor mij. Maar zelfs nu nog ben ik bang hoor, al is het al veel minder. Als ik 's ochtends ga werken en ze slaapt nog dan controleer ik altijd even of ze nog ademt. En ook soms als ik 's nachts wakker word dan kijk ik even snel op de babycam of alles nog goed gaat
Blondi ja dat kwam ook zeker door de hormonen, maarnu gaat het gelukkig goed. Mijn vriend is heerlijk thuis geweest afgelopen week en dat scheelt ook een hele hoop. En ik hoef er s nachts niet meer uit voor de voeding dus kan mijn slaap pakken. Maar ook ik weet zeker dat ik geen babymama ben. Vind het knuffelen inderdaad heerlijk maar verder is het maar saai. Nu begint hij lekker te lachen en zijn handjes te ontdekken en slaapt steeds beter dus al veel leuker..... Vervelend trouwens datje zo misselijk bent en maagzuur, zal straks wel beterder gaan (hoop ik tenminste voor je) Saskia wat leuk om weer eens watvan jou te lezen. Ben ook wel benieuwd naarje bewogen jaar. Luca voor dat omdraaien ben ik dus helemaal niet bang, de aerosleep doet zijn werk goed. Maar dat duurt hier nog even, alhoewel hij al wel steeds een beentje optrekt en zich dan afzet....hmmmm
Goeie avond, daar ben ik weer. Kleine man al even op bed, dus alle tijd . Ik weet niet of ik het al verteld heb of dat jullie het gewoon vergeten zijn P) maar toen Milan nog geen maand oud was is mijn man ontslagen van zijn werk. Gelukkig vond hij snel weer ander werk als verkoper van energiecontracten. Dat betekende wel dat hij pas begin van de middag begon met werken en later op de avond weer thuis was. Na een paar maanden werd hij daar ook weggestuurd omdat hij zijn target niet haalde. Toen kwam hij in de ww terecht dat was in december. Gelukkig vond hij in maart weer "werk", wel weer als verkoper maar dan van uitvaartverzekeringen. Het was een zogenoemde proef plaatsing. Dat houdt in dat een bedrijf je "aanneemt" maar je blijft wel je ww ontvangen en geen loon. Dus je bent eigenlijk een gratis kracht voor dat bedrijf. Het bedrijf moet wel de intentie hebben om je aan te nemen. Deze baan was nog erger als die andere, hij begon ook laat in de ochtend of begin van de middag en kwam regelmatig om half 12 's avonds thuis. Dus hebben we besloten dat dat ook geen leven was. Tegen de tijd dat hij thuis was lag ik al op bed en als hij uit bed kwam was ik aan het werk. Gezellig!! Niet dus. Wel hadden we afgesproken dat hij alles op alles zou zetten om een baan te vinden en dat heeft hij ook gedaan. Helaas kwam de ene na de andere afwijzing binnen. Erg frustrerend en niet alleen voor hem . Hij heeft nu nog maar een week om een baan te vinden, zijn ww loopt namelijk in september af. Ik zat er al aan te denken om een 2de baan aan te nemen zodat we de maand rond zouden komen aangezien een ww uitkering geen vetpot is. Zover is het gelukkig niet gekomen en hoe we het hebben gedaan weet ik niet, maar tot op de dag van vandaag wonen we in het zelfde huis, worden alle rekeningen betaald en kan Milan gewoon naar de opvang. Door dit hele gedoe met de banen zoektocht hebben we onze vakantie waar ik zo aan toe was en naar uitkeek moeten annuleren. Gelukkig hadden we al met al wel een leuke vakantie maar had graag even weggegaan. Weg van al het gedoe en lekker even niksen. Ik was al van plan om ook mijn verjaardag af te blazen, verjaardag vieren kost gewoon heel veel geld. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, mijn man zei, jou verjaardag is ook belangrijk en dat is ook zo. Dus hebben we er maar een budget verjaardag van gemaakt en gelukkig heb ik niemand gehoord dat ze iets te kort gekomen waren en anders hadden ze gewoon pech! Na mijn vakantie, begon er eindelijk wat positief nieuws te komen en kwam de ene gesprek uitnodiging na de andere. Er zijn nog wel wat afwijzingen geweest, maar er zijn nu 3 functies waar hij een goede kans maakt. Waarvan 1 zo goed als rond, daarvoor hoeft hij alleen nog een keuring te ondergaan (dat is woensdag). Dus ik hoop dat het allemaal nu wat rustiger word in ons huishouden en in mijn lichaam en hoofd. Dat is ook de reden waarom wij wat langer wachten met een 2de kindje. Ik wil eerst alle financiën weer op orde en wat meer zekerheid, zodat we niet weer in dezelfde situatie terecht komen als met Milan. Hopelijk heeft Milan hier niet te veel van mee gekregen, want door alle zorgen was hier flink wat spanning in huis. En ik wil gewoon niet dat hij er wat van mee krijgt. Ik wil hem een fijne zorgeloze jeugd geven. Nou dat was zo'n beetje mijn verhaal
Ohw heel herkenbaar, het bang zijn dat het wat met je kleintje in de slaap gebeurd. Wij hadden zo'n veiligheidsmatje en dat gaf me wel een gerust gevoel.
ohjee saskia wat een verhaal zeg! Allemaal door die k*teconomie!! Maar heel fijn dat je man nu waarschijnlijk wel weer aan het werk kan, zeker als jullie afhankelijk zijn van het loon. Wel druk op de ketel zeg als hij nu nog maar een week heeft! Jeetje en wat jammr zeg dat jullie je vakantie hebben moeten annuleren! Hopelijk kunnen jullie over een klein tijdje wel op vakantie. Heb je wel eens op vakantieveiling gekeken? Mochten jullie binnenkort een vakantie willen boeken of een weekendje weg oid, dan kun je daar voor heel weinig geld iets vinden met een beetje geluk en doorzettingsvermogen! Toch fijn dat je ook je verjaardag hebt kunnen vieren, is wel belangrijk. En nee het hoeft niet per se duur te zijn toch Mensen komen naar je verjaardag voor jou, niet voor de grote taart of alle drank en hapjes! Het gaat erom dat je een leuke dag hebt gehad toch Ik denk niet dat Milan er heel veel van meegekregen zal hebben, misschien wat van de spanning in huis maarja dat kun je nu ook eenmaal niet helemaal voorkomen altijd.. In alle huishoudens is wel eens spanning te vinden natuurlijk. Begrijp wel goed dat jullie nog even wachten met een tweede. Je wilt toch liever in rustig vaarwater zitten als je zo'n beslissing maakt. Ik zit nu ook in een situatie waar mijn contract afloopt en ik ben op zoek naar nieuw werk, maar gelukkig hebben wij de luxe dat we van mijn vriend zijn salaris goed rond kunnen komen. Maar ik snap wel je gedachtengang rond familieplanning. Ik heb ook een tijdlang getwijfeld juist omdat mijn contract over een maand wel of niet verlengd zou worden en ivm uitzicht op een vast contract etc. Maar om bovengenoemde reden gaan we er toch gewoon voor en zien we hierna weer Ik zou zowieso liever wat minder uren maken dan nu (35u/5 dg), zodat ik iets vaker thuis ben voor ons meisje.
Saskia, ik kan me voorstellen dat dat de nodige spanning meebrengt en vandaag is de dag vd keuring, spannend. Wat gaat je man nu doen? En goed dat je toch je verjaardag hebt gevierd, inderdaad het gaat om jou en niet hoeveel eten en drinken er is. Denk niet dat Milan er iets van mee heeft gekregen, hij is nog zo jong. Maar kan me indenken dat je je daar zorgen over maakt. Ik duim vandaag voor jou en je man. Een heftig jaar voor jullie, maar hartstikke leuk dat je hier weer komt kletsen. Jessy ligt nu weer lekker op zijn buikje te slapen, ik ben niet bang dat er wat gebeurd. Hij kan goed zijn hoofdje omdraaien en ademt gewoon door als hij met zijn neus in de aerosleep ligt. Heb hem zelf ook even getest en ik vind het een fijne afwisseling van het inbakeren. Jessy slaapt s nachts van 2300 tot 0500 tegenwoordig. Probeer steeds overdag iets te rekken zodat we op 5 flessen uitkomen maar dat lukt niet altijd. Komt ook omdat hij nog niet alle flessen leegdrinkt dus dan geef ik hem gerust nog een 6e fles als dat zo uitkomt. Ik geef nu 150+5 maar daar drinkt hij meestal maar 135 van op. Nu heeft hij net voor het eerst de hele fles op dus ik ben benieuwd. Ach hij regelt zich vanzelf daar hoef ik niks voor te doen. Verder ben ik lekker van hem aan het genieten, steeds meer en het gaat steeds beterder met mijn emoties.
Hey sas, leuk dat je ook weer komt kletsen! Inderdaad een bewogen jaar voor je! Gelukkig zit het er nu allemaal beter uit! Igor, pff.. Die hormonen zijn erg herkenbaar hoor! Heb er ook erg last van gehad rond die tijd. Maar komt helemaal goed Luca, balen dat je contract niet verlengd wordt! Hoop dat er snel wat nieuws op je pad komt! Ik mag van geluk spreken dat mijn contract vast is geworden. Salaris is niet hoog maar ben erg blij dat ik een baan heb. Vanaf volgende week klets ik weer wat meer mee!
@ Saskia - Jeejtje wat een heftig jaar. Hoop dat jullie nu wat meer rust krijgen! @ Luca - Gaan jullie zeker voor een 2e, dacht te lezen dat jullie nog twijfelde ivm je baan. @ Blondi - maagzuur.. bah. Had ik ook veel last van, idd ook aan het eind van mijn zwangerschap. Ik gebruikte toen vaak Rennie. We hebben Lize eer gister laten huilen. We trokken het niet meer die gebroken nachten en bijna elk uur dat ze wakker werd. En het lijkt t werken.. Afgelopen nacht is ze niet 1 keer wakker geweest! Van 20 keer op een nacht naar doorslapen. WIj zijn helemaal happy! Hopelijk zet dit door
Hey hallo!! Goed nieuws!! Mijn man is door de keuring gekomen, hij heeft dus werk!! Ohw ik ben zo opgelucht, eindelijk weer een beetje positief nieuws. Het is alleen nog even afwachten wanneer hij daar mag beginnen. @Igor, als hij bij de Arriva aan de slag gaat word dat als steward, we hebben ook nog de optie bij de NS daar heeft hij gister een gesprek gehad en is hij ook door naar de volgende ronde. Daar zal hij de functie krijgen voor service en veiligheid. Dat betekend dat hij als conducteur op de trein kan zitten, maar ook in een informatie hokje op het station. Nog even afwachten, want hij wil het liefst bij de NS gaan werken omdat daar meer mogelijkheden liggen. Maar ben allang blij dat hij bij Arriva aan de slag kan . Ik heb veel gehoord over die aerosleep dat dat inderdaad erg goed werkt. Maar wat ik al eerder zei, dat veiligheidsmatje gaf me ook wel een fijn gevoel hoor. Milan slaapt nu eigenlijk altijd op z'n buik haha echt vet schattig vind ik dat. Dank je Lupita, ik ben ook blij dat het er nu gewoon goed uitziet. Kunnen we eindelijk uit de neerwaardse spiraal komen.
@ Asun, zoals het er nu uitziet komt het allemaal goed Ahh wat vervelend is dat hè als ze zovaak wakker zijn 's nachts. Sommige zeggen dat je ze niet moet laten huilen, sommige zeggen van wel. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Maar zo te horen heeft het laten huilen geholpen, fijn! Hoop voor je dat dat zo blijft.
@ Saskia wat een mooi foto! Wat een mannetje zeg. Fijn dat je man werk heeft, fijn die zekerheid! Gisteren is t erg goed gegaan met Lize. Ze is 1 keer even wakker geweest, heeft 10 min gehuild en gemopperd en is toen weer in slaap gevallen. Het gaat de goede kant op zo!!
Heey Saskia wat een goed nieuws zeg, ben blij voor jullie! Asun, we zijn gestopt met de pil maar hebben geen haast erbij. Weet ook nog neit of we deze maand gericht klussen. Aangezien ik nu toch geen baan meer heb vanaf september en geen uitzicht op vast werk, maakt het sowieso niet zoveel meer uit
Wat is het hier rustig.. Wat een weer zeg, blegh! T lijkt wel herfst. Niks aan. Lize is vandaag met ons mee geweest naar de tandarts. Ze vond het erg interresant. haha Ze heeft samen met mij nog even op de stoel gezeten. Haar mond open doen was iets t veel van het goede, ze is wel een mooie tandenborstel rijker..
Saskia wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd! En wat een mooie foto van jullie ventje. Luca laatste dagje werken vandaag? Asun het lijkt inderdaad wel herfst, lekker thuisdagje beetje films kijken en vanavond weer TvoH, daar kijk ik nu al naar uit. Ik weet niet wat me overkomt, Jessy is net zonder ook maar een kik te geven in slaap gevallen. Ik heb hem nu eerst nog even bij me genomen, hem een beetje slaperig laten worden en toen in bed gelegd. Eerst deed ik altijd vanuit de box, na zijn gaapjes in bed leggen. Ach het is toch een beetje uitproberen en kijken wat het beste werkt maar totaal geen kik dat was ff heel vreemd...hihi