Buitenbaarmoederlijke zwangerschap en pil gebruik?

Discussion in 'Anticonceptie' started by fee90, Jun 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Hoi dames, heeft iemand hier een antwoord op?
    Ik lees veel op dit forum over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, terwijl ik altijd dacht dat dit heel zeldzaam was.
    Op internet lees ik dat 1 op de 100(!) zwangerschappen tegenwoordig een bbz is. Tegewoordig, want er wordt gesteld dat tussen de jaren 70 en 90 de bbz enorm toegenomen zijn.

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar die cijfers zijn maar dat is wel heel vreemd, wat kan daar de reden van zijn?
    Als redenen worden oa littekenweefsel genoemd, anticonceptie waar zwangerschap doorheen komt wordt ook genoemd maar zou het ook kunnen komen door langdurig pilgebruik? Dit is gewoon mijn gedachte of gevoel hoor, heb hier geen bewijs voor maar vanaf de jaren zestig is de pil natuurlijke steeds populairder geworden, vanaf 1969 officieel. En die pillen waren misschien nog wel heftiger dan de anticonceptie van tegenwoordig.

Nu ben ik sowieso niet zo'n fan van de pil hoor, voelt voor mij erg ongezond om met een natuurlijke cyclus te rommelen. Ten eerste omdat het zo'n duidelijke graadmeter is van de gezondheid en ten tweede omdat ik zo vaak verhalen om me heen zie dat het ontpillen extreem lang doet en een cyclus zelf helemaal overhoop ligt na langdurig pilgebruik.

Wat denken jullie? Zou het invloed kunnen hebben? Natuurlijk zullen er ook vrouwen zijn die nooit de pil gebruikt hebben maar bijv. Door ontstekingen littekenweefsel hebben .

2. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Ik heb een bbz in 2012 gehad. Wel een pil geslikt, maar niet langdurig.

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ik 2 x in 2011 (2e kindje). Langdurig pilgebruik.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had destijds ruim 18 jaar de pil geslikt.
    Nooit een BBZ gehad gelukkig, ondanks diverse vruchtbaarheidsbehandelingen welke de kans op een BBZ verhogen.

Wel duurde het na pilstop 126 dagen voordat mijn natuurlijke cyclus weer eens op gang kwam.

Ben nog steeds geen fan van de pil, ondanks dat ik nu de minipil slik.
    Ik word namelijk erg ziek van mijn natuurlijke menstruaties. Lig dan maandelijks 2 dagen hondsberoerd en kotsend in bed. Dus dan maar de minipil.

Share This Page