Ronde 1....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mvrtjex93, 1 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Zooo start ronde 1....

    Ik vind het zooo onwijs spannend. M is geheel onverwachts gekomen, zonder er bewust mee bezig te zijn geweest, maar nu willen we gewoon graag een 2de. Wat raden nulllie aan met dit tabelletje, we hebben het net toevallig wel al even gezellig gemaakt voor m’n nachtdienst
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Je begint nu in ronde 1, dus zolang het je lukt, zou ik echt de 'moetjes' vermijden. Heb seks wanneer jullie beide zin hebben. Zaad kan sowieso 4 tot 5 dagen overleven dacht ik, dus zo heel snel zul je niet verkeerd zitten.

    Mocht je toch iets meer willen timen, dan zou ik gaan voor om de dag of er eens 2 dagen tussen laten. En zou er niet te strak vanuit gaan dat je ovulatie de 6e is. Dat is gebaseerd op gemiddelden, niet op jouw lichaam.

    Mocht je wat rondes verder zijn, waar we uiteraard niet op hopen, dan kun je altijd nog meer richting de moetjes. Ik zou het nu nog niet doen omdat ik zelf ervaren heb hoe erg die tegen kunnen gaan staan. En dat wordt per ronde erger.

    Hopelijk is het snel raak. :)
     
    zonnetje2015 en mvrtjex93 vinden dit leuk.
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Spannend hè! Ik heb me nooit echt bezig gehouden met tabellen, ik had het geluk dat ik elke keer snel zwanger raakte. Maar wij hebben het altijd alleen gedaan als we er zin in hadden. En dat kon soms 3 dagen achter elkaar zijn en dan weer 3 dagen niet ofzo.
    Als het uiteindelijk langer duurt kun je altijd nog gerichter seks hebben.
    Veel plezier!
     
    Soturi en mvrtjex93 vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Enige wat ik over dit soort dingen kan zeggen

    Laat het los, laat het gaan ;)

    als je hierbij ronde 1 al mee begint is de kol er snel af. Geniet gewoon van elkaar, heb zoals @Soturi zegt gewoon sex wanneer je zin hebt.
    Bewaar die druk voor als het echt nodig is. ( wat hopelijk niet nodig is)

    Ik was ook in de eerste ronde spontaan zwanger. Heerlijk zonder testen, rekenen, temperaturen etc. Onbevangen.
    Helaas werd dag later wel anders. Echt als dat niet hoeft niet doen.
     
    mvrtjex93 en Soturi vinden dit leuk.
  5. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Nou, wat de rest al zegt dus! Ik ben na ronde drie begonnen met ovu testen. Maar ik had al veel meer zin in seks (zo werkt dat vaak als je een kindje wil haha) dus bij ons zat er 1 dag of soms 2 dagen tussen. Als je dat heel de maand doet, weet je zeker dat je geen kans onbenut laat!

    Have fun :)
     
    mvrtjex93 en Soturi vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook eerst gewoon maar zo doen, zonder pretbedervers. Anders kunnen het lange maanden worden. Ik heb er spijt van dat ik daar al gelijk zo mee begon. Als je 2,5 week voor je te verwachten menstruatie een week lang om de dag gaat krikken ben je al een heel eind als je er wel rekening mee wil houden
     
    mvrtjex93 en Soturi vinden dit leuk.
  7. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    "krikken" :roflmao:

    Gewoon doen wanneer jj en je partner zin hebben. Later komen er nog genoeg moetjes, als het wat langer duurt. Bij ons zaten er soms 3 tot 4 dagen tussen zonder seks en kijk, toch ook zwanger geworden...
     
  8. Loulou12

    Loulou12 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    2.391
    1.892
    113
    Vrouw
    #8 Loulou12, 3 sep 2020
    Laatst bewerkt: 3 sep 2020
    Ieder zn ding natuurlijk maar wij zijn bezig voor een tweede en gelijk vanaf ronde 1 begonnen met ovulatietesten (overigens nog niet zwanger, ga nu ronde 4 in) ik vind het zelf gewoon erg fijn om precies te weten hoe of wat. Maar ik ben dan ook te nieuwsgierig en ongeduldig om t allemaal op zn beloop te laten, ben ook bekend met pcos. Misschien worden het wel moetjes als je het alleen in de vruchtbare week doet, dan voelt dat al snel als een moetje. Dus dat zou ik dan wel vermijden...
    heel veel succes en hopelijk snel zwanger!
     

Deel Deze Pagina