hoe snel zwanger na prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door fafje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

    fafje Niet meer actief

    Haiii

    Hoe snel was je cyclus op gang en was je zwanger???

    ik heb em 1 malig laten zetten, is deze maand "uitgewerkt"

    ik geef nog wel borstvoeding...iemand daar ook ervaring mee?
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb hem in april laten zetten (1malig) en werd in oktober voor het eerst ongesteld, nu is het nog wachten op wat meer regelmaat in mn cyclus.
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    dus was ie in juli uitgewerkt? dus heeft 2/3 mnd geduurd?? of reken ik verkeerd?
     
  4. Tinnetje

    Tinnetje Niet meer actief

    Ik ben in Januari 2010 gestopt met de prikpil, heb m 4 jaar gebruikt.
    7 maanden later had ik ineens een hele lichte bloeding.
    Daarna niks.
    Toen weer 1x de prikpil laten zetten,daarna overgegaan op de gewone pil en werd toen in m'n stopweek ongesteld.
    Daarna gewoon elke maand ongesteld geweest in m'n stopweek.
    Nu net gestopt met de pil, werd na 5 dagen ongesteld en moet nu wachten wanneer ik weer ongesteld word ( of zwanger ben ;) )
    Ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat lopen omdat ze ook wel is zeggen dat je met de pil niet echt ongesteld bent, maar dat de pil daar voor zorgt.
     
  5. fafje

    fafje Niet meer actief

    @tinnetje, mag ik vragen hoezo je weer na 7 mnd die prikpil hebt gezet...?
    en heb je de pil genomen om te kijken of dat sneller je cyclus op gang brengt??
     
  6. dani26

    dani26 Fanatiek lid

    24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    voordat de prikpil helemaal uit je lichaam is kun je het beste een jaar rekenen volgens mijn huisarts toen ik dat hoorde ben ik weer overgegaan op de slikpil heb de prikpil denk ik een jaar gehad
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    nou zeg :(

    mn gyn zei dat het na 1 x niet zo erg is
     
  8. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 6 jaar de prikpil gebruikt. En als je een beetje googled dan kun je terug lezen dat het varieert tussen de 6-18 maanden dat je weer ongesteld wordt. Bij mij duurde het 6 maanden na de laatste uitgewerkte prikpil, (dus eigenlijk 9 maanden vanaf moment laatste injectie).

    Ik verbaas me er eigenlijk over dat je borstvoeding geeft met de prikpil. Daar zitten toch redelijk veel hormonen in. Ze raden al af om met de gewone prikpil BV te geven???
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    het is op aanraden van mijn gyn...ik wist er ehct niks over...ze zei dat het langzaamaan in je bloedspiegel wortd afgegeven en niet reikt tot de bv..in elk geval geen invloed heeft..

    (ik wilde geen spiraal of pil)...

    maar dat van 6 en 18 mnd voor je ongi wordt, geldt dus ongeacht of je het 1x of 10x hebt laten zetten
     
  10. Tinnetje

    Tinnetje Niet meer actief

    Ik ben gestopt met de prikpil omdat ik m vergeten was, m'n relatie was toen net uit en vond t wel ff lekker zo zonder die hormonen.
    Toen na 8 maanden ging t weer aan en heb ik m weer gehaald.
    Omdat ik tijdens het gebruik van de prikpil niet meer ongesteld werd leek het me na 4 jaar wel gezond om weer over te gaan op de gewone pil.
    en na 2 pilstrippen toch maar besloten om m niet meer te nemen.
     
  11. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoi,
    ik heb jaren de prikpil gehad. mijn huisarts zei dat als je er mee stopt, het lang kan duren vóór je weer ongesteld word. maar als je met de 'gewone pil' begint op de dag dat je je volgende prik moet laten zetten, dan word je vrijwel direct in je 1e stopweek weer ongesteld. de gewone pil versneld het proces.
    ik heb het op deze manier gedaan, en inderdaad werd ik in mijn 1e stopweek weer ongesteld.

    groetjes Petra
     
  12. fafje

    fafje Niet meer actief

    dus de gewone pil gelijk nemen als je prikpil uitgewerkt is...dat versnelt je ongi??? en ook gelijk regelmatig????
     
  13. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ja, ik was direct weer regelmatig.
    en ook mijn buikpijn was nu een stuk minder dan voorheen :D, ik weet niet of dit er mee te maken heeft.
    en als je de pil neemt op de 1e dag dat je een nieuwe prik zou krijgen, dan ben je ook direct weer beschermd.

    ik had gevraagd aan de huisarts 'wat als ik zwanger wil worden, dan duurt het allemaal lang voordat het weer op gang komt'.maar op deze manier is het allemaal sneller weer voor elkaar en dan kun je ook zwanger worden.
     
  14. fafje

    fafje Niet meer actief


    alleen ik wil graag zwanger raken...maar als ik de pil neem op die dag...dan zorgt dat voor een snellere cyclus??..
    hmm ik moet de 12e naar de gyn...ik ben zo bang dat het straks een jaar duurt voor ik ongi wordt:(
     
  15. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik denk dat je dan een snellere cyclus hebt, maar ik weet het niet helemaal zeker, aangezien die menstruatie een kunstmatige menstruatie is.
    maar de huisarts zei dat je, zodra je cyclus weer op gang, je ook zwanger kunt raken.
    misschien weten de verloskundigen op deze site het? dan zou je je vraag daar eens kunnen stellen.
    ik hoop voor je dat je gauw duidelijkheid hebt.
     
  16. fafje

    fafje Niet meer actief

    thanks... ik ben ook gewoon dom geweest...had me beter moeten laten informeren, ik baal er zo ontzettend van..
     
  17. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan zou ik in jouw geval een maandje aan de gewone pil gaan, zodat je menstratie weer gewoon opgewekt wordt als een ontrekkingsbloeding. Dit even met je huisarts bespreken. Daarna kun je eventueel gaan tempen om inzicht te krijgen in je cyclus en dus je eisprong, om te kijken of die weer normaal verloopt na een maandje pil.

    Succes.
     
  18. fafje

    fafje Niet meer actief

    ja dit ga ik zeker met mn gyn bespreken...ben gewoon een btj boos op haar! haha...
    tempen...hmm is eigenlijk wel een idee...vraag me af of ik dat in praktijk wel ga kunnen ..

    bedankt
     
  19. Cashes

    Cashes Lid

    3 jan 2011
    18
    0
    0
    Amsterdam
    Ben nieuw op deze site, omdat ik informatie zoek omtrent zwanger worden na de prikpil.
    Heb hem onregelmatig gebruikt voor 4jr, nu sinds september gestopt.
    Ik heb nu gewoon bloedverlies, ook als ik niet ongesteld ben en vrij met mijn vriend heb ik daarna meestal dat ik bloedverlies heb.
    Betekend dit dat het weer opgang komt of dat ik weer vruchtbaar ben?
    Ik ben nu bijv. al 7 dgn ongesteld.
     
  20. Alita

    Alita Niet meer actief

    @fafje maar de gewone pil mag jij niet ivm de bv??!!

    @Cashes misschien eens ovutestjes gebruiken?
     

Deel Deze Pagina