Hallo meiden! Even op deze manier.. Ik wil graag een testje doen, omdat ik me niet helemaal gerust ben over mijn laatste onttrekkingsbloeding.. Vanaf wanneer kun je testen als je aan de pil bent? Mijn onttrekkingsbloeding is afgelopen vrijdag gestopt..
Je moet na je eerste ongi na het stoppen met de pil (de onttrekkingsbloeding) eerst je ovulatie hebben... Als ik jou was zou ik bij Zwangerenkids.nl of sensitest.nl eerst wat ovulatietesten bestellen (dipsticks zijn niet zo duur) en kijken of je je ei kunt vinden... in doorsnee springt je ei 14 dagen voor je ongi. Omdat je nog maar net gestopt bent, weet je je cyclus nog niet. Je kunt dan het beste vanaf dag 10 beginnen met ovulatietesten. Heb je een positieve ovulatietest, dan springt je ei binnen 24 tot 48 uur na de laatste positieve test. Heb je eenmaal je eisprong gehad, dan kun je met sommige gevoelige zwangerschapstesten al vanaf 10 dagen na je ei een testje wagen... Eerst maar je ei vinden.....
Hoi mayke, Thnx voor je antwoord maar denk dat ik het dan niet helemaal goed uitgelegd heb. Ik ben namelijk helemaal neit gestopt met de pil. Ik heb vorige week mn stopweek gehad, en deze menstruatie was ineens anders dan alle andere in de afgelopen 6 jaar dat ik aan de pil ben. Omdat ik daar niet helemaal gerust op ben dat deze bloeding ineens anders was, wilde ik een testje doen, om uit te sluiten dat ik zwanger zou zijn. Maar maakt het uit wanneer je test na je menstruatie als je nog aan de pil bent?
Als je door de pil heen zwanger bent geraakt in je laatste cyclus, zou je nu volgens mij kunnen testen. De hormonen van de pil geven geen posi test voor zover ik weet (ook wel eens getest tijdens pilgebruik).