Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RMies, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee,

Ik heb me zojuist aangemeld op de zwangerschapspagina en ik zit nogal in een dipje met een aantal vragen na mijn eerste miskraam.

10 oktober heb ik een miskraam gehad, het was mijn eerste zwangerschap en ik was bijna 6 weken zwanger. 13 oktober echo gehad en de bevestiging gekregen dat het inderdaad een miskraam was en mijn baarmoeder zo goed als ''leeg'' is.
    Mijn man en ik zijn erg snel weer begonnen met het proberen om zwanger te worden.

Nu is mijn vraag: ik test al 9 dagen met de Clearblue Digital ovulatietest met dubbele hormoonindicator en geeft al 9 dagen Piekvruchtbaarheid aan (binnen 48 uur zou ik mijn eisprong moeten hebben).Maar ik vind het erg vreemd dat ik al 9x tezien krijg dat ik mijn eisprong ga hebben.

Heeft iemand van jullie hier de zelfde ervaring mee of weet hier antwoord op?

Lieve groetjes

2. monica222

monica222 Lid

27 mei 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een beetje in hetzelfde schuitje gezeten!
    ik heb 2 weken geleden een vroege miskraam gehad. 1 week mocht ik genieten van het feit dat ik zwanger was.. Daarna begonnen met bloeden.
    Ik sta nu onder controle bij het ziekenhuis omdat ik nogal een voorgeschiedenis heb.. Maar dat ter zijde.

Ik ben ook vrij snel weer begonnen met ovulatietesten en die sprongen er ook uit.. Dit heeft puur te maken dat jouw lichaam alle hormonen weer op orde moet krijgen. Ik heb ook een week later na mijn miskraam nog een heeeel klein streepje gezien van een zwangerschapstest.. Het hcg waarde daalt in je lichaam weer naar nul. Deze ovulatietesten reageren daar nog op! Het is nu heel moeilijk te bepalen wanneer het nu echt zo is..

Het enige waar je je misschien aan vast kan houden is dat het normaal is om 4 tot 6 weken na je miskraam weer ongesteld te worden. In die weken is het dus nog wat gokken.. Wanneer je weer normaal ongesteld bent geworden kan je overnieuw beginnen..

wij willen ook gelijk weer beginnen om zwanger te worden.. Ook gokken wij nu maar wat.. Donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis i.v.m met mijn cyclus.. Zullen zien of er al wat veranderingen zijn..

3. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Monica

Wat vervelend voor je zeg:(
    Hopen op goed nieuws aanstaande donderdag, ik duim voor je.

Ik heb helaas ook maar een week kunnen genieten van het feit dat ik zwanger was. Maar na deze miskraam is het bij mij nu maar afwachten dus hoe en wanneer mijn eisprong weer zal zijn.
    ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts om ook het een en ander te bespreken. Het is een vreselijke tijd die je doormaakt tijdens en na een miskraam :(

Maar kan het wel zo zijn dat ik na een week na de miskraam al een eisprong heb gehad?

4. monica222

monica222 Lid

27 mei 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja alles is mogelijk! Het ene lichaam herstelt en herpakt zich weer snel na een miskraam en de ander ligt heel zijn cylus in de war.
    ik ben meer van het laatste... :(
    Gelukkig sta ik onder controle dus dat geeft alweer iets meer rust..

Je kan best aan je huisarts vragen dat je wat meer rust in je koppie wilt en of het eventueel een idee is dat je nog wat dingen met je gynaecoloog wilt bespreken?
    ALs hij duidelijk zegt dat het gewoon echt heel normaal is,, ( wat ik denk) moet je je helaas daar bij neerleggen..

5. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik heb toevallig hetzelfde gehad.. 11 oktober een vroege miskraam na 5,5 weken. En 14 oktober een echo van een lege baarmoeder gezien. Bij mij was alles ook van de een op de andere dag over (geen zere borsten meer, weer zin in een wijntje etc).
    Van het weekend denk ik mijn eisprong gehad (had vruchtbaar slijm), wat eigenlijk overeen komt met dag 15. Als ik de eerste dag van de bloeding reken als eerste menstruatie dag. Geen idee of het echt zo is, maar we zien wel of ik ongesteld word of niet. Ik denk dat het heel erg per persoon verschillend is. De dokter zei tegen mij dat alles er schoon uit ziet, ik niet mijn eerste menstruatie af hoef te wachten. Maar misschien komt die natuurlijk wel, dat gaan we zien.
    Voor mij was het ook de eerste zwangerschap, toch wel eng als het meteen zo vroeg mis moet gaan. Aan de andere kant beter zo vroeg dan een paar weken later.
    Heel veel succes ermee!!

6. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Monica22
    Ja ik ga het vanmiddag is allemaal even aan mijn huisarts vragen dankje.
    Mijn man en ik zijn er samen ook zoveel mee bezig dat dat zelfs misschien ook avarechts werkt. En hoe stom het ook klinkt de schuld van de miskraam geef je toch aan jezelf ookal weet je goed dat het niet aan jezelf ligt dat het gebeurd.

@Chelsey 88
    Sterkte wat erg voor je:(

Bij mij inderdaad ook van de ene op de andere dag ineens alle klachten weg, misselijkheid - braken het was ineens allemaal over.
    Het is inderdaad verschrikkelijk dat het zo met je eerste zwangerschap moet gaan je bent zo blij en je kunt het nauwelijks bevatten als het je gebeurd. Maar daar heb je gelijk in beter zo vroeg dan in een later stadium.

Jij ook heel veel sterkte en succes ermee.

7. Ennovy

Ennovy Bekend lid

7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hier nog een soort zelfde verhaal alleen was het bij mij nog eerder. Ik wist 3 dagen dat ik zwanger was. Bloeding was ook niet erg heftig. Was ( lichamelijk) minder heftig als een gewone menstruatie....

Ik heb verder geen echo gehad...Dus ga er maar vanuit dat alles schoon en leeg is.

Bij mij begon de bloeding op 18 oktober dus begin vanaf vandaag weer met ovulatie testen. Ben erg benieuwd. Had na 3 dagen weer omo witte zwangerschapstest, dus hcg waarschijnlijk snel weer kwijt.

Hebben jullie dat ook, dat je nu zooooo graag weer zwanger wilt zijn? Je hebt even weer mogen voelen hoe het is om zwanger te zijn. En man....wat voelde dat geweldig! Maar ook wel dubbel, want durf niet weer gelijk zo blij te zijn.....

Hoop dat jullie snel weer een positieve test hebben meiden!

Liefs,
    Yvonne

8. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad! Dat je ovulatietesten positief testen komt doordat het hcg van de zwangerschap nog niet uit je lijf is. Het verschilt per vrouw, maar het kan enkele weken duren voordat dit zo is. Het heeft dan ook nog niet veel zin om ovulatietesten te doen, is zonde van je geld joh! Als je een idee wilt hebben van hoever het hcg uit je lijf is, kan je wel af en toe een zwangerschapstest doen (geen digitale, maar een met streepjes). Als het goed is wordt de tweede streep steeds lichter en uiteindelijk zie je hem niet meer. Dan is je hcg < 25 (bij de meeste testen). Wanneer je precies weer een eisprong kunt krijgen weet ik niet precies, maar iig niet als je hcg nog hoog is. Veel sterkte en geef het ook de tijd om het een plekje te laten krijgen.

9. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ennovy
    Wat vervelend voor je zeg, sterkte ermee.
    ja ik heb dat ook dat gevoel dat je weer zoo graag zwanger wilt worden,
    geweldig was dat! Maar nu een dubbel gevoel inderdaad want de gedachte die bij mij overheerst is of het de volgende keer ook weer fout zal gaan?

Hopelijk voor jou ook snel een positieve test!

@mamayo
    Dankje voor je reactie hier ga ik zeker wat mee doen.
    Het is ook allemaal zo verwarrend met al die hormonen, het een plaatsje geven is inderdaad erg belangrijk en daar zal ook nog zeker wat tijd voor nodig zijn. het is en blijft toch moeilijk te bevatten.

10. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zojuist een vraag en hopelijk kan iemand mij daarmee helpen.
    Ik heb sinds vanmorgen buikkrampen onderin mijn buik. Zou dit zo kunnen zijn dat ik een eisprong heb? Hiervoor heb ik dat nooit gemerkt als ik dat had. Of zit er een menstruatie aan te komen?

Wat een onzekere en verschrikkelijke tijd zeg na een miskraam!

11. Inge26

Inge26 Lid

1 okt 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rot gevoel...ben je zwanger en dan loopt het fout!

Ik heb op 4 oktober ook een miskraam gehad.
    Ik was maar 5 weekjes ver.
    Ik mocht van de gynecoloog ook direct terug aan de slag.
    Nu heb ik ontzettende pijn in mijn borsten terug en zou over 6 dagen ongi moeten worden.

Dus even afwachten maar het rare is dat ik er dit keer wel een goed en rustig gevoel bij heb.

Het verschilt van vrouw tot vrouw en ik zou proberen momenteel met andere dingen bezig te zijn en het idee om zwanger te worden niet te laten overheersen.

Je kan de natuur toch niet dwingen!

Veel succes!!!

12. RMies

RMies Lid

27 okt 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Inge26
    Wat vervelend zeg dat het op een miskraam is uitgelopen.
    Ik hoop voor je dat je over een aantal daagjes een positieve test krijt te zien, fijn zeg dat je er een goed en rustig gevoel bij hebt nu! scheelt al heeel veel... zal voor je duimen.

Ik probeer inderdaad mijn gedachten te verzetten en afleiding te zoeken, maar dit word extra moeilijk ivm mijn werk want ik werk met kinderen /baby's.

oook jij heeel veel succes!

Deel Deze Pagina