Gestopt met de pil en amper ongesteld...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Ellen27, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Dag allemaal,

ik ben nu een maand gestopt met de pil en heb hier al veel gelezen over klachten bij het ontpillen. Nou valt het bij mij allemaal wel mee, gelukkig, maar nu vind ik één dingetje wel raar. Voordat ik aan de pil begon, was ik best zwaar ongesteld. Toen ik eenmaal de pil slikte, werd dat minder, zoals dat volgens mij bij de meeste mensen het geval is.
    Nu ben ik gestopt met de pil en ik had me op het ergste voorbereid: ik zag mezelf al over de grond kruipen van de pijn! Maar... ik ben nu ongesteld na een cyclus van 30 dagen en ik merk er helemaal niets van! Geen buikpijn, hoofdpijn, rugpijn... niets van dat alles! En ik bloed amper. Ik dacht altijd dat je menstruatie na het stoppen met de pil weer heviger werd, maar dat is duidelijk niet het geval.
    Iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat dit alleen een voorbode is van wat nog komen moet?

Groet, Ellen

2. Britt1981

Britt1981 Lid

15 aug 2008
    94
    0
    0
    op kantoor
    hoi Ellen,
    Ik ben ook sinds half juni gestopt en had hiervoor ook altijd erge last vd menstruatie (ook rugpijn)nu ook veel minder bloed, ben maar 3 dagen ongesteld en heb alleen en puist 1 dag ervoor, verder ook minder last. Het is slim om foliumzuur te gaan slikken en wellicht teunisbloemolie (als je net als ik een lange cyclus hebt van 40- 47 dagen) en je zwanger wil raken. Geen idee of het hierna dus nog erger wordt, maar meiden van het werk hebben het ook niet zo erg meer dan voorheen. Ik(wij) ga(an) nu de tweede ronde in. groetjes !

3. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Dag Britt,
    dank je voor je reactie. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben... Inmiddels is mijn menstruatie (als ik dat in dit geval wel zo kan noemen) voorbij... het heeft drie dagen geduurd en ik heb amper bloed verloren. We zien wel wat het de volgende keer wordt.
    Wij gaan nu dus ook de tweede ronde in. Ik slik trouwens al foliumzuur.

Succes deze ronde!
    Groetjes

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    @ellen: dat had ik dus ook en ik was notabene aan de pil gegaan omdat ik er altijd zoveel last van had. Ik weet niet of het aldoor zo blijft, was zelf al snel zwanger na het stoppen met de pil.

5. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    ik werd het juist enorm na de eeerste keer van het stoppen van me pil, oeefff ik had zoveeeel pijn en bloedverlies,vreselijk gewoon...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heerlijk dat we zo verschillend zijn! Ik ben benieuwd hoe mijn eerste menstruatie wordt (na een jaar pillen)

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hoi Ellen,

Ik was op zoek naar mensen die hetzelfde als mij hadden of hebben,
    ik ben na 28 dagen ook ongesteld geworden, had de week daarvoor ontzettende rugpijn, zere borsten, buik, maar nu ik ongesteld ben helemaal niks! terwijl ik met de pil altijd zon erge last had...
    Ik ben sinds gister ongesteld maar verlies amper bloed, paar druppeltjes tot nu toe.. weet iemand of je dan geen eisprong hebt gehad of iets dergelijks? of heeft t geen invloed op je vruchtbaarheid?

Liefs Linda

Deel Deze Pagina