migraine weg na stoppen pil???

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door miekje28, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Hoi

Ik vraag dit voor m'n vriendin,wantzelf heb ik gelukkig geen last van migraine,
    maar aangezien we hier bijna allemaal zwanger willen worden en dus met de pil gestopt zijn,wil ik graag t volgende weten:
    zijn er meiden die toen ze de pil gebruikte flink last hadden van migraine tijdens de ongesteldheid, en waarbij dat nu nat t stoppen van de pil niet meer zo is??????

Als er veel meiden zijn kan ik dit misschien als advies aan m'n vriendin geven,want is iedere x zo sneu om haar zo ziek te zien:(

Thanks alvast!

liefs miek

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik had toen ik de pil (microgynon) nog gebruikte, enorme hoofdpijn in mijn stopweek, kon er de klok op gelijk zetten, stopte op vrijdag, had hoofdpijn op dinsdag. Dat verdween inderdaad toen ik stopte met de pil. Daarna een tijd lang geen hoofdpijn gehad, het kwam wel weer op tijdens en na mijn zwangerschap. Ik hoop dat het over gaat voor je vriendin, ik weet hoe rot het is!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Toen ik zwanger was heb ik geen migraine meer gehad (normaal 10 keer per jaar ongeveer), maar nu ik ben bevallen heb ik het wel al 2 keer gehad en ik ben niet aan de pil. Het komt denk ik echt door mijn menstruatie...

4. laila 1982

7 sep 2008
    19
    0
    0
    toen ik de pil slikte microgynon had ik heel vaak last van migraine aanvallen en hoofdpijn.
    Maar nu ben ik gestopt en heb ik er minder last van.
    En nu ik zwanger ben heb ik alleen in het begin van me zwangerschap nog erge last van gehad.
    Ben nu 38 weken zwanger en ik dacht ik ben van me migraine af dus niet 3 dagen geleden kreeg ik migraine na een lange tijd iets van een 5 maanden ofzo.
    Maar in ieder geval veel sterkte
    xxxxxxxxxxxx

5. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    Hoi!

Ik ben nog maar heel kort geleden gestopt met de pil (okt) maar ik kan je nu a zeggen dat ik sindsdien geen migraine meer heb gehad.. normaal was dit om de zoveel weken raak tijdens pilgebruik (vooral tijdens stopweek pil).

Voorlopig heb ik hier dus geen last meer van na pilstop, en heb dit nogal gehoord bij vriendinnen van me!

(heb ook nooit last gehad van migraine voor ik met de pil begon - dus bij mij was het echt wel daaraan gelinkt vermoed ik)

6. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik had hetzelfde! Nu ik gestopt ben met de pil, geen 1x hoofdpijn meer gehad! :D ben nu vanaf maart gestopt!
    Terwijl ik toen ik de pil wel slikte echt vaak hoofdpijn had...

7. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Ik slikte ook de microgynon 30 en had altijd heel vaak hoofdpijn. Wel een aantal keren per maand. En zonder pil.... een verademing, geen hoofdpijn meer! Heerlijk is het! Ben nu ook eens goed aan het nadenken over welke anticonceptie ik ga gebruiken na de bevalling. Moet er niet aan denken om de hoofdpijn weer terug te krijgen.

8. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Hier nog iemand:
    Ik had altijd de laatste 3 dagen van mijn ongi super veel last van hoofdpijn, vaak zo erg dat ik echt in mijn bed moest blijven.
    Nu ik gestopt ben, geen hoofdpijn meer!!:)
    Alleen heb ik er nu allerlei andere kwaaltjes voor terug gekregen.
    1 week voor mijn ongi last van misselijkheid, buikpijn en veel stemmingswisselingen.
    Dit wordt iets minder als mijn ongi begint maar duurt tot aan de laatste dag van de ongi:x
    Heel irritant is, dat het lijkt op zwangerschapsverschijnselen zoals andere die omschrijven, maar dat blijkt het gewoon de ongi te zijn.
    Dus ja bij mij is het of het een of het ander:(
    Het valt niet mee om vrouw te zijn!;)

9. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    hoi

alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!
    nu nog een manier bedenken hoe ik dit subtiel aan haar kan zeggen,want wil niet verklappen dat ik op dit forum zit ;) ;)

thanks!

liefs miek

10. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Joehoe! Hier ook een!
    Ik had echt enorm hoofdpijn van de pil! en nu nergens last meer van! en voor de pil had ik ook nooit hoofdpijn!
    en je kunt toch gewoon zeggen dat je wat op internet hebt zitten snuffen omdat je je zorgen maakte om haar:p

11. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik had ook altijd hoofdpijn in de stopweek van de pil. Vreselijk! Nu met de Mirena heb ik nergens meer last van.

Pim

Deel Deze Pagina