Gestopt met de pil , en er voor gaan ! - 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Michiee, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell91

Mell91 Niet meer actief

Hihi zou ook echt een actie voor mij zijn!
    Goed dat je zo snel een smoes verzint haha !
    Ja zeker kwa opvoeding lijkt me moeilijk want het is niet jouw kind...
    Maar je moet toch een deel uit maken van zijn leven.

Ik ga gauw slapen, morgen weer een drukke dag!
    Slaap lekker!
    Xxx.

2. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Haha ja lachen toch :D
    Slaap lekker mup!
    XxX

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Met het loon van mijn man en de toelagen redden we het idd gewoon.
    ik hoor soms mensen bedragen noemen wat ze verdienen en dan nog niet rond komen dan denk heuh hoe dan ? Wat doen jullie met je geld haha

voor nu vind ik het niet duur..
    wij gebruiken kruidvat luiers..zwitsal doekjes en de kruidvat voeding.
    de voeding is net zo prima als die van de nutrilon ..maar je betaald meer ..tsja je kan het dan zelf zo duur maken als je wilt.

ons meisje had koemelk allergie dus toeb moesten we pepti halen dit werd gelukkig vergoed want dat kost bijna 30 euro per bus.
    als ze het van kruidvat hadden had ik die gewoon gekocht haha.

En qua spullen...tsja als je alles nieuw wilt en een kinderwagen koopt van 1000 euro ja dan is het duur en vind ik het niet zo gek dat je bijna niks over houd.

Wij hadden een quinny kinderwagen met alles der op en der aan voor 100 euro.
    De mond van een vriendin van me viel wagenwijd open toen ze dat hoorde ..want die had toen een nieuwe gekocht voor 800 euro.
    Maar alles moest bij hun perse nieuw...ja dan vind ik dat je niet moet zeuren dat het allemaal zo duur is of dat je weinig over houd :)

4. Michiee

Michiee Niet meer actief

Oh en dw kruidvat voeding is 6 euro geloof ik en de luiers 13 euro voor 80 stuks en bij de newborn zelfs 92 volgens mij.
    Bij pampers betaal je meer en heb je minder...

5. Michiee

Michiee Niet meer actief

Oh en wij hadden laatst een nieuw ledikantje en commode gekocht voor 50 euro hahah ziet er nog splinternieuw uit . Ze hadden hem staan bij opa en oma maar die konden bij nader inzien niet opassen.
    50 euro ! Lach er nog om....en dan zie ik mensen om me heen 1000e euros eraan spenderen hihi

6. Michiee

Michiee Niet meer actief

Klaas vaak heeft mij denk ik overgeslagen :(

7. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Hij had mij ook overgeslagen, michiee! Bah wat heb ik slecht geslapen! Eigenlijk bijna niet, zelfs. Bahbah...

Een voordeel: waarschijnlijk slaap ik dab vanavond wel weer goed...

8. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Bij ons is het nu zo dat ik parttime werk en studeer en mijn vriend werkt fulltime. Net een huis gekocht en dat wordt flink verbouwd, waardoor de uitgaven natuurlijk de pan uitrijzen. Volgens onze berekeningen moeten we zometeen netjes uitkomen iedere maand. Net 100 euro over ofzo. En dan schrijven we ook iedere maand geld af om te sparen voor onderhoud en sparen we ook nog voor vakantie. Maak me dus niet heel druk om geld voor als er een kleintje komt. Wel van plan om zuinig te doen. Kleintje merkt echt niet of de commode 800 euro was of 50 euro.

9. Mamatje89

Mamatje89 Bekend lid

5 nov 2012
    541
    0
    16
    Vrouw
    Mama :)
    Z-holland
    Goedemorgen meiden!

normaal slaap ik echt redelijk vast, maar de laatste paar nachten ben ik uit het niets klaarwakker en kom weer moeilijk in slaap zo raar :(

sansky respect hoor dat je voor zijn kind kunt zorgen, ik zou dat persoonlijk heel lastig vinden en vooral dat die alimentatie soms in de weg kan staan.

Rondkomen: gaat hier gewoon prima, mijn man werkt 40u en verdiend goed. Verder letten wij wel op dat we op dingen besparen als luiers, die van kruitvat vind ik echt fijn! Hier hoeven wij nu geen voeding te betalen want zl heeft helaas ook KMA.
    ook met boodschappen kijken we naar de prijs, huismerk is vaak nog lekkerder ook.
    waar ik wel een beetje gek van wordt soms zijn die vooroordelen van mensen(ja, zelfs van familie) over het financieel redden van ons gezin! Waar bemoeien ze zich mee?
    herkent iemand dit trouwens?

10. Michiee

Michiee Niet meer actief

vreselijk he ! Ze denken omdat ik niet werk dat we op een houtje bijten ofzo.
    maar dat gaat ze idd allemaal niks aan haha .

11. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja precies .

Met kleding heb ik wel een wat duurde smaak zoala mim pi , z8 en zara..
    maar zodra ze het niet meer past verkoop ik het op mp en krijg ik toch weer wat terug ervan

12. Mamatje89

Mamatje89 Bekend lid

5 nov 2012
    541
    0
    16
    Vrouw
    Mama :)
    Z-holland
    Zeker vreselijk haha.
    met kleding ben ik soms ook erg want die kleine merkkleding is zoooo cute!
    Ik ben weg van stoer/lief of dirkje, name it enz ;)
    volgens mij ga ik los omdat het mn eerste is hihi..al vrees ik dat shoppen een nog grotere hobby wordt als ik een dochter zou krijgen hierna!

13. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Wij hebben afgelopen week een berekening gemaakt van de inkomsten zoals die zullen worden. Ik heb vrijdag een gesprek met mijn directice over volgend jaar parttime werken. Ik zie het niet meer zitten om fulltime te werken en wil er de rust voor nemen als ik een kindje krijg/heb!

Vl schrok er wel een beetje van dat we dan minder te besteden hebben, maar uiteindelijk houden we allebei nog wel over om zelf uit te kunnen geven. Dat vind ik zelf heel belangrijk, dat ik iets heb wat echt van mij is. Ik ben normaal degene die 'moeilijk doet' met geld, maar ik vond het erg meevallen. Maar ach, hij heeft nog wel even om aan het idee te wennen :p
    We zijn beiden niet echt van de merkspullen, dus dat scheelt ook al. En mp heeft altijd erg veel aanbod voor een leuk prijsje, dus daar zit ik ook niet zo over in.
    Iedereen doet het op zijn eigen manier, en anderen hoeven zich dar niet mee te bemoeien. Laat ze maar lekker kletsen hoor!:D

14. Michiee

Michiee Niet meer actief

Haha ja leuk he !
    Als wij nu een jongetje zouden krijgen heb ik het eerste pakje al gevonden van z8 hihi.

15. rums

rums Niet meer actief

dames sorry dat ik straal van afwezigheid.

Heb vanochtend mijn eerst ovulatietest gedaan (ik had nog zo gezegd niet gaan doen). Maar ik ben benieuwd wanneer mijn eisprong nou precies is. Bij onze zoon ben ik ruim een week naar achter gezet.
    Maar de ovulatietest geeft een heel licht streepje dus nog even doortesten. Ben benieuwd.

16. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! :)

Mijn man werkt ook fulltime, had eerst vast dienstverband, maar bedrijf ging failliet, nu zit ie ergens, maar is het werk rustig op het moment, en nu is hij op gesprek ergens ;) hopen op een goed betaalde baan waar hij blij mee is.

En ik zit zoals jullie weten ziek thuis met m'n polsen, krijg uiteraard gewoon loon, ws. vanaf April dan niet meer...... (laatste keer) dan zal het vast niet verlengd worden.

Ik was nieuwsgierig hoe de situatie er bij anderen uitziet..
    Maar ben me ook bewust geworden dat ik soms onnodig geld uitgeef aan dingen die ik leuk vind voor in huis, ik blijf kopen haha...
    Dus daar stop ik mee!
    En van dat geld gaan we een lekker buffertje maken :)

Wij hebben voor ons zoontje toen alles nieuw gekocht, en wij zijn die mensen die dus een kinderwagen van bijna 1100,- gekocht hebben hahaha, maar het is wat je wilt idd en kunt besteden, wij hadden ook een nieuw kamertje gekocht etc.
    Voor onze tweede zullen we dit nog een keer gebruiken.
    Maar ik vind er niks mis mee dat je iets koopt op MP.
    Helemaal niet zelfs! Zou ik ook best gedaan kunnen hebben hoor :)

Rums Succes met het vinden van je ei ;)

17. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

Hallo dames ik ben er weer!
    Ik zit nu op dag 10 van mijn cyclus, en van het ontpillen gelukkig nog geen last! Denk dat het bij mij meevalt qua bijwerkingen.. Wel eens hoofdpijn maar mag niet klagen! Nu wachten op mn menstruatie! Liever niet maar ik wacht nog wel met testen..

18. Michiee

Michiee Niet meer actief

Wat een geld dan he woow hihi
    ik weet vanmezelf dat ik ook graag wissel van dingen bijvoorbeeld de kinderwagen.
    heb nu een hele leuke gezien dus dan ben ik blij dat ik er niet 1 gekocht heb van 1100 euro want ik vind dat al zonde laat staan als ik weer een andere wil haha.

Hier werkt ml fulltime bij een bedrijf dat kozijnen maakt en plaatst hij werkt hier al 7 jaar met plezier soms komt ie wel eens mopperig thuis maar dat is dan met name als het heel druk is en de boel op het kantoor niet goed geregeld is.
    ik kom oorspronkelijk uit de zorg werkte op een woongroep met verstandelijk gehandicapten .
    na een tweede kindje ga ik weer terug naar school maar of ik dan de zorg ga doen ? Ik denk het niet zoals het er nu voor staat zijn er totaal geen banen beschikbaar of wij Nederlanders zijn te duur ...
    dus misschien ga ik dan wel totaal iets anders doen.

19. Michiee

Michiee Niet meer actief

Spannend zeg !!
    Hopelijk gewoon geen ongi en onwijs zwanger hihi.

hier ook blijkbaar last van ontpillen...veel hoofdpijn een dubbele ongi enz..
    ach we hebben geen haast maar hoop dat het toch snel raak is hihi

20. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

ja hoofdpijn is zeker geen pretje, heb ook van die lekker chagarijnige momentjes!.. en soms een opruim/poets bui alleen gaat dat nu ff niet door vanwege de hoofdpijn.. maar al 2 vuilniszakken vol weg, opgeruimd staat netjes haha!

maar goed, ik zit nu in mijn vruchtbare fase volgens mijn app..
    ik heb al geklust, ik ga nog niet testen, heb het geduld en zie wel wanneer het zover is! Vandaag of morgen nog maar een keer klussen haha :) ze zeggen toch dat het ook helpt tegen hoofdpijn?? bij mij werkt het niet, merk wel dat mijn zin in klussen groter is geworden sinds de stop vd pil!

Deel Deze Pagina