Oh ja, en S. gaat naar de psz 2 ochtenden p.week De rest naar de 2 oma's........ En 't ligt eraan welke werktijden ik heb, anders ben ik of de ochtenden thuis of de middagen...... En het weekend ben ik altijd thuis.
goedemorgen ! middag ondertussen alweer. pfff ik zit in een dipje.. had gister een goed gesprek met een vriendin van me om na een tweede ukkie weer naar school terug te gaan om mijn diploma te halen en dan te gaan werken (verzorgende ig) , alles uitgerekend en gedaan en met studie financiering goed te doen en de ukkies zouden dan naar mijn so kunnen gaan of 2 dagen gast ouder en 3 dagen bij mijn schoon ouders. maar nu hoor ik net dat de hele studie financiering word afgeschaft ? pfff lekker dan ..dan word dat idee dus geschrapt en zit ik vast thuis tot ik dood ga ... vind zo rot, eindelijk had ik er weer zin in een leuk toekomst plan en dan valt dat weer in het water ! en op een voltijd opleiding zelf te betalen is gewoon niet te doen ..
maar meid toch , is het zeker dat het afgeschaft word? of ... ik zit momenteel ook zonder werk, wou ook eerst studie gaan volgen voor zorgkundige, maar aangezien ik zwanger wil worden, was dat niet zo een goed idee. nu ga ik morgen solliciteren in een supermarkt, en donderdag ook in een andere supermarkt. tja ... ik wil ook echt mijn dagen niet hier thuis slijten hoor ,gek word ik ervan , heb sociale contacten nodig. kan je zo ook geen job vinden in de verkoop of iets dergelijks ? dan ben je tenminste bezig en voel je je misschien ook beter in je vel? succes !
het zijn plannen inderdaad maar wel zo goed als zeker dat het er door komt, en anders als ik na een tweede uk zou beginnen en het word een jaar later ineens afgeschaft zit ik met de gebakken peren wild het zo graag weer oppakken en afmaken. ja solliciteer me gek .. maar helaas afwijzing naar afwijzing en als Helpende in de zorg is er al helemaal niets. voel me soms zo nutteloos en eenzaam ! J. kwam natuurlijk als verassing en ik had haar voor geen goud willen missen maar soms denk ik er wel eens aan wat er gebeurd zou zijn als ze er nog niet was .. dan had ik nu mijn 3e jaar afgerond had ik een baan ( deed bbl) en een diploma.. baal echt
oh meid toch , niet fijn he , ken het dat nutteloos voelen zit hier ook al thuis van half mei vorig jaar . had toen heel veel pijn aan mijn schouder . dachten eerst aan een overbelasting door men job al kapster. dus moest rusten en kreeg cortisone injecties ... 4 maanden en 4 spuiten later was het nog niets beter, dan hebben ze in september besloten om te opereren om eens goed te kijken wat er nu precies gaande is daarbinnenin , toen hebben ze vanalles aangetroffen, loszwevend kraakbeen , slijmbeurs moeten verwijderen was helemaal ontstoken, stuk van men bot afgeschraapt wegens plaatsgebrek en een scheur in men pees moeten hechten. heb dus een revalidatie achter de rug van een drietal maanden en mocht vanaf half december terug aan het werk, maar helaas niet meer full time als kapster . dan heb je je school afgemaakt en kan je na 10 jaar je job niet meer doen ook niet fijn natuurlijk. dus ja wat moet ik nu ? met mijn diploma als kapster kom je ook nergens anders aan de bak, zelfs niet in kledingwinkel, heb me ook al suf gesolliciteerd en telkens mail terug je komt niet in aanmerking , je komt niet in aanmerking tja , dan proberen we maar eene supermarkt , niet mijn eerste keuze maar ja , misschien vallen de collegas wel mee en word het toch nog fijn ... laat ons hopen. laat je hoofd niet hangen meid, er komt heus wel iets uit de bus voor je , al is het heel moeilijk tegenwoordig ik weet het . en ik snap wel dat je dnekt van hoe zou men leven eruit gezien hebben als je toch je studie had kunnen afmaken enz enz... maar dan had je natuurlijk je prachtige kindje niet gehad dus ... het komt heus wel goed! dat weet ik zeker!
Wat balen Michiee en Babylove85!! Ben je lekker aan het plannen, loopt het in de soep.. Kan me voorstellen dat je niet altijd thuis wilt blijven. Het is ook gezond om iets buiten je gezin om te kunnen doen, sociale contacten.
ja het is zo moeilijk nu , ik zit nu thuis sinds mei 2012 .. al een behoorlijke tijd dus .. daarnaast ben ik natuurlijk een jonge moeder, al mijn vriendinnen zitten op school of werken en zijn met hele andere dingen bezig. al kan ik hun niet eens meer vriendinnen noemen want halverwege de zw zag ik ze nog amper , na de bevalling zijn ze allemaal geweest maar zie ze nu nooit meer. we zijn ook nog verhuist , hier ken ik helemaal niemand dus zit ik de hele dag binnen ..beetje huis houden beetje spelen en doen veder niks. we gaan natuurlijk elke dag naar buiten voor een rondje of ff naar de speeltuin maar thats it ! zo ziet mijn leven er gewoon elke dag .. het is een eenzaam bestaan zo .. merk echt dat ik er steeds downer door raak en dan helemaal na zn domper jij dus ook al een tijd thuis .. gaat het nu wel beter ? ik hoop dat er ooit iets komt voor me wat niet in het water loopt
@Michiee Het bedrijf ga ik niet noemen , maar ik doe productiewerk..... Voorheen werkte ik in de zorg... Maar ik kan dit ws. niet blijven doen met mijn polsen.. Misschien ga ik weer terug de zorg in. Zeker fijn die oma's!!! Zijn we ze hartstikke dankbaar voor. Want ik hoor van velen dat opvang niet te betalen is, of je juist alleen daarvoor werkt. Ik weet alleen niet of ze het dan nog willen met een brusje erbij of dat dat ze te veel zal worden pfff.
daarom heb ik altijd gedacht eerst studeren, werken en dan kinderen.. maarja als dat bij jullie anders is gelopen.. en inderdaad zelf je studie betalen is geen doen.. te veel geld! en ze willen inderdaad studie financiering afschaffen.. ik heb 3 diploma's in het mbo, maar tegenwoordig heb je hbo nodig wil je werken.. en dat kan ik niet aan maar naast mijn diploma's heb ik ook veel ervaring in 2 andere branche's.. waar ik nu ook aan het werk ben zonder dat ik een diploma heb! maar goed zit nu zelf wel veel te vertellen maar het gaat nu om jullie.. al moet ik zeggen, werk is moeilijk te vinden, ik heb nu een baan voor een jaar, maarja geen zekerheid helaas mijn vriend werkt gelukkig wel vast 40 u per week! maar kunnen jullie geen thuis studie volgen? is toch ook een optie?
heel vervelend dat je ook niemand hebt een echte vriend of vriendin waar je af en toe een heen kan gaan . ook dat herken ik HELAAS ik ben een tijd geleden ook verhuisd. mijn vriend kwam van een heel andere regio als ik , en tja hij had een vaste job met goede vooruitzichten en ik als kapster ja , ik kon toch overal werken , we woonden een uur van mekaar vandaan dus een hele afstand die je niet zomaar voor even gaat doen. mijn vriendinnen ,tja die zie ik dus ook niet meer is gewoon veel te ver om even op visite te gaan en dat had ik ook wel verwacht dat het zo zou eindigen. ik zit dus ook altijd alleen , als ik nu werk heb ik daar zeker geen problemen mee wnat ben super gelukkig met men vriend en zou hem voor geen geld van de wereld nog kunnen missen. maar in de tijd dat ik thuis zit nu heb ik het toch al dikwijls heel moeilijk ermee gehad. misschien als je dochterjte naar school gaat dat je dan wel andere moeders leert kennen ofzo? zou misschien wel fijn zijn ! zo denk ik nu ook ,ach als we kinderen hebben leren we zowizo wel mensen kennen met kinderen van dezelfde leeftijd, al is dat nog een ver van ons bed show natuurlijk ik zou zeggen , we kunnen mekaar wat gaan bezig houden maar ik woon in België dus we zullen ook wel een eind van mekaar wonen
haha ja dat was mijn plan ook studie - werk enz maar helaas .. of eigenlijk niet helaas want mijn dochter is een schatje en ik voel me gezegend dat ik haar heb mogen krijgen .. liep dat anders .. maar wat wel helaas is dat het nu alles veranderd en het een stuk moeilijker word. terwijl ookal heb je goed gestudeerd en een super baan een een huge huis , dat kan je over 2 jaar ook wel kwijt zijn in deze tijd is niets zeker. gelukkig werkt mijn man ook gewoon fulltime en heeft hij een vast contract, ik zou graag met hem willen ruilen mag hij thuis zitten en ga ik wel naar zijn werk thuis studie heb ik ook aan gedacht maar ook dat kost onwijs veel geld, je kan dan wel in termijnen betalen maar alleen een examen kost al 900 euro .. en de opleiding zelf iets van 1300 - 1500 euro en daarnaast heb ik dan nog niet echt contacten met andere mensen maarja een thuis studie overweeg ik wel nog steeds..
Ik kan me voorstellen in welke situatie jullie zitten qua werk. Ik ben in 2010 lang thuis geweest.... Daarna ging het beter met me, en gingen we voor ons 1e kindje ... En daarna gelijk een nieuwe baan gezocht, waar ik begonnen ben toen S. 4 maanden was..... ik heb gelukkig nog even fijn van mijn ventje kunnen genieten de eerste tijd. En 'm dan verschrikkelijk moeten missen toen ik moest gaan werken, maar that's life ... En ja thuis zitten is ook niet alles. Ik weet het. Je sociale contacten zijn ook heel erg belangrijk, anders zit je tussen muren.. geen aanspraak... alleen maar hetzelfde, je voelt je eigenlijk alsof je niet mee doet in de maatschappij toch ?
haha ja idd , dat dacht ik ook maar voor zover nog niet echt andere moeders ontmoet hier in de buurt. belgie ja , andere kant van de wereld ik woon in Hoorn ,,noord - holland ach ooit komt het ook wel goed , maar pff soms dan merk je gewoon hoe rot je je eigen er onder voelt , en elke dag stop je dat maar weg want je weet dat het van rot voelen toch niet beter word.
precies.. ik zit hier te zitten..beetje te zorgen voor mn meisje en veder niks.. ik draag idd niet mee aan de maatschappij zo voelt het , ik zit hier tot dat de kids groot zijn en dan zit ik hier vast nog tot ik dood ben.. goh wat een spectaculair leven heb ik geleid denk ik dan vast. naja zoiets denk ik dan wel eens haha
mijn opa zei altijd. laat denise maar schuiven zij komt er wel! en dat is eigenlijk ook wel zo alleen ik heb mijn opa dat nooit horen zeggen.. ik hoorde het pas tijdens de begravenis, mijn vader vertelde het mij... ik wacht het leven af & geniet van elke dag!