Gestopt met de pil , en er voor gaan ! - 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Michiee, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

@sansky. Wat is CTS? Die ontsteking lijkt me heel pijnlijk!

@Michiee. Dat is wel heel erg balen. Maar kun je niet eerder starten dat je nog binnen de regeling valt? Of een werken leren traject dat de opleiding door de werkgever word betaald?
    Kun je misschien solliciteren in de zorg voor invalkracht?

@Babylove 85. Hopelijk wordt je aangenomen! En wat een verhaal zo met je schouder!

Btw. Deze ronde wordt hem het waarschijnlijk niet want mijn man zit voor zijn werk in het buitenland dus het zal er om spannen.

2. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

als het raak is bij jullie hebben jullie dan al een idee naar welke kraamzorg jullie willen? ik heb er al een op het oog :)

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Dankjewel meis ;)
    Ik laat me hoofd niet hangen weet dat t ooit wel komt
    Maar soms heb je van die momenten dat je je gewoon zo rot voelt erdoor..

Ik ga zo met mn prinsesje naar de winkel toe lopen en dan nog even langs de speeltuin.. onze dagelijkse uitje haha

4. Michiee

Michiee Niet meer actief

Door de bezuinigingen word er op dit moment geen bbl meer gedaan bij dd twee instanties die hier zitten.
    En ze nemen ook geen open sollicitaties meer aan:(

Oh dat is balen.. hopelijk redden jullie t nog

5. Michiee

Michiee Niet meer actief

#145 Michiee, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2014
    Wij gaan bij de vorige die we ook hadden.
    Die vrouw was heel aardig en kon zich ook goed inleven in mn situatie als jonge moeder.
    Haar eigen dochter was 16 dat ze moeder werd hihi

hier kun je zelf aangeven wie je dan wilt .. het is wel altijd nog de vraag of het ook lukt maar meestal wel

6. rums

rums Niet meer actief

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar dezelfde als bij de eerste. Waren er heel tevreden over. Maar ligt natuurlijk vooral aan de kraamverzorgster.

7. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Rums CTS is Carpaal Tunnel syndroom

Denise Wij kiezen dan ook voor die we toen hadden!

8. Denise1991

mijn buurvrouw is kraamverzorgster en met haar kan ik goed overweg! dus als het zover is... ga ik daar mooi wat regelen!

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

dat is fijn !
    wij zijn weer terug van de winkel en speeltuin begon te regenen.

in de winkel besloten dat we een appeltaart gaan bakken hihi , dat is wel een voordeel van thuis zitten ik bak een heleboel lekkere dingen :p

of naja samen, J. kijkt hoe mama dat doet en mag straks natuurlijk een stukje proeven

10. Mell91

Mell91 Niet meer actief

Jeetje wat een verhalen allemaal meiden.
    Heftig hoor wat jullie meemaken...
    Over kraamzorg heb ik me nog echt niet in verdiept.
    En ff een andere vraag..bij hoeveel weken zwangerschap hebben jullie/zouden jullie het aan je ouders verteld? En aan je werkgever? En aan de rest van de mensen?
    Xx

11. rums

rums Niet meer actief

In mijn ideaalbeeld. De eerste goede echo aan ouders en naaste familie. Na 12 weken aan mijn werkgever.
    Helaas was ik zo beroerd (niet spugen gelukkig) dat ik het met denk ik 10 a 11 weken al verteld heb op het werk. Ik was namelijk enorm moe en ik wou daardoor geen slaapdiensten doen dus moest het wel vertellen.
    Mijn ouders wisten het na de 1e echo.

12. Michiee

Michiee Niet meer actief

Met 8 weken aan de familie na de eerste echo en de rest met 10 weken.
    Nu doen we het weer na de eerste echo dat zal met 12w zijn..
    Kreeg de vorige keer ee vroege echo omdat ik nieg precies wist hoelang ik al zw was omdat ik gewoon nog de pil gebruikte.
    Werkgever met 12w verteld

13. Michiee

Michiee Niet meer actief

Mijn appeltaart is heerlijk gelukt! Ruikt altijd zo yummieee

Nu lekker kip tandori maken;)

14. Cin1985

Cin1985 Bekend lid

5 jan 2014
    672
    260
    63
    Vrouw
    Leerkracht Basisonderwijs
    NULL
    Wat een verhalen alweer zeg, moest eerst maar eens ff alles teruglezen! Ik ga het als het eenmaal zover is ook na de eerste echo laten weten aan de ouders. Na 12/13 weken aan mn werkgever. Mijn schoonzusje was nog maar 6 weken zwanger toen mocht iedereen het al weten, vond ik persoonlijk erg vroeg. Maar ieder doet het op zijn eigen manier! Lange dag achter de rug, zo maar eens op huis aan!

15. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Ha meiden! Wat een gezelligheid hier al weer!

@werkzoekers: ik hoop dat het jullie snel lukt om toch weer wat te vinden. Heb een paar jaar geleden een aantal maanden thuisgezeten, en miste echt de sociale contacten die een baan je kunnen opleveren. Voelde me erg eenzaam in die tijd.

Kraamzorg heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Toch maar eens naar kijken, want heb geen idee wat de keuzemogelijkheden zijn (en of ik verzekeringstechnisch wel keuzemogelijkheden heb!)

Wat betreft het vertellen: in mijn schoonfamilie is het een beetje publiek geheim dat we aan het proberen zijn, dus die hinten er al vaak naar. Denk dat ik het daar niet lang geheim kan houden. Mijn ouders heb ik verteld dat we bezig zijn, want ik deel gewoon heel veel met ze. Zij wonen echter wat verder weg, dus daar hoop ik een evt zwangerschap wat langer geheim te kunnen houden.
    Mijn schoonzusjes vertelden al vrij vroeg over die van hun (acht weken ofzo), maar bij een van hen is het kort na het vertellen misgegaan. Ze moest toen iedereen op de hoogte brengen van haar miskraam. Zit ik niet echt op te wachten. In een ideale wereld is het acht weken een geheim van mijn vriend en mij, vertellen we het dan aan onze ouders, en na de tien weken echo aan de rest van de fam. Denk met twaalf weken aan vrienden enzo.

Xxx

16. Denise1991

Ik heb nog geen flauw idee hoe ik het mijn ouders/familie ga vertellen en met hoeveel weken ook niet..
    ik wil het op een speciale manier doen..
    een van deze dagen word ik voor de 2e keer tante!
    super leuk! maar als het bij mij echt meezit vertel ik het of op de verjaardag van mijn vader/moeder die zijn in mei jarig en anders doe ik het in juni als mijn vriend en ik 7 jaar samen zijn en anders vertel ik het met mijn verjaardag in juli.. mocht moeder natuur het daar mee eens zijn haha..

17. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja dat is zo maarja met 37 weken kan het net zo goed nog fout gaan....
    mijn schoonzus was 9w toen ze t vertelde en twee weken later kreeg ze een miskraam ze had toeb gelukkig wel veel steun van vrienden en familie gekregen omdat we het wisten.

Wat hebben jullie vanavond gegeten?
    Wij kip tandori dus met een lekker stuk appeltaart als toetje hihi.

Zo ff de kleine in bad doen en naar bed brengen.. en dan relax time!

18. Michiee

Michiee Niet meer actief

Dat zou wel een mooi en speciaal moment zijn! Hopelijk werkt moeder natuur ff mee haha

19. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Michiee, is ook inderdaad zo, kan altijd mis gaan. Weet het gewoon nog niet.

Zijn jullie van plan zwangerschapstesten samen met manlief/vriendlief te doen? Mijn vriend heeft zoiets van 'verras me maar', dus ik ben stiekem al allemaal plannetjes aan het bedenken van hoe ik het hem kan vertellen als het ooit zover is. Heel veel verschillende ideeën gehad, maar nog geen enkele waarbij ik zoiets heb van "ja, dat wordt em!". Als puntje bij paaltje komt ben ik waarschijnlijk zo beduusd dat ik het gewoon maar zeg, haha!

En dan nog even een vraagje: mijn vriend en ik zijn uitgenodigd om mee sushi te gaan eten met mijn familie over twee weken. Sushi is echt een van mijn favoriete dingen, vind ik heerlijk! Nu is het 'probleem' een beetje dat ik wss volgende week, begin van de week, mijn eisprong heb, maar dat ik op de sushi-dag nog niet kan testen omdat dat nog te dichtbij die eisprong is. Weet dus niet zeker of ik alles wel kan eten. Nu heb ik ergens gelezen dat in het extreem vroege stadium er nog geen bloedband is via navelstreng en de acties van de moeder nog niet echt invloed hebben op de kleine. Weten jullie hier meer van? Kan ik met dat etentje hoe dan ook alles eten wat ik zelf wil? Heb echt geen idee...

xx

20. rums

rums Niet meer actief

Ik heb alleen getest omdat ik 1 dag naar nod zat. Maar had het niet verwacht omdat het de 2e ronde was. Dus ik heb mijn man toen nog halfdronken verteld dat ik zwanger was.

Gewoon sushi gaan eten. Zo vroeg kan het geen schade toebrengen mocht je zwanger zijn.

Deel Deze Pagina