Lieve dames, Hopelijk kan iemand me duidelijkheid geven. Voor zover ik het begrepen heb, remt cerazette de rijping van een eicel (dus ook geen ovulatie?). Nu voel ik me al dagen echt ja euh zwanger. Omdat ik wel ovu-testen heb liggen heb ik die gedaan (die kunnen ook aanslaan op zwangerschap). 2 streepjes (wel was het 2e streepje redelijk licht maar wel te zien). Uiteindelijk een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Dus dan komt er toch een eisprong aan? Betekend dit dat mijn pil te licht is of is er gewoon een ei doorheen geglipt? Kan het dan ook kwaad om gemeenschap te hebben?
Oei, voor zover ik weet wordt met de meeste AC ook de innesteling tegengehouden. Dus dat het baarmoederslijmvlies ondoordringbaar wordt gemaakt. Maar hoe het zit met eisprong weet ik even niet. Ik heb met alle pillen altijd wel een soort van eipijn achtig gevoel gehad, maar nooit door de pil heen zwanger geraakt. Ook niet met de Cerazette, en ik was niet altijd even correct met het innemen.
Zover ik weet heb je altijd wel een licht streepje op je ov test en je ei komt er pas aan als de streepjes even donker zijn of de test streep is donkerder dan de controle streep.
Oh.. ja ik ging er vanuit omdat (toen we zwanger probeerde te raken van mijn zoon) ik de vorige keer alleen maar negatieve testen had. Dus alleen maar controle streepje
De meeste vrouwen wel ik had heel mijn cyclus een 2de streepje ik weet niet hoe het is als je de pil slik. Ik wil straks voor de grap wel een testje doen heb dezelfde pil als jij en heb geloof ik nog wel een ov test in huis liggen. Ik mag toch hopen dat ik geen eisprong heb met deze pil .
Ik heb nog 6 tests...zit te twijfelen of ik er nog een zal doen maar ja..schiet er zo weinig mee op hahaha
De cerazette werkt anders dan de 'normale' pil en je kan wel een eisprong krijgen. De kans is kleiner, maar niet onmogelijk. De werking berust vooral op het feit dat de zaadjes tegenhoudt. Wacht ik zal de bijsluiter zoeken.... Hoe werkt het ? Cerazette® bevat slechts een vrouwelijk geslachtshormoon, het progestogeen desogestrel. Daarom wordt Cerazette® ook wel een minipil genoemd. Minipillen bevatten - in tegenstelling tot combinatiepillen - naast het progestogeen geen oestrogeen hormoon. De werking van de meeste minipillen berust vooral op het feit dat ze het binnendringen van de zaadcellen in de baarmoeder voorkomen. De rijping van een eicel wordt niet altijd tegengegaan. Dit laatste is de belangrijkste werking van de combinatiepil. Cerazette® verschilt van andere minipillen doordat de dosis hoog genoeg is om in de meeste gevallen wel de rijping van een eicel te voorkomen. Cerazette® is daardoor heel betrouwbaar. Bron: Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed
Ik heb trouwens ook altijd een tweede licht streepje op een ovutest. Ik denk dat je daar niet zoveel mee kan en dat je misschien toch morgen even langs de drogist moet .
Ik heb hetzelfde probleem. Ben uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen die met een echo een follikel (of cyste daar was hij nog niet over uit) van 18 mm vond... Ik krijg dus ook mijn eisprongen door de cerazette heen. Deze pil zorgt ook dat je bm slijmvlies dun blijft maar ja als een van de twee onderdelen van de pil niet werkt is hij ook minder betrouwbaar. Komende donderdag moet ik weer naar de gyn en gaat hij kijken of de follikel of de cyste weg is of gegroeid is ofzo.
Ik ben vandaag begonnen met de eerste cerazette pil ! hebben jullie er nog bijwerkingen door gehad ? Groetjes