Hallo Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er ook nog meer mensen zijn die bewust voor een 5de kindje hebben gekozen. Wij zijn nu 17.3 week zwanger en heb al 5 kindjes (waarvan de laatste zwangerschap mis is gegaan) De oudste is een jongen 17 jaar, een meid van 12 (bijna 13) een zoon van 10 (hersenbloeding bij de zwangerschap of geboorte) en een meid van 8. Onze Kids vinden het helemaal geweldig dat ze nog een zusje krijgen ♡ en leven ook ontzettend mee. We hebben nog bewust voor deze zwangerschap gekozen omdat ik nog "jong" ben (35) en wij hebben het geluk dus ook om nog 1 keer voor een klein popje te mogen gaan zorgen😍 Ben ook wel benieuwd naar de reacties in jullie omgeving... tot nu toe hebben wij nog geen negatieve reacties gehad en ook al zouden wel die krijgen dan zullen ze het met een antwoord moeten doen zoals "gelukkig moeten wij dit kindje groot brengen en vragen we geen investering aan jullie" hihi tja daar moeten ze het dan maar mee doen. Hoop dat er mensen mee komen kletsen hier.
Hoi Maroescka, Van harte gefeliciteerd met jullie 5e op komst!! Wat ontzettend leuk om het na een lange tijd nog eens mee te maken lijkt me. Dan sta je er naar vele jaren ervaring toch ook weer anders in denk ik.. Wij zijn druk in gesprek over een vierde. We hebben drie kids van bijna 8, 5 en 3 jaar. Eerst was mijn twijfel nog erg groot maar het is na onze jongste wel steeds en terugkerend verlangen voor een vierde. Ik en mijn man voelen steeds meer dat een vierde enorm gewenst is. Superspannend allemaal!!
Hoi Bessie Heel veel succes met jullie voorpret. Ik sta er inderdaad heel anders in. Ik weet al precies wat me te verwachten staat. Alleen merk ik wel dat mijn lichaam (pfff klinkt gelijk zo oud ) wel ouder is. Haha ach gebreken komen met de jaren komt ook wel weer in orde. Ik ben nu al 2 week in rust stand omdat ik met 15.1 week een bloeding heb gehad. Was een grote schrik! Gelukkig is dit nu over en blijf ik lekker rustig aan doen en heb ik zo mijn "werkbijtjes" om mij heen gheghe. Hoop dat je gezellig hier blijft kletsen. Ben nieuwsgierig hoe het allemaal bij jullie verloopt.
Wat fijn dat alle kinderen bij jullie zo vol verwachting zijn samen met jullie! Hier is mijn oudste wel wat sceptisch in de zin dat hij zegt dat hij het wel druk zal vinden. We hebben het er zo af en toe over met de kids om ze iets te peilen Wel fijn dat we weten wat ons te wachten staat. Bij de derde voelde het al als een cadeautje omdat je alles doet op gevoel en niet volgens het boekje J Gister weer erg in gesprek met mijn man en hij vind dat we het gewoon moeten doen. Hoe meer hoe leuker is zijn idee J Ik daarentegen ben nog erg in twijfel. Het ene moment wil ik niets liever en het andere moment denk ik aan dat we weer 4 jaar opvang nodig hebben dan voor de baby. Net nu de jongste nu bijna naar school gaat. Maar het geluk van een grote club kinderen zou toch kunnen opwegen tegen de extra tropenjaren met schoolgaande kids en weer een kleintje Pfff je hoort het we zijn er nog niet uit (mijn man wel overigens ) Hoe zie jij dat Maroescka of andere moeders die dit gevoel wel of juist niet hebben. Ik denk dat dat mijn grootste twijfel is: heb ik nog zin in weer 4 jaar heen en weer van opvang naar school en andersom net nu ze bijna allemaal op school zitten. Of gaat geluk boven gemak
Tja het is natuurlijk niet niks nog een kindje erbij. Jullie hebben het "geluk" dat je in principe nog in het kleine "grut" zit. Wij daar in tegen gaan weer overnieuw... ook ik heb mijn twijfels gehad en wat mij eigenlijk heeft geholpen is dat ik altijd heb gezegd dat ik een even getal aan kindjes wou nu heb ik in het verleden een miskraam gehad en zie dat ook als mijn kindje dus heb nu mijn zin. Haha tja heen en weer gevlieg van crèche en school is wel druk maar ja ik denk dat je dat dan nu beter kan hebben dan over een paar jaar. Of dat je toch besluit om geen kindje er mee bij te krijgen en misschien wel spijt gaat krijgen. Het moeilijke zit tochwestelijke in je hoofd.. "Hoe ga je dit allemaal redden en dat soort dingen" ik denk dat je dat eerst aan de kant moet zetten om te kijken of die behoefte er bij jou echt nog is en weet je alles komt wel op zijn pootjes terecht als het eenmaal zo is. Het komt zoals het komt... is een lastige keuze maar ja... jullie zullen hem zelf moeten maken... ik hoop dat jullie eruit gaan komen en echt... het komt allemaal wel goed. Xxx
Gefeliciteerd met de 5e! Ik ben een maand geleden bevallen van de 4e en we overwegen er nog 1 keertje voor te gaan. Watbetreft mijn man gaan we er gewoon voor, maar ik twijfel nog. Een groot gezin met 5 kinderen (want daarna is het mooi geweest) lijkt me heel erg leuk, maar dat zwanger zijn... houdt toch op. Aan de andere kant is de zwangerschap maar tijdelijk en een kindje voor altijd.
O wat leuk! Gefeliciteerd! Mijn man wilt dolgraag een groot gezin (6). Wij zijn nu bezig voor de 4e Ik ben degene die heel lang heeft getwijfeld en soms nog wel. Mijn kindjes zijn 6, 3 en 2 jaar dus het zal nog een stapje harder lopen worden haha Al is het toch een genot om zoveel liefde te mogen ontvangen! Ikzelf ben 30