Lieve meiden, Vandaag helaas ongesteld geworden en ronde 7 in voor een 2e kindje (mijn 2e, vriendlief zijn 1e) Altijd zo'n ontzettende domper die menstruatie! In mijn omgeving zijn de meesten al supersnel zwanger. Zijn er nog meer meiden die nu langer dan een half jaar aan het proberen zijn om zwanger te worden? Heb ontzettend veel begrip voor dames die al veel langer bezig zijn. Een half jaar is natuurlijk niet super kort.. maar ook niet super lang. Toch zou ik het super fijn vinden om met 'lotgenoten' te kletsen. Meiden die ook al wat langer bezig zijn, maar ook weer niet extreem lang.. Zitten er nog meer in hetzelfde schuitje? Liefs!
Ik wil wel meekletsen, hihi. Ben alleen iets langer bezig dan een half jaar? Wij zijn ruim 1,5 jaar bezig. Nu 3 maanden op de gewone manier proberen, mocht het dan niet nog lukken dan gaan we door met IUI.
Hoi Papallona, Jeetje wat vervelend dat jullie al 1,5 jaar bezig zijn! Jullie gaan voor een eerste kindje?
Klopt, spannend dus. Na alle onderZoeken ben ik een stuk rustiger, had altijd het gevoel endometriose te hebben en dat is nu bevestigd. Hoe ben jij eronder? Was je bij de vorige "snel" zwanger?
Toen ik voor de eerste keer zwanger werd waren we ook al wat langer bezig. Dat werd een miskraam en toen binnen drie maanden was ik zwanger van mijn zoon (2x ongesteld geweest) alleen zijn vader en ik zijn gescheiden. Nu willen mijn nieuwe partner en ik een kindje van ons samen en dus een halfbroertje of zusje voor mijn zoontje. Moest wel even uithuilen toen ik ongi werd gisteren maar nu ben ik er weer heel rustig onder. Wat vervelend voor je zeg, endometriose. Dan heb je hele zware menstruatie klachten toch? Dan zit slijmvlies op plekken waar het niet 'hoort'? Nu dus nog even zelf proberen. Gebruik je ook ovulatie testen of temperatuur je? Als ik jouw verhaal lees met al 1,5 jaar bezig mag ik nog niet klagen!
Dat snap ik, dat gevoel dat het weer niet gelukt is. Ik heb altijd even moeite en dan ga ik weer met frisse moed er tegenaan. Ik probeer naast me neer te leggen dat ik het toch niet kan afdwingen. Ik heb wel altijd moeite tussen ovulatie en menstruatie, dat vind ik de moeilijkste periode. Klopt inderdaad wat je zegt. Had altijd veel klachten en hopelijk nu wat minder. Ik heb wel eens ovulatietesten voor de bevestiging gebruikt maar ik voel m'n eisprong meestal, best pijnlijk zelfs. Weet niet of dit door de endometriose kwam of dat ik dat altijd heb. Komende maanen toch met ovulatietesten. Ben best wel regelmatig (27-29). Hoe is jouw cyclus? Is dat nog veranderd na je vorige zwangerschap?