Hoelang is de bloeding geweest? Ik was ook gestopt met de pil, niet om zwanger te worden maar omdat ik wilde weten of ik dan mijn lichamelijke klachten zou kwijtraken. Ik werd na 32 dagen ongesteld.
Hoi Sylvia, Ik zie dat je inderdaad een apart topic hebt geopend. Ik wilde dat nog doen, maar is niet echt meer gelukt haha. Heb onwijs drukke dagen gehad. En ben het totaal vergeten. Toch was ik benieuwd naar andere en ook omdat ik zelf nog steeds niet ongesteld ben geworden (inmiddels al 71 dagen). Ik ben nog steeds niet ongesteld. En twijfel heel erg of en wanneer ik deze week zal testen. Voor alle andere die mij nog niet kennen: aangenaam! Zal jullie ook even op de hoogte stellen van mijn situatie. Wellicht dat jullie nog ideeen hebben over wat te doen? En misschien dat er meerdere mensen zijn die dit bekend voorkomt? Ik heb 31 december mijn laatste pil gepakt. Op 5 januari heb ik me onttrekkingsbloeding gehad. Inmiddels zijn we nu dus 71 dagen verder en ben ik nog niet ongesteld geweest. Ik vermoed dat het nog het "ontpillen" is. Al heb ik sinds 2 maart toch wel goede hoop. Op 2 maart heb ik de vrijwel de hele dag last gehad van lichte rode bloedingen vermengt met slijm, maar alleen bij het afvegen. Sommige keren zat er ook gewoon niets aan het wc papiertje (sorry voor de details). maandagavond was deze bloeding al gestopt. Ik dacht in eerste instantie: nou wordt ik ongesteld. Maar helaas verkeerd gedacht. Momenteel ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. Wel heb ik allerlei krampjes en steekje gehad. En sinds vorige week ben ik echt onwijs moe en heb ik droge brandende ogen. Verder heb ik nergens last van. Vorige week donderdag heb ik wel nog een test gedaan maar die was helaas negatief. Ik denk dus helaas dat me lichaam me voor de gek houd, als het een zwangerschap was geweest had ik toch al wel positief kunnen testen? Ik ben blij te weten dat ik in ieder geval niet de enige ben die dit heeft. Als ik sommige forums mag geloven fijn om zo even je hart te kunnen luchten. Groetjes
Vervelend hè om niet te weten hoe je cyclus is! Begrijp het helemaal. Ik heb niet precies bijgehouden wanneer ik gestopt ben met de pil, maar cyclussen zijn erg onregelmatig. Langste cyclus 75 dagen, hoop dat jullie niet van die uitschieters er bij hebben. Helaas zit er niets anders op dan de eerste paar cyclussen afwachten en hopen dat er regelmaat in komt. Ik ben nu wel gestart met teunisbloemolie.. Hopelijk helpt het! Hoop dat we allemaal snel een positieve test in handen hebben
Hier helaas weinig goeds te melden, maar ik wil toch even reageren. Ik had vroeger een hele regelmatige cyclus, maar sinds ik de pil heb geslikt is er niks meer te bekennen (zie onderschrift). Bij mij ziet alles er normaal uit (bloed.en echo), maar toch kwam er niks op gang. Mijn tip aan jullie is dan ook om noet té lang te wachten. Als er na 3 maanden geen menstruatie is, dan is een bezoekje aan de gyn geen slecht idee. Gelukkig zijn er ook.genoeg vrouwen waarbij de cyclus zich wel netjes herstelt. Ik hoop met jullie mee!
Misschien wat bemoedigende woorden: Ik heb ruim 3-4 maanden moeten wachten op eerste menstruatie maar sindsdien cycli tussen de 31-25 (Tot nu toe steeds korter). Dat de eerste zo lang is hoeft dus geen pcos te betekenen. Ik heb overigens wel na 3,5 maand echo gehad om mezelf wat gerust te stellen. Sterkte met wachten!
Dat klinkt positief allemaal. Maar stuurt een huisarts je na 3 maanden al door naar de gyn, of moet je daar expliciet op aandringen?
Ik ben niet naar gynaecoloog geweest maar alleen echo gehad (bij dc klinieken). Mijn huisarts heeft me idd na 3 maanden doorverwezen maar dat hangt waarschijnlijk van je huisarts af. Ze stelde het bij mij uit zichzelf voor. Misschien kan je ook zonder verwijzing, als je zelf betaald, maar dat weet ik niet
Hallo, ik heb even een vraAg; wanneer spreek je van menstruatie? Ik heb sinds vanochtend roze gehad na het plassen na het afvegen met wc papier. ook heb ik last van buikkrampen en lichte hoofdpijn. Vandaag na het plassen drupte er iedere keer 1 druppeltje helderrood bloed in de wc pot en was het weer roze bij het afvegen. Heb een maandverbandje in gedaan maar daar niks in te zien. Is dit nu een menstruatie te noemen? Ook heb ik vanochtend gemeenschap gehad, kan het daar misschien door komen? (Was niet echt ruw ofzo) ben benieuwd of dit een menstruatie kan zijn.
Misschien ook om gerust te stellen, ik ben in juni 2014 gestopt met de pil en ben toen - zonder menstruatie - in november zwanger geworden. Ik zat toen ongeveer 12 jr aan de pil toen ik stopte. Overigens dacht ik in november wel dat ik ongesteld was, maar dat bleek de innestelingsbloeding te zijn (was juist langer/meer) dan ik gewend was!
Ik ben gisteren toch ongesteld geworden Ben echt blij dat het op dag 38 in de cyclus toch is doorgebroken. Heb je standaart bij iedere menstruatie een eisprong? Was ik nog even benieuwd naar.
niet altijd, zeker bij hele lange cyclussen >45 is de kans groot dat een eisprong uitblijft. hier een lange cyclus gehad (op dag 25 een eisprong met met een lf van 12-14 zou ik op dag 37 of 39 ongi zijn geworden) maar dat is gelukkig niet gebeurd maar alles kan na de pil. iig is 38 dagen nog niet heel gek, wel vervelend, maar na de pil komt dat heel vaak voor (ook zonder pil kan dat wel eens gebeuren)
Hey sylvia1981, ik ben blij te horen dat je nu toch (al!) ongesteld bent geworden. Hopelijk geeft dat wat rust. 38 dagen is echt al best snel na stoppen met de pil (bij mij was dat 126 dagen!!) dus komt vast helemaal goed
Dankjewel gemini020. Ik ben er ook erg blij mee, want ik was best wel ongerust erover zoals je wel weet, haha. En hoe is het met jou?
Hoi allemaal het is zo verschillend! De een is zo ongesteld de ander duurt stuk langer! Ik ben in mei2014 gestopt met de pil had een van de lichtste pillen. Mijn cyclussen zijn tot nu toe 126,56,39,59 dagen Zit nu op dag 24 van cyclus geen pijl op te trekken dus Ben in januari naar de dokter geweest om te vragen wat zij ervan vond en zij vertelde mij om mijn lichaam nog even te tijd te geven! Dus ik wacht tot mei 2015 dan is het precies een jaar en dat ik gestopt ben en wil ik graag doorverwezen worden! Succes iedereen
Fijn Sylvia! Dan weet je nu in ieder geval waar je aan toe bent. En nog best snel ook! Ik wacht nog even (on)geduldig af. Ik zit nu op dag 39...
Hier nog geen duiveltjes. Elke keer denk ik "nou, nu komt het.." en dan zet het niet door. Vanaf 3 maart dus bloedingen. Wie had gedacht dat er ooit een moment zou komen dat ik graag ongesteld zou zijn ?
Hier 1jan gestopt met de pil. Mijn eerste menstruatie was op 6 maart. Heb 18 maart mijn eerste eisprong gehad, nu afwachten... Spannend!
Ja spannend he allemaal! Ik ga vanaf 26 maart ovulatietesten doen. Omdat ik pasgeleden mijn eerste natuurlijke menstruatie heb gehad na het stoppen met de pil, zal het misschien lastig worden om mijn eisprong op te sporen. De cyclus zou nog wel onregelmatig zijn ben ik bang!