Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Dat kan heel goed Roxanne! Bij de eerste niet echt last gehad van ontpillen, maar deze keer... Pfff! Meer dan een week barstende koppijn gehad, niks hielp. Ook buikpijn, misselijk en zere borsten. Mijn lichaam was even helemaal van slag. Ik denk dat iedereen er per keer verschillend op reageert. Mijn cyclus was wel heel netjes, meteen na 27 dagen weer ongesteld. Die eerste keer was ook geen pretje, ben er een paar dagen ziek van geweest en mega ongesteld.

Wij zitten nu dus officieel in onze eerste echte ronde dat we er weer voor gaan. Afgelopen week rond de eisprong erg veel krampen. Heb de vorige keer toen we bezig waren alles bijgehouden, en zie overeenkomst. Heb dus goede hoop! :) Alleen dat wachten.....

2. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Zeg dat wel Bruni!
    Mijn lichaam is ook helemaal van slag!
    Toch fijn te horen dat het toch wel voorkomt,
    Dat ontpillen! Ik mag dan toch hopen dat mijn eerste
    Menstruatie niet zo gaat! Lijkt me absoluut geen pretje!
    Houd ook alles bij, wat betreft mijn cyclus dan weet
    Ik ook een beetje wanneer er wat gebeurd in m'n lichaam!
    Vind het allemaal wel ontzettend spannend!

3. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roxanne ik had bijna al die klachten ook, alleen begon het bij mij zelfs voor ik gestopt was. Nu alleen nog rugklachten en af en toe beetje misselijk. En heeeeeeeel moe maar daar hoor ik iedereen over..

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ik heb nu de hele tijd een vage pijn onderin de buik.. Mja het is volgens mij te vroeg voor ongesteldheid en te laat voor ei.. :s het voelt wel beetje hetzelfde als een ongestelde buik... vaag..
    Hoe is het verder met iedereen? Zijn er alweer mensen die getest hebben?

5. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Dat gevoel heb ik al 2 weken. Buikkrampen, niet Heel erg, maar gewoon een beetje zeurderig alsof ik ongesteld moest worden. Vorige cyclus totaal geen last van gehad en deze cyclus bleek het een goed teken dus wie weet!!!

Ik vanmorgen voor de zekerheid nog 1xtje clear blue test gedaan. Binnen de minuut groot zwanger in beeld dus ik ben overtuigd geloof ik en stop met testen!!

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Haha geloofde je het met die 5 testen nog niet?
    Super voor je dat het al zo snel raak is! Ach ja ik moet nog maar ff braaf afwachten.. ;)

7. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Modra:

Ik ben niet zwanger ;)

Lelie:

Gefeliciteerd!!!

8. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woman1988 dat heb ik ook gehad! Lelie o volgens mij geef je nu twee dames hoop haha...

Dubbeltje, niet? Wat ontzettend balen!

9. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Haha nee heb alleen tuurstreepjes gehad, maar temp is nu gezakt. Hopelijk snel ongesteld

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ah spannend vlinderbaby... Volgens jou bannen mag jij ook al met een kleine week testen dus ben benieuwd!
    Ah jammer dubbeltje! Hopelijk ben je snel ongesteld en dan nieuwe ronde nieuwe kansen!

11. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    @Roxanne, nu in de tweede ronde weet ik ook dat ik de vorige rond nog echt last had van ontpillen. Toen ook steeds opgeblazen gevoel, de hele maand, veel lage buikpijn, veel gevoelige borsten, veel hoofdpijn etc. Maar allemaal steeds met vlagen 2 dagen en dan weer niks. Wel opvallend was een circa 6 dagen lang extreem pijnlijke tepels, maar dat was denk ik rond mijn ei.

Hier nu ronde twee alles lekker 'rustig', alweer cd12 vandaag. Ik begin vandaag ook met mijn ovu testen om mijn ei te vinden :)

12. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    @aiseria, ja duurt lang zeg! Pff! En nu ook nog
    Met dit weer! Durf mijn bikini eigenlijk niet aan te trekken
    Zo opgezet dat die buik is!
    Maar goed, ga nu richting de menstruatie, ik hoop dat
    Het daarna allemaal weer afzakt!

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Voor mij is het daarna echt veel beter geworden, ik voelde mij de vorige cyclus gewoon echt opgeblazen/dik en bijna zwanger zo bol was mijn buik.

14. Alice1987

Alice1987 Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik heb mw aangemeld mij deze pagina omdat wij ook graag een kindje willen.
    Ik vindt het leuk om ervaringen te delen en misschien neemt helpt het ook om mijn onzekerheid te verminderen

In januari ben ik gestopt met de pil.. maar ik kreeg maar geen menstruatie..ondertussen al heel wat testen gedaan maar allemaal negatief.. In Juni kreeg ik pas weer een menstruatie! daarna nog geen menstruatie weer gehad, weer 2x een test gedaan maar weer negatief.
    Heeft iemand van jullie dit ook gehad?? hoort dit bij ontpillen??

Ik weet ook niet hoe mijn cyclus was voor ik aan de pil begon, want moest van mijn ouders direct aan de pil na mijn eerste menstruatie.

Ik voel me ook goed en niet anders als anders.
    Ondertussen neemt de onzekerheid wel toe, vooral omdat we in onze omgeving regelmatig horen dat zwanger worden bij hun eerst ook niet wou/wil lukken.

15. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Oei, dan ben je dus ook al wel een tijdje aan de pil als jouw naam voor jouw geboortejaar staat. (ik ben ook van 1987, maar 'pas' met 17 aan de pil gegaan)

Wel erg vervelend dat je nu niet eens weet hoe jouw cyclus zou zijn geweest voor de pil. Lijkt mij ook niet zo gezond om zó jong al aan de pil te gaan.

Ik heb ondertussen hier al verhalen gelezen van een cyclus tot op 90dagen in het begin en soms langer. De meesten zijn toch voor een check bij de huisarts gegaan zodra ze twee keer zo'n cyclus hadden.
    Je zou ook kunnen overwegen om ovu testen te kopen, kijken of je überhaupt wel ovuleert. Dat kan namelijk zeker ook de reden zijn waarom een menstruatie (zolang) uitblijft.

16. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ik moest ook vroeg aan de pil. Op mijn 15e voor het eerst ongesteld en half jaar later op aandringen van moeder en advies van dokter aan de pil. Maar geen idee of ik een normale cyclus heb.. weet ik hopelijk dit weekend. Wel gehoord dat het erbij hoort Alice, maar dat het dan na een paar maanden hersteld. Komt goed!

17. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Ik snap trouwens ook mijn cyclus nog niet helemaal goed,
    Ik ben 6 juli gestopt met de pil, de 10e had ik
    Mijn onttrekkingsbloeding, die duurde tot de 15e,
    Wanneer zou ik nu ong moeten worden?
    Vind het allemaal maar lastig.. :/

18. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een normale cyclus tel je vanaf de eerste nod dag en dan 28 dagen.
    Dus dat zou dan 28 dagen na de 10e zijn, maar ja afwachten of dat ook gelijk zo gaat...

19. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    En dan is het nog maar de vraag of je een cyclus hebt van 28 dagen. Eigenlijk moet je jezelf voor nemen om tot een dag of 35 maar gewoon niet te testen. Achteraf was het voor mij ook dom om 3 dagen na 'nod' te testen, want ik bleek een cyclus van 32 dagen te krijgen. Nu weet ik in ieder geval voor mijn tweede ronde dat ik daarmee kan rekenen.

De kans is klein dat je al direct ronde 1 na de pil zwanger raakt. De kans is er natuurlijk wel, maar in verhouding zijn er gewoon erg weinig vrouwen waarbij het ook gebeurt.

20. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Ah nu weet ik hoe dus m'n cyclus in elkaar steekt.
    Ik wacht gewoon rustig af wanneer m'n ongi begint en
    Wanneer het nu echt te lang duurt dan maar eens testen.
    Ook al lijkt me het onwaarschijnlijk dat het meteen de eerste keer
    Raak zal zijn,

Deel Deze Pagina