Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1989

Madeliefje1989 Nieuw lid

10 aug 2014
    2
    0
    0
    Thanks voor het verwelkomen Modra:) ik hoop juist dat mijn cyclus langer word! Heb weleens gehoord dat je met een korte cyclus niet (moeilijk) zwanger kunt raken. Normaal is toch tussen 21 en 32 dagen? Volgens mijn moeder was t voor pilgebruik behoorlijk regelmatig, maar hoelang??? Was toen 14 jaar dus heb geen idee ;) hoop dat ik na woensdag ongi word, dan heb ik de 21 dagen iig te pakken ;)

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Welkom madeliefje.. met een korte cyclus heb ik geen ervaring, je mag wel een paar dagen van de mijne hebben ;)
    Geen flauw idee of korte cyclus invloed heeft op de vruchtbaarheid, maar kan me voorstellen dat het sowieso prettig is om hiermee gewoon gemiddeld te zijn..

3. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer vlinderbaby :( het had gekund..

Welkom Madelief, ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus hebt en dat je dan uiteraard snel zwanger bent!

Ik zit nu in mijn eerste ronde op 11 dpo. Ik verwacht mijn menstruatie dus as woensdag... spannend! Verder nog nergens last van, beetje samenknijpen van mijn buik onderin maar verder geen bijzonderheden.

Hoe gaat het met de rest hier? Nog testen gedaan?

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik bedoelde ook langer, excuus! Hoop het ook. :)

5. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook welkom madelief haha, we zitten ook samen in een andere groep.
    Het enige wat belangrijk is van je cyclus is de lf. Is die gewoon 11 tot 14 dagen dan is een cyclus van 18 dagen super. Is die korter dan is dat idd een slecht teken voor je vruchtbaarheid. Met ovulatietesten kun je daarachter komen.

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik heb een weekendpauze gehad van het forum en nu net alles weer beetje bijgelezen :)

@Roxanne, fijn dat je nu in ieder geval jouw cyclus weet, 30 dagen is helemaal niet gek :)

Ik ben een beetje in de war.. de ovu testen geven nog niks boeiends aan tot dusver, maar ik had dit weekend wel al vruchtbaar slijm en vanaf zaterdag avond hele tijd een licht weeïg gevoel in mijn baarmoeder. Gisteren werd de ovu test wel ietsjes donkerder, maar komt totaal nog niet in de buurt van de testlijn. Dus krijg ik laat mijn ei met een korte lf of gaat mijn cyclus langer worden.. ik vind het allemaal wel onzeker, maar blijf dus nog wel een tijdje doortesten in de hoop dat ik mijn ei vind. Op basis van 32dagen cyclus had ik ongeveer gisteren cq vandaag mijn ei moeten hebben. Maar misschien krijg ik vanavond ineens een knaller op mijn ovu test. Ik zal t wel zien ;)

7. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    hmm lastig Aiseria... Als het hier deze keer niet raak is ga ik ook maar eens beginnen met ovulatietesten. Zoals je kan zien was bij mij de 2e cyclus veel langer dan de 1e en tsja wat moet je dan nu in ronde 3 verwachten? :s Aangezien je gemiddeld 14 dagen na je ei menstruatie krijgt zou ik bij cyclus van boven de 40 dagen pas eind vorige week/dit weekend mn ei hebben gehad. Terwijl ik zelf dacht zo rond 30 juli wat te voelen :s. In die week van 30 juli hebben we het extra vaak gezellig gemaakt, maar voor de zekerheid dit weekend ook nog maar ff.. Door die onduidelijkheid heb ik dit weekend maar bedacht de volgende ronde ook ovulatietesten te gaan doen.
    Hopelijk krijg jij snel een beetje duidelijkheid Aiseria

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    @Woman, ja ik hoop eigenlijk ook door de ovu testen iets meer duidelijkheid te krijgen over mijn totale cyclus.

Op basis van symptomen zou ik zeggen dat er nu wel daadwerkelijk iets bij mij gebeurt. Tijdens het paardrijden gisterochtend had ik ook gewoon af en toe last van mijn buik en gistermiddag tijdens mountainbiken kreeg ik soms echt een dreun door mijn lijf en dan had ik echt het gevoel alsof ik een stomp in mijn baarmoeder kreeg.
    Ik merk ook dat mijn eigen libido wat verhoogd is, terwijl ik tegelijkertijd een beetje oncomfortabel heb tijdens de seks vanwege die gevoelig buik

9. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Goh wat lastig zeg Aiseria!
    Hopen dat vanavond de test dan maar goed is!

Hadden jullie trouwens ook van de echte menstruatie veel meer last dan van de 'menstruatie' van de pil?
    Ik ben het echt heel heftig en heb erg last van duizeligheid, zwart zien bij opstaan, mega buikkrampen en ga maar door..

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dat is wel naar Roxanne! Ik ben nu ongesteld, ik heb niet perse meer klachten dan met een menstruatie met de pil, maar ben nu al wel langer ongesteld. Met de pil was het met drie dagen wel klaar, maar nu is het dag 5 en ben ik nog ongesteld. :p

11. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik ging voor m'n gevoel drie dagen lang creperen en daarna ging het weer beetje :p heb echt veel pijnstillers geslikt om er doorheen te komen. Ik dacht direct dankbaar terug aan de onttrekkingsbloedingen tijdens de pil. ;)

Thnx, ik duim ook voor een knaller!

12. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig Aisera, blijven testen en met name veel klussen dan zit je sowieso safe ;)

Ik weet nog niet of ik meer last heb van mijn echte menstruatie, want die heb ik nog niet gehad. Vooralsnog heb ik weinig last, eigenlijk ook nog geen last van het ontpillen. Ik heb wel zojuist op internet zwangerschapstesten besteld, gewoon voor de zekerheid... Ze kunnen tenslotte maar in huis zijn, nietwaar?

Hier nog geen ongi, maar dat zou ik ook niet verwachten op 12 DPO.

13. Sage86

Sage86 Actief lid

4 jul 2014
    285
    41
    28
    Ik zal hier ook eens meeschrijven! Ik ben in mei gestopt met de pil. Toen pas na 35 dagen een menstruatie gehad en afgelopen vrijdag, na exact 50 dagen een volgende menstruatie gehad. Pff..
    Hopelijk gaat het nu weer wat korter worden.
    Ik heb ook niet meer last van de menstruatie dan toen ik nog de pil slikte.
    Ga nu ook deze maand aan de slag met ovulatietesten om eens te kijken hoe het in elkaar zit. Ik heb namelijk, gezien de lengte van de cyclussen, wel last van het ontpillen haha

14. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op reis geweest, maar niet met drie teruggekomen. Eerste tekenen van maandstonden doen zich voor... Beetje teleurgesteld, want we hebben echt op de juiste momenten ons best gedaan. Maar tegelijkertijd wel opgelucht, omdat mijn lichaam blijkbaar wel goed in werking geschoten is. De kop is eraf ;)

Voorlopig nog geen ovulatietestjes of temperaturen. Achteraf bekeken kon ik wel redelijk inschatten wanneer mijn eisprong zou geweest zijn. Eerst nog wat genieten van mijn verhoogd libido: wat een verschil! :D

Proficiat, Lelie, en aan de rest: go go go!

15. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    @Sage86, hopelijk krijg je gauw weer een beetje een 'normale' lengte cyclus. Of hopelijk wordt je gauw zwanger haha, dan is een lange cyclus ineens niet zo vervelend meer als het al gelukt is :cool:

16. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Haha! Ik geniet ook van mijn verhoogd libido! Inderdaad een groot verschil zeg! ;)

Vanmorgen naar de ha voor bloedtest... Mag vanavond bellen voor de uitslag.. Denk niet dat het raak is, maar toch spannend!! Ha zei dat hij anders ging kijken voor medicatie om mijn menstruatie op gang te helpen, dus ben benieuwd..

17. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn cyclus nog lang duurt ga ik de volgende ronde ook ovulatietesten gebruiken, dat is toch duidelijker. Voor nu geen ongi en geen klachten... bovendien mag ik na mn eisprong van mezelf geen drank meer etc dus wel handig om te weten wanneer die is.

Ben benieuwd hoe mn menstruatie gaat zijn, nog geen idee! Hoop dat t meevalt, als tiener was t dramatisch vandaar de pil...

18. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Toen ik stopte met de pil (begin dit jaar), lag mijn hormoonhuishouding helemaal over de kop, was net een emotionele achtbaan! Ik slik ook medicatie voor een te trage schildklier, dus mijn lichaam moest echt even wennen. Wel meteen vrij regelmatig ongesteld geworden, gemiddelde lengte van cyclus is zo'n 40 dagen.
    Nu is alles redelijk 'op schema', alhoewel ik nu al een week overtijd ben (maar negatief test). Lijkt me niet dat ik nog aan het ontpillen ben, misschien volgende week toch maar even langs de huisarts als ik dan nog niet ongesteld ben.

Groetjes :)

19. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Oh en Vlinderbaby, als tiener was 't bij mij ook dramatisch, vandaar ook aan de pil gegaan. Het is, sinds ik gestopt ben met de pil, wel veranderd. Minder heftig bloedverlies en de klachten rondom de periode kan ik nu ook beter hebben. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik nu ouder ben ;)

20. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onduidelijkheid allemaal, jammer! Hopen dat het in de loop van de tijd voor een ieder duidelijk wordt zodat je weet waar je aan toe bent.

Ik heb het gevoel dat mijn menstruatie eraan zit te komen want mijn buik ligt heel de dag al overhoop. Ik hoop dat ik er net zo weinig last van heb als tijdens de pil...maar als ik dit allemaal zo lees..

Deel Deze Pagina