Met dat "ontpillen" kan ik wel mee praten. Ik ben vorig jaar augustus gestopt met een best wel sterke pil levinagestrol nog wat we wilden allebei voor een kindje gaan. Eerlijk gezegd heb ik mijn cyclus niet echt in de gaten gehouden dus ging ik er maar van uit dat het 28 dagen was. Nadat ik gestopt was met de pil heb ik wel zwaar menstruatie periodes gehad toen dat als ik aan de pil was. In Januari wachtte ik weer me eerste dag menstruatie af en die kwam maar niet Een week over tijd en had ineens zwangerschap symptomen opgezette buik pijnlijke borsten noem t maar op! Precies 7 dagen overtijd en toch bloedverlies voor de volle 5 dagen. Had onderhand ook testen gedaan allemaal negatief. Toen wist ik het zeker me lichaam heeft definitief de pil afgestoten want een week later na mijn menstruatie werd ik zwanger
Ik zet een rondje om de datum in mijn agenda, ik weet dus precies wat het betekent maar de buitenwereld.... haha
Ik gebruikte de app mbk (mijn biologische klok) makkelijk om te weten wanneer je menstruatie is. Helaas telt deze standaard 28 dagen je kunt aangeven wannneer je menstruatie begonnen isen je temperatuur kun je aangeven en een hartje als je geklust hebt
Iemand al nieuws? Hier na precies 28 dagen ongesteld geworden. Cyclus loopt dus voor alsnog meteen goed!
Wat fijn Sok dat je cyclus direct weer op gang is! Ben bang dat deze ronde mijn cyclus nog steeds niet normaal is. inmiddels op dag 21 en nog geen eisprong te bekennen dus wordt ik vast niet volgende week op dag 28 ongsteld... afwachten maar...
Ik ben eind mei gestopt en heb best last van het ontpillen. Rond mn (vermoedelijke) eisprong veel vage klachten gehad. Helaas door omstandigheden is het hem deze maand niet geworden, dus van mij mag de rest van de maand snel gaan. Ik hoop dat mn cyclus weer net zo regelmatig is als toen ik de vorige keer gestopt was met de pil. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat is soms best lastig. Ik gebruik mn agenda op mn tablet en telefoon en heb daar gewoon de nr van de dagen in gezet. De vorige keer werkte ik met stipjes en kruisjes geloof ik. Gewoon klein in een hoekje van de dag in een gewone agenda. Het maakt eigenlijk niet zoveer uit hoe je het bijhoudt als je zelf maar weet waar de tekentjes voor staan.
Ben maar eens gestart met tempen.. Gisteren 36.7, nu 36.2... Is het normaal dat dat zo verschillen is, of heb ik nu mijn eisprong gemist..?
Ik ben gestopt met de pil (na 19 jaar pilgebruik) op 2 februari en zie onderschrift! In de 2e ronde was ik zwanger. Totaal geen ritme in mijn cyclus had ik nog. Ik tempte wel (meer uit nieuwsgierigheid) en voelde mijn eisprong. Dit wist ik zeker want ik gebruikte ovulatietesten. De regelmaat hoeft er helemaal niet in te zitten en toch kan je dan al zwanger raken, als je maar precies op tijd.... Succes!
Lelie1990 je test elke dag? Of vanaf een bepaalde dag? BallerinaN wat tempen betreft kan ik je niet helpen. Ik heb op advies van de huisarts deze eerste cyclus ovulatietesten gebruikt om mijn eisprong te vinden. Om zo te zien of het inderdaad allemaal goed op gang kwam. Dag 15 en 16 waren die testen duidelijk donkerder dan alle andere dagen. Ik vond het een hele duidelijke manier.
2 metingen is te kort om er wat van te zeggen. Je temp is nooit exact hetzelfde. Kijk is naar fertility friend en hou het daar bij, die laat je ook zien wanneer je eisprong is geweest (als je wel de hele cyclus tempt uiteraard)
Dit geeft me weer hoop! Vorige cyclus 50 dagen, inmiddels op dag 28 en nog geen eisprong te bekennen.. maar blijkbaar als ik gewoon doortest en het op het juiste moment gezellig maak dan is er nog kans!
De eerste heb ik gedaan op dag 11 en toen steeds om de dag (en geloof ik zelfs 2x om de 2 dagen) en toen sinds dag 22 iedere dag omdat ik vond dat hij donkerder was op dag 22 ten opzichte van dag 21 maar op dag 23 was hij weer net zo licht als op dag 21..... en nu inmiddels dus op dag 28 en zie ik weinig verschil met alle andere dagen... wat betreft temperaturen kan ik ook niets zeggen.. dat doe ik niet omdat ik niet iedere dag op hetzelfde tijdstip kan temperaturen dus heeft het niet zo'n zin geloof ik..
Zeker, het kan best zijn dat je eisprong pas op dag 40 is en je een korte luteale fase hebt (de fase van eisprong naar menstruatie). Dat had ik ook, daardoor zou je gemakkelijk 'mis kunnen schieten' simpelweg doordat je zelf denkt dat je wel op het juiste moment gezellig samen klust terwijl je eigenlijk een week te vroeg bezig bent. temperaturen zou je elke dag direct na het wakker worden kunnen doen, ik denk dat je dan het meeste kans maakt op een juiste curve.
Ik ben in september gestopt met de pil en in oktober ovulatietesten van Clearblue gebruikt. Die is best simpel. Een rondje of een smiley Heb je een smiley dan zit tie eraan te komen. Vanaf september is m'n cyclus regelmatig. 28 dagen. 1 cyclus 26 dagen en 1 van 29 dagen. Niets schrikbarend dus. Nu dacht ik zelf dat ik vorige week m'n ei zou moeten hebben, maar heb me door vakantie en nachtdiensten een week vergist, dus klapte gisteravond weer helemaal dubbel. Gisterochtend toevallig heel gezellig gehad met vriendjelief. Want nu hoeft tie me niet aan te raken. M'n buik doet nog zo beurs aan. Ik moet het echt hebben van vlak voor m'n ei, want zodra die komt, heb ik zo'n pijn, wat ik 2 dagen later nog voel. Nu maar hopen en duimen. Temperaturen heb ik ook nooit gedaan. Door mijn wisseldiensten is dit gewoonweg onmogelijk. Misschien moet je een topic starten met je vraag.
Dat temperaturen als je wakker wordt maakt dat dan niet uit dat je door de weeks om 6 uur opstaat en op zondag bijvoorbeeld om 11 uur?
Lelie1990 met om de dag testen bestaat de kans ook dat je je lh piek gemist hebt. Om hem te vinden schijn je echt elke dag te moeten testen en rond dag 14 soms zelfs 2x per dag omdat die piek bij sommige mensen vrij kort is.