Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zou heel goed kunnen! Ik heb ook allemaal klachten die bij ontpillen horen inderdaad. Maar ik neem aan dat als ik eenmaal ongi geweest ben dat ik dan ook een eisprong krijg.

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    ja vlinderbaby misschien wel te vroeg getest. Mijn 2e cyclus duurde ook veel langer dan 1e cyclus en volgens mij ben ik dat al vaker tegen gekomen op het forum.. Maya het duurt bij jou inderdaad wel heel lang! Hopelijk snel duidelijkheid voor jou.. Ik wil de tijd ook wel een week voor uit spoelen ;) wil gewoon weten of het raak is of niet..

3. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woman1988, zou het voor jou ook het eerste kindje zijn?

4. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16

Hihi veel plezier vanavond!

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Wij gaan voor ons eerste kindje ja :)

6. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend he:) ik zal voor je duimen!!

7. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Helaas, helaas... Dokter belde vanavond, negatief zoals verwacht.

Maya123, kan dus met je meepraten. Met mijn pil gestopt, netjes onttrekkingsbloeding, nu dag 57 en ook nog altijd niets te zien. Zoals je hierboven ziet vandaag bloed laten testen en dus negatief. Heb nu (op aanraden dokter) terug naar de gyn gebeld en mag volgende week woensdag komen om alles eens na te kijken. Voor jou misschien ook een idee? Maak me niet echt zorgen dat er iets mis is ofzo hoor, maar kan geen kwaad om alles eens na te laten kijken! Hoop inderdaad voor ons dat niet elke cyclus 60 dagen of langer gaat duren, dan wordt het wel heel lang wachten elke keer! En ook ik ben al flink misselijk geweest, duizelig, maagpijn, buikpijn enz. Waarschijnlijk dus toch echt 'ontpillen'.

@Vlinderbaby: Kan goed zijn hoor dat je te vroeg getest hebt! Als je ong niet doorkomt zou ik gewoon over een paar dagen nog eens testen! Je weet maar nooit! ;)

Kreeg trouwens wel te horen dat ik antistoffen heb voor rode hond, maar niet voor toxoplasmose... Weet iemand wat dit precies wil zeggen voor een evt. zwangerschap? Werk in de zorg, dus maak me daar wel wat zorgen over... (braaksel, urine, ontlasting enz.)

@Roxanne: Inderdaad veel plezier! ;)

Ohja.. nog ff (misschien een heel stom) vraagje: Wat is dpo?

8. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Jammer Ballerina! Hoop dat er dan gauw een menstruatie doorkomt.
    Ik weet dat niet precies uit mijn hoofd... Maar volgens mij is rodehond een ziekte die schadelijk kan zijn voor het ongeboren kindje. Maar het is volgens mij ook een ziekte die je maar eenmaal kunt krijgen. Dat je antistoffen hebt ontwikkeld betekent dan dat je de ziekte niet weer kunt krijgen. Volgens mij wordt je ook ingeënt tegen rodehond, dat wordt dan met verzwakte ziektekiemen gedaan, kans dat je daardoor antistoffen hebt ontwikkeld. :)
    Toxoplasmose is ook een ziekte die het ongeboren kind kan schaden/ waar je miskramen van kunt krijgen als je het tijdens je zwangerschap krijgt geloof ik. Je kunt het krijgen van kattenuitwerpselen. (Al is de kans wel klein) Daarom wordt er geadviseerd de kattenbak niet te verschonen tijdens je zwangerschap en in de tuin te werken met handschoenen... (Ook daar doet de kat natuurlijk haar behoefte) Dat je daar geen antistoffen tegen hebt betekent dat je nog niet in aanraking bent geweest met die ziekte, prima dus.

Maar dit is puur uit mijn hoofd hoor, de wondere wereld van het internet kan je vast verder helpen. ;)

Oh en dpo is na je eisprong... Dus bijvoorbeeld 3 dagen dpo is 3 dagen na je eisprong.

9. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ballerinaN,
    Wat vervelend! Ik had al even rondgekeken op het internet maar het komt veel vaker voor, dat vrouwen tijdens de eerste cyclus een paar weken en soms zelfs maanden moeten wachten tot ze voor het eerst weer ongi worden. Maar wel heel vervelend ik loop nu al weken lang te denken dat ik elk moment ongi kan worden. En door de klachten van het ontpillen lijkt het ook zo. Heel frustrerend dus!!!:(

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ah vervelend ballerinaN! Hopelijk breekt je menstruatie snel door!

11. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    He balen ballerina! Gelukkig wordt je doorgestuurd, dan heb je toch meer idee dat er wat gebeurd toch?

12. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat balen Ballerina, wel goed dat je tenminste doorgestuurd wordt. Hopelijk breekt gauw de ongi door.

Ik vond het zo raar, ik heb op mijn ovu testen nergens een knaller gehad en gisteren was hij alweer helemaal blanco.. gewoon omo wit zowat..
    Zou ik dan zo kort maar een LH piek gehad hebben dat het tussen zondag 12:00 en maandag 20:00 onopgemerkt is gebeurt? Want toen heb ik mijn ovu testen gedaan, al deed ik het gisteren wel na het klussen..
    Vandaag ook weer iets minder last van mijn buik, dus ik vermoed dat mijn ei toch wel echt gisteren gekomen is.

Wij hebben iig nog even ons best gedaan en dat doe ik vanavond nog wel even haha.

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Bedankt allemaal! Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, maar hoop idd dat die ong snel doorkomt! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Vaag Aiseria.. Hoop dat je de piek toch te pakken hebt gehad! En een keertje 'extra' kan geen kwaad toch?! ;)

14. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had veel last van het ontpillen: buikpijn, opgeblazen gevoel, heel dikke buik (ik leek precies al zwanger). Ik voelde me heel ongemakkelijk.
    Nu heb ik al 2 dagen mijn maandstonden voor de eerste keer (zonder pil, bedoel ik). Weinig buikpijn en bloedverlies. Eerder bruin dan rood (sorry voor de details). Vraag me af hoe dat komt.
    Ben nu wel heel nieuwsgierig naar de komende weken en menstruatie!

15. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    misschien is het slijmvlies deze ronde niet zo goed opgebouwd nog door het ontpillen?

Verlies je eigenlijk maar heel weinig, dat je het met een inlegkruisje kan doen?
    Het zou héél misschien namelijk ook kunnen zijn dat je wel zwanger bent en dat bruine verliest, vooral omdat je zegt weinig buikpijn en weinig bloedverlies. Niet dat ik jou onnodig hoop wil geven, maar ik noem de verschillende mogelijkheden. Misschien toch een testje wagen voor de zekerheid?

16. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan zo verwarrend zijn allemaal he. Daarom wil ik de volgende ronde misschien ovulatietesten gaan gebruiken, dan denk ik iig niet dat ik misschien zwanger ben terwijl er misschien nog geen eisprong is geweest haha

17. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Behalve als je zulke half gare test resultaten hebt als mij, haha, dan wordt je er nog niks wijzer van.. *zucht*
    Ik begin te overwegen voor de volgende cyclus maar wat duurdere en dus hopelijk betere testen in te slaan, en dan wel midstream.. want wat een gedoe met opvangen en dipstick :$

18. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens ergens wel gelezen dat je bij lichte streepjes twee x per dag moet testen omdat je de piek anders kan missen... Dus kan best dat je hem gemist hebt. Die van cb blijken heel goed en duidelijk te zijn, maar ook duur...

19. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Lees wel mee op ZP hoor, maar heb eigenlijk zelf weinig te melden hihi.

@Thebigthirtysom, mijn menstruatie voordat ik aan de pil begon was heel heftig.. echt een week ziek thuis van de buikpijn... Toen ik gestopt was met de pil zag ik daar ook wel weer een beetje tegenop, maar het tegendeel was waar.. ik ben 1x na het stoppen van de pil ongesteld geweest en heb niet 1 seconde buikpijn gehad!! Daarnaast duurde mijn menstruatie altijd 7 hele dagen en de laatste keer maar 2 dagen een klein beetje en verder niet meer!! Dacht gelijk... hmm waarom ben ik niet eerder gestopt hahaha.

@aiseria, ik heb afgelopen cyclus ook ovulatietesten (van action) gebruikt en zag ook geen piek.. heb net als jou niet 2x, maar 1x op een dag getest.. achteraf zwanger en blijkbaar dus toch mijn piek gemist! (terwijl ik dacht dat ik geen eisprong had....) Houd dus hoop hihi!

Hoe is het met de rest van jullie?

Ik moet donderdag naar de verloskundige, spannend...

20. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb een maandverband voor alle zekerheid (stel dat er plots toch een hevige vloed komt), maar eigenlijk heb ik er geen nodig. Mijn haar is wel snel vet en ik heb een puistje (wat ik anders nooit heb). Lichte buikpijn, in vlaagjes. Ik heb anders helemaal geen symptomen. Ik denk echt wel dat het om menstruatie gaat, maar dan een hele vreemde ;)
    Ik wacht nog even af!

Deel Deze Pagina