Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen ongi. Wel negatieve testen. Afwachten dus.

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Rot he Hannah, dat wachten! :x Hoop voor jou ook snel ongi of positieve test!

3. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp uit alle verhalen dat ik nog niks te klagen heb dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen :)
    Ik ga zo wel even langs de etos om de zwanger worden tabletten te halen. Baat het niet, dan schaadt het niet...

4. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Hoihoi!

Wat fijn dat jullie er voor gaan, er breekt een spannende tijd aan nu :).
    Wat het ontpillen betreft, had ook heel veel vage klachten! Buikpijn, hoofdpijn, misselijk,..
    Mijn cyclus is daarna wel heel erg in de war geweest uiteenlopend van 31 tot 44 dagen. Het heeft bij ons ruim 14 maanden geduurd voordat we zwanger waren. We zouden na de laatste cyclus naar de dokter stappen :) en nu reeds 10 weken zwanger!

Veel succes, meid!

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Bedankt voor je berichtje Linsy, en gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat het gelukt is ook al heeft het zo lang geduurd!
    Weer dat de meesten in dit topic niets te klagen hebben als we ons met jou vergelijken! Zit nog maar in ronde 1, dus tijd zat! Maar zou het toch wel fijn vinden dat mijn cyclus op gang kwam.. Hihi ;)

6. Shaker

Shaker Actief lid

14 aug 2014
    231
    0
    0
    Wat leuk trouwen! Spannend! Ik hoop ook voor je dat je niet ongesteld bent die dag! Alles al geregeld?

Voor de meiden die nu zitten te wachten, ga voor jullie duimen!!

7. maya123

maya123 Lid

11 aug 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    BallerinaN wat vervelend! Misschien toch nog een keertje een test doen? Misschien was het de vorige keer nog te vroeg?

8. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo voor het eerst sinds gestopt ongesteld, dag 35, ben helemaal happy en tevreden.

Ongesteld zijn op je trouwdag lijkt me niets... Datum nog een speciale reden? Wel mooi in sept, hopelijk ook mooi weer!

Ballerina zei het net ook in de besloten groep waar wij blijkbaar ook gezellig beide zitten, maar wat een lange cyclus zeg! Krijg je dan geen neiging om naar de ha te gaan? Ik had gezegd dat ik dat op dag 52 zou doen.., maar meer voor info en geruststelling misschien...

9. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Vlinderbaby wat goed!
    Onze telling staat op dag 56. Had vandaag voor de tweede keer ongesteld moeten worden als alles perfect was haha. Maar ondertussen nog geen 1x :)

10. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    pfff Dege wat lang ook al :s Hopelijk komt het snel!!
    Hier nu wel echt ongesteld. Moet ik dan vandaag als eerste dag rekenen? Heb al vanaf woensdag bruinverlies gehad..

11. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    oh fijn dat je ongesteld bent geworden!

12. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Jaa ik denk dat je vandaag je eerste moet rekenen woman.

Ene keer ben ik er niet mee bezig en denk ik 'tja, ben net gestopt met de pil, alles moet nog op gang komen, geduld.'
    En de andere kant denk ik 'waarom ben ik niet de gene die meteen een goede cyclus heeft, waar ligt dat aan'.
    Maar wil ook niet zeuren, dus we zien de positieve kant er maar van in.

13. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @ Ballerina: Mijn eerste cyclus was 38 na de pil. Ik meende voor de pil cyclussen van ongeveer 31 dagen te hebben, maar dat weet ik niet meer zeker... Hoop dus stiekem dat deze cyclus minder lang is.
    Niet een heel lange cyclus, maar de opmerking was meer in z'n algemeenheid bedoeld, dagen en dagen gaan voorbij en je hebt maar op enkele daarvan kans om zwanger te worden en verder wachten, wachten, wachten. :p

14. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dege ik snap je nu heel goed. Als je weet dat het zestig dagen duurt is het nog Anders dan weet je tenminste iets. Nu weet je niets en blijf je afwachten en in onzekerheid. Je vraagt je af hoelang het in hemelsnaam nog gaat duren, je hoort toch horrorverhalen. Hopelijk komt t snel meis, houd moed!

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Netjes hoor Vlinderbaby! Haga ja, daar zitten wij inderdaad ook gezellig samen! ;) Ben al naar de ha geweest, afgelopen maandag.. Bloedtest gehad en was negatief. Heeft me nu doorverwezen naar de gyn, daar mag ik woensdag naar toe..

@Dege: dat begint ook lang te duren he?! Wordt er zelf helemaal gek van! Jij nog wel geduld over?

@maya: moet me idd wel inhouden om niet nog eens te testen.. (Heb ook geen testen meer in huis, dus dat scheelt ;) ) Blijf ook steeds maar die vage klachten houden.. Buikpijn helemaal van onderen, steken, vlagen misselijk, pijn in mijn lies enz. Zou dat dan echt allemaal in mijn hoofd zitten, of ontpillen?? Begin wel echt te twijfelen aan mezelf nu hoor!
    Probeer maar geduldig te zijn tot woensdag nu..

16. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    @Vlinderbaby Nou idd! Dat is precies hoe het voelt. Omdat je geen 'finish' hebt, blijf je maar doorgaan. Maar je wilt ook andere meiden niet voor hun hoofd stoten omdat je 'pas' op dag 56 zit en het hoort allemaal bij het ontpillen.

@Ballerina Ja geduld nog wel, sommige dagen ook niet. Ik vind het sowieso al een grote stap dat we gestopt zijn met de pil. Maar zoals Vlinderbaby ook zegt; je bent opzoek voor jezelf naar een eindpunt en die heb je niet. En dan denk je; ja ik lees verhalen over 200 dagen, 100 dagen en dan denk je; dan zit ik misschien nog niet eens op de helft! En wanneer is nou 'de tijd' om naar je HA te stappen..

Ik zit een beetje te twijfelen over mijn datum dat ik gestopt ben. Want het is een beetje raar gedaan. Misschien zijn er meiden die mijn verhaal aan willen horen en mij kunnen vertellen welke datum jullie aan zouden houden.

Ik begon altijd op maandagavond met een nieuwe pilstrip. Dit was dus; 2 juni. Ik heb tot 18 juni braaf geslikt. Toen zijn we uit logeren gegaan en ben ik hem simpelweg vergeten. Daar kwam ik op 21 juni achter toen we thuis kwamen, dat ik hem al 3 dagen was vergeten. Ik had toen gezegd dat ik gewoon zou stoppen en dat ik hem dan maandag 30 juni weer zou innemen (met de kans dat ie niet helemaal betrouwbaar zou zijn, maar maandagavond zit gewoon in je routine). Maar toen hebben we dus in onze stopweek (normaal vanaf 23 juni) besloten dat we helemaal zouden stoppen. Officieel, als ik een week zou aanhouden (7 dagen rust) zou ik hem 25 juni weer moeten innemen ipv 30 juni.
    Ik heb mijn onttrekkingsbloeding gehad van 22 t/m 24 juni gehad.

Welke datum moet ik nu aanhouden voor het stoppen met de pil?
    18 juni - laatste pil geslikt, strip niet helemaal afgemaakt (moest nog 5 pillen slikken
    25 juni - week na mijn laatste pil
    30 juni - de dag dat ik zelf zou beginnen.

Voor je cyclus weinig verschil neem ik aan. Want heb voor het berekenen van mijn cyclus de eerste dag van mijn laatste menstruatie genomen (ontrekkingsbloeding ; 22 juni).

17. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ja Dege, ben het met je eens. Weet ook dat ik in vergelijking met sommigen niets te klagen heb en probeer dat ook niet al te veel te doen. Maar wilde wel graag wat duidelijkheid (voor zover dat kan) dus ben gewoon naar de ha gegaan en die nam me eigenlijk gelijk heel serieus. Dus als jij ook graag duidelijkheid wil zou ik gewoon een afspraak maken hoor! Heb nu ook zoiets van, misschien helemaal niks aan de hand, ga ik ook niet vanuit, maar dan kan ik vanaf daar weer verder vol goede moed :)

Wil inderdaad geen andere dames tegen hun hoofd stoten omdat ik pas op dag 63 zit.. Hoop ook dat dat niet zo ervaren wordt.. (anders mijn excuses!! Zeker niet de bedoeling!)

Wat betreft je telling.. Dat weet ik ook niet zo goed. Voor je cyclus maakt het inderdaad niet echt uit volgens mij, gewoon vanaf de eerste dag van je onttrekkingsbloeding.

18. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dege, op de laatste dag dat je de pil genomen hebt, maakt niet uit dat dat halverwege een strip was, ben je gestopt met de ac. Mentaal misschien wat later, maar fysiek toen lijkt mij. En idd cyclus begint op de eerste dag van de ontrekkingsbloeding.

Voor de dames, ik vond 35 dagen al lang. Niet omdat het lang was, dat snapte ik ook wel, maar door de onzekerheid die er bij kwam kijken. Dus jullie mogen zeker klagen. Ik denk niet dat je andere daarmee voor het hoofd stoot want die begrijpen juist wat je meemaakt. En klaag ook gerust want daar zijn we ook voor!

19. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 18 juli ook gestopt met de pil direct bloeding gehad en wel wat slijmerige afscheiding gehad rond de dag dat ik me eisprong zou moeten hebben maarja het is maar afwachten ben al 2 dagen overtijd maar durf nog geen test te doen omdat het inderdaad ook kan zijn dat ik aan het ontpillen ben maar wel super gevoelige borsten en rare eetlust

20. mevrdruif

mevrdruif Lid

25 jun 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend xprincessx! Ik kan ook meepraten over 'ontpillen'. Ik ben in april gdstopt met mijn pil en tot nu toe 1x ongesteld geweest. Gelukkig doe ik het wel haha. Maar gelukkig zijn we vrij relaxed, want we zijn ook gsstoot met de pil meg het idee dat het nog wel even kan duren :)

Deel Deze Pagina