Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    @RoxanneAsmodee, zolang je niet compleet te buiten gaat aan de wijn kan je heus wel een wijntje drinken ;)

@Ballerina, dat klinkt heel onaangenaam die pijn in jouw maag, misschien heeft dat wel niets met de cyclus te maken en heb je 'gewoon' ergens last van?
    Succes alvast voor morgen, spannend zo'n afspraak.

@Dege, wat bijzonder maar zo weinig bloedverlies en dat dan wel om de 28d, ben benieuwd of het dit keer wel echt goed zal doorbreken. Misschien anders de volgende keer ovu testen gebruiken? Even kijken of je wel daadwerkelijk ovuleerd?

Ik ben mezelf nu even compleet aan het overtuigen dat de kans klein is dat ik nu al zwanger ben ;) dan heb ik wat meer rust in mijn lijf haha, verder geniet ik gewoon van de vooruitzichten op een leuk event deze zaterdag en mijn twee weken vakantie!! :cool: Heerlijk relaxen thuis en een beetje klusjes doen om de boel weer mooier te maken :)
    Volgens mij heb ik trouwens een foutje in mijn banner staan, hij zegt over 6 dagen testen, maar mijn nod is de 24ste, dus eigenlijk kan ik over 5 dagen testen vind ik :p maar ik ga over 3 dagen testen haha.

2. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    31 juli heb ik negatief getest. Ik wil eind augustus of begin September nog wel een testje wagen.

3. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Succes hij de gynaecoloog, ballerina!
    Spannend Aiseria! Die dagen duren dan altijd zo lang haha.
    Jaa ik wou eigenlijk nog niet echt aan ovulatietesten beginnen. Eerst mijn eerste menstruatie afwachten. Maarja als het straks weer na 28 dagen zo is, zit er wel een beetje structuur in het is geen menstruatie te noemen. Het is meer een veegde roze toiletpapier. Maar tot nu toe zit er wel een 'ritme' in.

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat ik mij afvraag als je zo weinig bloed verliest, wordt er dan wel goed de baarmoederslijmvlies opgebouwd? Want als die opbouw goed is, dan zou je ook wel een echte menstruatie moeten krijgen. Dus dan denk ik in de richting van of geen eisprong, of een verminderde opbouw van het slijmvlies.

Niet dat ik jou bang wil maken ofzo, maar als je ovu testen doet dan kan je tenminste bekijken of je wel een goede LH piek hebt midden in jouw 'cyclus', misschien kom je er dan ook achter dat jouw lijf 'gewoon' nog niet aan de eerste eisprong begonnen is.

5. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag 34 van de eerste ronde... Pff wat duurt dat wachten langs en als ik dan lees dat het nog wel een tijd kan duren word ik nog ongeduldiger.. maar goed, geduld is een schone zaak dus nog gewoon wachten.

6. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ballerina, succes hoor morgen! Spannend zo'n afspraak en eventueel onderzoek!
    Ik heb echt respect voor jullie geduld! Als mijn cyclus zo lang zo duren zou ik iedere dag testen denk ik. Voor nu heb ik nog geen testen in huis. Had de vorige keer die van kruidvat. Welke gebruiken jullie altijd?

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Hoe duur zijn die ovulatietesten en moet je die dan dagelijks gebruiken? Wanneer zou je dan moeten beginnen met die testen?
    Miekje, ik heb hier zwangerschapstesten van de action.

8. Shaker

Shaker Actief lid

14 aug 2014
    231
    0
    0
    Voor de meiden die bijna mogen testen, spannend! Ik zal voor jullie duimen :D

Ik heb nog geen idee hoe mijn cyclus is, ik ben 8 augustus gestopt met de pil en sinds zaterdag niet meer 'ongesteld'. Ik heb bij de Action ovulatietesten gehaald maar ik vroeg me af waarneer het ongeveer zou kunnen. Ik ben 12 augustus ongesteld geworden. Zal ik vanaf donderdag ongeveer gaan testen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ballerina, succes morgen in het ziekenhuis!

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Bij een cyclus van 28 dagen zou je vanaf ca dag 10 moeten beginnen met testen. Aangezien in theorie jouw ovulatie dan 14 dagen vóór jouw menstruatie zal plaatsvinden.
    Dus dan kan je het vanaf dag 10 zien oplopen, wanneer je de lijn donkerder ziet worden zou ik 2x per dag gaan testen. Ik had mijn echt piek gemist omdat ik te veel tijd tussen de twee testen had zitten.

Ovulatietesten kan je opzich prima via z&k bestellen of gewoon bij de action halen.

10. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Wat is z&k? :D
    Misschien wil ik het wel proberen. Mocht ik dan gister wel iets van een menstruatie iets hebben gehad, dan zou ik beginnen met testen op de 28e deze maand.

11. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    zwanger & kids website :) ik hoor mensen daar vaker positief over spreken, zelfde geldt voor de action testen

12. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dege knap hoor, ik zou ondertussen wel weer 'n testje (willen) doen, je hebt veel geduld zeg!

Bij de eerste cyclus testen bespaard veel onrust, maar is wel gelijk erg serieus. Het kan best dat de eerste cyclus lang duurt en dat het dan vervelend is om steeds witte ovutesten te hebben...

Aiseria zei jij mij in het begin niet om niet teveel hoop te hebben en niet te snel te testen :p leuk om dan nu te lezen dat je eerder gaat testen! Maar ik hoop dat je positief test! :D hoop ik voor iedereen zsm uiteraard;)

Hier geen nieuws ben gezond bezig en richt me daar voorlopig ff op..:D

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Haha ja klopt en eigenlijk ben ik nog steeds van mening dat het beter is om niet te vroeg te testen. Maar ik heb ongeveer 5 dagen na mijn eisprong, die ik eigenlijk duidelijk heb gevoeld, een fikse pijn gehad in mijn baarmoeder. Echt enorme steken, krampen, duizelig etc. Dus misschien wel een innesteling :(
    Omdat ik dit wel zo afwijkend vind kan ik het niet langer vol houden om met testen te wachten dan tot ong 12 dpo ;)

Dan weet ik het maar liever zeker door een omowitte test dan dat ik moet wachten tot zondag op mijn ongi :p

14. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hoi meiden ik heb gisteren mijn echo gehad. Was heel gaaf om te zien maar ook heel apart dat het gewoon in mij zit wat je op dat scherm ziet! Het vruchtje was heel duidelijk aanwezig en het hartje klopt al! Ben 13 april uitgerekend. Vandaag 6 Wk en 2 dagen zwanger. Over 5 weken volgende echo, 12 weken echo.

15. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat lijkt mij dat een speciale ervaring :) echt heel erg gaaf dat het hartje al goed te zien was! :)

16. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lelie! Geniet er van. Hopelijk voel je je goed en mag jullie kindje goed gaan groeien nu;)

17. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Spannend Lelie! Gefeliciteerd

18. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha ja gevoel versus verstand he :p maar klinkt allemaal super hoopvol, dus dat mag gewoon geen omowitte test worden!

19. Vlinderbaby

Vlinderbaby Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.030
    0
    0
    NULL
    NULL
    Superleuk!

20. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014