Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    @ Aiseria, als het goed zit moet je dan zeker een kloppend hartje hebben! Had ik hier al met 6 weken en 1 dag, al is dat wel vroeg. Normaal gesproken gaan het kloppen met 6,5 week volgens de echoscopiste. Hier de 25e termijn echo, grappig op dezelfde dag!

@VaDa87, ben heel beniewd wat er bij de dokter uitkomt uit je urine. Ik ben namelijk in mijn 3e week ook met urine naar de dokter gegaan, wist namelijk zeker dat ik een beginnende blaasontsteking had (buikpijn, druk op mijn blaas maar verder geen branderig gevoel bij plassen). Dokter belde me dat mijn urine helemaal schoon was en dus geen sprake van een (beginnende) blaasontsteking. Week later had ik een positieve test, was door een voorbode/klacht van mijn heeeeeeele toen prille zwangerschap, was toen namelijk pas 6DPO.

2. mevrdruif

mevrdruif Lid

25 jun 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alledrie gefeliciteerd! Hopelijk gaat het allemaal goed. :)
    Spannend!
    Lelie, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk wordt het snel minder of vind he snel een middeltje wat helpt! Genieten is natuurlijk moeilijk als je niet lekker bent.

Van mijn kant al twee negatieve testen, maar ook geen menstruatie. Inmiddels al op dag56 aanbeland. Hopelijk komt er een eisprong.....

3. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Lelie wat vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk neemt dat snel wat af! Heb je het nog wel stil kunnen houden op het werk of zijn ze nu al op de hoogte van je zwangerschap?

Aiseria, leuk dat de eerste echo eraan zit te komen!! :)
    mevr druif vervelend dat je cyclus zolang duurt! Hopelijk snel een kortere regelmatige cyclus voor jou!!

4. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Goh dat zou toch al een leuk kado zijn Aiseria! Zo op de dag voor je bruiloft! Spannend hoor!
    Goh Lelie dat zou dus ook nog kunnen! We slapen er nog een nachtje over en morgen maar weer bellen! Houd jullie op de hoogte!
    Hoe is het nu met je misselijkheid??
    Wat vervelend zeg mevrdruif! Nog steeds geen zekerheid dus :(

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Lelie: wat rot dat je zo misselijk bent! Ben benieuwd hoe dat hier gaat verlopen.. Tot nu toe constant honger maar last van mijn maag als ik gegeten heb..

Aiseria: ik heb dat ook, die buikpijn en zeurend menstruatie gevoel! Wordt er ook best een beetje onzeker van, maar het helpt wel dat ik niet de enige ben.. ;)
    Ze zeggen dat het kan zijn: bandenpijn, darmen, spieren enz.. Om plaats te maken. Lelie: had/heb jij dat ook?

Shaker: geniet van je vakantie!!! En je weet het: daar gebeurd het vaak, dus ontspan! :)

Mvr druif: vervelend dat wachten!! Hopelijk snel meer duidelijkheid!

Ik mag 18 sept naar de gyn, vanavond ha... Toch op de een of andere manier nog echt super spannend! Vind het zo onwerkelijk... Ben gewoon bang dat de dokter zegt dat het toch niet zo is..!
    Vandaag op het werk 4 sigaretten op gestoken om de schijn op te houden.. Ga het niet lang geheim kunnen houden vrees ik.. Werk met hevige agressie, dus moet daar zoiezo weg tussen de 8 en 10 weken..

6. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Spannend Ballerina! Succes vanavond!
    Lijkt me ook zo lastig om het stil te houden! Vind t nu al Zo moeilijk om niet tegen iedereen te zeggen dat ik met de pil gestopt ben haha!

7. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    @Ballerina, moet je voor de zekerheid alsnog naar de gyn komen omdat je al in behandeling was? Of ga je wel eerst via de verloskundige?
    Ik denk trouwens dat als je nu nog niet echt misselijk bent het ook niet meer zal komen :) ik heb ook nog nergens last van alleen een beetje wazig gevoel in mijn maag als ik gegeten heb en ik kan iets minder op.

O eigenlijk wel fijn dat jij het ook zo ervaart met die buikpijn'tjes enzo. Ik lees dan wel dat het kan, maar toch is het wel spannend haha. Die eerste weken vind ik echt mega eng eigenlijk ;) zal fijn zijn als we op weg naar de 12 weken echo zijn haha.

@Mevr Druif, hopelijk weet je gauw meer, wat vervelend zo'n lange cyclus!
    @Shaker, ontspannen en geniet van klussen ;)

8. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Heb gewoon terug naar de gyn gebeld waar ik al zat.. Dacht dat komt vast goed daar haha! Die assistente daar is alleen wel verschrikkelijk! Daar moet ik steeds alles aan uitleggen.. Ik heb zoiets van: wat heb jij daar mee te maken? Dat zal ik wel met de dr bespreken!

Vind het ook eng hoor! Ben echt wel bang dat het mis gaat en ben ook heel erg goed in dat mezelf aan te praten ;) Proberen positief te blijven! We gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt!
    Heb jij het al aan iemand verteld? Ben zondag jarig, dus heb voor schoonouders en ouders taart laten maken met 'hoera zwanger'
    Benieuwd naar de reacties! :)

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik ben best wel voorzichtig met al vertellen, omdat ik het eigenlijk pas echt wil doen na die 12 weken echo. Mijn ouders weten het, schoonmoeder en allerbeste vriendin, met haar deel ik echt álles, dus zodra ik de test positief zag worden had ik haar al een whatsappje gestuurd haha :)
    Maar mijn broer en verder iedereen weet het nog niet, ook niet de broers/familie verder van mijn vl.

10. Ennas

Ennas Fanatiek lid

23 dec 2008
    1.469
    0
    36
    Vada87; whaha dacht dat ik de enige was die het wel aan iedereen wil vertellen 😂 Heb alleen m'n zusje verteld dat ik gestopt ben.
    Word nu wel erg spannend hoor, het weekend moet het dan echt gaan gebeuren 😀 of nouja moet... Kan het gaan gebeuren!

11. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    @ BallerinaN, heeel veel last gehad van menstruatiekrampen, de week voor mijn positieve test en ongeveer 2,5 week daarna, dus tot 6,5 week en ineens was het over... Mijn vriendin is ook zwanger (gelijk met mij, loopt 3 dagen achter) en die heeft het ook heel erg gehad, maar volgens de verloskundige is het de meestvoorkomende klacht bij zwangere vrouwen dus niets om je zorgen over te maken!

@ Aiseria, ik wil je positiviteit niet wegnemen (en ben steeds al niet lekker geweest) maar bij mij is de misselijkheid wel later gekomen... en het wordt met de dag erger, helemaal sinds een week nu... Hoop heel erg dat jullie er geen last van zullen krijgen maar juich niet te vroeg hihi

12. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Oei, dan duim ik nog even dat t zo blijft als nu, haha

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Lelie: je wil niet weten wat een geruststelling dat is! Dank je wel! Hoop dat het snel wegtrekt, toch een vervelend en onzeker gevoel!
    Zou inderdaad eens proberen thee te trekken van gember.. Schijnt echt te helpen! En anders gewoon ff langs de ha als het te erg wordt?!

Aiseria: hoop het ook! ;)

14. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Oh lastig hè Ennas! Bij mij weten het er al wel meer..
    Ben toch zo'n flapuit!

Dokter belde net en m'n urine is helemaal schoon..
    Vreemd want heb nog steeds krampen en steken.. Eind deze week of toch begin volgende week (als ik dan nog niet ongi ben) een testje wagen!

15. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent Lelie!

Ik heb net maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Pas 19 september, maar dan staat ie maar alvast. Zit dan op dag 89, dus hoop dat ze me dan serieus gaan nemen.

16. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hihi VaDa87, het lijkt alsof ik een dejavu hebt van mijn eigen verhaal.. typte dat namelijk ook een aantal weken geleden, dat mijn urine schoon was. Ik werd helemaal een beetje licht pissig op die dokter, was namelijk niet gek en wist echt wel dat ik serieuze klachten had! Hoop dat ik volgende week weer een dejavu heb en dat ik hier lees dat je inderdaad toch zwanger bent!

Heb je huisarts verteld dat je gestopt bent met de pil? Ik heb dat namelijk toen wel gedaan en moest gelijk dag later test doen van haar maar die was helaas toen negatief...

17. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Ja wordt er echt niet goed van Dege...:(
    Als ik denk aan 'het goede doel' verlicht dat wel iets maar toch.. lekker is anders..

19 september duurt wel lang, maar wel fijn dat je in ieder geval terecht kunt. Ik hoop dat ze je kunnen helpen!

18. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Jaa duurt wel lang. Maar we hebben eerst nog een hoop verjaardagen en moet veel werken. Ben alleen op vrijdagen vrij. En deze vrijdag is er geen plek meer (altijd vol die huisarts), volgende week vrijdag is mijn man jarig, dus dan maar die vrijdag daarna. En ach, dan weet ik tenminste zeker dat ik lang genoeg gewacht heb, hoop ik. Hoop zo dat ze me serieus gaan nemen.

19. VaDa87

VaDa87 Actief lid

3 aug 2014
    265
    0
    16
    Haha lelie! Dat zou toch wat zijn!
    Ja mijn huisarts weet wel dat ik gestopt ben, heb de laatste tijd erg last van bloedarmoede en moet om de 6 wk heen voor controle..
    Maar ik kreeg de assistente aan de telefoon en die is meestal kortaf.. Dus kreeg het nieuws dat ik schoon was en klaar..
    Nou mocht het raak zijn, wat prachtig zou zijn natuurlijk horen jullie het!
    Jeetje Dege! Wat vervelend zeg! Maar gelukkig staat de afspraak!

20. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hoop dat er snel een positief eind aan de klachten komt VaDa (nl zwanger!),

En Dege hoop idd dat je afspraak bij de HA vruchten afwerpt. Jammer dat je even moet wachten maar in elk geval staat de afspraak nu :)

Deel Deze Pagina