Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ja hoorde dat er een wereld van verschil zit tussen België en Nederland.
    Mijn moeder is nooit ongesteld geworden. Totdat ze bevallen was van mij, daarna heeft ze pas haar eerste menstruatie gehad.
    Mijn eerste menstruatie was niet prettig. Heel Heftig en heb bloedarmoede enzo gehad. Ben wel bang dat dat weer terug komt in die hevigheid. Misschien dat 1 van deze verhalen hier nog indruk maakt.

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Gefeliciteerd BigThirtySome!

Wat bijzonder Dege... Enig idee hoe dat zo kwam?

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Gewoon alles uit de kast halen Dege! Ze MOETEN je helpen!!

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee. En volgens mij weet mijn moeder het ook niet. Daarna is ze wel ongesteld geworden en opnieuw zwanger geraakt van mijn broertje. Dus alles werkte wel.

Hihi ballerina, ik zal een doos chocola voor dr meenemen. Misschien werkt dat ook wel!

5. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL

Geen idee, het is nog pril denk ik. Pas mijn 2de cyclus, en ik gebruikte geen ovulatietesten, dus 'k zou het niet weten. Normaalgezien dacht ik vandaag of donderdag mijn maandstonden te krijgen, maar dat kan ik niet zeker weten.
    Gisteren naar de huisarts geweest voor bloedafname zodat ik weet of ik immuun ben voor bepaalde zaken of niet.
    Huisarts keek er wel van op dat ik zo vroeg allerlei symptomen had, maar het was niet onmogelijk, zei hij. Vanavond weet ik de uitslag, dan weet ik ook ongeveer hoe ver ik ben.

6. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Jij bent snel met zelf de bloedtesten regelen, waarom heb je dat zo snel gedaan ipv eerst langs de verloskundige? Je krijgt van hun namelijk ook wel het verzoek om dat soort testen te laten doen. In mijn geval pas ná de eerste echo. Dan weet je ook pas een beetje zekerder dat het een goed plakkertje gaat zijn.

7. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik wil me hier ook graag even melden. Ik heb alles gelezen over jullie en wil graag mijn eigen verhaal even toevoegen als het mag ;)

Manlief en ik hebben besloten om te stoppen met de pil en voor een 2e wondertje te gaan. Mijn pilstrip had nog 7 pillen maar ik ben er gister mee gestopt. Weet niet hoe dit uitkomt met een eventuele onttrekkingsbloeding?
    In ieder geval even wachten dus.
    Ook al ben ik pas 2 dagen met de pil gestopt, nu ik al jullie verhalen lees gaat het bij mij ook weer kriebelen.

Onze dochter wordt in november 2 en zij was een verrassing door de pil heen met antibiotica ;)

Hopelijk is het ons gegeven en mogen we snel beginnen :D

Groetjes, Jacqueline

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik had iets te vroeg gejuicht over totaal niet misselijk. Ik ben steeds vaker een klein beetje weeïg/misselijk, maar het gaat beter als ik probeer kleine beetjes te eten. Even mijn schema veranderen, normaal eet ik niks tussen de maaltijden in, alleen drinken.

Welkom JacQie! Wat spannend dat jullie voor een tweede gaan. Jeetje, jullie eerste kindje was dan wel een mooie verrassing haha. Ik weet niet hoe het gaat qua onttrekkingsbloeding als je halverwege een strip stopt.
    Ik slikte wel vaak meerdere strips achter elkaar, maar als ik dan op welk punt dan ook stopte had ik drie dagen erna al wel de onttrekkingsbloeding. Dat is natuurlijk weer een andere situatie, dus ik ben benieuwd ;)

Hopelijk mag het gauw weer raak zijn voor jullie :)

9. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Heeft iemand ook toevallig al eerder getwijfeld over de keuze voor verloskundige praktijk? Ik dacht dat er maar eentje bij mij in de beurt was, maar blijkbaar zit daar ook een tweede met veel jongere mensen.
    1ste praktijk heeft 3 oudere verloskundigen (50+)
    2de praktijk heeft 2 jongere (27 & 30)

Nu heb ik al een eerste intake gesprek staan met die eerste praktijk.. maar ik twijfel, of ik misschien die tweede praktijk toch niet fijner vind. Ik ben zelf ook 27.
    Tegelijk twijfel ik aan hun ervaring juist omdat ze nog jong zijn.. maar misschien zijn ze wel 'moderner', geen idee. Hoe moet ik nu weten dat ik het juiste kies ;)

10. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Jacqueline: welkom en spannend dat jullie voor de 2e gaan! De eerste was dan echt wel een super verrassing! Wil in elk geval zeggen dat de boel goed werkt en jullie combi werkt! Succes!!

Aiseria: hoop dat die misselijkheid niet erger wordt..!! Over die praktijken.. Anders loop je toch bij die andere ook eens binnen? Normaal zouden ze wel moeten snappen dat je wil kijken waar je je goed bij voelt? En die praktijk waar je dan niet gaat hoef je toch niet meer te zijn.. ;)

Ik ben ook eerst naar de ha geweest voor een bloedtest hoor.. Toch een extra bevestiging ofzo.. En ik wist natuurlijk ook niet hoe ver ik wad, dat kunnen ze daar ook ongeveer aan zien. Gyn wilde ook dat ik eerst zou bloedtesten.

11. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Dat was niet waar ik op doelde ;)
    Ze zei dat ze een bloedtest had aangevraagd om te laten controleren op waar ze immuun voor is etc. Dat is een test die je normaal aangeraden krijgt bij/na de eerste check bij de verloskundige.

Ik vond de CB met groot hoeveel weken al meer als genoeg bevestiging :)

12. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Aaaah! Sorry! :D mijn ha deed gelijk al die testen er bij.. Verschilletje Belgie, Nederland waarschijnlijk! ;)

Vind die cb met weken indicatie ook de beste! Geen getuur, lekker duidelijk, maar was in mijn geval nog ergens bang dat hij positief uitsloeg door de medicatie.. Gelukkig niet waar! :)

13. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    O wat bijzonder dat dan direct al alles wordt gecontroleerd :) ik wacht gewoon op de verwijzing en dan ga ik al balen haha, ik ben doodsbang voor naalden.. joepie bloedtesten tijdens de zwangerschap, volgens mij ga ik het op zo'n manier regelen dat ze maar alles zoveel mogelijk in één keer moeten testen ofzo.

Heb ook geen idee wat mij allemaal te wachten staat qua bloedtesten.. iemand een idee van hoevaak? :(

14. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Pff ik hoop niet te vaak. Vind het vreselijk en 9 van de 10 x eindig ik op de EHBO.

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Oei Dege! Dat is niet zo mooi..! Heb eigenlijk geen idee hoevaak dat moet..

16. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Oh dat is wel naar Dege... Ik heb geen moeite met bloedprikken, ik geef ook altijd bloed- heb O negatief. :)

17. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL

Aiseria, is normale procedure, hoor, hier in België. Het duurt een tijdje voor je terecht kan bij de gynaecoloog. Het systeem met verloskundigen kennen wij hier niet.

Uitslag van de bloedtest was een hcg-waarde van 29000, wat de huisarts al deed vermoeden dat ik 5à6 weken ver zou zijn. Dat klopt dan weer niet met mijn menstruatie (dacht ik toch) van in de week van 12 augustus. Meteen naar de gynae gebeld, en daar kan ik terecht op 22/09.

Grrr, dan heb je een positieve zwangerschapstest in handen, dan maak je nog steeds zorgen of alles wel goed loopt. Die hoge hcg-waarde stelt me niet gerust en ik blijf last hebben van spotting. Pff, tijd dat we de eerste echo achter de rug hebben!

18. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    O, ik wist niet dat jij ook in België woont :) bijzonder dat er zoveel verschillen kunnen zijn tussen buurlanden.

Zelfs al zover in jouw zwangerschap, dat is dan eigenlijk best mooi. Spotting is natuurlijk wel vrij 'normaal' nog, maar hopelijk houd het gauw op zodat het wat vertrouwder gaat aanvoelen :)
    Op naar de eerste mooie echo! (ik begin ook ongeduldig te worden, nog twee weekjes wachten..)

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Vervelend die onzekerheid en dat wachten!! Misschien wel een tweeling, wie weet!! :D Bij mij was de waarde maar 79.. Vond ik wel erg weinig! Maar goed.. Positief blijven denken, ha zei 4 weken.
    Spotting is inderdaad normaal, maar snap dat je dat erg onzeker maakt! Hopelijk snel de 22e voor jou!!

20. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal!

Vanmorgen heb ik m'n onttrekkingsbloeding gekregen, had gelijk weer buikpijn, nu weet ik weer waarom ik er zo'n hekel aan had, en dat gevoel in je rug... Poe, lijkt wel een dubbel geklapt elastiekje :D

Wanneer mag je gaan rekenen in welke dag van je cyclus je zit eigenlijk? Vanaf dat je bloeding ophoudt ofzo?

Spannend hoor, Aiseria, de verloskundige en de echo. Ik kon de eerste keer ook niet wachten om m'n rijstkorrel te zien en horen! ;)

Deel Deze Pagina