Gestopt met de pil, en nu?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BallerinaN, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Helaas doen ovulatietesten dat, de ene dag wit de andere dag een knaller. Het kan gewoon.
    En soms lopen ze op maar dat hoeft niet.

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Hey allemaal,

Aan het begin heb ik hier ook een berichtje gepost geloof ik en ik had echt verwacht dat ik een hele lange cyclus zou hebben omdat ik pas net ben gestopt met de pil. Had normaal ook een lange cyclus... Alleen nu heb ik al vanaf gisteren dat de testen donkerder worden! Vanmorgen denk ik positief, maar ik twijfel... Heb er een topic over geopend met foto's.... Zou wel fijn zijn als mijn ei eraan komt, dan ben ik super netjes op tijd! Wil graag op t wachtbankje hihi. Ga even lezen wat jullie gekletst hebben :D

3. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Hoe heet je topic? Ga ik ff foto's kijken hihi

4. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Die heet "nu al??". Als je er vragen over hebt na het kijken, stel ze gerust hihi. Of ideeën kan natuurlijk ook :p

5. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook kijken Dubbeltje!

Ik zit nu op het wachtbankje en het duurt me allemaal veels te lang. Zou liever een buzzer horen op het moment dat het raak is :D

6. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Dank je Boortje, fijn dat jullie even meekijken.

Nu opgedroogd, is de vijfde van boven nog steeds de donkerste...

7. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gezien Dubbeltje.

"Werkse" meid ;)

8. Ni3nkuh

Ni3nkuh Niet meer actief

Ik ben zaterdag ongesteld geworden..
    Op naar mn volgende eitje ;)

9. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Nou mijn lh is een beetje van de kaart denk ik.... nu issie weer iets donkerder... waarschijnlijk dus nog geen ei

10. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer Nienkuh.

Nieuwe maand, nieuwe kansen. (Al is iedere maand er 1 teveel)
    Hoeveelste ronde is het?

11. Sok

Sok Lid

5 jul 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jammer Nienkuh.... op naar de volgende ronde!

Loopt mooi op dubbeltje! Las hier eerder dat de testen van clearblue wat meer duidelijkheid geven ivm smileys ipv streepjes. Is dat niet een idee?

12. PinkPeonies

14 jul 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he, dat wachten..

Hier eind februari mijn laatste pil geslikt en niet meer aan een nieuwe strip begonnen. Daarna een ontrekkingsbloeding gehad en nu 2 keer ongesteld geweest. De eerste keer na 33 dagen en de 2e keer duurde mijn cyclus wel 93 dagen. Verschrikkelijk was dat. En nu weet aan het wachten... We testen nog niet met ovulatietesten al kriebelt dat wel een beetje. Ben deze cyclus ook begonnen met teunisbloemolie om te kijken of dit mijn cyclus doet verkorten.

Hier ook echt ups en downs in mijn humeur. Het ene moment ben ik heel positief en het andere moment zakt me de moed in de schoenen en kan ik wel uren huilen. Waar het vandaag komt?? Ik geef het jarenlang de pil slikken maar de schuld. Maar vind het echt niet leuk voor mijn vriend.. Met een hormonale emotionele bom op het moment ;)

13. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    @Sok: Bedankt voor je tip. Vind het alleen een beetje duur om met die te testen aangezien het juist zo schommelt... Ik blijf nog wel even door testen en tempen erbij :)

@Pinkpeonies: Pfoehh zou gek worden als ik zo'n lange cyclus had!! Je kan ook beginnen met Vitex agnus cactus, daar heb ik heel veel goeds over gelezen en ben het zelf ook gaan gebruiken. Ben er maar meteen mee begonnen omdat ik eerder lange cyclussen had!

14. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Pfff!! Nou.. Manlief mag het hebben vanavond hoor! Doodongelukkig en verschrikkelijk chagrijnig vanavond..! Zou ik dan toch ong worden een dezer dagen?

@Pinkpeonies: heb hem jou stukje maar ff laten lezen, dat ga hem precies terug wat hoop.. 😉😉

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier 8 rondes over gedaan, leek een eeuwigheid maar nog netjes in het gemiddelde. achteraf leek het helemaal niet meer zo lang en was het alleen nog maar een roze wolk :)
    hopen zsm voor nummer 2 te gaan, moet nog mijn medicatie stoppen (candesartan tegen migraine...)
    erg spannend! had elke maand voor NOD getest. erg ongeduldig. toen 11 dagen na de eisprong een licht positieve test gehad :)

16. PinkPeonies

14 jul 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weetje, toen ik stopte met de pil stapte ik er in met het idee: We kijken RUSTIG wat er gebeurt en we hebben nog geen haast..

Maar nu, nu wil ik het niet RUSTIG.. Ik wil het en ik wil het nu. Hahaha... Maar goed zo gaat het niet. De een is binnen de eerste ronde zwanger en bij een ander gaan er echt heel wat rondes overheen. (Kijk vandaag heb ik dus zo'n positieve bui :p)
    Op ongeveer de 75e cyclusdag ben ik samen met mijn vriend naar de huisarts gegaan en het verhaal voorgelegd. Dit deed mij veel goed. De dokter nam de tijd en luisterde naar wat ik te zeggen had. Ze begreep ook dat het heel frustrerend is ook al zijn we nog geen half jaar bezig. Ze kwam zelf met de 2 scenario's of ik ben gewoon echt aan het ontpillen of ik heb PCO. Ze wilde ons in principe ook meteen doorsturen voor onderzoek maar deze keuze heeft ze aan ons gelaten.
    Het idee van PCO vind ik heel vervelend, maar het kan wel zo zijn. Ik heb echt flink overgewicht. (en het lukt me maar niet om af te vallen, zelfs niet met dit doel in mijn achterhoofd :x) Maar besef me op goede momenten ook dat dit niet het einde betekend en er dan ook mogelijkheden zijn.
    Wij hebben besloten om af te wachten tot na onze vakantie. Dat is nu nog 2,5 maand.
    18 dagen na mijn doktersbezoek werd ik ongesteld, mijn lijf werkt. En na eerst een dag flink veel verdriet (want ik had gewoon echt hoop dat het misschien wel raak zou zijn door wat kwaaltjes) gaf dat ook weer moet.

Waarom ik dit hele verhaal hier neertyp weet ik niet. Maar het werkt therapeutisch haha ;)

Weet je, soms ben je er zo mee bezig dat je zou vergeten te genieten van de voorpret... Bedenken wat je met het kamertje wilt, welke kinderwagen, welke namen. En vooral ook het genieten van elkaar..

Naja dit is een verhaald zonder een echte kop en een staart, maar ik vond het wel even fijn om het neer te schrijven..

17. Sok

Sok Lid

5 jul 2014
    36
    0
    6
    NULL
    NULL
    Logisch hoor, hier kun je je verhaal en frustraties gewoon kwijt. Iedereen een beetje in een soortgelijke situatie. Ik hoop voor je dat je cyclus wat regelmatiger wordt.
    Het klinkt misschien gek, maar je verhaal helpt mij wat meer met beide benen op de grond te staan. Niet ervan uit te gaan dat het meteen lukt en rustig af te wachten.

18. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je huisarts je gelijk serieus heeft genomen en met ideeën kwam.

Wij hebben vanaf september rustig aan gedaan en we zien wel wanneer het raak is. Maar die instelling ben ik nu zat. Zo kan het nog wel jaren duren.
    Ik probeer dit te zien als ronde 1, maar in m'n achterhoofd hoor ik een stemmetje dat zegt: echt niet!

Schrijf lekker van je af. Doe ik ook. Weet zeker dat de meesten op dit forum dat doen. Als het maar helpt. Toch?

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Inderdaad fijn om van je af te kunnen schrijven! En allemaal zeer herkenbaar! Gelukkig nam je huisarts je gelijk serieus! Vind het ook fijn jullie verhalen te kunnen lezen, weet dan ook dat he niet de enige bent en dat geeft dan weer wat geruststelling ofzo.. Vandaag gelukkig ook weer wat positiever.. Haha! Die arme ventjes van ons..!!

Hier dag 33... Heb nog nooit zo gehoopt dat ik ong zou worden! (Jaren de prikpil gehad zodat dat niet meer hoefde!) Ook deels zelfbescherming hoor! Kan gewoon niet hopen en geloven dat het binnen ronde 1 raak zou zijn...

20. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Spannend BallerinaN! Inmiddels test gedaan aangezien je op dag 33 zit?

Ja fijn he dat je hier gewoon lekker kunt opschrijven wat je zelf wilt zonder dat iemand je veroordeelt etc!

Deel Deze Pagina