Ik vergeet steeds te kijken hier haha. Het gaat goed met mij en de kleine meid alweer ruim 34 weken, pff de tijd vliegt voorbij. Kan niet geloven dat ik ergens tussen de 4-8 weken sowieso mijn kleintje ga ontmoeten, heb er wel onwijs veel zin in om haar in mijn armen te hebben. Kan bijna aan niks anders meer denken De babykamer is echt zo goed als klaar, ontbreken nog gordijnen haha, alle eerste lading aan kleertjes zijn in huis. Eigenlijk hebben we echt zo'n beetje alles al wel Ik begin wel te merken dat het nu érg zwaar word om te werken, deze week nog 40u werken en de week erna 4 ochtenden. Dan mag ik met 36 weken éindelijk met verlof! @lelie, hoe gaat het met de groei van het hoofdje, heb je nog een controle echo gehad? @Vada, ik at heel veel kleine plukjes brood of crackers of fruit/groente, dat hielp echt enorm om de misselijkheid voor te zijn en hield ook de honger tegen.
Ja, gaat hard hè?! Hier moeten er nog een paar planken boven de commode en inderdaad ook nog een sier gordijn De box hebben we gisteren gezet. Afgelopen donderdag weer controle gehad, hoofdje loopt nog steeds 2 weken voor op groei, scan staat dus gepland voor week 36. Ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen!
Eigenlijk wel 'grappig' over de echo's, want ik krijg niet eens een groeiecho of liggingsecho voor de bevalling. Zolang de verloskundige het gewoon goed kan voelen hoe ze ligt maken ze bij ons geen echo, en zolang er natuurlijk geen specifieke aanleiding is qua iets 'afwijkends'. Bij mij lag ze 1,5 week geleden braaf met haar hoofdje naar beneden en aan de bewegingen te voelen ligt ze nog steeds zo. Kreeg nu tijdens het typen een schop richting mijn rug en haar kont/rug stuiterde net tegen de voorkant van mijn buik haha. Wel grappig hoe goed ik alles kan voelen, ben wel blij dat ik naar mijn rug toe de placenta als stootkussen ertussen heb haha. Heb al pijnlijke ribben van haar Bij ons gaat de box in de woonkamer zodra mijn verlof op z'n minst al een weekje in gegaan is haha, dus ik denk ergens in het weekend van 18 april Dan mag ik namelijk direct met een net een oplossing bedenken om mijn katten uit de box te houden.
Hihi geeft niet hoor Hier elke keer een echo, maar dat is normaal in België. Ze ligt ook al een tijd netjes met haar hoofdje naar beneden, maar omdat ik heel laag draag heb ik daar soms best last van haha Kan niet zo goed onderscheid maken tussen benen, billen en voeten. Zie en voel haar voorbij schuiven en ze draait ook om haar as, maar wat nu precies waar zit weet ik niet Lijkt me inderdaad heel zwaar om nog zoveel te moeten werken! Merk ook echt dat het zwaarder wordt, ben echt steeds heel erg moe en ik werk niet eens meer Nog even en dan mag jij ook lekker van je verlof gaan genieten! Met dan hopelijk wat beter weer Bij ons moest de piano uit de kamer om de box te kunnen zetten. Dit weekend hadden we een bus ter beschikking, dus dat maar gelijk gedaan, maar toen was het ineens zo leeg in de kamer Dan de box maar gezet
He meiden, fijn dat het allemaal goed gaat met jullie! Hier ook alles goed. Vind het nu heel spannend worden. Liggingsecho was goed, ze ligt al helemaal ingedaald en ben eigenlijk aan het wachten totdat ze komt hihihi maar dat kan ook nog 4 weken duren natuurlijk! Ben wek heel nieuwsgierig. Lichamelijk gaat het ook goed, alleen veel last van maagzuur en de rennies helpen niet echt meer.....
Hopelijk hoef je niet meer 4 weken te wachten, maar voor het zelfde hebben wij allemaal pech en wordt het vlak voor 42 weken bevallen haha. Balen dat de maagzuur nu zo erg geworden is, ik merk hier ook al dat het wekelijks erger wordt. Eerst om de dag Rennies ('s avonds) en nu meerdere per dag, ook halverwege de middag al. @Ballarina, wel leuk om zo vaak echo's te krijgen, ik vind het wel jammer dat ik haar zo weinig mag zien
Oh wat spannend Lelie! Hoop ook dat je niet nog 4 weken moet wachten en blij voor jou dat het allemaal nog goed gaat Ik heb gaviscon, misschien dat dat nog warmt helpt bij het maagzuur? Inderdaad wel leuk om regelmatig te mogen spieken naar ons meisje. Hoewel ze nu al een hele tijd niet meer goed in beeld kan. Zijn eigenlijk echt puur metingen die ze doen. Mevrouw wil ook niet in 3d bekeken worden, legt er steeds vanalles voor dan weer een hand of arm, dan weer de navelstreng
Hoeveel zijn jullie eigenlijk tot nu toe aangekomen? Ik heb donderdag weer een check en ik ben benieuwd twee weken terug met bijna 32 weken was ik +8kg
Hier helaas al 18 kilo... En het is echt niet dat ik veel te veel eet ofzo.. Normaal dans ik 2x per week en heb ik een hele actieve baan. Op dit moment kan ik helemaal niks.. Baal er wel echt heel erg van, merk dat ik er echt wel moeite mee heb..
Oei! Heb je dan ook veel last van vocht vasthouden omdat je nu zo weinig kan bewegen vanwege jouw bekken? Wel heftig, dat wordt helaas dan na de zwangerschap er wel flink voor werken. Voor nu kan je er helaas ook niks aan doen, maar ik begrijp wel dat je er moeite mee hebt. Komt wel weer goed straks *knuf*
Hier tot nu toe 14 kilo. Hou ook helemaal geen vocht vast en heb echt alleen een buik naar voren. Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben. Had echt gedacht dat ik rondom zou aankomen, ben normaal niet de slankste..... Best gezet van mezelf..
Jep.. Vocht in enkels, vingers en gezicht.. Enige voordeel daarvan is dat het er snel af zal zijn. Verder denk ik inderdaad dat het hard werken wordt. Zal wel al schelen dat ik weer kan werken en dansen. Had dat ook gehoopt Lelie, maar ik draag wel echt rond. Ook al vind ml dat het echt meevalt, voel me net een walvis
Hay hay, hier net begonnen aan mijn zwangerschapsverlof! afgelopen vrijdag laatste ochtend gewerkt en nu eindelijk goed rust pakken. Ik zal even kijken of ik binnenkort een fotootje kan doen, mijn laatste foto is volgens mij alweer van 1,5 week geleden dus vergeleken daarmee is er al weer een hoop verandert haha. Probeer wel even een paar stapjes bij elkaar in een afbeelding te zetten, wel grappig om naast elkaar te zien Dan ben ik ook wel benieuwd naar jullie buikjes hoor Verder gaat hier alles nog wel goed. 36+1 nu en ik kan het merken haha, als ik even wat doe mag ik daarna direct uitrusten. Maar eigenlijk kan ik nog best veel. donderdag en vrijdag nog veel in de achtertuin gedaan om het mooi te maken en huishouden houdt mij ook wel bezig. Babykamer nu écht klaar, de gordijnen hangen net sinds vrijdag het liefste heb ik nog twee weekjes rust en dan mag er wel wat beginnen haha. Heb al regelmatig harde buiken, mijn lijf is in ieder geval alvast wat voorwerk aan het doen. Hoe gaat het Lelie?? Ik zie in jouw banner dat je vandaag uitgerekend bent! Spannend!
Hoi meiden, vorige week maandag 6 april om 00.16 is onze dochter F.em geboren! Ik vond de bevalling heel heftig. De begin weeën waren goed op te vangen en weg te puffen maar de weeën die volgde waren verschrikkelijk waardoor ik mijn ademhaling niet meer onder controle had en lichtelijk in paniek raakte. Na 18 uur flinke weeën te hebben gehad kwam de verloskundige en constateerde 2 cm ontsluiting.... Het kon nog wel 9 uur duren was haar boodschap. Van tevoren wilde ik niet naar het ziekenhuis en ook geen pijnbestrijding maar heb na de mededeling van de verloskundige toch besloten dat ik dat wel wilde. Ik ben naar het ziekenhuis beland en daar kwam ik weer tot rust waardoor ik mijn ademhaling weer onder controle kreeg. Heb toen een pompje gekregen die ik zelf kon bedienen met refitanol (soort morfine). Kreeg er weeën opwekkend bij maar door de refitanol kon ik alles weer aan. Na 2 uur in t ziekenhuis te liggen kreeg ik ontzettende druk van onderen en wat bleek.. Volledige ontsluiting!! Wauw, wat is het dan heerlijk om te mogen persen!!! 21 minuten later was onze prachtige dochter geboren. Wel van voor tot achteren volledige uitgescheurd (inclusief spieren) maar moet eerlijk zeggen dat ik daar niets van gemerkt heb. Ook het herstel van de hechtingen valt me alles mee, geen last met plassen of iets dergelijks. Nou volgens mij is het een behoorlijk lang verhaal geworden. Hoe is het met jullie????
Wauw Lelie!! Gefeliciteerd!! Lijkt me inderdaad erg heftig, maar als ik het zo lees ging het eenmaal in het ziekenhuis best snel! Moet zeggen dat je me erg gerust stelt met je verhaal dat de hechtingen je mee vallen. Daar zie ik zo tegenop! Nu lekker genieten van jullie dochter! Fijn Aiseria, verlof! Herken dat wel hoor, dat het zwaarder wordt! Nog eventjes en dan zijn wij ook mama! Klinkt toch nog onwerkelijk vindt je niet? Morgen de scan laten maken en dan maandag de uitslag.. Ben heel benieuwd! Moest mijn bekken te smal zijn moet ik waarschijnlijk nog maar 2.5 week wachten.. Dan komt het wel heel dichtbij!!
Hoi Meiden! Even weer een kijkje genomen hier hoe het met jullie gaat. Ik zie inmiddels al 1 geboorte! Wauww!! Wat een heftig maar heel mooi verhaal, van harte gefeliciteerd Lelie!! Geniet er van!! Wat een super mooie buik heb je Ballerina! Succes gewenst met het wachten op de uitslag! Wat fijn Aiseria dat het kamertje nu helemaal klaar is! Lekker genieten van je verlof dus nu, en je hebt er ook nog eens prachtig weer bij! Hier gaat alles ook goed, heb weer weinig last van kwaaltjes en dergelijke, heel af en toe als ik te lang sta/loop, dan krijg ik last van m'n banden maar voor de rest niet te klagen, voel me fit en erg goed! Nog 4 weken en dan hebben we de 20 weken echo alweer! Buikje begint nu ineens ook hard te groeien erg leuk!