Gefeliciteerd meiden met jullie kindjes!! En Vada wat leuk een meisje! Met ons gaat alles goed. F is alweer ruim 7 weekjes oud! Maandag haar eerste inentingen! Overdag begint ze nu wel wat meer te huilen. Ze zeggen dat het normaal is omdat dat ze net in zo'n overgangsfase zit. Ze voelt zich te groot om in de box te liggen en niks te doen en ze is nog net te klein om dingen vast te pakken en daardoor te gaan "spelen". Komt vanzelf goed. S nachts gaat steeds beter. Tot vorige week meldde ze zich iedere 3 uur smachten voor een fles. Sinds deze week is het na 4, 5 en 1x zelfs na 6 uur! Maar dat is steeds verschillend want vannacht was het weer 4 uur... Slapen jullie kleintjes al lekker snachts?
Wouw 7 weken alweer! Dat gaat hard haha. Onze kleine meis is over twee daagjes nog maar 2 weken oud. Maar ik kan echt al enorm veel verschil merken met de eerste week. Helaas heeft ze wel veel dagen dat ze in de avond op clustervoeding over gaat, dan voel ik mij net een melkkoe haha. Snachts nog twee keer eruit, dus ik duim dat het gauw overgaat op nog maar 1 keer. Ben wel toe aan ietsjes meer doorslapen. Het heeft een beetje lang geduurd voordat we (ik) de geboortekaartjes heb besteld. Oepsie haha, maar dan hebben we het nu wel met een leuke foto van Alyss erop gedaan. hopelijk zijn ze gauw binnen en kan t schrijven beginnen. Gisteren een eerste korte wandeling gedaan, kon wel merken dat ik gauw moe word in mijn buik. Dus langzaam maar uitbreiden zodra het weer mooi weer is om te wandelen.
Lelie, wat fijn dat het goed gaat! Gaat snel he?! H is vrijdag alweer 1 maand! Kan niet geloven hoe hard dat gaat! Is het wat meegevallen met de prikjes? VaDa, leuk dat je je meisje al zo begint te voelen! Lekker van genieten! Aiseria, kan geloven dat je weer wat meer wil slapen hihi. Hier komt ze snachts om de 4u, dus dat is eigenlijk maar 1 keertje Dat clusteren is hier echt wisselend, maar snap helemaal dat koe gevoel haha! Wij zijn een nachtje opgenomen geweest is het zh. H had zich flink verslikt en ze moest 24u blijven voor observatie. Gelukkig alles helemaal goed, maar ben wel heel erg geschrokken! Nu weer terug wat vertrouwen krijgen.. Denk dat ze wat last heeft van verborgen reflux. Ze heeft daar wel veel symptomen van. Daardoor verslikt ze zich regelmatig en maakt ze van die enge geluiden.. Nog steeds eng, maar ik kan het nu iets beter plaatsen.
Wat fijn dat alles goed gaat lelie! En wat gaat het hard zeg jeetje! Het waten zeker lekkere dagen om te wandelen Aiseria lekker rustig opbouwen! Wat schrikken ballerina! Maar wel fijn dat je het nu kan plaatsen al blijft het wel elke keer eng lijkt me zeg.
Heey heey, Zaterdag ben ik gestopt met de pil. En was er al slordig mee. Dus kreeg zondag gelijk een bloeding terwel ik 2 weken terug nog ongesteld ben geweest. Heb het opgezocht en was de Onttrekkingsbloeding. Verder aardig wat puistjes erbij gekregen heb sowieso 6 of 7 jaar aan de pil gezeten iemand tips of hints??? Xxxx Emmy 21
Blijft zeker eng VaDa! Maar volgens mij hebben we nu toch de rest van ons leven zorgen hihi Hoe is het verder met iedereen hier? Emmy, welkom De eerste tijd na het stoppen met de pil ben je echt aan het ontpillen. Je hebt dan vaak ook allerlei symtomen die eigenlijk vaak niks willen zeggen. Ook kan het een tijdje duren voor je een 'echte' eisprong krijgt en dus vruchtbaar bent en weer ongesteld wordt. Maar alles kan.. Ik ben niet meer ongesteld geweest nadat ik gestopt ben met de pil. Heb PCOS, maar gelijk bij de eerste eisprong die ik spontaan kreeg zwanger. Heel veel geluk dus Veel succes en ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!
Hoi meiden, alles goed met jullie? Hier alles goed! De kleine groeit goed en drinkt ontzettend! Ze krijgt 5x 135 en de laatste fles 170 cc en drinkt alles leeg. Heb zelfs het idee dat ze nog meer honger heeft. 'snachts komt ze nog 1x voor een fles rond 04.00 uur en dan rond 07.00 uur weer. De laatste fles geef ik rond 23.00 uur. Hopelijk gaat ze de fles van 04.00 uur snel overslaan, moet vanaf volgende week weer aan het werk. Ben vanaf vorige week gaan proberen om haar vanaf 19.30 uur naar bed te doen. Ik maak haar dan zelf wakker voor de laatste fles. Hoelaat doen jullie je kleintje naar bed en hoe gaat dat dan met de voeding? Waarschijnlijk wil ik allemaal teveel dat ze vroeg gaat slapen en de nacht overslaat enzo maarja dat is toch maar afwachten, ze doen wat ze zelf willen en nodig hebben haha. Maandag weer naar het CB, hopelijk mag ik iets omhoog met de voeding. Iemand hier ervaring met rijstebloem in de laatste fles? Schijnt ook heel goed te helpen voor doorslapen..
Hay Hier alles heel erg goed, kleine meis maakt echt grote stappen vooruit. Ze kan al super goed haar hoofd overeind houden en begint nu zelfs ook al te proberen om op haar zij te rollen als ik haar verschoon. Ze heeft ook al zoveel lol in de mobiel boven haar box, echt schattig dan gaat ze leuke geluiden maken en glimlachen. Ze zit nu ongeveer op 6x100, maar de 2 a 3 flesjes die ze nog van moedermelk krijgt zijn ongeveer 110/115. Want ze mag nu ongeveer 630-650ml per dag hebben. Ik kolf nog steeds deels, al begint het nu af te nemen qua melkgift. Echt bv geven doe ik nu al bijna drie weken niet meer. S nachts is hier aldoor nog heel erg wisselend, ene keer slaapt ze een goede 5 uren en andere keer dan is ze nauwelijks tevreden met 4u tussen de voedingen. Laatste twee nachten komt ze al van een voeding om 23:30 direct weer om 1:30.. erg vermoeiend Ik probeer geen vaste tijd aan te houden, ondanks flesvoeding geef ik wel op verzoek. Ene keer zit er bijvoorbeeld maar 2 uurtjes tussen en andere keer wel 5uren. Hier geen ervaring met rijstebloem, dat wil ik eigenlijk liever niet doen. Denk dat ze vanzelf wel beter gaat slapen als ze eraan toe is, al wil ik nog wel de laatste fles straks groter maken. Misschien slaapt ze langer met een vollere maag O en ik ben net sinds vandaag begonnen met een draagdoek knopen. Eerste poging bevalt me opzich al wel goed, wel nog even wennen hoe het voelt en ik kan het vast nog comfortabeler knopen voor ons beiden. Toch is ze er nu al wel tevreden mee, ging direct lekker slapen omdat ze lichaamscontact heeft. Normaal claimt ze mij zoveel uren en ik had gewoon overal spierpijn van haar vasthouden.
Hee! Hier ook alles prima! Vandaag naar het cb geweest, ze weegt al 5100 gram!! Komt dus super goed bij, drinkt goed, groeit goed. Het is ook een heel rustig dametje. Ze kan al goed lachen en begint steeds meer geluidjes te maken. Ook hier vollop bezig haar hoofdje te proberen recht houden. Vandaag eerste prikjes gehad, wel zielig hoor! Nu slaapt ze heel veel. Hopelijk morgen weer wat beter.. Ik geef nog steeds volledig bv, dus geen ervaring met hoeveelheden enz. Nu wel al een paar keer gekolfd zodat ik eens wat langer weg kan en dat gaat ook goed. Overdag komt ze meestal om de 3 a 4 u en 's nachts om de 4 a 5 uur. Dat is dus eigenlijk maar 1 keer Ze gaat nog gewoon met ons mee naar bed, dus nog niet eerder. Ben ik zelf nog niet aan toe Terug aan het werk Lelie! Heb je er zin in, of zie je er tegenop? Hier ook regelmatig in de doek. Heerlijk he?! gewoon veel doen, wordt vanzelf makkelijker hoor
Nee ikh eb heel veel zin om weer aan het werk te gaan! Ben nu bijna 16 weken thuis waarvan 13 samen met Fem dus ik ben er wel weer aan toe even iets anders en andere mensen om me heen. De dagen worden nu allemaal een beetje hetzelfde.. Ik heb ook geprobeerd om de laatste fles meer te gaan geven, ze krijgt nu zelfs 170 in de laatste fles ipv 135 maar ook daar slaapt ze niet langer mee haha. Ik weet ook dat ik geduld moet hebben qua slapen maar als ik straks weer aan het werk moet is het wel fijn als ze iets langer slaapt hihi. Gisteravond heb ik haar om 21.30 uur naar bed gedaan, vanavond ga ik proberen 21.00 uur. Ik wil haar er langzaam aan laten wennen dat ze eerder gaat. En tja de rijstebloem... ik had ook gewild dat het niet nodig was maar we hebben echt een klein vreetzakje..... Soms weet ik gewoon niet meer wat ik nog meer moet doen om haar tevreden te houden. Ze eet gewoon echt heel veel... en groeien doet ze goed maar niet teveel, ze zit netjes op het gemiddelde. De laatste keer woog ze 4900, dat is bijna 4 weken geleden. Ben benieuwd maandag op het CB!