Gestopt met de pil en nu

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sannie2, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie2

sannie2 Nieuw lid

31 mrt 2008
    4
    0
    0
    Op 17-2-2008 laatste pilmenstruatie gehad, daarna alleen nog opvliegers en onzettend pijnlijke gewrichten in mijn handen.

Begin April voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief.

Ik weet dat het even kan duren voor de cyclus weer op gang kan komen, alleen hoe weet ik of ik momenteel zwanger kan zijn, op mijn periode hoef ik niet te wachten. Elke keer zwangerschapstesten doen is ook zowat.

Kan er nu wel een eisprong ontstaan.

Groetjes Sannie

2. 2deKleine

2deKleine Actief lid

4 jan 2008
    194
    0
    0
    Mama
    Dit kan toch echt alleen met een zwangerschapstest, anders eens langs de huisarts gaan, misschien dat hij je kan helpen.

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    niks meer aan toe te voegen. Succes

4. wolly

wolly Niet meer actief

Ik zou ook even langs je huisarts gaan, en stel dat je toch je ongi krijgt zou je miss kunnen tempen zodat je kan zien of je een eisprong hebt gehad, is een stuk goedkoper dan steeds zwangerschaps testen doen ;)

5. Niet meer actief

Hoi,

Ik ben 18 April gestopt met Microgynon 20 is de lichtere vorm van de 30.
    Ik ben wel eens vaker gestopt met de pil en werd dan gewoon netjes ongesteld op 28 dagen zeg maar.
    Nu ben ik al 3 dagen overtijd zoals ze dat zo netjes noemen.
    Ik zal een kleine omschrijving geven wat ik tot nu toe heb ervaard.

Ik heb sinds zondag 11 mei (moederdag) buikpijn na een steek en een slijmprop.
    De buikpijn is dus nu al bijna 2 weken aanwezig en is wel erg hinderlijk, op die manier dat je nergens anders meer aan kunt denken.
    Ik voelde me echt zwanger, maar toch hoe meer ik over mijn nod dag ga ben ik er niet zeker meer van.
    Misschien een soort van zelfbescherming.
    Ben ook duizelig geweest, stemingswisselingen maar ja dat heeft misschien met de buikpijn te maken dat je wat prikkelbaar wordt.
    Mijn man zei wel dit weekend ineens "je lijkt wel zwanger" oeps dacht ik en zegt nu ook steeds dat ik goed voor mezelf moet zorgen want ik heb een kleintje in mij haha.
    Heb hem vandaag gezegd dat ik zo ie zo zondag wil afwachten en dat ik woensdag toch een testje wil wagen dan ben ik dus ruim 1 weekje overtijd als ik niet ongesteld wordt.
    Op dit moment hoop ik zo om ongesteld te worden zodat ik weet wat mijn cyclus is en dat er niets mis is, of ja uiteraard een zwangerschap, maar ja dat zullen we even naast ons leggen zodat het geen tegenvaller zal worden.

Groetjes Wendy

6. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb vanmorgen getest en het is toch wel eng en heel spannend hoor zo`n 1e keer testen.
    Het was helaas negatief, en kan het nu een beetje afsluiten en hopen dat mijn ongesteldheid maar snel door gaat breken.
    Ik heb wel met mijn man afgesproken dat we lekker door gaan klussen.
    Het wachten alleen op de ongesteldheid vind ik echt niet acceptabel dus we gaan lekker door met klussen.
    Iedereen veel succes.

Groetjes Wendy

7. Niet meer actief

Hoi,

Ik heb voor mijn gevoel geweldig nieuws.
    Ik ben eindelijk ongesteld geworden (woensdag +/- 9 uur), ik ben zo blij.
    Ik was zo bang dat mijn lichaam me in de steek zou laten.
    En niet zwanger en niet ongesteld... nou ja mensen die het ook mee hebben gemaakt snappen mijn gevoel denk ik heel goed.
    Nou mijn cyclus staat dus nu ook 36 dagen, ben erg benieuwd hoe de volgende keer zal lopen.
    Iedereen veel succes.

Groetjes Wendy

8. Tgf

Tgf Nieuw lid

3 jun 2008
    2
    0
    0
    Hai!

Ik heb donderdag 1 mei mijn laatste pil genomen waarop ik maandag 5 mei gewoon ongesteld werd. Normaalgesproken zou ik gisteren ongesteld zijn geworden. Hoelang kan het duren voordat ik weer ongesteld word? Ik heb mercilon geslokt, wat een erg lichte pil is! Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes!

9. Niet meer actief

Hoi,

Dat is bij iedereen heel erg verschillend.
    Ik slikte ook een lichte pil maar heeft er toch 36 dagen over gedaan.
    Het is in de 1e ronde altijd afwachten wanneer je ongesteld wordt.
    Veel succes.

Groetjes Wendy

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Inderdaad heel verschillend, ik zit nu op dag 84 :( . Geen zwangerschap, geen ongesteldheid. Heel erg vervelend, maar ook mijn dokter zegt dat ik gewoon even af moet wachten.

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik weet hoe moeilijk het is maar ze doien pas wat met 6 maanden wachten op je 1e cyclus. Succes met wachten enne vergeet niet te klussen tussendoor het kan altijd raak zijn ;)

12. sannie2

sannie2 Nieuw lid

31 mrt 2008
    4
    0
    0
    Ook ik ben naar de dokter geweest en idd 6 maanden afwachten, klussen gaat wel door tussendoor hoor, het is alleen zo moeilijk om te weten of je nu wel of niet zwanger bent, je hebt niks waar jeje aan vast kan houden.
    Kun je nu wel zwanger worden als je niet menstueert en wanneer moet je gaan testen.

Zoveel vragen en dokter geeft ook geen duidelijk antwoord.

We wachten maar weer af, duurt alleen zo lang.

Groetjes Sannie

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Wachten duurt idd erg lang maar je doet het voor iets moois. Zelf duurde de eerste keer 4 maanden zoals je ziet en nu zit ik weer over de 3 maanden heen maar hij doet echt niks eraan. Eind oktober wil hij pas kijken. dan ben ik een jaar met de pil gestopt. Hoevaak testen jullie? Ik nu af en toe eens in de drie weken. Maar dat is ook elke week geweest maar dat werd best duur.

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Dus als je met de pil stopt en je wilt er gelijk voor gaan, dan moet je dus voor je eerste cyclus +/- 28 dagen aanhouden? :rolleyes:

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik zou het niet doen 28 dagen deden wij ook maar het werden er 121 dat valt dan vies tegen. Ik zou wel na die 28 dagen om de week ff testen of om de twee weken ;)

16. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Ieder lichaam is idd anders. De een valt weer in het oude cyclus als daarvoor terug de ander doet er maanden over om weer "op gang" te komen!

Hou je lichaam goed in de gaten, en test idd bijv. 1 x in de 2 weken.

Heel veel succes allemaal!

Liefs Daan

17. Friend77

Friend77 Lid

4 jun 2008
    70
    0
    6
    Hoi

Ik heb 22 mei mijn laatste pil ingenomen (na 14 jaar gebruik) en ben daarna gewoon ongesteld geworden.
    Nu heb ik de laatste dagen een druk aan allebei de kanten onderin mijn buik, volgens mij zijn het mijn eierstokken.
    Verder ben ik best wel moe.
    Wie herkent dit ook?

18. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    goh s1986. dat is ERG lang. maar ik hoef dat je natuurlijk niet te vertellen. En iedereen maar zeuren over 3 dagen over tijd.. haha grapje.

ik heb de 5e mijn laaste pil genomen, en ben nog niet ongesteld geworden en ook geen teken van ongesteld worden. meestal voel ik in mijn rechter been (kan niet uiteleggen, maar misschien zijn er meerdere vrouwen die dit kennen?) Meestal begin ik gelijk bij de begin van mijn stopweek, dus ik weet niet wat nu aan de gang is.. misschien de zo bezig mee zijn ?

19. Dutchy

Dutchy Nieuw lid

11 jun 2008
    3
    0
    0
    Hoi Friend77,

Das toevallig, ik heb 21 mei mn laatste pil genomen. Erg spannend, voor mij de eerste keer.
    Ik heb nu al zo'n 5/6 dagen ook last van kramp in mijn onderbuik, een soort "hard" gevoel alsof mijn baarmoeder samenkrampt. Ook steken aan beide kanten (eierstokken?)
    Ik herken je verhaal dus wel, kan alleen niet helpen met wat dit betekent, iemand anders misschien een idee wat er aan de gang is?

20. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier ook ,ik ben begin mei gestopt met de pil toen een pilbloeding gehad.
    En sindsdien niks ,wel sinds dag 28 wat bruinverlies gehad maar dat wordt weer minder ipv meer (ben niet zwanger)

zoo raar,baal wel want ga vogledne week op zonvakantie dus een ongie zou wel heel irri zijn.

Deel Deze Pagina