Morning after pil.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door rozalune, 30 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozalune

    rozalune Nieuw lid

    30 jul 2019
    4
    0
    1
    Hallo dames, even een vraagje. Mijn man en ik hebben vanmiddag gevreeën, en nadat we klaar waren bleek de condoom nog ‘in mij’ te hangen. Omdat wij voor de rest geen anticonceptie gebruiken, heb ik gelijk (binnen een half uur) een morning after pil genomen. Nu heb ik alleen vandaag ‘ovulatie’ pijn. Dus ik gok op mijn ovulatie ook nog vandaag. Is de pil dan betrouwbaar? Ik ben even ten einde raad..
     
  2. rozalune

    rozalune Nieuw lid

    30 jul 2019
    4
    0
    1
    Niemand..?
     
  3. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik heb dit mezelf (om zelfde reden destijds) ook veelvuldig afgevraagd, maar zelfs de bijsluiter spreekt zichzelf daarover tegen. Ik weet wel dat de pil het innestelingsklimaat minder gunstig maakt, indien je toch een eisprong hebt. Maar dit biedt geen garantie..Aan de andere kant:niks biedt garantie. Ik heb toen voor de zekerheid een noodspiraal (koperspiraal) laten zetten, maar de gynecoloog was er toen ook heel direct over dat zelfs dat geen garantie biedt.

    Al met al denk ik dat het meestal wel losloopt :)
     
  4. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Hoe weet je dat je ovulatie was?
    Die pillen kunnen ook krampen geven..
     
  5. rozalune

    rozalune Nieuw lid

    30 jul 2019
    4
    0
    1
    Omdat ik vanmorgen al wat last had van mijn buik. En daar voor paracetamol heb gepakt. Achteraf nadat het fout was gegaan, bedacht ik mij dus pas shit dat was ovulatiepijn..
     
  6. rozalune

    rozalune Nieuw lid

    30 jul 2019
    4
    0
    1
    Zojuist op aandringen van de man, maar even ovulatie testen gehaald. En zie hieronder resultaat.. zal het dan toch met een sisser aflopen..?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Het is echt afwachten helaas.
    Dat de ovulatietest nu niet positief is zegt niets. Je hebt je piek voor ja eisprong. Dus als vandaag je eisprong was had je zondag of maandag een piek moeten hebben op je ovu test.
    Ik heb vorige week een morning afterpil genomen. Maar dit was al na mijn eisprong. Ik zal dat dus waarschijnlijk voor niets genomen hebben. Ik moet het weekend ongesteld worden dus dan weet ik pas hoe of wat.
    Hier is de kans sowieso kleiner omdat ik waarschijnlijk zo’n 24 uur na mijn eisprong seks heb gehad. Ik vermoed dus dat het allemaal wel goed zal komen. Maar moet dus, net als jij, echt afwachten.

    Succes!
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    MAP vertraagd de eisprong. Dus je eisprong zal later zijn als je deze op tijd voor je eisprong hebt ingenomen. Het innestelingsklimaat wordt ook verslechterd. Maar als het zaad lang leeft en een eitje toch bevrucht zou raken, dan is er toch een kansje dat je zwanger raakt. Hoe groot die kans is, dat weet ik niet.
     
  9. Daenerys

    Daenerys Fanatiek lid

    21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Klopt vandaar dat ze ook adviseren na de morning afterpil om 7 dagen na de MAP een voorbehoedsmiddel te gebruiken
     

Deel Deze Pagina