doorslikken pil toch bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door tresje, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Deze maand was ik van plan om een keer te proberen om de pil door te slikken. Kan geen kwaad zei de huisarts.
    nu slik ik hem 3 dagen door en heb nu bloedverlies....
    Ik snap dat je dat misschien na 2 weken zou kunnen hebben.
    maar het lijkt er op dat ik gewoon dwars door de pil heen ongesteld word nu.
    Kan dit?? Of moet ik me zorgen maken?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat noemen ze spotting. Juist als je de pil doorslikt kan dit gebeuren als je net begint met de nieuwe strip.

Niks om je druk over te maken. En ook het doorslikken van de pil is niet erg. Ik heb dat jaren gedaan.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja hoor, ik heb hier ook last van als ik m doorslik, dus doe het zelden. Meestal begint het bij mij in de 2e week van de strip.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Moet ik nu weer stoppen of toch de strip blijven doorslikken?
    Ik maak me al snel zorgen dus zit best wel in de stress.
    bedankt voor je reactie....maakt me toch wat rustiger.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Kan allebei, maar zou hem zelf gewoon doorslikken. Pil doorslikken kan heel goed en zeker geen kwaad.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou hem gewoon doorslikken. Er kan niks gebeuren!

7. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Ik slikte de pil door voor zo'n 3 maanden en stopte dan, stop week en begon weer.
    Ik had alleen als ik 1 keer de pil vergat ik meteen kon stoppen, want dan kreeg ik doorbraakbloeding en als ik niet stopte met de pil, ging de bloeding niet weg.
    Maar voor de rest doorslikken kan geen kwaad.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Doorslikken kan eigenlijk geen kwaad, dat klopt. Dat deed ik ook, totdat ik opeens giga ging bloeden en dat voor echt zes weken achter elkaar. En zo heftig dat een tampon het meestal niet langer dan een uurtje of zo hield. Ik was volgens de arts een zeldzaam geval, maar het gebeurt wel eens vaker als je de pil vaak doorslikt. Ik heb vervolgens een half jaar niets gebruikt met hormonen zodat mijn gewone cyclus met moeite weer op gang kon komen. Daarna overgegaan op een spiraaltje.
    Ik wil je zeker niet bang praten, maar zo onschuldig is het doorslikken van de pil dus ook weer niet. Het zal heel vaak of meestal goed gaan........maar bij mij dus niet. Ik deed trouwens al wel jaren regelmatig eens de pil twee maanden doorslikken, dan weer eens gewoon de stopweek ect.

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik heb het na de zwangerschap een tijd gehad, toen ik weer met de pil was begonnen. Eerst werd ik elke keer een paar dagen voor ik klaar was met de strip al ongesteld, toen 1 keer een maand doorgeslikt, wat spotting gehad en sindsdien werkt de pil weer gewoon goed.

Maar dat je dus wat spotting kan hebben als je doorslikt, zeker als je net aan de nieuwe strip begint, is heel normaal en kan absoluut niet kwaad!! Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken!

En wat ik voorheen altijd deed, was om de maand een keer doorslikken. En heb daar verder nooit problemen mee gehad. Wel was 2 strippen mijn max waar ik mij zelf prettig bij voelde om door te slikken.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik kreeg altijd doorbraakbloedingen als ik pil probeerde door te slikken. Heb het dan ook maar 3-4 keer gedaan, daarna nooit meer.

Het past ook wel bij mij geloof ik, kreeg op gegeven moment ook tussentijdse bloedingen bij pil, en heb veel onregelmatig bloedverlies gehad bij cerazette en mirena.

Deel Deze Pagina