Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @XXcriien: Wat een pech dat het na 4 weken mis is gegaan. Kon je je verhaal wel kwijt aan anderen of had je het nog niet aan iemand verteld? Als je door je pil heen zwanger wordt heb je of een hele lichte pil gehad of ben je heeeeeel vruchtbaar!! Ik hoop het laatste voor je dan hoef je niet zo lang te wachten.
    En ik ben ook erg blij met mijn man. We zijn al 12 jaar samen en 7 jaar getrouwd. Dat doen niet veel mensen van dezelfde leeftijd ons na. Om ons heen gaan veel mensen toch snel uit elkaar. Maar bij ons was het liefde op het 1e gezicht!!:):):)

@Niqi79: ik ben ook blij met dit forum en dat je je verhaal hier kwijt kan aan anderen die ook maar één wens hebben: zwanger worden/zijn. Alleen mijn moeder weet dat ik gestopt ben met de pil, ik heb het niet tegen mijn zus verteld want zij staat altijd heel snel klaar met haar mening en alleen haar mening is goed. Zij is nu 33 weken zwanger en ze heeft ook een dochter van 3,5 jaar. Ze is nu wel snel moe maar neemt ook geen tijd om te rusten. Ze zei laatst nog wel dat ik later zo alles van haar kan overnemen wat betreft kinderwagen, kinderbedje, enz. Mijn man heeft daar geen behoefte aan. Hij wilt voor onze 1e kindje alles nieuw kopen. We zien het wel wanneer ik zwanger ben. Als dat nu binnen een jaar is, dan heeft hij mazzel en als het langer dan 2 jaar duurt moeten we maar zien of we nog wat overnemen. Laten we eerst maar zwanger worden!!

We zijn misschien geen engeltjes maar we zijn hier om elkaar te steunen zolang anderen niet weten waar wij mee bezig zijn toch???

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambonmanise;

De kleur van mijn tepels (en daarom heen) zijn wat veranderd, wat donkerder en zie aders.. KV test gaf bij mij 2 weken later positief aan! Het lijkt mij echt dat je zwanger bent hoor!! Of je lichaam houdt je gruwelijk voor de gek! Houd ons op de hoogte, ben zoooo benieuwd! Leuk dat je vriend er ook mee bezig is.. Wat kunnen mannen soms toch schattig zijn;)!

@XxCrienn; wat erg dat je met 4 weken een mk hebt gehad.. En dan lijkt het me nu ook erg moeilijk dat het nu "niet lukt". en @ Niqi79; ik denk dat wij vrouwen er eenmaal veel aan denken als de stap is gemaakt om te stoppen met de pil! Mannen zijn er vaak toch wat nuchterder in. Mensen die zeggen; je moet er niet teveel mee bezig zijn dan lukt het vaak ook niet vind ik raar.. Hoe kan dat nou als je iets zo graag wil?!
    En geloof me, ik was er dag en nacht mee bezig en bij mij was het in 1x raak......

Ik heb zelf een onderwerp aangemaakt in het forum: zwangerchap met de titel: een hematoom wie kent dit? Naar aanleiding daarvan en wat ik zelf heb gelezen/gehoord ben ik tijdelijk, iig tot maandag de ziektewet in.. Ff bedrust... Daarna kijk ik verder.... Moet je anders als je wil natuurlijk maar eens lezen.. Wat vinden jullie ervan dat ik het zo aanpak??

Fijn dat we met een stel hierop zitten en alles met elkaar delen.. Erg prettig!

Fijne avond dames!!

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @ xxCriien
    wat vervelend dat je een mk hebt gehad zeg,
    maar wel fijn dat je vriend er nu helemaal klaar voor is en jullie er samen 100% voor gaan
    hopelijk ben je snel opnieuw zwanger :)

@mayke1717
    wat slim van je dat je zo een onderwerp hebt geopend
    dat kun je tenminste je gevoelens delen met meiden die het zelfde meemaken als jou en jou gevoels daarom misschien wat beter gebrijpen :)
    voel je, je zelf goed bij de beslissing om de ziektewet in te gaan??
    het zal je in ieder geval geen kwaad doen denk ik
    rust maar lekker uit!!!

@iedereen ;)
    ik ben ook heel erg blij met dit forum
    je hebt zulke gezellig groepjes en je kan alles delen
    ik kan mijn hart hier luchten en krijg steun
    maar andersom ook, vind het fijn om af en toe wat steunende woordjes te mogen plaatsen
    ik word hier begrepen en niemand heeft vooroordelen over je

4. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Mayke: ik denk dat het een goede keuze is dat je nu in de ziektewet zit. Je doet tenslotte zwaar werk waarbij tillen en bukken etc. niet te voorkomen is. Heb net even gekeken bij het onderwerp hematoom wat je bent gestart bij het forum zwanger zijn, en vrijwel iedereen die reageert en ook een hematoom heeft (gehad), heeft het advies gekregen om het heel rustig aan te doen. Ik zou als ik jou was de komende dagen lekker je rust nemen en geen (of anders heel weinig) lichamelijke (huishoudelijke) activiteiten doen.
    Je collega's zullen je ongetwijfeld helemaal begrijpen, een schuldgevoel over je ziekmelding t.o.v. je werk hoef je echt niet te hebben. Je kindje gaat voor alles, en werk is maar werk...

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @mayke: je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Je kunt beter uit voorzorg wel rust nemen dan als je er achteraf spijt van krijgt dat je het niet gedaan hebt. Helaas heb ik nu geen tijd om het onderwerp van je te lezen omdat ik zo naar mijn werk moet. Hopelijk is het tussentijd rustig op het werk, maar ik weet nog niet wat mij te wachten staat. Hopelijk kunnen anderen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben je hier nog wat tips over geven.

Ik ben nog niet ongesteld geworden. Mijn temperatuur gaat nu naar beneden toe. Denk dat ik zaterdag nog een keer ga testen voor de zekerheid. Het kan inderdaad zo zijn dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Hieronder kun je het zien.

Bekijk bijlage 166817

Verder voel ik mij goed, heb nergens last van.

Ik wens jullie allemaal veel succes voor een plakbeeb.

Een fijne (werk)dag!!

6. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @allemeiden

Thanks voor jullie medeleven dames! We houden ons hoofd cool en klussen er op los!
    Het was idd heel moeilijk voor mij en heb het aan niemand verteld. Jullie zijn de 1ste. We hebben het "samen" verwerkt. Niemand van onze vrienden wist namelijk dat wij heel graag een kindje wilden. De avond dat het gebeurde zat er wel een maatje van Jacob(mijn vriend) bij ons en die schrok hem dood. J natuurlijk ook! Ik heb me er inmiddels bij neer kunnen leggen, alleen de reactie van de gyn was niet zo leuk. Daar zit ik nog mee. Ik kreeg namelijk een echo en toen zei hij van: "Nou mevrouw, hier ziet u dus uw miskraam." Dan valt de wereld je even onder je voeten weg hoor!

@ambonmanise
    Ik was ook gelijk verkocht toen ik Jacob zag! Grote blauwe ogen waar je in verdrinkt, een boevenkopje en een lach waar je van smelt. :D

Wat betreft de engeltjes, ik heb het gevoel dat jullie mij beter begrijpen dan mijn eigen vriendinnen! Er is 1 vriendin van mij, die nu zelf 30 weken en 2 dagen zwanger is, die begrijpt mij wel. En das fijn.

Jullie zijn ook zulke lieve meiden! Jullie steunen elkaar door en door, heel belangrijk. Zoals ik al zei, heb het gevoel begrepen te worden!

Trouwens, zondag flink geklust, vandaag hoofdpijn, zere rug, misselijk. Kan ook wezen omdat gister mn eitje is gesprongen?

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @iedereen:

ik ben net ongesteld geworden. Jammer hoor. Maar ik weet nu in elk geval dat ik dit weekend geen test hoef te doen. Dit was wel een lange cyclus van 37 dagen! De afgelopen 2 maanden 28 dagen.
    Moet ik nu hier een gemiddelde van nemen en dan vandaag als dag 1 aanhouden? Het gemiddelde is 31 dagen heb ik even snel uitgerekend. Ik zal mijn banner even aanpassen maar eerst mijn NOD uitrekenen. Mijn lichaam heeft mij goed voor de gek gehouden!

@xxCriien: wel sneu voor je dat je het helemaal alleen met je vriend/man hebt moeten verwerken. Je hebt het zelfs niet aan je ouders verteld? Ik zou dat wel zwaar vinden. Ik zou zulke dingen wel met mijn moeder bespreken. Misschien heeft zij het ook wel eerder meegemaakt hè?

8. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @ambonmanise
    Wat rot voor je! Had het zo gehoopt dat er een klein wondertje in je groeide!
    Mijn moeder heeft 5 jaar geleden nog een zoontje gekregen en dat is ook niet zonder slag of stoot gekomen, dus ik wil haar niet valse hoop geven. Bij haar is het ook 2x mis gegaan, waarvan ik maar 1x wist. Want bij haar 1ste mk heb ik zo gehuild, ik was er kapot van. Dus ik wou haar dat besparen, door eerste de risicovolle 3 voorbij te zijn. Is miss egoïstisch...Maar gevoelsmatig de beste keus geweest.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @xxCriien
    heftig hoor dat je het alleen met je partner hebt moeten delen
    lijkt me best moeilijk
    knap van je!!!

@ambonmanise
    fijn dat je in ieder geval nu duidelijkheid hebt hoe of wat
    wel jammer dat je ongesteld bent :(
    maar met frisse moed op naar de volgende ronde!!

10. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @miffy
    het was op het moment zwaarder dan dat het nu is, ik kan er nu normaal over nadenken en praten. ben iig al lang blij dat ik nu mijn gevoel van me af kon schrijven. het met jullie delen!

11. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambonmanise: Oh wat ontzettend balen voor je dat je ongesteld bent geworden! Jammer!
    Ik denk dat je voor je volgende cyclus voor de zekerheid het beste uit kunt gaan van het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden (en dan is vandaag inderdaad de eerste dag).
    Hoop voor je dat je deze ronde snel je ei vindt en dat je maar snel zwanger mag raken!

@ xxCriien: lijkt me moeilijk om zoiets heftigs niet met je directe omgeving te kunnen delen. Knap dat jullie dat met z'n 2-en hebben doorstaan. Wat een botte opmerking trouwens van die gyneacoloog, niet echt tactvol zeg maar...:(

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @xxCrien;; heftig allemaal.. Hopelijk heb je het een plekje kunnen geven want het is niet niets hoor.. En wat raar hoe de gyn je benaderd heeft om het nieuws te brengen. Dat soort nieuws breng je toch niet zo?? Stomme man! Sommige mensen zijn echt bot en weten niet wat gevoel is he.. Ik hoop voor je dat je snel het geluk van een zwangerschap mee mag maken en dat je een goede afloop hebt na 9 maanden...... Ik duim voor je..

@ Niqi79; tnx.. Ik sta er na vandaag ook volledig achter.. Gevoelsmatig doet het me nu erg goed......:)

@ Ambonmanise; wat rot dat je ongesteld bent geworden en wat raar dat je opeens na 2 maanden strakke cyclus zo'n lange cyclus hebt... Ik weet het niet helemaal zeker maar dacht dat je het gem. aan moet houden.. Bind me er niet aan vast! Ik ben nu blij dat ik deze keuze heb gemaakt en sta er volledig achter.. Ik kan mezelf achteraf nooit verwijten maken als het fout gaat dat ik er niets aan heb gedaan.....

Dames, ik vind het wel gezellig hier... Ik sta er zelf versteld van dat ik zo snel zwanger ben geraakt maar ik hoop van harte dat jullie het ook snel zijn!!! Ik duim met jullie mee en we kletsen gewoon verder samen....

13. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Ambonmanise
    Ik voel wel een beetje hetzelfde als jou denk ik. Je weet nu gewoon even niet waar je precies aan toe bent.

We gaan nu maar mijn 'oude' cyclus van 28 dagen uit, en dan maar wat langer proberen deze cyclus ;)

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @crienxx
    wat fijn dat je er al beter mee om kan gaan en dat je hier je plekje hebt gevonden waar je je hart kan luchten
    kan me voorstellen dat dat erg prettig kan zijn
    heb ik ook, alleen dan over iets anders ;)

@mayke1717
    wat lief dat je voor ons duimt
    en gezellig dat je blijft kletsen
    laat je ook af en toe weten hoe het met jou gaat???
    ik duim echt voor je dat je zwangerschap goed verloopt en die hematoon een beetje mee valt :)
    ben ook erg benieuwd hoe het bij de gynocoloog enz gaat
    ofze je misschien uiteindelijk toch nog rust voorschrijven enz

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy, natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.. Ik post sowieso een bericht nadat ik maandag weer bij de gyn ben geweest!

Fijn weekend allemaal dames

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Mayke, vandaag weer naar de gyn? Ik ben benieuwd. Hoop voor je dat alles goed is.

Ik ben wel heftig ongesteld geweest. 4 dagen lang. Van donderdag t/m zondag. Zou dat kunnen komen doordat het zo'n lange cyclys was dit keer? Vanmorgen moest ik na mijn ontbijt weer ineens overgeven. Zou dat nog van het ontpillen komen? Ik heb dat bij de 1e ronde ook gehad. Vandaag t/m donderdag nog werken en dan lekker op vakantie. Ben ik wel aan toe. Even lekker weg.

Gaan jullie nog op vakantie?

Fijne (werk)dag allemaal!

17. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Mayke: succes vandaag bij de gyn. Hopelijk krijgt heel goed nieuws en is de hematoom weg (of in ieder geval geslonken) en heb je het hartje weer mogen horen! Duim voor je!!

@ Ambonmanise: wat vervelend voor je dat je zo'n heftige menstruatie hebt gehad en dat je hebt moet overgeven vanochtend :(.
    Ik weet niet of een lange cyclus iets met de heftigheid van je menstruatie te maken kan hebben.
    Het overgeven zou wel kunnen komen door hormomen. Na je menstruatie stijgen je hormoonwaardes en dat kan misselijkheid veroorzaken (Je weet heel zeker dat je niet zwanger bent (geweest) toch?). Ik had dat vroeger ook wel eens, heel vervelend. Ik hoop voor je dat je je nu wat beter voelt en niet meer misselijk bent!

Ik moet ook vandaag t/m donderdag werken en dan heerlijk vakantie!! Kijk er zo naar uit!

Ik had zaterdag en zondag een positieve ovulatietest. We hebben goed ons best gedaan (en vanavond nog maar een keer voor de zekerheid), hopelijk is het deze ronde raak!! Spannend hoor!

Fijne dag allemaal!

18. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambonmanise; Wat rot dat je zo hevig ongesteld bent geweest en zelfs moest overgeven! Hopelijk heb je hier de volgende keer geen last van want dat is geen pretje.. Waar ga je naar toe op vakantie (volgens mij heb ik dat wel gelezen maar weet het niet meer, sorry!!) Lekker hoor er even tussen uit... Geniet er maar lekker van.... Wij gaan heel miss nog wel. Wij hebben de laatste 2 weken van aug en 1e week van sep vak. Vandaag naar de echoscopist geweest, lees mijn verhaal hieronder maar;)..

@Niqi79; Bedankt voor je steun:)! Jij ook bijna vakantie, heerlijk. Geniet ervan....

De vruchtzak heeft nog een kloppend hartje en is nu bijna 1 cm!! Ong kenmerkend met 7 weken en enkele dagen.. Maar... Er is nu toch wel weer een 2e vruchtzak gezien.. Dit hartje klopte ook maar wel heel traag.. De kans dat deze zich af gaat stoten is erg groot.. Klinkt stom maar als deze het niet overleefd is het niet voor niets.. Ik hoop dat de andere dan in leven blijft........ Natuurlijk zijn ze alle2 meer dan welkom..... De hematoom heeft zich nu verplaatst en is langwerpig geworden en zit onder de vruchtzak.. Ergens wel gunstig want als ik ga bloeden dan is de kans dat die het vruchtzakje mee trekt minder groot.. Verder heb ik toenstraks de vk gebeld (dit zou ik doen na elk bezoek) en nu is het zo dat je met een 2ling zwangerschap sowieso onder controle van de gyn komt te staan.. Ik dacht dat ik nu al bij de gyn was maar ik stond gewoon bij de echoscopist onder controle (hihi, slimmerik). Ook al sterft 1 vrucht zich af dan kan het zijn dat ik alsnog bij de gyn blijf zeker ook met de hematoom maar het kan zijn dat ik in verloop van tijd weer terug naar de vk ga.. We zullen zien! Volgende week weer een echo, de week erop ook en dan heb ik ook gelijk de intake bij de gyn!!..

Groetjes

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke1717
    wat fijn dat die hematoom zich naar een gunstigere plek verplaatst heeft, dat geeft toch meer hoop
    en wat spannend van dat 2e vruchtzakje
    zeker omdat het hartje wat langzamer klopt
    wie weet wat het doet
    hebben ze nog iets gezegd over rust nemen of iets dergelijks??

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy..

De rust heeft wss toch iets goeds gedaan dus het kan geen kwaad dit voort te zetten dus deze week blijf ik nog plat liggen zoveel mogelijk.. Dan kijk ik volgende week na de echo wel hoe verder en dan ga ik miss 2 dagen per week administratief werken. Ik werk nl in de zorg dus dat werk met zwaar tillen, bukken en heffen durf ik gevoelsmatig ook niet aan.. Mijn baas krijgt omdat ik zwanger ben toch alles terug van het uwv dus daar zit ik niet over in.. Vind die 2 kleintjes die er nu zijn belangrijker.. Hopelijk sterkt die ene nog wat aan... Ik eet nu extra gezond in de hoop dat die 2e ook wat voeddingsstoffen pakt.. want dat ene goede vruchtje pakt nu alle voedingsstoffen....
    Ik ben iets meer gerustgesteld ook al zit ik nog in de 1e 3 maanden.. het kan alle kanten op maar laat me er a.u.b. een houden en niet niets.. niet stom bedoeld hoor....

Deel Deze Pagina