@wilko, wat een mooi meisje zeg! Ziet er ook heel tevreden uit! @ambon, ja het word al zwaar. ik kan niet meer het rondje met de hond lopen omdat dat te ver is. gelukkig is mn vriend gewoon thuis. ik heb nu 3 dagen niet gespuugt, maar ik juich maar niet te hard. @mayke, voor je het weet is het voorbij. ik vond het heel snel gaan het begin, maar nu kan ik niet wachten tot hij er is. @all, straks weer naar de verloskundige. ben benieuwd!
@Ninthe; ahh fijn te horen dat het goed gaat.. Druk is goed idd! @Xxcriien: Ik vind het nu nog traag gaan (maar kan aan mij liggen).. Je bent al tonnetje rond dus en je moet nog n week of 8 tot 10! Ben benieuwd bij de Vk! Succes.. @All; ik ga vanmiddag naar de verpleegkundige om het hartje te luisteren!
xxcriien en mayke: veel succes bij de controles. miffy: grappig zeg.... Ninthe drinkt net zoveel op als Jada. Zij drinkt elke dag gemiddeld 620-650cc. Gelukkig groeit ze er wel goed van, dat is toch het belangrijkste!! @all: vandaag een lekker luierdagje in de tuin zitten. Gisterenmiddag naar Emmen geweest, naar de vlindermarkt. Het was druk maar wel gezellig druk. We hebben lekker geshopt en Jada was mee in de buikdrager bij mijn man. Hij is zo gek met Jada en zij vindt het erg leuk omdat ze graag alles wil zien. Mijn man trekt veel bekijks met haar. Volgens mij zijn de mensen het niet gewend als een man zijn dochter zo meeneemt. hier foto's van vorige week in Belgie (ik haal hem morgen wel weg ivm privacy): Bekijk bijlage 263878 Bekijk bijlage 263879
@ambon, wat leuk je man zo met die buikdrager!! ik dacht dat we vandaag naar het CB moesten, blijkt het morgen te zijn en we kunnen morgen niet erg jammer want ik had heel graag willen weten hoeveel ninthe nu weegt enz dus morgen ochtend vanuit het werk even bellen wanneer we weer terecht kunnen
@Ambon; wat een leuke foto's.. Ziet er heel leuk uit een man met een buikdrager! Fijn dat het zo gezellig was.. Morgen miss nog 1 dag goed weer en dan is het klaar! @Miffy; balen dat je niet naar de afspr. kunt. Hopelijk kun je snel terecht @All; vanmiddag hartje geluisterd en deze was goed. Had ik om half5 toch opeens een bloeding! Moest ik gelijk naar de verloskamers komen wat blijkt; de binnenkant van mijn baarmoeder groeit naar de buitenkant toe en dat kan bloedingen veroorzaken. Niets verontrustends, schijnbaar kunnen meer mensen dit hebben in de zwangerschap alleen als je geen bloedingen hebt hiervan dan krijg je ook geen inwendig onderzoek en dan weet je het dus niet.. Heb ik weer, ook al is het niets ernstigs. De kans op bloedingen is hierbij wel groter waardoor ik gelijk bang ben dat mijn bmm sneller verweekt.. Er zijn kweekjes afgenomen en er is een uitstrijkje gemaakt. A.s. maandag krijg ik hier de uitslagen van. Mocht er iets verontrustends uit de onderzoeken komen dan kijken we dan verder.. Maar daar gaan wij niet van uit! Hebben ook getest op blaasonteking, mocht ik dat hebben dan krijg ik dat vanavond te horen maar heb nog niets gehoord dus ook daar ga ik neit van uit. Pff; ook al zeggen ze dat het vaker voorkomt en geen kwaad kan; het is weer een domper en toch maakt het mij nog banger.. met de baby was overigens alles goed gelukkig!! Fijne avond allemaal en tot snel!
miffy, jammer van de afspraak morgen. Hopelijk kunnen jullie gauw weer terecht. Wij moeten dinsdagmiddag weer naar het cb. mayke, wat zal je (weer) geschrokken zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat zoiets kan met je baarmoeder. Ik hoop voor je dat alles goed is. Probeer je niet te veel zorgen te maken, stress is niet goed voor jou (ivm hoge bloeddruk) en ook niet voor je kleintje. Gelukkig was alles goed met je kleine, houd je daaraan vast.
@mayke, wat vervelend zo een bloeding gelukkig niks erg en was alles met de baby goed, hopelijk nu de rest van de zwangerschap alles goed!!
@Ambon en Miffy; tnx.. Ik ben idd gewoon weer enorm geschrokken. Dat van mijn baarmoeder daar maak ik me niet druk om maar wel als ik weer meer bloedingen krijg.. Dan ben ik weer bang dat mijn baarmoedermond verweekt.. Dus hopelijk is het nu allemaal gewoon goed.........
@mayke, doe maar lekker rustig aan pop! En niet teveel zorgen maken! @ambon, knappe vent heb je! En wat een plaatje zo met je dochter! @all, gisteren dus bij de vk geweest. alles goed alleen meneer ligt nog steeds in de stuit. gisteren ook naar mn schoonouders geweest maar daar met ruzie weggegaan. ze vinden de manier van opvoeden van ons naar kevin toe niet goed, we zijn te streng en kevin ziet er slecht uit als hij bij ons is... leuk om dat te horen... ook kregen we naar ons hoofd geslingerd dat als we zo doorgaan met opvoeden dat onze kleine man dan als hij straks 3 is al bij een psychiater zit... ik heb vannacht dan ook amper geslapen... steeds met het idee dat ik een vreselijke moeder wordt/ben... Vriendlief heeft hierdoor besloten het contact met zn ouders op een laag pitje te zetten en wil zn vader t liefst niet meer zien omdat hij dit allemaal tegen ons zei. ik voel me hier zwaar klote door en heb het idee dat het aan mij ligt... Hehe, dit lucht wel ff op om het met iemand te delen. nu maar genieten van het mooie weer een het kleine mannetje die hier nog een paar daagies is fijne dag dames! Xxx
Xxcriien, dank je. Ik ben ook heel blij met hem. Al 13 jaar!!! Wat naar dat je so dat zeggen over Kevin. Het is juist goed dat je niet alles toelaat. Kinderen houden van duidelijkheid en structuur. Dat heeft toch niks met streng te maken? Zo ben ik ook naar mijn nichtje toe. Nee is nee en blijft nee. Probeer je er niets van aan te trekken. Je wordt vast een goede moeder. Je moet het op jouw manier doen en niet op die van hun. Ik hoop dat ik je een beetje een hart onder de riem heb kunnen steken. Fijne dag allemaal...
@ambon, dat heb je zeker! Fijn om te horen dat wij niet alleen bij de regel nee is nee blijven. Heel veel geven op een gegeven moment toch toe en dat doen wij echt niet. Bij zijn moeder krijgt hij altijd zijn zin. Bij ons niet.
xxcrien, wat vervelend dat je schoonouders zo zijn zal vast wel meevallen hoor!! straks word je de beste moeder die er is voor jou kindje!!!
@Xxcriien: wat heftig zeg maar uh: ik zie consequent zijn alleen maar als positief. Als mijn neefjes en nichtje bij mij zijn hoef ik nog maar amper iets te zeggen omdat ze het al goed zat weten. Nee is nee en dat blijft ook zo. Kunnen ze nog zo goed willen drammen of wat dan ook. De 3 r's; rust, reinheid en regelmaat! Heel goed dat je vriend het op een laag pitje heeft gezet; dit kunnen jullie er nu niet bij gebruiken!! Probeer het naast je neer te leggen en geniet van je laatste weken zwangerschap. Zoals ik jou altijd hoor over Kevin genieten jullie echt van die kleine man en is het gewoon goed.. En niet twijfelen aan jezelf als mama; Je doet het vast super goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KOP OP! @All; ik ga zo gezellig naar mijn vriendin en Isa toe.. Die is nu 8 weken.. Ik ga haar lekker in badje doen en we gaan wanelen etc.. Lekker een dagje niets doen!! Vandaag komt ook mijn oom over uit Canada die ik 20 jaar niet heb gezien. Dus het weekend ga ik even naar mijn fam want wil hem graag zien!
@mayke, dankjewel voor je lieve woorden. ik heb vannacht ook beter geslapen omdat ik het naast me neer heb gelegd. wat je al zei geniet lekker van je middag met isa! En wat leuk dat je oom overkomt! Gezellig even bijkletsen. weet hij dat je zwanger bent?
@ Ambon, Tessa is gelukkig een hele makkelijke baby, je hoort haar eigenlijk bijna alleen als ze honger heeft. En laatste dagen paar keer met wat krampjes. Gisteren redelijk lang stad in geweest, allemaal geen probleem vind alles best. Met mij blijft het langzaam gaan, wel wat beter maar gaat zo langzaam. En ín mijn hoofd gaat het niet helemaal zoals ik wil. Wordt gewoon nog best vaak emotioneel. Heb bijvoorbeeld abonnement op Ouders van Nu, dat kan ik nu ook gewoon echt niet lezen, dan krijg ik het gewoon even te moeilijk. Ik weet dat het niet anders kon, maarja het is moeilijk om dat van je af te zetten. Verder heb ik al een tijdje last van steken, huisarts dacht dat dat door darmen kwam, doordat deze ook weer op hun plek moeten gaan zitten heeft het zijn tijd nodig om te gaan werken, dat zou op de wond kunnen drukken? Dus medicijnen voor gekregen, werkt wel voor de darmen, maar niet tegen de steken, maar volgende week naar gynaecoloog, dan maar even aankaarten. Slaapt jullie kleine meid al hele nachten door, wat fijn . Tessa is laatste dagen aardig aan het schommelen, maar slapen meestal twee keer 4 uur, alleen begint ze daar om negen uur al mee . Lijkt me ook best wel eng de eerste keer zwemmen. Hoe hebben jullie dat gedaan, vastgehouden of een zwemband? Ik wil graag met Tessa eens kijken bij babyzwemmen, mits het niet een echte moekegroep is, hahaha, maar kan hier op verschillende dagen. @ Miffy, 4 flessen, dat is inderdaad weinig. Hoe doen jullie dat dan met de hoeveelheid? Ik mag van het bureau gewoon 140 aanbieden zolang ze het hier goed op blijft doen, dus dat doen we dan ook netjes. Laatst had ik het idee dat ze nog echt honger had, dus meer gegeven. Maar ze laat ook geregeld nog staan. En dan nog groeit ze als kool, 2cm in een weke tijd en nu al over de 5 kilo. Maar ik kolf af, en geef haar in de fles, de rest gaat de vriezer in. Maar omdat ik ook flessen van 200cc voorbij zie komen . Maar jullie babys zijn dan ook wel weer een stukje ouder . @ Mayke, Wat lijkt me dat weer schrikken zeg. Gelukkig lijkt het erop dat alles goed is. Hopelijk dus een bevestiging hiervan in de uitslagen maandag. Wat leuk dat je oom over is, blijft hij lang in Nederland? @ Criien, Jeetje zeg, zulke dingen zit je nu ook echt op te wachten. Niets mis met consequent zijn toch. Als wij op kinderen van kennissen moeten letten is nee ook nee. Bij de eerste jaren geleden die deed iets wat ze van ouders niet mocht en wilde ze bij mij dan wel proberen. Dus bij mij ook gewoon nee, toch proberen weer nee en voerton dichtgedaan (dieren voer). Nou die kleine schreeuwen, maar wist daarna wel, oh dat mag dus niet. Zou me er niet te druk over maken en het inderdaad naast me neerleggen. Iedereen voedt op zijn eigen manier op, toch? @ All, Gisteren heb ik fotoboek van Albelli ontvangen, zat ergen een bin bij voor een gratis album. Ik heb deze gebruikt om de hele bevalling met fotos van me af te schrijven. Ook omdat ik en mijn man daar toch stukjes van missen doordat het allemaal zo is verlopen. Is wel fijn om dat zo in beeld te hebben. Voor Tessa willen we waarschijnlijk losse fotobladen van Hema laten bedrukken, dna kun je elke keer gewoon een album aanvullen. Lijkt me ook wel leuk. Dacht dat we ook een bon of code van de Hema hadden, maar die kan ik dus nergens meer vinden, was ook voor ene gratis album. Tessa heeft ook wat nieuws sinds het warme weer van de laatste dagen. Die blijft niet meer onder de dekens liggen. Vraag niet hoe maar het lukt haar om gewoon naar boven te kruipen. Laatst hoorde ik opeens haar muziekbeest af en toe een geluidje maken. Als je die aantikt wil deze nog wel eens een nood nog slaan. Maar hier kan ze zelf nooit bijkomen omdat deze aan de andere kant van haar bedje ligt. Nou daar lag zijn ook en ook al twee keer overdwars aan de andere kant van het bedje. Tja het blijft soms een gekke meid . Gisteren fotos van de shoot opgehaald en deze zijn gaaf geworden. Ze verbaasden zich al dat ze toen met 3 weken al zo wakker was en haar hoofd kon optillen . Gister ook maar nieuwe bikini gekocht, door borstvoeding ga ik mijn huidige niet meer passen en zou toch wat fatsoenlijks moeten hebben als we gaan zwemmen. Nu hoop ik dat ik binnenkort wel waar wat met mijn buikspieren mag doen want het laatste buikje mag ook nog wel weg . Maar was meer dan 20 kilo aangekomen en moet er nu 4 om weer op het oude gewicht te zijn. Dus dat vind ik zelf nog wel netjes. Hoe ging dat bij jullie?
@wilko, ik hou alleen bij wat ze elke keer drinkt en bied haar dan ongeveer 10cc meer aan zodat ze altijd meer kan drinken daarom komen wij uit op 130-200-170-170 hier kiest ze zelf voor normaal aan de borst kan ze ook pakken wat ze wil dus moet nu ook kunnen vind ik wat leuk dat ze al door der bed heen kruipt zeg, word al een flinke dame dus
mayke, leuk een oom die ver weg woont. Altijd handig om daar heen te gaan voor een vakantie!! Hij zal je vast niet meer herkennen na al die jaren. wilko, hopelijk werken die medicijnen voor je darmen. Leuk zo'n fotoalbum. Ik heb nu al 2 kleine albums, besteld via WIJfotoservice. Dan krijg ik een mail dat ze in de aanbieding zijn voor 1 euro. Er komen alleen nog verzendkosten bij. Jada slaapt nu van 20 - +/- 7 uur. In het begin niet hoor. Toen was het om de 2 à 3 uur, ook 's nachts. Het komt vanzelf naarmate ze zwaarder worden. Jouw dochter is volgens mij wel een flinke want Jada is nu net boven de 5 kilo. A.s. dinsdag moeten we naar het cb voor de prikjes en zullen we haar ook weer wegen. Maar jouw dochter was dan ook al 4 kilo bij de geboorte en Jada maar 2195gram en 46cm. Mijn man nam Jada op de arm met het zwemmen en ging dan met haar rondlopen en bewegingen maken en dan wisselden wij af zodat de ander een baantje kon zwemmen. Ik heb hier ook naar het zwembad gebeld maar babyzwemmen begint pas weer in september. Het is hier op dinsdagmorgen en vrijdagmorgen. Je kan hier eerst een proefles volgen zodat je kan zien wat ze doen. Als het je niet aanstaat, ga je niet meer heen of ga je zelf af en toe met je kleine zwemmen. Wij hebben ook een swimtrainer voor haar gekocht maar daar wil ik nog even mee wachten omdat ik haar nog te klein vindt. Ik schrok ook de 1e x dat Jada dwars lag in haar bedje of naar boven was gekropen zo onder haar dekbedje vandaan. Het dekbedje was nog strak ingestopt. Ze doet het niet elke dag maar af en toe. En als ze dan 's morgens wakker is en je gaat naar haar toe dan krijg je een big smile!! Heerlijk om te zien!! En nu is ze aan het oefenen met haar stem en maakt ze gromgeluidjes en als ik haar op de buik leg dan draait ze zo weer op de rug. Het is zo leuk om dit allemaal mee te mogen maken. Ik vind dat je al snel bijna op je oude gewicht bent gekomen. Komt vast door de bv/kolven. Dan gaat het wat sneller. Ik moet er nog 3 kwijt en het liefste nog wel 10 totaal zodat ik weer blij ben met mijn lijf. Maar mijn man vindt mij prachtig. Hij vindt dat ik straal nu ik moeder ben geworden. Het zal vast wel goed komen met die kilo's. Gewoon genieten van je kleine, veel wandelen en gezond eten.
@Xxcriien; heel goed gedaan van je!! Echt doen hoor.. Ze zijn het niet waard! Mijn oom weet nu inmiddels dat ik ik zwanger ben want mijn tantes hebben dat verteld! @Wilko; Wat knap van je dat je toch ondanks dat je het er zo moelijk mee hebt alles heel bewust een plek probeert te geven.. Het lijkt mij ook moeilijk nadat alles anders is gegaan zoals gehoopt!! Ik hoop voor je dat je het tzt echt een plekje kunt geven en er vrede mee hebt. Wat fijn dat je meisje het zo goed doet.. Ze is flink of niet?? haha! Nu al 5 kg.. Heerlijk.. Die van mijn vriendin is nu ook zoiets en die is 8 weken en die is ook al flink.. Heerlijk om te zien van die dikke armpjes en beentjes. Gaat er vanzelf wel af als ze gaan kruipen.. Mijn oom blijft tot 22 augustus.. Hij is al 80 jaar haha. Mijn tante is een aantal maanden geleden overleden dus hij vindt het denk ik wel fijn om zijn familie weer te zien.. @Ambon; We hebben wel regelmatig email contact gehad en zo nu en dan foto's toegestuurd maar dat is het enigste.. @All; vandaag lekker bij mijn vriendin geweest en bij kleine Isa.. Wat heerlijk zo'n klein frummeltje.. Als het goed is (ga ik wel van uit) hebben wij over een half jaar ook zo'n kleintje.. vanavond bij mijn zus gaan eten. We hebben met de fam. afgesproken a.s. dinsdag in de avond te gaan. Ik heb morgen om 14.00 een verjaardag van vrienden van ons in Belgie en mijn familie woont in Helmond dus het is niet even om de deur.. En hebben jullie nog plannen van het weekend? Geniet er van iig!
@wilko, je hebt helemaal gelijk. iedereen heeft zn eigen manier! En ik denk nog steeds dat wij t goed doen. @mayke, wat vond je oom ervan? @all, maandag gaat kevin weer naar huis. erg jammer, maar aan de andere kant geniet ik nog wel van onze momenten samen. vanaf september komt er een vriendin van mij bij ons inwoner. ze gaat me de werk uit handen nemen en me helpen met de baby totdat ze een eigen huisje heeft in leeuwarden. en straks met mn stage periode gaat ze ook oppassen. ik ben er zo blij mee! En als het niet werkt gaat ze weer terug naar haar ouders op terschelling. dames, een fijn weekend! Xxx