@ Miffy, Blijft dat met hoeveelheid altijd lastig vinden, we doen het nu hoe we van kraamhulp hebben geleerd. Ze doet het hier ook goed op, maar zoals met warm weer of als ze lang heeft geslapen (langer dan ze normaal gesproken doet) geef ik haar meestal meet BV in de fles en dan laat ze het eigenlijk altijd staan. Dus dan ga ik er vanuit dat ze wel genoeg binnen krijgt, zeker met hoe ze groeit . Ze is inderdaad al een aardig dame. Terwijl ze dus zelfs meer zou mogen eten. Sinds 2 dagen zit ze ook op 5 voedingen per dag. Afgelopen week ook 2cm gegroei. Eerst zat haar gewicht +2 en lengte gemiddeld, maar lengte zit nu op +1. Armpjes vallen bij haar reuze mee, bovenbeentjes zijn alleen wat mollig . Kan me daar ook echt nog niet druk om maken. @ Ambon, ik ga morgen denk ik eens bellen voor het zwemmen, kijken hoe dat hier gaat. Volgens mij was dat toch ook wachten tot 3 mnd. In een band lijkt mij ook best wel eng de eerste keer. Lief die geluidjes he, soms als we tegen Tessa praatjes maakt ze ook echt geluidjes terug of ze zit met een big smile te kijken, heerlijk. Ja gewicht valt mij ook erg mee, tja buik natuurlijk nog wel, maar daar mag ik nog weinig mee doen en dat maakt me ook even niet uit, komt ook wel weer. Doel is gewoon om onder de 65 te komen en liefst 62/63. @ Mayke, wat kanp dat hij op die leeftijd nog die reis maakt. Blijft hij bij familie overnachten of in hotel? Geniet er lekker van dat hij er nu is. @ Criien, wat fijn dat je extra hulp gaat krijgen. Kun je het zelf iets rustiger aan doen. Hier helpt mijn moeder gelukkig ook nog steeds mee twee keer in de week. Kan langzaam aan wel wat meer meehelpen, maar die hulp is erg fijn. En je vriendin is er natuurlijk ook weer mee geholpen, toch?
@Xxcriien; het is aan de ene kant wel fijn dat iemand je komt helpen en op de kleine ka n passen (werkt ze zelf niet?) maar idd aan de andere kant; je privacy is ver weg.. Hebben jullie wel goede afspraken gemaakt omtrent dingen?? kent ze mensen bij jullie in de omgeving zodat ze ook eens een avond weg is als jullie met 3tjes willen zijn?? Wel fijn dat als het niet gaat ze terug gaat naar haar ouders.. Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar een baby is al een hele impact opzich en dan is het natuurlijk wel heel fijn extra handen t ehebben maar kan me ook voorstellen dat je echt met je gezin wil genieten... ! @All.. Hier een echo van de 12 weken.. Het blijft een wonder..
@mayke, wat een mooie echo. Ook duidelijk. met hulp heb je ook wel gelijk misschien als ze er echt de hele dag is. Had ik al met kraamhulp, maar die was dan ook niet echt naar wena . Mijn moeder komt bij ons twee dagen een paar uurtjes, dat werkt fijn.
Ik was jullie al 'kwijt', blijkt dat ik geen abo meer had op dit topic. Waarschijnlijk een x per ongeluk via mijn telefoon verwijderd (heb ik wel eens vaker met mn iPhone ). Zie dat er weer volop is geschreven dus geen idee of ik zo op iedereen kan reageren hoor @Mayke; jeetje, dat is schrikken zeg! Gelukkig dat het niet iets ernstigs is en dat met de kleine alles goed is! Hoop dat de uitslagen morgen ook goed zijn @Criien; vervelend hoor zulke schoonouders! Niet aan jezelf twijfelen hoor, gewoon op jullie eigen manier doen. Ennuh het wordt nog druk bij jullie thuis zeg! Wel fijn dat je vriendin je gaat helpen @Wilko; wat fijn dat Tessa een makkelijke baby is. Erg fijn nu je het bij jezelf nog wat moeizaam gaat. Hoop dat daar snel verandering in komt! @all; hier hebben we afgelopen vrijdag de 2-weken echo gehad en alles was goed! Geen rare dingen geconstateerd, gelukkig! Zodra de datum van de 20-weken echo nadert, maak je je daar toch wel zorgen over.. Ook weten we inmiddels van 1 ukkie het geslacht. De ander was nu al eigenwijs en liet niets zien haha! Over 3 weken hebben we weer een echo en dan zullen ze nog eens kijken. De geslachten houden we trouwens geheim dus zal het ook niet hier via ZP communiceren
xxcriien, mbt de hulp ben ik het met Mayke eens. Het is fijn om een hulp te hebben maar je hebt geen privacy en al helemaal niet als zij dag en nacht bij je is. In het begin zal je dat fijn vinden of er wel tegen kunnen omdat je druk bent met je kleintje maar op een gegeven moment kan ik me voorstellen dat je haar de deur wel kan uitkijken. Heeft zij wel eigen bezigheden zoals sport, hobby of werk? Naatje, mooi dat de 20-weken echo goed was. Leuk dat je van 1 het geslacht al weet. Jammer dat je het niet aan ons laat weten maar ik kan nog wel 20 weken (ik hoop minder lang!!) wachten hoor. Als het allemaal maar goed is met hun. Hoe voel jij je nu? Mayke, wat een mooie foto. Ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan. Probeer wel van deze periode te genieten. Voor je het weet is het alweer voorbij. Miffy, nog wat leuks gedaan met je kleine? Zomer en Liefde: hoe is het eigenlijk met jullie? Ik hoop dat alles goed is. We hebben al een tijdje niks meer van jullie gehoord. @all: volgens mij zit Jada hier in een fase. Nu ze vorige week 4 maanden oud is wil ik proberen om haar van 5 naar 4 flessen te laten gaan en dan van om de 3 uur naar om de 4 uur een fles. Helaas drinkt ze sinds donderdag alle flessen van 150cc niet meer helemaal leeg. Ze drinkt soms maar 70-120 cc dus kan ik de voeding ook niet verhogen. Gemiddeld krijgt ze nog wel bijna 600cc maar vandaag heeft ze dan ook 6 flessen op!! Ik moet dinsdag naar het cb om haar te wegen en voor de inenting en dan zal ik het daar eens vragen of dit een fase is. Gelukkig slaapt ze 's avonds nog wel van 20 - 6.30 of 7 uur.
@mayke, leuk om te zien zo een mooie echo!! @naatje, wat fijn dat alles goed was, en jullie van 1uk het geslacht al weten, succes met geheim houden!!! ik ben wel nieuwschierig!! @ambon, kan door het warme weer komen dat ze nu minder en vaker drinkt, lijkt me erg lastig om der naar 4 voedingen te moeten brengen, hier deed ze het zelf gaan jullie ook al beginnen met bijvoeden nu ze 4maanden?? dus fruit of groentehapjes of rijstbloem??
hier het weekend weinig gedaan, gister middag even als gezinnetje bij dicky woodstock geweest, is daar in de avond de grote tente ingestort..... was zo onwerkelijk..... deel van mijn vriend zijn familie was daar ook maar gelukkig allemaal ongedeerd vandaag de hele dag beetje op bed gelegen en bankgehangen, moest echt even bijtanken, beetje te veel gewerkt
miffy, ja ik weet het ook niet. Heb ergens anders op zp maar een vraag gesteld aan de voedingsdeskundige. Ik lees van anderen ook dat als de kleine 4 maanden oud is dat ze dan ineens minder drinken. Vorige week in Belgie hebben wij een bananenhapje voor haar meegenomen en dan gaven we haar elke morgen een uur na haar flesje 2 theelepels. Dit vond ze wel lekker. Deze week heb ik een paar dagen overgeslagen omdat ik rijstebloem in haar fles deed maar dit wil ze niet hebben. Ze houdt de lippen stijf op elkaar. Een gewone fles wilt ze dan wel hebben. Jeetje, wat erg hè? Ik las het op teletekst vanmorgen. Wij zijn vanmiddag naar Giethoorn* geweest, lekker rondlopen. Was heerlijk weer en niet zo druk. Ik denk omdat de meesten nog op vakantie zijn. We waren net voor het onweer thuis.
ambon, hoeveel rijstebloem heb je erin?? wij doen nu voor het slapengaan 1klein theelepeltje erin en gaan het langzaam opbouwen, Ninthe moest de eerste keer wel wennen, ze nam een slok duwde de fles uit en ging echt proefen/flink smakken, dit deed ze nog 2x en toen dronk ze door, ik heb ontzettend om der gelachen daarna dronk ze het wel gewoon op, vrijdag hebben wij het voor het eerst gedaan was inderdaad wel heel erg, zijn der ook behoorlijk van geschrokken, wij zouden namelijk in de avond ook eigenlijk heen gaan maar oma kon niet oppassen en we wouden ninthe niet ergens anders heen brengen dus besloten alleen overdag te gaan naar familiedag met ninthe erbij en giethoorn leuk!! toen mijn vriend en ik elkaar net leerde kennen en hij nog in steenwijk woonde gingen we daar altijd heel vaak heen, erg leuk
Miffy, volgens mij had ik er 2 eetlepels in gedaan. Dit zal wel too much zijn geweest aangezien ze de fles meteen uit haar mond duwde en daarna de lippen stijf op elkaar hield totdat ik een gewone fles had gemaakt. Misschien ga ik het deze week wel 's morgens proberen als ze net wakker wordt. Ze zeggen dat je dan het beste nieuw voedsel kan introduceren.
@Wilko; ja ik weet t natuurlijk ook niet maar dat is mijn gedachte erover..... Hoe is het met jou?? @Naatje; Wat fijn dat alles goed was met de kleintjes en wat leuk dat jullie het geslacht van 1 al weten. Hopelijk weet je snel van de andere ook het geslacht.. Het is dus geen 1 eiige 2ling neem ik aan!? Ik ben wel erg nieuwgierig hoor...! @Ambon; ik probeer het zeker! He wat balen dat Jada net besluit minder te drinken en je net alles wil ophogen en verschuiven.. Mijn vriendin geeft haar kleine ook om de 4 uur al de fles (weet niet of dat wat vroeg is met 8 weken?) en dan 150 cc en dat gaat schijnbaar goed.. Maar als Jada hier voldoende aan heeft en goed groeit moet er dan al over gegaan worden op 4 uur of mag dat? Ik heb er natuurlijk nog geen verstand van dus aan mij heb je weinig.... @Miffy; jeej wat schrikken zeg.. Ik zag het zat.avond op het nieuws.. Ik vond de beelden al heftig. Een geluk bij een ongeluk voor jullie!! @zomer; ik ben ook wel erg benieuwd hoe het met je gaat n.a.v. je vorige berichtje.. IK hoop dat alles echt nog goed gaat!! @all; mijn laatste vakantieweek is in gegaan.. Vandaag krijg ik de uitslagen, ik ben erg benieuwd al verwacht ik zelf dat er niets uit komt...
@ambon, oooh dat wist ik niet van het nieuwe voedsel in de ochtend, wij doen het in de avond in de hoop dat wat meer tevreden is omdat ze nu vaak zo onrustig word snachts maar nog geen honger heeft gister toen ik de trap opliep zwikte ik door mijn enkel en ben redelijk hard gevallen daardoor, viel me op dat ik meteen me buik vastpakte om te ontdekken dat er gelukkig niks meer zit, laatste keer dat ik van de trap af viel was ik al zwanger en vond het doodeng, nu vooral veel pijn..... gisteravond toch maar 2paracetamol genomen maar dat hielp niks en heb dus erg slecht geslapen en nu is het alweer tijd om naar het werk te gaan
@miffy, zo dat is even schrikken, beterschap met je enkel. . snel een vraagje vanaf hier Tessa slaapt nu nog steeds. Dat is heel er mooi natuurlijk, maar hoe doen jullie dat met voedingen? Normaal komt ze om de vier uur, daar ga ik nu dan niet meer mee uitkomen. Dus vaker geven neem ik aan? Ze is net een week bijna ook van 6 naar 5 flessen gegaan. We zijn daarom nu ook hoeveelheid in de fles wam het verhogen. Maar.normaal gaat.ze ook tussen twaalf en één naar bed, dat komt dan ook raar uit omdat de laatste voeding nu telkens rond negen uur zit. Pfff wat een gereken steeds
Ik heb niet alles gelezen, omdat mn geheugen daar te kort voor is, dus eerst de eerste berichten maar ff. Wat betreft vriendin: er wonen in leeuwarden heel veel terschellingers dus ze heeft hier ook genoeg mensen was ze heen kan. en we hebben afgesproken dat mocht het niet werken ze terug gaat. Ze gunt ons ons plezier met de kleine ook en snapt heel goed dat wij alleen moeten zijn. maar dat zijn idd de tegens. ik moet nu eerst ff naar dokter dus reageer vanmiddag weer ff!
@ criien, niets ernstigs hoop ik? We weten nu ook waarom Tessa nu toch langer heeft geslapen dan normaal. Ze was wel steeds wat langer aan het slapen en had vorige week al een hele nacht doorgeslapen, maar nu heeft het een andere reden waarschijnlijk. Spruw. Ze was gisteravond al iets huileriger en vanmorgen helemaal. Dat heeft ze nog nooit gehad tot nu toe. Had gister al temperatuur gekeken, geen verhoging, maar liep vanmorgen al wel meer op, nog geen koorts maar is wel aan het stijgen en ik zag vanmiddag witte puntjes in haar mond. Dus kan zometeen hier iets voor ophalen bij de apotheek. Hoop dat het dan snel beter met haar gaat. Ze is nu soms zo huilerig, echt zielig. Maar dat kan ook weer zo omslaan in lachen. Het blijft een stoere meid .
@wilko, ooh beterschap met de kleine meid! Nee niks ernstigs. ik bleef maar hoesten dus naar de dokter geweest. maar longen zijn schoon en mn neusholtes ook. Zit nu aan de tusistin van vsm. maar of t helpt?!
Vervelend is dat hè, was ook het enigste.dat ik na keizersnede mocht gebruiken om hoesten beetje te onderdrukken (had het idee dat alles toen op knappen stond en dat was eng en pijnlijk). Misschien helpt ricola of hoe heet dat, met die kruiden wel, bij mij, zag ze laatst ook met honing.
@MIffy; auw!! Dat is pijnlijk en niet leuk! Hoe gaat het nu met je? @Wilko; Ahh wat zielig voor Tessa! Hopelijk helpt het snel tegen de spruw.. Zo zielig!!! @Xxcriien; Hopelijk helpt de vsm want je zult je vast niet prettig voelen!
Ik heb t idee dat t hoesten id minder is! Maar heb vannacht dan ook eens een keer doorgeslapen! Heb wel hele ergens hoofdpijn maar daar zetten we ons wel overheen! hoe is het nu met de rest van ee dames en babys?