@miffy, alles met alles. de hormonen, warmte, kinderfeestje organiseren, nesteldrang, de groeiecho. Moet gewoon weer ff tot rust komen, en dat kan zaterdag weer Maar het is nog wel te doen hoor. M'n buik laat alleen niet alles meer toe, hij zit een beetje in de.weg
wel belangerijk om je rust te pakken, goed om jezelf en de kleine denken !!! en nog maar 2 weekjes!! dan zou je al mogen bevallen!!! oooh wat gaat het snel zeg!!
Ik vind het wel errug spannend hoor! Ben benieuwd hoe de bevalling gaat en of het echt zon mooie ervaring is. heb t idee dat t alleen maar pijn doet
@xxcrien, zo ging ik ook de bevalling in hoor, ik heb het over me heen laten komen, pijn doet het toch wel dus daar moet ik maar niet tegen in gaan hihihihi ik vond het allemaal wel meevallen gelukkig verder.... vanmiddag voor het eerst KV moeten kopen, ik produceer niet meer genoeg dus we gaan vanaf morgen 1 fles KV geven en de rest BV ondertussen ga ik het kolven afbouwen naar 3keer per dag, kijken hoeveel ik dan overhou, en kijken of we het kunnen combineren en anders het kolven helemaal afbouwen, ben allang blij dat ik het zolang met 1 borst heb kunnen volhouden!!
@miffy, dat zei mn vk ook om te doen. dus dan doen we dat. wat jammer dat je niet meer genoeg aanmaakt! Maar keurig met 1 borst idd!
xxcriien, probeer tussendoor goed uit te rusten. miffy, ik vind het knap van je dat je het zo lang hebt kunnen volhouden en dat met 1 borst!! Met kv groeien ze ook wel goed door dus maak je geen zorgen daarover. @all: Is iedereen van het mooie weer aan het genieten? Het wordt een heel warm weekend. Ik hoop dat het vol te houden is voor de kleintjes.
@Ambon, Ik maak me er geen zorgen over hoor, na 3maanden maakt het me ook niet zoveel meer uit, geeft nu ook wel wat meer rust, want dat kolven is ook niet altijd handig, zeker niet nu ninthe zo bewegelijk word hihihi Ik ga niet van het weer genieten, ik ga eerder proberen te overleven, ik kan nooit zo goed tegen dit warme weer Hopelijk houd ninthe het beter vol
miffy, jeetje overleven klinkt wel zwaar.... blijf je in huis of zoek je wel een schaduwplekje in de tuin op? Wij hebben een tuin op het zuiden en er is alleen een beetje schaduw tegen de schuur aan. Daar heb ik de afgelopen dagen doorgebracht. De kleine meid kon op haar speelmat liggen spelen en ik had de kinderwagenbak ook buiten gezet. Als ze moe was legde ik haar daarin en sliep ze lekker buiten in de schaduw. Ze is de laatste 2 dagen een beetje hangerig en huilerig. Volgens mij komen haar tandjes bovenin door. Ik zie ze al zitten en wanneer ik er zachtjes overheen wrijf dan doet het haar zeer. Misschien dat ze daarom ook halverwege de fles op haar flesje gaat bijten. Ik geef haar af en toe een bijtring uit de koelkast en dat vindt ze wel fijn. Ze heeft gelukkig geen verhoging en luieruitslag maar ik houd het in de gaten. Het kan wel een tijdje duren voordat ze erdoor komen. Succes met overleven dit weekend!!
@ambon, ik kan heel slecht tegen de warmte, vandaag ook weer flink beroerd dus voor mij is het echt overleven, gelukkig lijkt ninthe er geen/weinig last van te hebben ooh wat leuk dat jada tandjes krijgt!! ik vind het altijd zo schattig staan hopelijk krijgt ze er niet veel last van
@Miffy; ahh wat goed van je dat je het zo lang met 1 borst hebt vol gehouden! En idd wel lekker om straks niet meer te moeten kolven enz.. Ik heb 24 sep (ben dan 21weken) de 20 weken echo staan.. Dus ben benieuwd! Als Criien is bevallen ben ik de enigste met naatje en zomer hier nog die zwanger zijn... Tenzij iemand snel weer een kindje wil hier! Haha, dat lijkt me grappig.. Straks zitten we hier nog te beppen en dan is iedereen zwanger van de 2e (3e)..! Oei, overleven.... Nou hopelijk lukt je dat. En hoe doet Ninthe het? @Ambon; ja goed opgelet he! Ik pas ook al vanaf mijn 11e op en in de zorg leer ik natuurlijk ook een hoop! Wat leuk dat Jada al een tandje krijgt.. Meestal zo rond de 6 maanden dus dan is ze er lekker vroeg bij! Zie je wel dat prematuur zijn niets zegt! En hoe gaat het met het warme weer? Heeft Jada er lastv an? @Xxcriien: Gefeliciteerd met Kevin zijn 3e verjaardag. Hopelijk heb je neit al te veel drukte op je kop gehaald met dit weer en met je laatste loodjes!! @All; Ik geniet echt van dit weer. Zou ik mijn hele leven wel kunnen hebben! Vrijdag hele avond buiten gezeten en gebbq'd met vrienden. Denk toch een foute positie aangenomen want eenmaal in bed kreeg ik zoveel pijn dat ik maa 2 uur geslapen heb.. Gister ochten in ons zwembad gesprongen en dat was wel fijn. Ons water is ook licht verwarmd dus het was heerlijk.. Gisteren met een vriendin de trouwjurk gaan doorpassen voor de 1 a laatste keer (trouwt 8 sep) en daarna de tuin in op een luchtbedje in het zwembad.. En zo ga ik mijn dag vandaag ook weer doorbrengen. Morgen 1e keer fysio ben benieuwd!! Fijne, warme dag allemaaL!
mayke, zij heeft geen last van het warme weer. Ik heb alles voor haar buiten staan en ze speelt en slaapt in de schaduw. Met een beetje wind is dat wel fijner dan binnen zitten. Ik heb al een babyzwembadje voor haar gekocht. Zodra het volgend jaar mooi weer wordt zet ik die op. Dan kan ze zelfstandig zitten en vind ik wat veiliger. Lekker hoor een groot zwembad in de tuin!! Hoe ziet die van jullie eruit? Moet je met een trappetje in het water komen? Foto??? Tandjes kunnen wel ff duren nog. Ze zullen meer last hebben voordat ze door het tandvlees zijn. Ze is inderdaad mooi op tijd met alles. En dat terwijl ze een randprematuur en dysmatuur was. Misschien dat ze daarom veel pit heeft? Sommige baby's van mijn vriendinnen kunnen nog niet omrollen. Dat komt vanzelf wel. Een fijne zonnige dag iedereen!!!
Hoi Meiden, ik ben ook weer een beetje bijgekomen en zal ook weer eens reageren. @ambon en Mayke, Bedankt voor de tip, ik had zelf koud verwacht dus ben blij met jullie tip, de verklaring is ook wel erg logisch . @ Criien, voor jou is het nu echt aftellen he, wat spannend. Ook nog gefeliciteerd, was het een leuk feestje? Ik zou ook proberen om de bevalling over je heen te laten komen. Je weet van te voren toch niet echt wat je kan verwachten. Heb je een cursus gedaan? Ik kon me met de weeën ook goed van de omgeving afsluiten en me echt ontspannen en op mijn ademhaling concentreren, dan was het voor mij goed uit te houden. Tot het infuus en ook nog daarna hield ik dit ook goed vol. Ik heb alleen voor een ruggenprik gekozen omdat ik bang was om constante harde buiken te krijgen door het infuus (wat dus ook is gebeurd, dus was blij met die keus). @ Miffy, Wat goed dat je het zo lang hebt volgehouden. Wij hadden voor de geboorte al wel een kleine verpakking gehaald, voor het geval BV niet zou lukken wen we in het weekend zouden zitten. Door keizersnede kwam de BV bij mij iets later op gang, dus hebben we wat bij kunnen voeden en voor de nacht kraag ze ook KV zodat ik meer kon herstellen. Nu geef ik ook volledig BV, maar als we ergens heen gaan en ik kan geen fles BV meenemen, wil ze nog wel eens KV krijgen. @ Ambon, Wat zielig dat ze er zon last van heeft, het warme weer helpt dan natuurlijk ook niet echt mee. @ Mayke, Dat klinkt lekker, een eigen zwembad in de tuin, en nog verwarmd ook . @ All, Vorige week zijn we in het ziekenhuis geweest voor de nacontrole, alles kwam bij mij weer aardig boven dus op een gegeven moment werd het me ook weer even te veel. Ook omdat ik daarnaast nog steeds klachten heb, moet ik volgende week toch nog weer terugkomen om te kijken hoe het dan gaat. Het bloeden wil ook nog steeds niet stoppen, dan stopt he weer en paar dagen later begint het weer. We zullen het volgende week wel weer horen. Maar door het toch nog onverwacht overlijden van familie heb ik ook weer een paar moeilijke dagen gehad, hormonen zullen denk ik ook nog wel meespelen, maar werd allemaal even moeilijk. We hebben in ieder geval wel onze vragen kunnen stellen en dat was ook wel heel fijn. Tessa heeft haar prikjes donderdag gehad, wat een flinke meid is het toch, bij elke prikje even heel hard moeten huilen en toen ik haar ook daarna op tilde was het gelijk al weer over. Was zo trots op onze stoere meid. Ze heeft alleen maar iets verhoging gehad en donderdag ook veel geslapen maar meer niet. Gewicht gaat nu ook een stuk rustiger en komt nu mooi in verhouding met haar lengte. Dus dat is ook wel mooi. Word regelmatig aangesproken als ik met Tessa loop en de meesten denken dat ze echt al een maand of 3 is . Ze begint nu ook veel meer te lachen en ook echt dingen te volgen. Als je tegen haar praat begint ze nu ook steeds meer terug te brabbelen, heerlijk . Maandag begint bij ons de na-gym. Ben erg benieuwd.
@Ambon; Wat fijn dat Jada er weinig last van heeft en het buiten zo heerlijk heeft. Het is dan buiten idd lekkerder dan binnen.. Het zwembad is niet heel groot hoor.. Ik kan er tot mijn middel in en je kunt er met 2 luchtbedden in. Het is gewoon een soort opzetbad alleen hebben wij het verwarmd! Over een paar jaar willen we hier een zwembad in de tuin maken maar de tuin heeft een nodige verbouwing nodig.. We hebben een tuin van 50 meter lang maar aan de zijkant staat een hek dat van de gemeente is en daar een halve meter langs was eerst van de gemeente. We zijn 2 jaar bezig geweest met verjaring te vragen en die hebben we sinds 2 weken. Tot die tijd hadden we wat houten schotten neer gezet omdat we aan de rand van een bult zitten naar een dorp toe waar veel fietsverkeer is en dus anders iedereen binnen kijkt. Nu we de verjaring definitief hebben willen we een schansmuur gaan bouwen.. Maar dat willen we volgend jaar doen omdat we ook in het huis zelf elke keer beetje doen. het huis komt uit de jaren 30 en was in oude staat (geen bouwval) maar mijn vriend is alles alleen aan t opknappen en tot voorheen hielp ik ook zo af en toe mee maar nu ook niet meer.. Boven is het nu bijna klaar tot benden in de hal. Dan de woonkamer nog een keer maar dat doen we ook volgend jaar.. Het is leefbaar alleen niet van nu.. We hebben wel overal al nieuwe kozijnen en dus dubbel glas laten zetten want dat zat er ook niet in.. @Wilko; wat rot dat je het allemaal nog niet zo gemakkelijk gaat. Logisch dat je nog moeite met dingen hebt lijkt me; zeker omdat je bevalling zo moeilijk is verlopen en je daar alleen al moeite mee hebt.. Wel rot dat je ook nog regelmatig bloedt.. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.. En wat een bikkel is Tessa zeg! Dat maakt dan weer een hoop goed he!
Het is rustig hier! @All; net zkh geweest.. Kleine doet het goed.. Nu 15 cm en baarmoeder bijna tot navel. Ik vroeg of ze het geslacht konden zien maar de navelstreng zat er voor dus ze durfde geen uitspraak te doen.. Ik dacht een jongetje! Maar dat weten we over 4 weken.. Wel sinds t weekend harde buiken af en toe dus ze hebben nu al mijn baarmoedermond bekeken en deze was goed. Als ik er meer last van krijg moet ik eerder terug. Wel ff urine ingeleverd om te kijken of ik blaasontsteking heb maar dat denk ik niet! Hoe is het met jullie allemaal? Ik ga vanmiddag met 2 clienten en 1 collega naar de film madagascar en daarna een hapje eten. Gezellig! Fijne dag
mayke, het is inderdaad rustig hier. Ik denk dat dat door het mooie weer komt. Binnenkort zit iedereen weer binnen en dus achter de pc. Wat mooi dat de controle goed was. Houd je wel die harde buiken in de gaten? Over een paar weken kom je er vast achter wat het geslacht vd kleine is. Ik hoop dat je geen blaasontsteking heb. Veel plezier vanmiddag! @all: zo ff naar mijn zus toe met de kleine. Haar jongste dochter wordt binnenkort alweer 1 jaar. Ik heb geen idee wat voor cadeau ik moet geven omdat ze al een oudere zus heeft met heeeel veeeel speelgoed.... Hebben jullie een idee?
Hier ook weer eens een update van mij! Lees altijd mee hoor, maar soms geen fut of tijd om te reageren. Kijk ook heel vaak via mijn iPhone en dan vind ik reageren niet zo fijn. Is fijner om via de pc te reageren .. @Mayke; wat fijn dat de echo weer goed was, opluchting! Nog even geduld m.b.t. het geslachtje. Wij ook hoor, van 1 tenminste dan haha! @all; vorige week zat ik niet zo lekker in mijn vel (denk combi van hormonen en het warme weer) dat ik me 2 dagen heb ziek gemeld en dat deed me wel goed! Maandag weer begonnen en gisteren last minute een halve middag verlof opgenomen. Mijn schoonzus is nl. in de nacht van maandag op dinsdag bevallen van haar 2e zoontje dus waren we gisteren gelijk even op kraamvisite geweest. Ben vorige week ook begonnen met zwangerschapsyoga. Deze week en volgende week is er geen cursus omdat ze dan zelf met vakantie is. Merk ook dat ik vaker harde buiken heb. Gelukkig niet pijnlijk ofzo.. Voel het vaak als ik even lig en dan kan het opeens heel hard aanvoelen. Volgende week maandag weer een echo en hopelijk dat we dan weten wat het geslachtje is van onze 2e ukkie en zaterdag 8 september hebben we de 3D/4D echo, spannend! Oja, de kinderkamer + kinderwagen worden op woensdag 5 september geleverd *jeuj* Ik zit trouwens hier op ZP ook bij een clubje met aanstaande tweelingmama's en de eerste tweeling is vannacht geboren en als het goed is vandaag de 2e tweeling. Op Facebook hebben we ook een eigen besloten groep en daar kan je alle updates (zelfs vanuit het ziekenhuis haha) meelezen, erg spannend! Nu wordt het lijstje met Tweelingmama's in spé afgewerkt.. Jammergenoeg ben ik op dit moment de 1 na laatste op het lijstje haha dus moet nog even geduld hebben... Heb dit even snel onder werktijd getypt dus ga nu maar weer snel verder met werken. Iedereen een fijne dag!
@Ambon; uiteindelijk toch een blaasontsteking. Morgen ab kuur ophalen.. En omdat ik ook veel vocht vast houd in mijn benen/enkels en spataderen begin te krijgen (ieuw) moet ik nu steunkousen o mijn god, hoe erg kun je het hebben.. Echt niet leuk! Maar ja, het is maar voor even he maar heel charmant is het niet. Voel me net een oude oma.... Wat betreft het cadeau voor de kleine van je zus. Ik geef kleintjes die 1 worden meestal iets van een pyjama of iets met houten blokken (houten speelgoed doet het vaak goed vind ik).. Kinderen hebben vaak nog niet echt het cadeau besef maar eerder het uitpak is leuk effect dus ik wil meestal iets verzinnen wat vooral praktisch is en een kleinigheidje voor de kleine zelf.. Bij de hema hebben ze vaak leuke kleinigheidjes qua houten speelgoed en knutselspulletjes vind ik persoonlijk. @Naatje; ooo spannend hoor.. Hopelijk laat de 2e zich nu wel zien! Houd je zelf maar goed in acht met dit weer en 2 kleintjes.. Jij mag toch eerder met verlof omdat je zwanger van een 2ling bent? Wat fijn dat het kamertje en de wagen al bijna komen! Goed te horen dat ht verder goed met je gaat..
@Mayke; jeetje wat vervelend een blaasontsteking en dat je steunkousen moet gaan gebruiken. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan en wat betreft de steunkousen; het is voor een goed doel! Ik mag idd eerder met verlof. De gyn gaf aan dat ik met 30 weken al met verlof moet gaan.. Dat is op 18 oktober, ben al aan het aftellen hihi...
hoihoi!! hier even snelle update Ninthe vanmiddag eindelijk weer mogen wegen, ze woog nu 5570 ik zal morgen nog even uitgebreider reageren maaar eerst slapen