ai xxcriien, dan was de kleine zekers niet genoeg gegroeid? Houd ons op de hoogte meid. Ik denk dat je binnenkort moeder gaat worden!! Sterkte in het ziekenhuis en succes!!
Sterkte xxcrien!!! en mocht je gaan bevallen: veel succes, en hopelijk kunnen jullie genieten van een gezond jongetje!!
Hallo dames! De kleine werd nog kleiner geschat dan vorige week, dus ik ben opgenomen. Nu is de dokter net geweest en ik mag weer naar huis mits ik iedere dag op controle kom en dan willen ze kijken of de kleine nog meer rijpt. En zondagavond gaan ze de bevalling voorbereiden. Dus ik mag weer lekker naar huis! xxx
OEI! Xxcriien; Ben benieuwd waarom je bent opgenomen en wat er aan de hand is.. Hopelijk niets ernstigs met de kleine man.. Of misschien komt hij wel?! Sterkte iig!
xxcriien, hoe zwaar wordt hij nu geschat dan? Zou dat door het vele spugen kunnen komen? Ik hoop dat de controles steeds goed zullen zijn, maar het is wel spannend hoor. Hebben ze ook gekeken of je al wat ontsluiting hebt?
@xxcriien; fijn dat je weer thuis bent.. Echt ook lekker rusten nu.. Ben benieuwd wanneer d ekleine man zich meldt of wordt je zondag dan ingeleidt?
@criien: spannend zeg! Wel vermoeiend om elke dag op controle te komen, maar beter dan in het ziekenhuis te moeten blijven slapen.. Dus wellicht heb je volgende week je kleine al @all; hier vanochtend weer een gesprek gehad met de gynaecoloog omdat we toch nog een paar vragen hadden. Alleen werken er verschillende gynaecologen en hadden we deze gynaecoloog voor het eerst. Ze informeerde of er vandaag een nieuwe echo gemaakt kon worden en dat kon gelukkig. Dus geheel blanco gingen we de echo in. De echo van maandag wilden we gewoon vergeten, net doen of die niet was geweest. Gelukkig kwam onze favo echoscopiste de echo maken, die is altijd heel uitgebreid! Ze kon beide kindjes goed in beeld krijgen en goed opmeten. Baby rechts had voldoende vruchtwater en liep qua groei een week achter. Baby links had ook voldoende vruchtwater (wel minder dan baby rechts) en liep qua groei 2 weken achter. Dus baby links zal goed in de gaten gehouden worden. Over 2 weken weer een echo en dan hopen dat baby links in iedergeval goed gegroeid is of in dezelfde lijn in de curve blijft. Anders volgt er verdere onderzoek. Ik blijf gewoon in de ziektewet zodat ik mijn rust kan pakken. Wellicht dat dat ook invloed heeft op de groei van de ukkies. Dus wij als ouders in spé zijn weer gerust gesteld
naatje, wat fijn dat jullie opnieuw een echo mochten doen vandaag en heel goed dat ze de ukkies in de gaten houden. Een groeiachterstand is niet niks. Hopelijk doet jouw rust hun goed. Lekker rustig aan doen! @all: vanmiddag naar het cb geweest. De kleine is nu 5,5 kg en 61cm. Ze zit -2 onder het gemiddelde van Nederlandse kinderen maar ze groeit heel goed in haar eigen lijn. Ze had niet echt een advies voor mij wat betreft de voeding. Ik moet niet kijken naar wat erop de verpakking van kv staat (doe ik ook niet) maar kijken of mijn kleine honger heeft of niet (dat doe ik vanaf het begin al!!). Verder zei ze dat mijn meisje voornamelijk nog de fles moet hebben omdat ze randprematuur was en een dysmatuurtje. Ik mag wel experimenteren met vaste voeding maar het mag niet ten koste gaan vd flesvoeding. Nou, dat deed ik dus ook niet. Ik gaf die andere voeding tussendoor. En vanaf 6 maanden wordt dat de hoofdvoeding en wordt de fles een tussendoortje. Ik ben er dus nog niet veel wijzer van geworden. Begin oktober moeten we weer heen voor de controle bij de arts en dan zullen ze meer vertellen over vaste voeding bij baby's.
@naatje; wat fijn dat je gerust gesteld bent! ik denk ook dat rust erg goed voor je is en dat dat wellicht bij zal dragen aan de groei van de kleintjes! @Ambon; wat fijn dat Jada gewoon goed groeit.. Er zijn wel meer kinderen die onder het gemiddelde zitten en zij groeit gewoon netjes mee dus het zal idd wel mee vallen Ik heb dat ook gehoor dat als je kinderen de behoefte hebben aan fruit/avondeten je ze dat mag geven als extra buiten de flessen om tot 6 maanden. Tenzij ze het aan kunnen dan kun je het wel vervangen.. probeer zelf gewoon wat dingen uit dan weet je strak wat het fijnste voor Jada en jullie is.. Miss wat meer per fles en kijken of er wat meer tijd tussen kan ofzo?! Ik weet het ook niet! @All; gisteren ctrl verpleegkundige. Ze ging het hartje luisteren maar na 10/15 min nog geen hartslag.. Ik lag daar ondertussen al lijktwit in de stoel... Ze stelde net voor om een echo te gaan maken toen we opeens het hartje hoorde!! Oo ik was zo mega blij!! !
mayke, dat ga ik inderdaad doen. oh, wat zal je het benauwd gehad hebben. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde. Toen ik in het ziekenhuis lag en de baby niet meer voelde bewegen was ik ook in paniek. Gelukkig was de ctg toen goed. Wanneer moet je er weer naartoe?
Ik moet er a.s. woensdag weer naar toe.. Bij ongerustheid mag ik bellen. Net wel even de ass. van de dok gebeld omdat ik volgens mij een schimmelinfectie heb. Dit kan schijnbaar vaker voorkomen in de zwangerschap of na een ab kuur.. Word vanmiddag terug gebeld. Ik blijf aan de gang.. Niet echt grappig..
ja, alles waar je normaal geen last van zal hebben kan tijdens de zwangerschap wel naar voren komen. Hopelijk is het gauw over. Is niet fijn zo'n infectie. Jeukt het ook?
ja het jeukt heel erg.. Draag al express katoenen ondergoed etc maar heb nu een pil gehad die ik vanavond in moet brengen en dan zou het goed moeten komen.. Die boost je zuurtegraad als het ware want die is verstoord bij een schimmelinfectie..
volgens mij heb ik het dan ook gehad toen ik zwanger was. Na een tijdje ging het vanzelf weg. Ik had geen idee dat het een schimmelinfectie was...
Ik loop er nu 1,5 week mee in totaal.. Dus begon het nu wel zat te worden.. Je kunt er idd meer last van krijgen tijdens een zwangerschap! Als ik er straks maar vanaf ben! Fijne avond
Hallo lieve schatten. Gisteren bij de ctg weer alles goed. hij word vandaag weer gemeten en de doorbloeding van de navelstreng word dan ook gecheckt . hij werd dinsdag op 1800 gram geschat. zondagmiddag krijg ik een inwendig onderzoek en als mn baarmoedermond dan nog niet verweekt is gaan ze dat doen met een foleykatheter (een ballonetje die ze inbrengen en opblazen). en dan maandag aan de weeenopwekkers. tenminste zo staat t er nu voor. @mayke, oh wat zal je in de stress hebben gezeten met t hartje! Gelukkig is alles goed! @ambon, wat fijn dat jada het zo goed doet! Had je op het cb nog gevraagd over de voeding? Dat heb ik of gemist of wel gelezen maar vergeten zo kwam ik gisteren mn huissleutels ook tegen in de koelkast... Hahaha!
@miffy, dat is het zeker! Ben nu ook wel errug benieuwd hoe ons poppetje eruit ziet hoor! Hier nog een buikfoto van gisteren!