Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    hey meiden,

sorry dat ik zo weinig aanwezig ben, lees alles mee hoor. Maar vind t lastig om te reageren. Plus dat ik ook echt een geheugen heb als een koe, onthoud niks!

Maar crienn wat fijn dat je kleine mannetje het zo goed doet! echt super! hijs lekker vetjes aant opbouwen zo te horen.

Maykee ik begrijp dat je bang bent ook zelf na t termijn dat t vorige keer fout is gegaan. . MBij mij zijn de angsten ook nog steeds niet weg. Pas als ik hem gezond en wel in mijn armen heb weet ik dat t goed is gegaan. Wat goed dat je ergens heen gaat om er over te praten!! en die stap heb genomen. In t ziekenhuis hebben ze t ons ook echt aangeraden maar wij hebben de behoefte er niet aan. Mis is het ook wel goed voor ons denk dat wij straks ook nog een flinke klap krijgen.

wilko knuffel voor jou!
    miffy en aboum wat fijn dat jullie meisjes t zo goed doen!

naatje hoe gaat het met jou?? is het vruchtwater al beter geworden bij 1 van de beepjes?

Hier modderen we lekker verder!! nog 5 dagen en er komt eindelijk een 3 in mijn weken te staan! ben al aan het aftellen hloor! nog 8 weken en meneer mag komen superrrr!! nog 7 weken en de cerclage word eruit gehaald. De kans is erg groot dat ik dan ook al ga bevallen omdat alles eigenlijk al open staat tot de cercalge. De cerclage houd nu alles tegen, dus beste beslissing ooit in mijn leven!! anders waren we deze man al kwijt geweest. Slik nog 3x daags weeenremmers en heb bedrust. alleen douche en toilet mag ik uit me bed. Begin t behoorlijk zat te worden. me lichaam wil ook niet zo goed meer. Douche doe ik zittend maar zodra ik moet opstaan om me af te drogen zak ik na 15 sec al door me benen.. maar goed. OVer 3 weken, week 32, mag ik t weer een beetje oppakken! en bij week 34 nog meer dus dan gaan we ook uiteten hihi! zal raar zijn zo lang recht op zitten. Maar goed niet te hard van stapel lopen per dag per week bekijken..

xx

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, wat goed van je dat je naar zo'n poli gaat. Ik hoop dat ze je tot steun kunnen zijn. Veel praten over dingen die je dwars zitten helpt goed dan kropt het niet op.
    Wanneer heb je de 20-weken echo?

xxcriien, wat is Roelof goed gegroeid in 1 week tijd. Jammer dat je nu net naar huis moet gaan. Mag je nog wel rooming in doen in het ziekenhuis? Is er al zicht op wanneer hij naar huis mag?

liefde, ben jij nu thuis of in het ziekenhuis? Wat vervelend dat je nog steeds bedrust moet houden. Ik voelde mijn benen na 1 week in het ziekenhuis al slap worden, moest toen ook even de gang op en neer lopen.
    Zal het voor jou ook niet helpen om erover te praten met iemand om de 1e zwangerschap een plekje te geven?
    Vanaf 32 weken kun je tegenwoordig ook bevallen toch als je longrijpingmedicatie krijgt?

miffy, wat een leuke foto in het zwembad. Hoe vond ze dat?

3. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @criien; wat doet je kleine vent het goed! Wat zal jij een super trotse moeder zijn! En wat heb je mooie fotootjes geplaatst van Roelof!

@miffy; wat een lieve foto van Ninthe in haar badpakje!

@liefde88; wat fijn dat de kleine nog veilig in je buik zit, een hele geruststelling :)

@all; hier gaat alles zn gangetje. Zit nog steeds in de ziektewet, nu precies 2 weken. Twee weken geleden hadden we die echo waaruit bleek dat kindje 1 erg weinig vruchtwater had. Die dinsdag hadden we toch weer gebeld naar het ziekenhuis en die woensdag hadden we weer een gesprek met de gynaecoloog (een andere als maandag). Zij had geinformeerd of we diezelfde dag een nieuwe echo konden krijgen en dat kon gelukkig. Onze favo echoscopiste deed de echo en kon alles goed in beeld krijgen en opmeten. Vruchtwater bij beide kindjes was gewoon voldoende. Doordat kindje 1 al erg laag ligt, leek het alsof dat kindje erg weinig vruchtwater had, maar dat was dus niet zo (maken ze ons ongerust voor niets ;)). Wel kwam deze echoscopiste erachter dat beide kindjes een groeiachterstand hebben van 1 week (kindje 2) en 2 weken (kindje 1). Nu heb ik woensdag weer een groeiecho en hopelijk zijn ze allebei goed gegroeid of stabiel gebleven (volgen ze hun eigen lijn). Als dat niet het geval is, zal er verder onderzoek volgen.

Afgelopen zaterdag hebben wij ook een 3D/4D echo gehad. Fotootjes kan je terug vinden op mijn profiel :D

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    naatje, wat een mooie echo's!! Weten jullie nu ook het geslacht van beide kindjes of was dat nog niet te zien met zo'n echo?
    Ik hoop voor je dat je woensdag goed nieuws te horen krijgt en dat ze niet een verdere groeiachterstand hebben opgelopen.
    Wat gaan de weken snel zeg. Je bent alweer 24 weken zwanger!!
    Doet de rust je goed?

5. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Slecht nieuws, ik lig nog in t ziekenhuis. Kreeg vanochtend vette buikpijn en een heftige bloeding. Ze dachten dat er misschien nog een stukje placenta in mn baarmoeder zat. Dus net controle gehad. Niks te vinden. Ook hebben we gezegd tegen de couveuseafdeling dat we niet serieus worden genomen hebben we het idee omdat ze ons steeds dingen beloofde. Ze zijn nu aan t overleggen en roelof mag misschien vanavond nog in de wieg, maar daar horen we om 9uur meer over. Roelofje heeft nu ook nog eens last van een ontstoken oog. Die pop. Ik typ vanavond ff reactie op de rest! Eerst ff bijkomen van t heftige gesprek!

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @liefde,
    oooooh je bent al bijna 30weken!!! wat goed!!
    wel vervelend dat je bedrust hebt enz

@ambon,
    ze vond het zwemmen prachtig!!

@naatje,
    leuk die echo's!!
    succes voor woensdag
    en wat heb je een mooie buik!!

@xxcrien,
    wat vervelend dat je nog een bloeding hebt gehad :(
    en wat vervelend van die couveuse afdeling zeg!! je hoort niet met zo een gevoel daar rond te lopen, hopelijk vanavond nog goed nieuws!!

hier.....
    sinds vanmiddag voel ik me nogal kut,
    loopt niet zo lekker tussen mij en mijn beste en haast enigste vriendin
    we zijn daar 3weken geleden weggegaan bij het feest van hun geregistreerd partnerschap omdat er mensen bleken te zijn met kinkhoest, dit was natuurlijk helemaal niet leuk maar manlief reageerde ook best heftig
    deze hele situatie doet haar meer pijn als verwacht, en mij trouwens ook, niet alleen vanwege 3weken angst die we om Ninthe hebben gehad maar ook omdat ik haar mooie dag moest missen
    ze wil niet met me praten en ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, ik weet alleen dat ik dus bijna de hele middag heb lopen janken :(:(
    maarja nu maar lekker naar bed toe.....

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, balen van die bloeding. Is het nu wel gestopt met bloeden? Is de buikpijn ook over?
    Heel goed van je dat je het tegen de mensen van de couveuseafdeling hebt gezegd. Wij waren ook niet tevreden en hebben dat naderhand in het enqueteformulier aangegeven.
    Ik hoop dat je nu goed nieuws gekregen hebt want als hij het goed doet dan is er toch niks op tegen om hem in een wiegje te leggen?

miffy, wat jammer dat het zo gelopen is op die dag van je beste vriendin. Het zou toch mogelijk moeten zijn om erover te praten met elkaar? Waarom wilt zij nou niet met jou praten? Is ze boos op jullie omdat jullie toen weg zijn gegaan of begrijpt ze niet wat kinkhoest voor kinderen/baby's betekent?
    Ik hoop voor je dat het weer gauw goed komt.

Ik weet ook niet zo goed wat ik met een vriendin aanmoet. Wij waren vroeger beste vriendinnen en klasgenootjes en later door studies uit elkaar gegroeid. Vorig jaar kwam ik haar tegen en hebben we de vriendschap weer opgebouwd. Zij had een zoontje die net 2 was geworden en ik vond het dan ook niet erg om haar op te zoeken zodat hij thuis lekker kon spelen. Maar sinds ik bevallen ben is zij nog steeds niet langs geweest bij mij. Ik ga haar nu ook niet opzoeken omdat ik vind dat zij nu wel 1x de moeite kan nemen om bij mij langs te komen. Maar elke keer krijg ik een smsje van: sorry, door ziekte/afspraken/verjaardagen/etc. is het nog steeds niet gelukt om langs te komen. Ik zal binnenkort een afspraak met je maken. 1x per maand krijg ik zo'n sms van haar. Ik laat het nu maar wezen, ik denk dat ik gewoon niet zo belangrijk ben voor haar. Anders had ze vast wel een gaatje gevonden om langs te komen toch?
    Ik vind dat vriendschap van beide kanten moet komen en dat het geen eenrichtingsverkeer is. Ik ga er niet achteraan, dat vind ik dan zeurderig overkomen.

Ik hoop voor jou dat je vriendin het binnenkort wilt uitpraten zodat jullie weer verder kunnen met de vriendschap.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon,
    ik denk dat ze er niet over wil praten omdat het haar blijkbaar heel hoog zit, ik weet het niet :(
    ken der al zo een 16a17 jaar ofzo dus ja het zit mij ook heel hoog

die situatie bij jou is ook niet leuk, wel herkenbaar
    zo heb ik eeen broer helaas.....
    ik heb het maar los gelaten, ik kan niet altijd achter iedereen aan zitten
    maar ja ik heb altijd vriendschappen gehad die vooral van mijn kant af kwamen en nu ik dan los gelaten heb, heb ik eigenlijk geen vriendschappen meer over.....

9. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Dames, het is wat met die vriendinnen. Ik heb een hele poos geleden ook al geaccepteerd dat de mens een egostisch ding is. Wat jullie ook zeggen, de liefde moet van 2 kanten komen! En niet alleen vanuit jou! Zo heb ik maar 3 echte vriendinnetjes. En ik ben heel wijs met ze! Het mooie is dat we daardoor echt een vriendenclubje zijn en ook echt tijd en aandacht aan elkaar besteden. Als het echte vriendinnen zijn, dan snappen ze de situatie waarin je verkeert altijd. Anders zijn het, zoals ik hierboven al zei, egocentrische mensen die alleen maar willen profiteren van je.

Sorry dat ik niet op de rest heb gereageerd, daar heb ik morgen nog wel ff tijd voor! Roelof mag morgen in de wieg en we hebben om kwart over vier een gesprek met de zaalarts die alle punten op papier zet en de volgende stappen die er ondernomen worden omtrent roelof. Ben zo blij dat er geluisterd word naar ons! Vandaag is gewoon de druppel geweest! En ze begrepen onze frustraties gelukkig! Roelof is trouwens vandaag 2035 gram! En hij drinkt jullie al 60cc per keer! Zal hem zo de avondvoeding geven en dan lekker koese! Chickies! Ik schrijf jullie morgen!

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, het helpt ook niet mee dat de maatschappij hier op het individu ingericht is. Het is allemaal: ikke, ikke en de rest kan stikken. Echte vriendschappen zijn moeilijk te vinden vind ik. Ik heb op mijn HBO-opleiding ook zo'n leuke meid ontmoet. We hadden veel raakvlakken en konden overal over praten. Helaas heeft ze na onze opleiding een dodelijk ongeval gehad waardoor ik ook niet meer zo goed durf nieuwe vriendinnen te maken. Ik heb veel kennissen en een paar (gewone) vriendinnen maar mijn man is mijn beste vriend.

xxcriien, goed nieuws dat hij al boven de 2kg is! Als het dan goed gaat morgen in het wiegje mag hij ook wel gauw naar huis toch? Hoe gaat het drinken bij hem?

11. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Dan mag ie Idd snel naar huis! Kan niet wachten om ons nieuwe leventje te beginnen met mijn mannen! Hij drinkt nu 60cc per keer weg en staat op papier voor 45cc. Ben dus super trots op hem! :D morgen dus gesprek en dan hoop ik ook te weten wanneer hij naar huis mag!

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @liefde; wat heb jij het zwaar zeg.. Wat fijn dat je toch die cerclage hebt maar lijkt me toch beangstigend te weten dat alles al open staat.. je weet waravoor je het doet maar toch.... Zou dit in evt. volgende zwangerschappen ook zo zijn?? Is je baarmoedermond niet stevig genoeg? Je hebt bijna de 30 gehaald al idd, dat is al erg fijn lijkt me!! Ik ben blij dat ik de stap heb genomen nu... Ik dacht er ook geen behoefte aan te hebben maar denk dat het niet onverstandig is.. Wat fijnd at roelof wel goed groeit en wat goed dat jullie je grenzen aan hebben gegeven. Wanneer mag jij uit het zkh?

@Naatje; wat goed dat je ind eziektewet zit. Lekker aan jezelf en de kleintjes denken. Zal zo de echo's bekijken. Weet je nu wel van beide het geslacht? Ja soms maken je ze banger dan dat zou meoten helaas:(!> Hopelijk is de echo woensdag goed:)
    @Xxcriien: wat heftig zeg die bloeding.. Is het wel gestopt nu?? Ahh arme Roelof met zijn oog.. Waarom beloven ze idd de hele tijd dat hij in de wieg mag en gebeurd het niet?

@Miffy; wat rot voor je.. Ik snap dat zij het niet als prettig heeft ervaren dat je haar dag verder hebt gemist en je vriend zo heeft gereageerd maar zij had gewoon aan moeten geven dat er mensen met kinkhoest waren.. Dan was er neits aan de hand geweest en had je iets kunnen regelen. Ik had hetzelfde als jullie gedaan hoor.. Schrijf haar heel ouderwets een brief (of mail) met daarin je gevoel, je angst die je hebt gehad voor Ninthe en dat je het fijn had gevonden als ze het had verteld.. Dan heb jij er iig moeite voor gedaan en kan ze kijken wat ze er mee wil doen..

@Ambon; Ik vind je groot gelijk hebben wat betreft je vriendin. Het moet van 2 kanten komen en ik vind het raar dat ze nog steeds niet langs is gekomen. Ik zeg altijd maar zo; als je echt wil, kun je echt wel even langs iemand gaan of er tijd voor vrij maken.. Evt. laat je het haar gewoon weten via een mailtje hoe je er over denkt.. Leg het bij haar neer want zij is in deze de niet begrijpelijke..

@All; Per vandaag voor 100% de ziektewet in. Ik merk dat het niet altijd haalbaar is met mijn bekken en mijn hoofd kan niet zoveel aan nu en dat kan ik niet verkopen aan mijn clienten.. Nu ga ik gewoon wss 3x 4 uur administratief en dan 1x in de avond zodat ik alleen met de clienten wat kan doen (mee avondeten, koffie drinken etc) en 2x 4u overdag..

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    inderdaad ambon,
    alles is ikke, ikke, ikke!!
    wat vervelend dat die vriendin een dodelijk ongeval heeft gehad, dat zijn nooit leuke dingen :(

@xxcrien,
    wat een mooi gewicht!!!

@mayke,
    ze wist zelf niet dat die mensen kinkhoest hadden, het ging ook allemaal erg raar
    wat vervelend dat je de ziektewet in gaat, maar natuurlijk voor jou en jullie uk wel beter

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, als je voor 100% de ziektewet ingaat dan ga je toch niet meer aan het werk? Zoals ik het lees ga je nog wel minstens 20 uur per week werken. Dat is dan toch aangepast werk?
    Of begrijp ik iets niet goed?

Ik heb toen inderdaad op haar sms gereageerd met: als je wilt afspreken dan hoor ik het wel van je wanneer je wilt komen.
    Dus de bal inderdaad bij haar neergelegd aangezien zij er geen moeite voor doet. Haar zoontje is nu 3 jaar en ze kan makkelijk met hem op de fiets komen en als ze hem niet mee wilt nemen dan wil haar moeder dolgraag oppassen. Dus ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is.

@all: een uurtje geleden naar de Jumbo geweest. Daar kon je een gratis fotoshoot laten doen. Eerst lachte Jada vriendelijk naar de vrouw maar toen ze ging flitsen met haar grote fototoestel was het lachen over. Over 2 weken kan ik kijken hoe de foto's geworden zijn. Ik hoef ze niet te kopen, ik krijg sowieso 1 foto gratis. Is altijd leuk natuurlijk!!

Voor de rest niks op de planning vandaag. Lekker rustig.

15. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @mayke, je hebt een stukje bij liefde neergezet over roelof ;) maar roelof mag morgen of overmorgen mee naar huis. ik ga straks naar huis zodat ik t huishouden ff op peil kan brengen met mn vriend. wel lekker dat je vrij bent. kun je misschien ook ff wat meer gaan genieten van je zwangerschap! Zn oogje hebben ze nu een kweek van genomen, dus dat is ff afwachten. we zijn ook erg blij dat we onze grenzen hebben aangegeven. er word nu tenminste geluisterd.
    @ambon, hoop dat de fotos mooi zijn geworden! :)

@all, ik heb bij mayke een stukje getikt wat eigenlijk voor jullie allemaal geld. Plus een foto van hem ibm de wieg Noghieronder! :)

Bijgevoegde bestanden:

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooooh roelof in het wiegje!!!
    wat is hij mooi!!

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, mooi ventje. Fijn dat hij gauw naar huis mag.
    Hopelijk hoef je niet al te veel doen thuis. Heeft hij vandaag bij jou op de kamer gelegen voor rooming in?

18. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @ambonmanise & mayke; we weten sinds vanochtend van beide kindjes het geslacht. Kindje 1 was de hele tijd eigenwijs, maar vanochtend was er 1 moment dat we het konden zien :D

@criien; dan zie ik weer een super schattige foto van jouw Roelof! Als ik die fotootjes zie, kan ik ook niet meer wachten haha! Maar jah mijn ukkies moeten het liefst nog minimaal 9 weken binnen blijven :)

@all; Twee weken geleden een echo gehad en toen bleek dat beide kindjes een groeiachterstand hadden. Kindje 1 een achterstand van 2 weken en kindje 2 een achterstand van 1 week. Dit wilden ze goed in de gaten houden vandaar dat ik 2 weken later (vandaag dus) weer een echo heb gehad. In de tussentijd zit ik ook volledig in de ziektewet. De echo van vanochtend was goed! Beide kindjes groeien goed volgens hun eigen lijntje dus dat was positief! Wel is mijn baarmoederhals verkort. Bij de 20-weken echo was mijn bmh nog 4.4cm, 2 weken geleden 3.7cm en vanochtend 2.5cm. Volgende week woensdag weer een cervixmeting en over 2 weken weer een groeiecho.

Kindje 1 ligt al ontzettend laag! Bij de cervixmeting zag je aan de andere kant van de baarmoederhals al het schedeltje zitten! Dus moet het wel rustig aan doen om de druk op de bmh zoveel mogelijk te beperken. We gaan alleen vrijdag wel een lang weekend naar Center Parcs, maar ben niet van plan om hele inspannende dingen te gaan doen. Gewoon even genieten van ons laatste weekendje samen zonder kids.

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    naatje, wat leuk dat je het nu weet van allebei. Doe maar heel rustig aan zodat ze nog even in je buik kunnen blijven.
    Geniet van je laatste weekendje weg zonder kids!!

20. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @naatje, hier ligt ook een tweeling op de afdeling die 7 weken te vroeg zijn, maar ze doen t zo goed! Met die van jou komt t ook echt wel goed! Lekker genieten van t weekendje weg! :)
    @ambon, roelof heeft gewoon op de afdeling gelegen. ik was dinsdag al thuis. gisteren lekker aan t schoonmaken geweest en de was weggewerkt.

morgenochtend is mijn mannetje dan eindelijk thuis! Joepieeee! :D

Deel Deze Pagina