Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, wat fijn dat hij morgen thuis komt. Ga je nu steeds naar het ziekenhuis om te voeden? Of kolf je thuis en laat je het hun in een flesje geven?

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon; ik ga idd voor 100% ziektewet in maar ik wil niet volledig thuis komen te zitten dus blijf ik 3x 4 uur ongeveer komen voor administratie.. Ik wil voor mijn verlof mijn clienten goed "afleveren" en er is nog zoveel te doen. Er zit nu alleen geen druk bij zodat ik kan komen waneer ik wil en kan gaan wanneer ik wil. Ik bepaal gewoon hoelaat ik kom, agendeer dat en bepaal zelf hoelang.. Dat is wel erg prettig! Hele dagent huis zitten wil ik echt niet dus ik vind dit de perfecte oplossing!

@Xxcriien; oei sorry!! Maar wat fijn dat Roelof het zo goed doet!! Wat een mooi mannetje om te zien! En hoe gaathet met jou? Wanneer krijg je uitslag van de kweek?

@Naatje; Wat leuk dat je beide geslachten weet. Super gefeliciteerd!! Ben nu erg benieuwd of je kinderen beide hetzelfde geslacht hebben of beide een ander geslacht;)! Echt rustig aan gaan doen jij hoor!!!!! Denk maar goed aan jezelf en de kindjes. Gelukkig heb je nog geen kleine rond lopen!!

3. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ik moest toenstraks gauw weg dus type ik even verder;)!

Gister weer naar zkh geweest en het hartje gehoord.. Ook daar aangegeven dat het niet erg goed met me gaat en dat mijn vriend en ik het alletwee moeilijk vinden allemaal. Mijn vriend gaat volgende week ook mee naar de POP poli en dan gaan ze kijken hoe ze ons daarin kunnen begeleiden en dat vind ik wel prettig..

Gister avond is mijn schoonzus opgenomen iin het zkh. Ze is nu 30 weken en tot op heden had ze nergens last van maar opeens kreeg ze pijn in haar rug en een constante harde buik.. Ze is nu weer naar huis. Ze mag nog maar halve dagen werken en ze moet veel rusten. Ze denken dat haar lichaam de druk nooit heeft aangegeven en dat nu wel doet.. Nog even volhouden die kleine daar binnen!!

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, leuk hè om het hartje weer te horen. Fijn dat je vriend ook mee wilt naar de POP poli, dan kunnen jullie samen je verhaal doen.
    Oefff, hopelijk blijft die kleine inderdaad nog even binnen. Gek hè dat ze dan eerst nergens last van had en nu ineens dit. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Fijne avond allemaal!

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ambon. ja dat blijft leuk ja:) erg fijn! Idd prettig dat we het samen gaan doen.. Ja erg bizar dat je opeens van vannalles last kunt hebben.. Hoe gaat het met je prinsesje? En met jou zelf?

6. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Mannetje is heerlijk thuis! Ik ging steeds naar t ziekenhuis om te voeden, maar dat hoeft nu niet meer! Ben nu lekker alleen met t mannetje. jacob komt om 4 uur thuis. Uit de kweek is niks gekomen. gelukkig maar! Hier een foto van roelof lekker bij mij!

Bijgevoegde bestanden:

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    WOW! Wat fijn!!! Lekker genieten nu!! Heb je nog wel kraamhulp nu?? Oo wat is hij klein!! Welke maat kleertjes heeft hij??

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Jaaaah!! wat heerlijk dat jullie thuis zijn xxcrien!!!
    en inderdaad het is echt een ukkie!!
    ik ben ook wel nieuwschierig wat voor kleertjes die aan heeft

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @All; gisteravond weer op het zkh gezeten na een bloeding.. Gelukkig alles weer goed. Toch weer urine in moeten leveren maar deze was goed. Ook weer kweken van de baarmoedermond afgenomen en hier krijg ik dinsdag de uitslag van. Ze vroeg of we wilden weten wat het geslacht is dus ging ze kijken maar natuurlijk lag hij/zij er niet goed voor;)! Woensdag heb ik weer een echo op de poli dus dan vragen we het nog een keer.. En de week erop maandag 20 weken echo dus dan weten we als het goed is 2x het gelacht en dan gaan we het maandag avond aan familie vertellen:)! Ik ga 2x een gendertaart laten maken. Kennen jullie dat? Dus die nemen we mee naar schoonfamilie en mijn familie:) Nog plannen voor het weekend??
    Fijn weekend allemaal

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    wat vervelend die bloedingen!!
    lijkt me echt verschrikkelijk, maar wel fijn dat ze je goed in de gaten houden en je extra naar jullie uk mag kijken
    Hopelijk is dit de laatste keer!! en kun je na de 20weken echo een klein beetje gaan genieten zeker als de kleine straks duidelijk te voelen is

11. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Liefde: wat heb jij het zwaar! Echt respect voor jou! Gelukkig ben je inmiddels 30 weken zwanger, weer een mijlpaal bereikt! Hou vol meid!

@ Wilko: wat vervelend dat je je niet goed voelt. Maar heel goed van je dat je dit hebt aangegeven bij de gyn.! Veel sterkte gewenst en een dikke knuffel!

@ Naatje: leuk dat je nu van beide kindjes het geslacht weet! Doe rustig aan en luister naar je eigen lichaam. Goed dat je je hebt ziek gemeld, je kindjes gaan nu boven alles!

@ xxCriien: wat heb je een mooi ventje. En wat is hij klein! Mijn ventje woog bij de geboorte 3680 gram, dat is gewoon 1 x zo zwaar als die van jou ;). Inmiddels weegt hij alweer 5 kilo, pfff…

@ Miffy: wat naar van je vriendin! Ik snap heel goed dat het je pijn doet. Ik denk persoonlijk dat jullie die dag de juiste keuze hebben gemaakt om van het feest weg te gaan. De gezondheid van je kind staat boven alles en tuurlijk doe je er alles aan om te voorkomen dat je kind ziek wordt, zeker als het om kinkhoest gaat! Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Ik snap ook wel dat je vriendin het niet leuk vond dat jullie weggingen, maar hier is toch over te praten lijkt me? Wil ze nog steeds niet met je praten? Ik hoop echt voor je dat ze inziet dat jullie op dat moment geen risico wilde nemen met de gezondheid van Ninthe en dat ze in ieder geval er over wil praten met je! Sterkte!!
    O ja, en wat een mooie foto van Ninthe in het zwembad! ;)

@ Mayke: goed van je dat je je ziek hebt gemeld. Bekkenpijn is zo vervelend!! En wat moet dat toch elke keer weer schrikken zijn als je een bloeding krijgt. Het zit je wat dat betreft niet mee. Ik hoop echt voor je dat je geen bloedingen meer krijgt nu.
    En echt super goed van jullie dat jullie naar de POP poli gaan!! Groot gelijk, het is niet niks wat jullie te verwerken hebben gehad afgelopen jaar!! Een hele dikke knuffel voor jou!!
    Nog even geduld en je weet het geslacht van jullie kleintje, spannend hoor! Een gendertaart ken ik wel, wat een leuk idee om dat zo aan jullie families te vertellen!

@Ambonmanise: wat leuk dat je een fotoshoot van Jada hebt laten doen bij de Jumbo. Laat je straks als de foto’s klaar zijn hier zien wat het resultaat is?

Hier:
    Wij zijn weer terug van een paar dagen Zeeland. Het was echt heel fijn, maar soms ook wel moeilijk. S.ebas heeft al vanaf zijn geboorte last van darmkrampjes en vorige week kreeg hij ineens erge last van eczeem. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die vertelde me dat dit een (allergische) reactie op de (borst)voeding was. Hij raadde ons aan om over te gaan op hypoallergene voeding. Ik heb toen besloten om de borstvoeding helemaal te stoppen (was wel even moeilijk, voelt toch een klein beetje als falen…) en volledig over te gaan op hypoallergene kunstvoeding. Net voordat we naar Zeeland vertrokken hebben we S. Nutrilon HA gegeven. Hiervan leek het alleen maar erger te worden. Heb dat weekend echt met mijn handen in mijn haren gezeten (S. krijste alles bij elkaar, hij had er zo'n last van). Mijn schoonzusje vertelde toen dat haar dochter destijds ook niet goed op Nutrilon reageerde, maar het veel beter deed op Friso. Dus dat hebben we uiteindelijk gekocht en aan S. gegeven. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter. De eczeem is nog niet helemaal weg maar wel al minder en de darmkrampjes zijn ook al verminderd. Hier komt er dus nooit meer Nutrilon in huis… Ik had geen idee dat er zoveel verschil in kunstvoedingen kon zitten!
    Verder hebben we wel genoten van Zeeland. Het was toch wel fijn om er even tussen uit te zijn. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, maar soms komen de muren ook wel een beetje op me af. Ik merk wel dat mijn wereldje een stuk kleiner is geworden nu ik verlof heb… Hebben jullie dit ook zo ervaren?

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    xxcriien, lekker genieten met je mannetjes in huis. Leuke foto van jullie 2. Ik denk dat hij maat 50 aan heeft of niet?
    Heb je nog hulp van de kraamverzorgster?

mayke, hè toch weer een bloeding gehad? Ik hoop dat het toch wel een keer voorbij zal zijn. Gelukkig maar dat alles goed was/is. Je maakt je toch steeds zorgen dan. Leuk idee, zo'n gendertaart. Ik ben ook benieuwd of je nu weer een meisje in je buik hebt.

niqi: wat naar dat je ventje zo'n last van krampjes heeft. Doe je ook fietsbewegingen met hem en draag je hem ook in een draagdoek? Dit kan de pijn ook verlichten. Ze zeggen dat het de 1e 3 maanden het ergste is maar toen we hier bijvoeding startten was dat ook te merken aan mijn meisje. Echt kreunen doordat ze andere voeding kreeg en hele andere poepluiers!!!
    Ik wist ook niet dat er verschil is tussen Nutrilon en Friso. Ik gebruik Nutrilon standaard en over een maandje mogen wij met opvolgmelk beginnen.

Ik vind het ook wel fijn om thuis te zijn maar wil ook graag weer werk hebben zodat ik ook een paar dagen tot rust kan komen. Dat klinkt misschien gek, ik weet dat ik 24 uur per dag moeder ben maar ik wil ook even tijd doorbrengen zonder mijn meisje en de verzorging voor haar. Lekker aan het werk zijn, verstand op nul, contact met collega's en clienten. Dus ik begrijp je wel.
    As dinsdag heb ik weer een gesprek voor een functie van 20 uur per week. De werkdagen zijn helaas wel woensdag tot en met vrijdag, maar ja, mijn meisje gaat nog niet naar school toe en werk vinden is belangrijker nu. Ik ben benieuwd hoeveel er dit keer op gesprek mogen komen. Vorige keer was ik 1 van de 7 kandidaten uit meer dan honderd sollicitanten.

@miffy, naatje en liefde, hoe gaat het met jullie?

@all: hier een paar leuke dagen met manlief en dochter doorgebracht. Dochter werd zomaar ineens weer wakker midden in de nacht. Dan lag ze op haar buik tegen de zijkant aan van het ledikant en deed ze alsof ze niet meer terug kon draaien naar haar rug terwijl ze dit al met 3 maanden kon. Toen gaf ze aan dat ze wel wou eten, (wie weet hoelang ze al actief was in bed) en die fles ging helemaal leeg. Dit 2 nachten achter elkaar gehad en afgelopen nacht ging het weer goed. Ze is volgens mij ook flink gegroeid. Ze heeft nu een paar weekjes maat 62 aan maar daar groeit ze alweer uit. Dus binnenkort over naar 68. Vanavond heb ik haar heel even in de kinderstoel gezet zodat ze kan wennen. Maar zonder ondersteuning is het nog wel wat zwaar. Over een poosje kan ze bij ons aan tafel zitten. Wat gaat de tijd toch snel!!

Morgen ben ik jarig. Word ik 31 jaar. Vorig jaar op 15 september kregen we de 1e echo en op mijn verjaardag hebben we toen verteld dat ik zwanger was. Dat vergeet ik nooit meer.

Iedereen een fijne dag morgen!!

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Hier even een wat mindere week achter de rug,
    Wel gepraat met mijn vrienden, het moet allemaal nog een plekje krijgen maar we hebben in ieder geval er over kunnen praten dus het moet goed komen
    verder erg druk door school en stage,
    Ninthe was gister erg onrustig en veel huilen, zolang ik der vasthield was het goed maar als ik der neerlegde begon ze te huilen

Verder is de thuis situatie hier ook niet helemaal geweldig, veel onenigheid met manlief, hij gaat binnenkort opnieuw naar het GGZ voor hulp

14. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat vervelend voor je. Dan heb je het al druk met school en stage en dan veel onenigheid met je man erbij. Komt dat door wat hij met zijn werk heeft meegemaakt of wordt het hem te zwaar om voor Ninthe alleen te zorgen? Ik hoop dat het tussen jullie gauw beter zal gaan.
    Goed dat je met vrienden gepraat hebt. Heb je het dan over je beste vriendin van de bruiloft?

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; wat vervelend dat je veel onenigheid met je man hebt.. Zit hij zelf neit lekker in zijn vel en komt het daardoor? Wel fijn dat je met je vrienden iig hebt kunnen praten.. Miss gaat het straks weer goed als het wat gezonken is bij jullie beide..

@Niqi; wat fijn dat het weekendje weg zo lekker was ondanks dat Sebas zo'n last had van krampen.. Ik denk dat ik je gevoel wel snap tav de bv.. Maar je hebt gedaan waarvan jij denkt dat het het beste is voor Sebas en dat wil je uiteindelijk ook dus probeer het positief te zien.. Ik wist eerst ook niet dat er zoveel verschil in voeding zat maar een collega van mij is bij haar oudste ook overgestapt op Friso. Bij haar 2e had ze Friso in huis maar die deed het juist weer op Nutrilon..
    Je gevoel van je wereldje dat klein wordt herken ik wel. Ik had het zelfs al in de ziektewet vorig jaar. Nu valt het mee nu ik zelf nog wat meer kan/mag ondernemen. Je betn natuurlijk meer aan huis gebonden nu!

@Ambon; GEFELICITEERD met je verjaardag:)! Ik weet het idd ook nog van vorig jaar van je.. Je had toen een etentje en je was toen zo beroerd.. Toch?! Tijd gaat snel he:)!.. Die Jada, die had het even nodig denk ik om 's nachts te eten en idd wss een groeispurt:)!

wat fijn dat je weer een gesprek hebt.. Hopelijk wordt het iets:)!

@All; heir weer bekomen vd schrik. Vandaag was ik zelf ook niet lekker; wat hoofdpijn, misselijk, zuur etc. En heb heel de avond geslapen en nu ben ik natuurliiijk wakker;)!.. Voel me al wel wat beter..

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    het was inderdaad die beste vriendin ambon

en manlief zit inderdaad niet lekker in zijn vel, heeft het gevoel dat de muren op hem af komen en is lichtelijk paranoia door de buren, daarom zijn we ook druk op zoek naar een ander plekje
    maar het maakt de situatie wel lastig want ik merk gewoon dat doordat ik best moe ben ik niet alles even goed kan hebben van hem en dat zorgt weer voor onenigheid enz
    maar dat word vanzelf weer beter, zeker nu zijn sporten deze week weer begint

17. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #2617 ambonmanise, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt: 16 sep 2012
    mayke, dank je wel. Ja, ik had die dag toen 3x overgegeven.... bleghhhh!! En nu is Jada over 2 weken alweer 6 maanden. Ik heb haar 2 weken terug gemeten en toen was ze 62cm en vanmorgen 65cm!! Niet normaal meer hoe snel dit gaat. Ik dacht dat ze maat 68 in de winter zou hebben maar dat kan best wel eens 74 worden. Ongelooflijk..... Mijn man zei net nog tegen mij dat hij nog steeds niet kan geloven dat ons meisje er is. Gezond en al en zo tevreden. Fantastisch toch?

Hier een foto van haar zoals ze ligt te spelen.
    Bekijk bijlage 274169

Hopelijk voel je je vandaag wat beter. Het wordt best mooi weer, misschien doet de buitenlucht je wel goed.

Fijne dag iedereen!!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooooh ja ambon!!!
    Gefeliciteerd!!!!

19. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Ambon: gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag en geniet ervan!! En wat een mooi meisje heb je toch! :)

@ Mayke: Wat vervelend dat je je gister zo beroerd voelde. Hopelijk gaat het vandaag weer een stuk beter!!

@ Miffy: Wat rot dat het even niet zo lekker loopt met je man. Veel sterkte gewenst!

Hier:
    Ik heb nu echt het idee dat S. goed reageert op de Friso voeding en dat de krampjes er echt minder van worden. Nu heeft hij alleen de hele tijd honger en wil overdag bijna niet slapen :(. Gelukkig gaan de nachten wel redelijk goed. Ik geef hem nu 5x150/5 maar hier redt hij het niet mee. Soms geef ik hem wel wat meer, maar volgens mij is dat niet zo goed...Nou ja, maar even aankijken...

Fijne dag allemaal!

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon; wat een leuke foto weer van Jada. het is echt een mooi meisje. Het gaat idd rap met haar maar wat mooi om te zien zeg:)! Ik ben net idd even een half uurtje gaan wandelen en dat was wel lekker alleen nu doe mijn bekken weer pijn;) mijn vriend is bezig met de inbouwkast op de babykamer en ik ga ff lekker een filmpje kijken..

@Miffy; Wat rot dat je vriend niet lekker in zijn vel zit. Miss helpt het idd als hij straks weer lekker gaat sporten en er af en toe uit is... Ik hoop het voor jullie. Hoe gaat het met Ninthe?

@Niqi; Heb je het idee dat hij de hele dag door meer honger heeft? Als het alleen op 1 of 2 tijden zijn miss dan wat meer voeding erin?? Wel fijn dat de nachten goed gaan. had je nog een draagzak gekocht?

@All; hier gaat het wat beter. Net even gewandeld maar nu last van bekken dus weer rust. Vriend is met de babykamer bezig:)! Fijne zondag

Deel Deze Pagina