mayke, succes morgen bij je intake. Komt vast allemaal goed met jullie. Helaas ben ik het niet geworden. Maar was toch blij dat ik uit de 110 sollicitanten op gesprek mocht komen. Leuk hoor, weer een echo. O wat leuk om te lezen. Een meisje!! Dit is de herkansing voor jullie. Dit heeft Merel vast voor jullie geregeld, denk je niet? En geen gemeenschap tot de bevalling is niet erg hoor. Je weet waar je het voor doet toch? Knuffelen kan je wel de hele dag door doen...(L) wilko, hoe is het gesprek gegaan? liefde, gefeliciteerd met je zoon!! Wat een leuke naam: Jayce. En nog zo'n kleintje erbij..... Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en dat hij gauw vd zuurstof af mag. xxcriien, wat gaat het snel hè? 2 weken alweer. Hoe heeft de kinderarts gereageerd op je vraag over de voeding? Wat een mooie foto's van Roelof. Zo lief die kleine handjes en een hanekam!! Wat fijn dat hij aan de borst drinkt. En goed gegroeid van je borstvoeding. Super!! Gemeenschap komt vanzelf wel weer. Geef het de tijd. Je bent net bevallen hoor!! miffy, fijn dat Ninthe weer goed gegroeid is. Mijn geheugen laat me ook wel eens in de steek. Komt wel weer goed als je het wat rustiger krijgt. Wat mooi voor je dat je weer op dezelfde plek stage mag lopen. Lekker gegeten met zijn 2en? Even q-time met elkaar? Gaat het nu wat tussen jullie? naatje, jeetje dat dat in 1 week zoveel korter kan worden. Was wel schrikken zekers dat je meteen moest blijven? Hopelijk blijven de 2 beebjes nog ff zitten zodat je ondertussen de spuiten kan krijgen. Sterkte!! @all: ben een paar dagen niet op het forum geweest en moest gelijk veel bijlezen. En wat een nieuws allemaal!! Ik denk dat de kleine meid hier in een sprongetje zit. 's nachts slaapt ze nog goed maar overdag sloopt ze mij. Ze slaapt niet zoveel meer overdag en is heel actief. Ik ben blij als ik 's avonds rust heb. Als ik haar op de rug leg om te spelen, draait ze meteen naar de buik maar omdat ze niet vooruit komt raakt ze gefrustreerd met huilen als gevolg. ;( Totdat ik haar oppak en bij mij laat zitten dan is ze even stil. Ze wil dan ook eten omdat ze zo actief geweest is, dus ik was steeds met haar bezig. Ik had/heb bijna geen tijd voor mezelf. Ik had een heel mooi schema de afgelopen weken maar daar klopt nu helemaal niks meer van. Ik hoop dat dit gauw over gaat.
@Ambon; wt een lieve woorden van je! Ik denk idd ook dat Merel dat heeft geregeld voor ons... Tenzij de arts het nu niet goed heeft gezien maar dat zien we maandag met de 20 weken echo.. Balen dat je het neit bent geworden maar idd tof dat je was uitgekozen uit zoveel personen! Wat betreft het ritme dat je had; het is idd balen en weer een nieuwe fase.. Deze fase is straks voor jou en Jada gewenning en als je eenmaal net weer een "schema" hebt gaat Jada hem vast weer omgooien! Het blijft wat zoeken elke keer maar jullie komen er elke keer weer uit.. Haha die Jada.. Ze wil al meer dan dat ze kan! Zou mij ook frustreren! En wat is er dan lekkerder om tot rust te komen bij mama?! !
mayke, zo denken mijn man en ik ook over ons meisje. 3 jaar geleden toen we mijn schoonmoeder opzochten vertelden we dat we heel erg verdrietig waren dat we onze peetdochter niet meer konden zien omdat de ouders jaloers waren op onze band met haar. Een jaar later overleed zij maar ze wist wel dat onze kinderwens groot was. Toen wij te horen kregen dat we een meisje kregen zeiden we gelijk tegen elkaar: dit heeft mama voor ons geregeld. Zij heeft een goed woordje voor ons gedaan daar boven. Ja, het blijft maar doorgaan met de fases. Het 1e jaar doorlopen ze heel veel fases en de ene baby heeft er geen last van en de andere wel. Ik hoop dat je een fijn gesprek zal hebben vandaag.
@Ambon; jeej wat heftig. Maar wat raar dat de ouders jaloers waren op jullie band.. Ik zou het alleen maar fijn vinden als mijn zoon of dochter het zou goed zou kunnen vinden met een oom en tante.. @All; Vanmrogen intake gehad met iemand van het zkh en die wiilde me doorspreken met de psychiater vanmiddag maar ze vond het toch wat heftiger dus de psuchiater is gelijk gekomen. Ik scoorde wat hoog met een vragenlijst tav mogelijke depressie en als we niets zouden doen dan zou ik daar miss in terecht komen. Dus ze vroeg hoe ikt egenover med. stond maar dat wil ik (nog) niet. Dus nu eerst tijdelijk soort therapie (2soorten) om te kunnen ontspannen en ermee om te kunnen gaan en dan over 8 weken terug bij psychiater en als dat niet helpt dan evt toch med.. Moet dan alleen 48 uur ter observatie blijven en ook de baby omdat die mogelijk afkick verschijnselen kan hebben maa dan zou de baby gaan trillen en dan krijgt die daar med voor.. Maar ik wil dat liever echt niet dus ik ga hard mijn best doen mezelf fijner te voelen! Want deze baby is een nieuw wonder en die mag niet nu al niet onbezonnen te wereld komen!
mayke, ja dat was heel heftig. Wij hebben altijd op haar gepast vanaf haar geboorte en als de ouders beiden in het weekeinde moesten werken kwam ze bij ons. Wij deden leuke dingen met haar en gaven haar veel positieve aandacht wat ze thuis niet kreeg. Op een gegeven moment noemde ze mij mama ipv mama ani (peetmoeder) en dat viel niet goed bij haar ouders. Vanaf toen hebben we haar niet meer gezien. Ik ben daar heel ziek van geweest. Heb toen een burn out gekregen wat zo erg was dat ik niet meer kon lopen en mijn hoofd zo vol was dat ik geen nieuwe info kon opnemen. Ze was toen 3,5 jaar oud en nu is ze alweer 7 geworden. Ze heeft ook een broertje van 2 jaar die we nog nooit gezien hebben. Jammer maar haar ouders hebben alle contact met de familie verbroken. Ik hoop dat je zonder medicatie verder kan gaan. Dit zal vast gevolgen hebben voor je beebje denk je niet? Probeer stress te vermijden. Ga leuke dingen doen en proberen te genieten van je beebje. Als je maandag zekerheid hebt qua geslacht kun je gaan shoppen voor de kleine en dat is toch wel heel erg leuk!! Misschien heb je al veel dingen maar je kan vast nog wel wat bedenken voor die kleine. En anders elke dag even naar buiten, frisse lucht inademen. Probeer je te ontspannen.
@mayke, jeetje wat heftig, maar het is ook niet niks wat je te verwerken hebt!! fijn dat je nu hulpt krijgt, hopelijk helpt het en kun je zonder medicijnen verder en ga je je een stuk beter voelen Het uit eten gaan was heerlijk!! gewoon even lekker saampjes met manlief maar Ninthe is de hele avond bij oma aan het huilen geweest, ze is verkouden en er komt een tandje aan, toen we der op haalde was ze helemaal schor, echt zo zielig Vandaag ook nog erg onrustig en bij manlief weer veel gehuild en dus nog schor hopelijk knapt ze snel weer op want het is zo ontzettend zielig, vooral omdat ze zo schor is
Update vrijdag 21 september; vandaag weer mijn baarmoederhals opgemeten en deze was de vorige x in 1 week 6mm verkort. Nu was deze in 2 dgn 6mm verkort! Daarna inwendig onderzoek gehad en had 1cm ontsluiting. Pas bij 3/4cm ontsluiting zou ik overgeplaatst worden naar een academisch ziekenhuis. Vanmiddag zijn de weeënremmers eraf gehaald en willen ze kijken of mijn buik nu ook onrustig wordt. Als dat het geval is, gaan ze me weer checken op ontsluiting en evt weer weeënremmers toedienen. Maandag heb ik weer een meting van mijn baarmoederhals. Vanochtend was er ook bloed afgenomen en dit was ook goed. In mijn urine was wel wat meer eiwitten gevonden. Tot zover de update!
@Ambon; wat heftig zeg.. Ik snap dat je je daardoor zo rot hebt gevoeld.. Hoe ga je er nu mee om? En hebben hen daarom het contact verbroken met de fam? Ik wil idd med afhouden want dat is gewoon niet geod voor de kleine en ik ben zelf bang dat ik er amper vanaf kom daarna. Het doet veel met je die med. Ik heb gelukkig een groot sociaal netwerk dus mijn dagen zijn druk bezet met bezoekjes en thuis kan ik amper iets doen vanwege mijn bekken. Maar ik zoek de mensen wel op dat vind ik fijn! @Miffy; wat fijn dat t uiteten zo gezellig was maar wat sneu voor Ninthe! Hopelijk komt het tandje snel door. Ik weet niet of je al iets gebruikt tegen tandjes doorkomen maar anders ken ik wel een middel wat bij de meeste baby's heel goed helpt. Het heet dentinox en is suiker en kleurstof vrij. Opsmeren met je vinger of met een wattenstaafje op het tandvlees en dat geeft dan een beetje een verdoofd gevoel. Het ruikt naar anijs.. @All.. Jullie nog plannen voor het weekend? Wat gaat de tijd toch snel he; zo is het weekend en zo is het weekend weer voorbij Fijn weekend allemaal
@Naatje; god wat heftig.. Hoe ben je er zelf onder?? Ik hoop dat de kleintjes toch nog ff blijven zitten. Mocht je buik onrustig worden als ze geen wee remmers geven dan moeten ze die maar snel wel geven. Hoe zou dit nu komen dat dit zo is? Doordat er een 2ling in je buik zit en de druk op je baarmoederhals groter is?? Nou heel veel sterkte hoor!! Hopelijk blijven de kleintjes nog een tijdje in je buik zitten!!!
Nou net weer 2 uur op het zkh gezeten na echt een hele grote bloeding en krampen. Baarmoederhals 2x opgemeten. 1e x was hij 3.8 cm 2e 4.4 dus dat was goed... kindje doet het ook goed gelukkig. Ik mocht een nacht blijven ter observatie zodat ze vanavond en morgen mijn baarmoederhals nog zouden opmeten en kijken hoe het met de krampen ging maar dat wilde ik niet.. Er werd ook nog gezegd: tsja je zit in het termijn dat we nu eenmaal nog niets voor je kunnen doen als afwachten dus wat moet ik dan weer daar.. Ik weet nu weer dat het kwam van de binnenkant baarmoedermond die naar buiten groeit.. Wel rustig aan doen vandaag en morgen en niet tillen of dingen doen... Dus.... Maar gelukkig is alles goed met mij en de baby! En daar gaat het om!
mayke, ja wat kan je eraan doen? Niks toch? Onze familie is niet zo groot hier in NL. Alleen mijn man en zijn adoptievader. Maar ze hebben ook geen contact meer met haar schoonfamilie. En waarom? Geen idee. Jeetje, weer een bloeding. Wat heftig om dat weer mee te maken. Ik hoop dat het de komende tijd beter zal gaan. miffy, fijn dat het uit eten gaan met je man weer gezellig was. Kunnen jullie al wat beter praten met elkaar over dingen die je dwars zitten? Wat zielig voor ze als ze last hebben van tandjes hè? Zie je er al 1 zitten of voel je al wat? Ik smeer hier ook Dentinox op met een wattenstaafje. Ze kwijlt heel veel en bijt echt overal op. Ik voel hier een puntje bovenin en ik zie er 2 duidelijk zitten boven. Ze heeft sinds gisteren ook uitslag op haar schaamlipjes, kleine rode pukkeltjes. Ik smeer er zalf op van de ha en daarover heen Sudocrème. Naatje, heel veel sterkte!! Ik hoop dat ze nog even blijven zitten. Hoe vaak moet je zo'n longrijpingsspuit hebben? @all: ik heb geen plannen gemaakt voor het weekend. Vandaag boodschappen gehaald en het huishouden gedaan. Vanmiddag naar Babydump geweest en hebben daar een autostoel en een leuk jurkje en spijkerrokje van Dirkje gekocht. Zagen we daar ineens onze buren die een kinderwagen aan het testen waren en bij de babykamers aan het kijken waren met een verkoopster. Ze hebben ons niet gezien maar ik denk dat we binnenkort het nieuws wel te horen zullen krijgen. Grappig hè??
@mayke, jeetje meid wat heftig allemaal! Doe rustig aan meid! @naatje, ook jij rustig aan blijven doen! Hopelijk blijven de ukkies zitten! @miffy, waar zijn jullie heen geweest met eten? En huilt ninthe al wat minder? @ambon, grappig is dat, als je mensen tegen komt die ook baby spullen uitzoeken @all, hier vermoeiende dagen achter de rug. Roelof huilt erg veel door de krampjes. Zo zielig! Met kevin gaat t super goed. Hij is echt een grote broer! Vanochtend heeft hij roelof de fles gegeven. Hieronder een foto. morgen verjaardag van pake (opa). Zullen we roelof aan de familie showen! Hmmm, mn telefoon wil geen fotos meer uploaden ... Voor de dames die nieuwsgierig zijn, Corrien Ras, ze staan op facebook! Fijne avond!
@ambon, Ze heeft onderin een wit plekje en ik voel wel wat maar manlief niet maar ze kwijlt enorm, de ontlasting is anders, ze heeft ook wat uitslag op der billetjes en omgeving dus het is even afwachten tot hij echt dor is volgens mij lopen Ninthe en Jade beetje gelijk op qua ontwikkeling enz @xxcrien, vandaag lijkt ze wel wat rustiger, heel veel geslapen..... en ik ga je even toevoegen op facebook!!
@mayke, ooooh nee, wat vervelend!! gelukkig is je baarmoederhals niet verkort maar "lekker" rustig aan doen!! @naatje, wat spannend!! hopelijk willen je ukkies nog eventjes blijven zitten!!
Miffy, is Ninthe op tijd geboren of ook te vroeg? Jada is 29 september 6 maanden = 26 weken maar daar moet ik 3 weken vanaf trekken zeggen ze omdat ze 3 weken te vroeg geboren is. Gisterenavond was ze even wakker. Ik ging haar verschonen en ze had een hele dunne poepluier. Als ik haar had laten liggen zou ze er helemaal onder zitten. Gelukkig op tijd dus. Die kleine van mijn zus had haar 1e tandje pas met 11 maanden maar volgens mij kun je baby's niet met elkaar vergelijken he? De ene doet/kan dit sneller en de andere dat. Fijne dag iedereen!!
Ninthe is op tijd geboren.... maar ik bedoel niet alleen qua tandjes hoor qua ontwikkeling, met de rest ook gelukkig was je nog optijd met die luier, is altijd zo zielig als de kindjes onder zitten vind ik
@miffy, ik heb je uitnodiging gehad leuk man! @ambon, oh die pop! Gelukkig was je er optijd bij! @all, t was erg gezellig op de verjaardag. Nog heel wat kleertjes gekregen! kevin zo weer naar huis brengen en dan weer met zn 3en. Fijne avond!
@Xxcriien: Wat sneu voor Roelof. Miss moet je infacol halen tegen krampjes? of gebruik je al iets? @Miffy; tnx @Ambon; je kunt er idd niks mee doen maar het is wel erg vervelend zoals t gelopen is. Soms is het moeilijk sommige dingen een plekje te geven en je erbij neer te leggen... En dit lijkt me zo'n voorbeeld....... @All; Vanavond om 18.00 (pas) de 20 weken echo en god wat heb ik slecht geslapen. Vraag me neit waarom maar de hele tijd denk ik: direct is het hartje niet goed, of is er iets anders heel erg (hersenen, ingewanden niet op de goede plek etc.) waardoor we miss de zwangerschap af zouden moeten breken. Doodsangsten heb ik nu.. Zit allemaal in mijn hoofd hoor.. Maar ben er echt huiverig voor.. Hadden jullie dat ook zo sterk? Of heb ik dat nu omdat ik te bang ben... Ik hoop zo dat alles goed is. Ik heb 2 gendertaarten laten maken emt de kleur roze erin.. Na de echo eerst naar schoonmoeder en daarna naar mijn vader en zijn vriendin. Ik heb mijn broer en zus gevraagd daar ook naar toe te komen want dan zijn zij er ook bij... Hoe kom ik de dag door haha.. Ik ga zo ff stofzuigen en dweilen en dan naar schoonzus. Vanmiddag de taart ophalen en op tijd koken... Zenuwen ahahhaha!! Fijne dag!
xxcriien, leuk dat je weer wat kleertjes hebt gekregen. Is toch altijd meegenomen. Wen je al een beetje aan de slapeloze nachten of kan je er wel goed tegen? mayke, wat kun je je toch van alles in je hoofd halen hè? Ik had die nacht ook slecht geslapen, was de hele tijd nieuwsgierig of het een meisje of jongetje was. Jij weet het toch ook nog niet 100% zeker? Straks is het toch blauw hahaha!! Ik denk niet dat het veranderd hoor. Zoek maar lekker afleiding vandaag, voor je het weet is het alweer 18 uur. hoe is het met de rest?
Hahaha ja echt erg is dit. Nooit verwacht dat ik dat zo erg zou hebben! Idd het geslacht is nog niet voor 100% zeker dus de gendertaart is straks van binnen roze. Mocht hij toch blauw zijn dan moeten ze maar andersom denken hahahaha! Maar de gyn zal het wel goed gezien hebben of de balletjes en het piemeltje moet verstopt zijn geweest! verder gaat het.. gelukkig minder last van harde buiken, gisteren oud bloed verloren en vanmorgen 1 druppel helderrood. Dus ben benieuwd of het daarbij blijft of dat het dit was. Ga deze week ook maar 1x naar het werk want ik moet 2x naar het zkh en 1x naar de fysio deze week dus dat is al heel wat opzich En jij nog plannen vandaaG?