Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Oooooh wat spannend mayke
    Ik was ook heel nerveus hoor
    Ik was ook bang dat ze bijv een extra arm zou hebben

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; hihi die gedachte heb ik nog niet gehad maar idd het is eng!! Ik laat het jullie denk ik morgen weten want vnvd ben ik pas laat thuis! :)!

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    hopelijk komen de rose gendertaarten van pas en was alles goed
    en hebben jullie heerlijk kunnen genieten van de echo

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @All.. Alles was goed...:):):)! En de gendertaarten waren gemaakt zoals het zou moeten. It's a girl:)! De gendertaarten waren van binnen overigens knal roze:)! De cake had ze helemaal roze gemaakt:)!

Bijgevoegde bestanden:

5. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Mayke,
    Jeetje wat schrikken weer van die bloedingen, doe je rustig aan?
    Wat goed dat de echo goed was, spannend daarvoor he :D. Hier was ze eerst klaar destijds en toen wilde ze toch nog een keer naar het hartje kijken, wij schrokken toen ook heel erg, maar dat bleek gewoon omdat ze die de eerste keer niet goed kon zien.
    Wat voor gevoel heb je verder bij het gesprek gehad in het ziekenhuis afgelopen vrijdag? Ik snap heel goed dat je het inderdaad zonder medicijnen wil proberen. Wat voor therapie ga je krijgen (mag ook via pb hoor als je het wil zeggen). Ik duim voor je dat je daar goed mee geholpen kan worden.
    Maar wat een super leuke taarten zeg, had er nooit van gehoord :D. Donderdag komen collega’s van mijn man en maak ik ook taart, geen beschuit met muisjes. Ik ga daarvoor de cake zelf ook roze kleuren en buiten wit fondant met roze. Ben benieuwd hoe die gaat worden ben er nog niet helemaal over uit.

@ Naatje,
    Hoe gaat het nu, wat spannend zeg. Doe heel rustig aan en ik hoop dat ze nog even lekker in je buik blijven.

@ Criien,
    Wat zielig dat hij zo’n last van krampjes heeft, helpt fioetsen met de beentjes of op de buik op je arm leggen een beetje? Tessa heeft het maar een keer of drie gehad en dat hielp haar heel erg goed.

@ Ambon,
    Wat zielig van jullie peetdochter, kan me goed voorstellen dat je het dar heel moeilijk mee hebt gehad.
    Tessa is nu al zo erg aan het kwijlen, gisteren zat ze gewoon echt als een fonteintje omhoog te spugen. En de hele tijd handje in de mond. Dus nu zitten mijn man en ik een beetje in onenigheid. Hij zegt dat er nieuw onderzoek is gedaan en dat ze dan dus al aan wat ander eten toe zijn, ik vind haar nog echt veel te jong daarvoor, zeker naast de borstvoeding. Dus overleg over 3 weken wel op het bureau, dan is ze bijna een 4 maand.

@ All,
    Tessa blijft het super doen. Heeft nu alleen wel wat last van diarree, gisteren zijn er 4 rompers doorgegaan terwijl ik als ik al wat hoor gelijk verschoon. Randje omslaan aan de achterkant helpt ook niet. Had haar gister einde van de dag in bad gedaan maar daarna ging het weer mis, manlief stond net onder de douche dus dat kwam goed uit, kon ze nog even bij hem onder de douche. Ze is toch zo gek op water :D.

Ik heb vorige week het gesprek gehad en daarna een paar hele moeilijke dagen gehad. Volgens haar heb ik een posttraumatisch stress syndroom. Door de nare ervaringen van de bevalling. Daar wil ze me nu door middel van therapie, EDMR, van af helpen, ze zei dat dat best snel zou moeten lukken, ik hoop het. Maar was daarna helemaal kapot en misselijk, dat heeft ook wel 2 dagen geduurd. Heb zelfs bloemen van mijn man gekregen, dan moet het ook wel erg zijn geweest, is naast mijn trouwboeket pas de tweede bos die ik ooit van hem heb gehad (we zijn al 7 jaar samen :D).
    Zo moet ik er weer heen, maar mijn man kan nu moeilijk vrij krijgen dus mijn moeder gaat mee en neemt Tessa dan mee om daar te wandelen. Ik ben daarna denk ik weer niet in staat om naar huis te rijden.

6. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, wat een mooie taarten en gelukkig maar dat roze de goede kleur was. Super leuk dat je weer een meisje krijgt.

Wilko, ik zal zo nog even reageren. Eerst even ontbijten. Daar ben ik nog niet aan toegekomen. Het was vanmorgen 5 uur dat ik weer opstond voor een flesje.

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    wilko, toen Jada ongeveer 3 maanden oud was dachten wij ook dat ze een tandje kreeg omdat ze veel kwijlde. De kinderarts en bij het cb zeiden ze dat het de speekselproductie is die op gang komt.
    Heb je de doktersassistente al gebeld wat je kan doen tegen diarree of is het al over? Heeft ze ook verhoging of niet?
    Jada heeft echt rode wangetjes en haar temp. is nu omhoog gegaan van 36.9 naar 37.5 graden. Dit is bij haar al verhoging maar we blijven de temp. in de gaten houden. Ik voel ook bobbels op haar kaakjes en ik smeer Dentinox erover heen. Ze ligt nu in bed te kauwen op haar bijtring.

Ben je wel opgelucht nu je weet wat er aan de hand is volgens de psycholoog en dat ze je kunnen helpen? Wat fijn dat je man zo met je meeleeft dmv een bos bloemen. Die krijg ik ook alleen maar met Valentijnsdag.

Is je verlof bijna afgelopen? Dan zou ik je ziekmelden en zeggen dat je nog niet in staat bent om te gaan werken. Kan je het nog wel aan om voor Tessa te zorgen? Anders moet je je nu al ziekmelden.

Ik hoop dat je vandaag een goede sessie zal hebben.

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    wat fijn dat alles goed was!!!
    en wat ontzettend leuk die taarten!!

@wilko,
    ik snap dat je van slag bent, ptss is niet niks en lijkt me niet leuk om te horen,
    gaan jullie al EMDR in plannen?? hopelijk bereid ze je er goed op voor want het kan heel heftig zijn!!
    ik hoop dat het je kan helpen en je er snel weer vanaf komt want als er iets is wat ik weet is dat ptss niet leuk is

wij zijn vanochtend heerlijk naar de ikea geweest,
    Ninthe heeft zich prima vermaakt met al die nieuwe dingen om haar heen, meteen weer teveel geld uitgegeven natuurlijk hihi maar het huisje heeft af en toe wat nieuws nodig :D
    meteen vast van de leuke hoekbeschermers mee genomen voor als Ninthe gaat kruipen, lopen enz

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, wat een leuke foto!! Leuk hè shoppen bij Ikea? Wij gaan daar ook altijd even wat eten als we daar zijn. Ga je andere kleuren in huis doen of doe je dat in het andere huis?

naatje, hoe gaat het in het ziekenhuis? Krijg je ook elke dag een ctg of dat nog niet?

sher, niqi en liefde: hoe gaat het met jullie kleintjes?

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    We hebben nu andere kleuren gekozen maar we doen de kleuren van de accesoires regelmatig veranderen voor de afwisseling.....
    En ja ik hou wel van shoppen bij de ikea. Is echt een dagje uit

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ga je dan ook naar Ikea in Groningen of ergens anders heen?

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    heb je ook stopcontactbeschermers meegenomen? Hier in huis zitten de stopcontacten erg laag dus daar kan ze zo bij als ze gaat kruipen.

13. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    #2693 Mayke1717, 25 sep 2012
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
    @Wilko; ja ik doe wel wat rustiger aan. merk ook dat mijn bekken steeds pijnlijker worden.. Donderdag fysio dus ben benieuwd!! Ja echt spannend de 20 weken echo maar gelukkig was alles goed.. Ik heb er opzich wel n goed gevoel aan overgehouden; ze gaan me erdoor heen loodsen want zelf kan ik het (blijkbaar) niet.. Niet erg maar wil echt niet aan de med als het even kan dus dan zo. Ik ga bio feedback krijgen. Ik zal het zo ff googlen want heb er nog nooit van gehoord. En ik dacht ook psycho therapie.. maar ik ben toenstraks gebeld en moet dinsdag a.s. al beginnen.. Ik snap dat je heel erg van slag bent geweest na het gesprek. Goed dat je er naar toe bent gegaan. EMDR is een hele fijne therapie (althans zo ken ik het). Ik ken mensen om me heen en die hebben het als prettig ervaren en na ongeveer 5 sessies was het goed. Bij sommige was het daarna nog neit helemaalw eg en die moesten nog even in gewone therapie. Daarna ben je wss wel gesloopt want elke keer meot je terug naar de situatie en dat is heftig!! Haha, je man;)! een bos bloemen. Ik heb ook ooit 1x een bos bloemen gehad van hem en toevallig heb ik hem vandaag een bosje gegeven omdat hij me toch ergens wel goed bij staat;) haha. Mannen! Wel fijn te horen dat Tessa het zo goed doet.. Tsja diarree; je doet er niets aan:(! Veel plezier met de taart maken, ben benieuwd:)

@Ambon; tnx:)

@Miffy; hahahaha wat een leuke foto van Ninthe. Grappig gewoon de fles zo geven;) Ikea is altijd leuk idd:) I like! En idd slim om met accesiores alles aan te passen:)!

@all; vandaag mega veel last van mijn bekken en heb echt niets gedaan dan een klein boodschapje:(! Donderdag naar de fysio dus zal ff vragen hoe of wat. Verder ben ik gebeld door het zkh dat ik dinsdag a.s. al terecht kan dus dat is fijn! Morgen mijn enigste dagje naar het werk; een PersoonlijkPlan bespreking voor volgende week voorbereiden en gesprek met mijn staigaire (die ik nog begeleid) en haar school... O ja hier de binnenkant van de taart:)

Bijgevoegde bestanden:

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Ambon
    Wij gaan inderdaad naar de ikea in groningen
    Dat is op dit moment ook de grootste van nederland
    De stopcontactbeschermers had ik al bij de hema gehaal

Mayke
    Wat leuk die cake van binnen
    Hopelijk kan de fysio je helpen zodat je wat minder last ervan hebt
    Heb je eigenlijk ook echo fotos

15. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Hey meiden!

@ambon, vannacht had ik echt moeite met het uit bed gaan voor de kleine maar hoort er allemaal bij.
    @wilko, ik gebruik cinebaby van vsm tegen de krampjes. Maar t is meestal aandacht wat ie wil. Zodra hij op mn arm komt is ie stil en is ie mooi aan t luisteren en kijken naar lichtjes. Ik heb ook emdr therapie gehad omdat ik op mn 12e ben misbruikt door de (ex) beste vriend van mn pa. Het heeft mij erg geholpen en kan nu ook normaal erover praten zonder boos/verdrietig/kwaad om te worden. Het werkt echt!
    @miffy, wat een lekker kind is ninthe ook!
    @mayke, mooie taart! Was ie lekker? En gefeliciteerd met jullie meisje!

@all, hier gaat alles goed. Gisteren voor t eerst in de trein geweest met mn mannetje. Hij was wakker en druk om zich heen aan t kijken. We zijn lekker bij mn moeder geweest. Heerlijk, zo had ik ff mn handen vrij. Mn broertje heeft m gister een flesje gegeven want roelof had na de borst nog steeds honger.

Ik ga nog ff slapen voordat meneer m weer meld!
    Fijne dag!

16. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; tnx:)! Ik zal de foto's een keer inscannen en dan op de pc zetten.. Ik ben daar niet zo handig in;)! of zal kijken of ik er een foto van kan maken! Zal ook nog n keer foto van mn buik plaatsen want hij lijkt nu opeens met de dag te groeien..

@Xxcriien: Fijn dat het zo goed gaat met de kleine ondanks dat hij veel aandacht wil;)! Ze hebben het zo door he haha! Hoe gaat het met jou herstel?

@All; vannacht hebben mijn borsten wat melk gelekt. Heel raar maar het kan.. Jij had het ook he Xxcrriien?? Fijne dag!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    ik ben ook wel nieuwschierig naar je buik,
    en ik had ook lekkende tieten :p vond het zo raar hihi

18. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @mayke, hij heeft t idd heel snel door! Klein monster. Met mijn herstel gaat t goed. Sinds maandag gestopt met bloeden. Ook zit ik alweer op mijn eigen gewicht zonder er iets te voor hebben gedaan! :) Ik had idd ook al heel vroeg dat mn borsten lekte. Straks wel fijn want je krijgt echt enorme borsten! ;) iets wat je vriend vast fijn vind ;)hahaha!

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; zal hem vh weekend (als ik het neit vergeet) erop zetten. maak dan weer een foto:)!

@Xxcriien: WOW wat goed van je gewicht. Hoeveel was je aangekomen? natuurlijk niet veel door dat spugen. Wel fijn dat t bloeden als is gestopt! Nou mijn meegroei bh's zijn nu alweer te klein dus ze zijn al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gegroeid hahaha..

20. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @mayke, ik was maar 7,5 kilo aangekomen. Dus dat is niet veel. Ik had op een gegeven moment alleen maar van die naadloze topjes aan. Die zaten ook niet te strak :) heb je ook al zoogcompressen in? Ik heb uitwasbare bij de babydump weg. Die nemen meer melk op dan die weggooi dingen en stinken ook niet.

Deel Deze Pagina