Goedemorgen dames. Mijn borsten zijn sinds vannacht gestopt met melk geven... Ik baal hier zwaar van, maar kan er helaas niks aan veranderen... Slaap lekker nog even!
Wat raar dat ze opeens geen melk meer geven? Evt de lactatie deskundige bellen? Miss masseren of met warmtedoeken erop? Wat raar... Had je wel voeding in huis? Succes bij de kinderarts! Wow das idd niet veel.. Ik ben nu 6kg aan gekomen!! Is dat veel ladies? ja ben begonnen met zoogcompressen maar gisteravond zaten er maar een paar druppels in en vanmorgen weer niets. Weet dus niet of dat constant is of af en toe. Maar die dingen van de babydump klinken wel goed. Denk dat ik die ook ga halen!
@xxcriien, kan dat zomaar opeens? Heb je al gemasseerd en het warm gemaakt? Kan het zijn dat je op de tocht gezeten hebt? Misschien in de trein of zo? Toen ik in mijn kraamweek bij de voordeur stond zei de kraamverzorgster dat ik heel snel naar binnen moest anders was het funest voor de borstvoeding. Als je door wilt gaan met borstvoeding geven, zou ik naar de lactatiekundige bellen. Die heeft misschien ook nog wat tips voor je en kan evt bij je langskomen. Succes bij de kinderarts. Gaat vast goed komen. En wat fijn dat je weer terug bent op je oude gewicht. Daar heeft de borstvoeding ook vast een handje aan mee geholpen of niet? @Mayke, ik was volgens mij 7,5 kilo in totaal aangekomen. Dat is niet veel maar ik heb ook de eerste 20 weken gespuugd zoals je wel weet. Ik zat de laatste keer bijna op mijn oude gewicht maar de kleren zitten gewoon raar omdat mijn figuur veranderd is. In de winkel zeggen alle verkoopsters tegen mij dat dat komt doordat ik de kleine gekregen heb. Ja, dat wist ik ook wel. @all: gisteren de foto opgehaald bij de Jumbo. Ik vond de kleine foto's helemaal niet mooi omdat Jada niet vrolijk was toen dus die heb ik niet gekocht. De gratis foto geef ik straks aan mijn moeder, die zal het wel mooi vinden om een foto van haar te hebben. Ik heb een kleurenfoto genomen waar ze op haar buik ligt. Die vond ik het mooist van allemaal. Ik zal hem wel proberen in te scannen en te laten zien. Vandaag niet want ik moet zo weer op sollicitatiegesprek. Dat hoorde ik gisterenmiddag pas. Fijne dag iedereen.
@ Ambonmanise: Ben benieuwd naar de foto van Jada . Heel veel succes met de sollicitatie, ik zal voor je duimen! @ Mayke: allereerst: wat mooi en bijzonder dat jullie weer een meisje verwachten!! Merel zal dit idd vast zo geregeld hebben! Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo. Lekker genieten meis!! Ik hoop ook echt voor je dat de therapie voldoende voor je is en dat je geen medicatie hoeft te gaan gebruiken. Wat betreft lekkende borsten: dit had ik ook al vrij vroeg tijdens mijn zwangerschap. Ik heb een zwangerschapsdagboekje bijgehouden en zie nu dat het bij mij ook in de 21e week begon. Ik heb de rest van mijn zwangerschap zoogcompressen in mijn bh gehad, ook 's nachts. Betreft gewicht: ik was in totaal 16 kilo aangekomen. De eerste 3 maanden een paar kilo afgevallen vanwege misselijkheid en weinig eetlust, maar daarna ging het dus vrij snel, vooral de laatste 3 maanden. Rond de 21 weken zwangerschap was ik zo'n 4 kilo aangekomen. Nu zit ik nog op ongeveer +6, dus er mag nog wel wat af. Helaas kan ik mijn normale broeken nog niet aan, dus draag nog steeds zwangerschapsrokjes en broeken. @ xxCriien: wat raar dat je opeens geen melk meer hebt. Misschien helpt warmte inderdaad (warme douche, kruik..). En goed je rust pakken!! Toen ik nog borstvoeding gaf merkte ik dat wanneer ik te weinig rust of slaap had gehad, ik ook opeens veel minder melk had. Succes vandaag bij de kinderarts! @ Liefde: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Hopelijk maken jullie het goed! Geniet ervan!! @ Naatje: Hopelijk blijven jouw kleintjes nog even zitten! Sterkte meis! @ Miffy: hoe gaat het nu met Ninthe? Was het laatst toch een tandje dat door kwam waar ze last van had? Wat een leuke foto van Ninthe in de Ikea . @ Wilko: Hopelijk heb je veel baat bij EDMR therapie. Veel sterkte en liefs gewenst! Hier: S.ebas heeft vanochtend zijn eerste inentingen gehad. Hij moest erg huilen, was erg zielig om te zien. Hopelijk krijgt hij straks niet te veel last van bijwerkingen, ik heb voor de zekerheid maar zetpillen in huis gehaald. De hypoallergene voeding slaat gelukkig goed aan. Hij is nu bijna van de eczeem af en de krampjes zijn echt stukken minder. Alleen gisteren had hij er weer even last van. 's Nachts komt hij nog steeds om de 4 a 5 uur, dus op zich wel netjes. Ik zelf heb alleen last van een soort slapeloosheid. Ik kan zo moeilijk in slaap komen, helemaal na zo'n nachtvoeding. Ik lig dan gerust 3 uur wakker, zo frustrerend! Helemaal als ik hoor en zie dat manlief, nadat hij zijn hoofd op zijn kussen heeft gelegd, binnen 5 minuten naar dromenland is vertrokken. Ooh wat zou ik dat ook graag willen! Ik denk dat ik in totaal 4 of 5 uur per nacht slaap (en heb eigenlijk echt wel 8 uur per nacht nodig), ben dan ook een beetje gebroken... Ik hoop maar dat dit iets tijdelijks is...
Hey dames! Als eerste ff over mn kleine man. hij is nu 45 cm en 2662 gram! Dus 300 gram gegroeid! Vannacht werd ik wakker met keiharde borsten! En ja hoor, natte plekken. ik zal dus vandaag maar ff naar de.huisarts. @niqi, hier qua slapen precies t zelfde! En vrienden slaapt overal doorheen! @ambon, wat jammer van de foto's! Hoe gig je sollicitatie?
@criien, helpt goed onder de douche masseren ook niets? Ik heb de eerste weken,ook regelmatig harde plekken gehad, was erg pijnlijk soms, maar dit hielp mij goed. @all, hoop vandaag op computer te kunnen, dan reageer ik uitgebreider
hallo!! ik heb niet echt zoveel energie om uitgebreid te reageren, kreeg woensdag op stage opeens vreselijke pijn in mijn bil (spier?) ik dacht aan iets van zweepslag ofzo, zakte ook door mijn been erdoor maar de HA denkt aan spit het doet in ieder geval veel pijn!!
@miffy, he gadver. Rustig aan doen dan maar! @wilko, nee dat helpt ook niet. Cb zei dat ik er koude washanden tegen aan moet houden omdat dit de melkproductie stopt. Dus heb ook de ha ff gebeld en die zei dat ik vanmiddag maar ff langs moest komen. Oooh wat een pijn doet dit!
Balen dat dat allemaal niet helpt, kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is. Nooit dat je geen ontsteking hebt, al bij de huisarts geweest?
Ben bij de huisarts geweest en heb pilletjes gekregen om de productie te stoppen. Ook moet ik ze nog steeds op binden. Dat doet erg pijn maar is beter te verdragen dan de stuwing!
xxcriien, ik dacht dat je helemaal niks meer produceerde maar als je harde borsten hebt en gaat afkolven dan komt er toch nog melk uit? Wil je nu helemaal over gaan op kv omdat je nu pilletjes krijgt? Je kleine man is gelukkig goed gegroeid van je bv en je hebt het toch maar 3 weken gedaan. Dat is toch heel fijn of niet? miffy, beterschap!! wat moet je nu doen van de ha? Rust nemen of juist bewegen? niqi: vervelend hè als je zo moe bent terwijl je wat extra slaap goed kan gebruiken. Ik presteer ook het best als ik 8 uurtjes slaap maar in het begin kon dat ook niet. Pas met 3,5 maand ging ze wat langer slapen. Ik was toen zo moe!! Nog even volhouden meid. @all: sollicitatiegesprek ging heel goed. Ze zoeken 2 mensen voor 20-24 uur per week in een duobaan zodat ze elkaar kunnen vervangen bij ziekte, vakantie, vrije dag, etc. Ze hadden 130 reacties gekregen en daarvan 11 mensen uitgenodigd. Ze hadden vandaag ook nog gesprekken en maandag nog 1. Daarna nemen zsm een beslissing. Ik ben benieuwd hoe het afloopt, het was een heel makkelijk gesprek. Vanmorgen naar de kinderfysio geweest om de 2e x het hoofdje van mijn meisje op te meten. De voorkant vh hoofdje is mooi rond maar de achterkant is best plat. Het was sinds eind juli 1% platter geworden. We komen nu in aanmerking voor een helmpje. We hebben het thuis goed besproken omdat mijn man het eerst niet wou omdat heel veel Aziatische kinderen het hebben. Maar ik vind dat we het moeten doen. Stel je voor dat ze steil haar krijgt dan zul je het altijd blijven zien. En ik denk dat zij er dan ook niet blij mee is en het ons zal gaan verwijten. Wij hebben nu de mogelijkheid om er wat aan te doen en ik vind dat we het voor haar moeten doen. Het is maar tot ze 1 jaar wordt, daarna is de schedel verhard en heeft het geen zin meer. De beslissing is aan ons maar we gaan maandag bellen om een afspraak te maken. Gelukkig is mijn man het er nu ook mee eens. Foto van de Jumbo: Bekijk bijlage 276921 Morgen is ze alweer 6 maanden!!! Fijne avond allemaal! Ik ga The Voice kijken.
@Ambon; balen dat de foto's niet zo leuk zijn geworden. Wel een leuk idee om er een aan je moeder te geven! Heb je hem al gegeven? Ik ben benieuwd of je bent uitgekozen! Wow ik vind dit wel een mooie foto van Jada hoor. Wat een knapperd! Precies wat je zegt mbt het helmpje; je wil er alles aan doen voor je kind.. En als je echt van huis gaat naar een verjaardag kun je hem altijd nog even afzetten.. Of voor een foto! Vrienden van ons hebben een 2ling van 1,5 jaar en 1 daarvan moest ook een helmpje. Deze hebben ze een aantal maanden gebruikt en zijn toen gestopt omdat het volgens hen de ontwikkeling zou stagneren (kinderen lopen achter met ontwikkeling) wat overigens niet zo is. Nou geloof me dat het echt niet mooi is nu.. Hen zijn heel makkelijk: groeit wel haar overheen. Ja duh, met stijl haar idd blijf je dat altijd zien.. Ik vind dat jullie de juiste keuze maken en gelukkig is het nu geen 30 graden! @Niqi; Fijn dat de voeding zo goed aan slaat bij Sebas. Idd wel netjes wat hij slaapt maar balen dat jij zo moeilijk in slaap komt.. Miss een boekje erbij pakken na de voeding om tot een soort van rust te komen? Hopelijk is dat snel over dan voel je je vast ook wat fitter! @Xxcriien: Wow, wat is hij goed gegroeid! Wat fijn! En fijn dat je borsten het weer doen! Hoe was het bij de dokter? @Miffy; Auw, spit doet pijn! Trekt idd heel erg door.. Enigste wat een beetje verlichting kan geven is evt. een warme kruik maar dat neemt niet alles weg helaas! Beterschap! @All; hier weinig nieuws! Mn vriend gaat vandaag met n andere vriend naar een vriend van hen (haha) in Limburg en blijft daar slapen. Er komen 2 vriendinnen naar mij toe en we gaan gezellig kokkerellen en kletsen! O ja. Vd fysio moest ik het wat rustiger aan doen en over 2 weken gaat ze mijn bekken weer bekijken! Fijn weekend allemaal
@ambon, Wat spannend van je sollicitatie, ik ga voor je duimen!! en wat spannend van het helmpje, lijkt me een moeilijke keuze om te moeten maken maar zo te lezen heb je er goed over nagedacht krijgt ze dan zo 1tje met een mooi printje erop?? @mayke, warmte helpt helaas ook niks maar ik denk ook nog steeds niet dat het spit is (eigenwijs??) maar me spier..... maar goed kwestie van rustig aan doen en dan zien we wel hoelang het duurt.... Veel plezier met je vriendinnen!! klinkt gezellig!!
mayke, ik had er al heel goed over nagedacht en heb uiteindelijk mijn man weten te overtuigen dat als we het doen we achteraf niet kunnen zeggen van: hadden we het maar wel gedaan. Het is maar voor een paar maanden. En voor een mooie foto zullen we hem wel afzetten maar naar een verjaardag zal dat niet gaan. Je moet het in een paar dagen opbouwen naar 23 uur per dag. Tijdens de voedingen mag de helm af, tijdens het aankleden, douchen, enz. En gelukkig gaan we de koude periode tegemoet. Ik hoef geen muts voor haar te kopen hahaha. We zullen een leuk printje uitzoeken. Dit mogen de ouders doen. Ik denk ook dat mensen er gauw genoeg aan gewend raken. En qua ontwikkeling loopt ze voor op het gemiddelde van Nederlandse kinderen zei de fysio gisteren!! Omdat ze al tijgert en nu probeert ze om haar as te draaien. Ik was heel trots toen ze dat zei. Ons meisje is pittig en leergierig maar dat wist ik wel. Dat 1e heeft ze van mijn man en het 2e van mij. Het zit wel in de genen Tuurlijk zal het voor haar ook wennen zijn met een helmpje maar dat gaat vast lukken. Fijne dagen met je vriendinnen.
@miffy; echt balen! Hopelijk trekt het snel weg. Probeer maar rustig aan te doen. Lukt werken nu wel? @Ambon; wat fijn he als mensen zoiets fijns zeggen over je kind! Ze doet het idd hartstikke goed ondanks dat ze een paar weekjes te vroeg is geboren! Mooi kleurtje voor het helmpje uitzoeken en straks ziet ze er nog mooier uit na het helmpje! @all; 2 dagen geen melk gelekt zie ik net toch weer een grote plek op mijn shirt.. Was dit bij jullie (diegene die dit hadden) ook zo afwisselend? Toch maar pads in doen voor de zekerheid
@mayke, ik lekte vooral als ik geen bh aan had, weet ook niet waarom, soms een week niet soms meerdere keren per dag
@mayke, ik heb geen ervaring met lekken tijdens de zwangerschap. Pas toen ik ging kolven na de bevalling lekte het af en toe een beetje.
Tnx Ambon en Miffy! @All; net terug uit zkh.. Weer een bloeding gehad.. Alles dubbel en dwars gecheckd en alles was goed.. Rare is alleen elke keer dat er geen bloed of roestbruine afscheiding is te zien na een bloeding.. Arts vroeg of het niet urine was waar bloed in zat. Nee ik drup bloed en ik heb krampen alvorens ik een bloeding krijg waarbij het eruit stroomt.. Wat het is?!?!?! Voor de zekerheid weer een uitstrijkje gemaakt en urine opgevangen om te kijken of er rode bloedlichaampjes in zitten.. Moederkoek was goed, baarmoederhals was lang genoeg en ook daar was geen bloed te zien.. Ook niet als ik 3x ging hoesten dan was de baarmoeder nog mooi van lengte en sloot hij zich weer goed.. Pff ben echt bang elke keer en ondanks dat ik ben gerustgesteld ben ik er nog hevig van ontdaan.... Gauw mijn bedje opzoeken nu..