miffy, heb je de kleertjes al binnen? Ziet het er goed uit allemaal? wilko, wat fijn dat ze op het werk geen druk achter je zetten om aan de slag te gaan. Erg voor je dat je je nog niet zo goed voelt. Hopelijk morgen een beetje beter. Wanneer moet je er weer naartoe? Wat Tessa doet is een fase. Gaat binnenkort wel over. Ik zou nu geen winterslaapzakje met mouwen aandoen. Dat is heel erg warm. Die kun je beter voor hele koude nachten gebruiken. En dan eventueel een dekbedje erover heen als ze stil blijft liggen 's nachts. Wat voor kleertjes heb je haar nu voor de nacht aangedaan? Jada heeft een romper met korte mouw of zonder mouw aan + een pyjama met lange mouwen en geen sokken aan in de slaapzak. Als het straks kouder wordt kan ik haar nog sokjes aandoen en een romper met lange mouw en mouwen aan de slaapzak ritsen. @all: Vanmiddag naar het cb geweest bij de arts. Jada is 62,5 cm en weegt 6.010 gram. Ze loopt voor met de ontwikkeling. Niet 2 weken maar 2 maanden! Ik schrok ervan. Dit is omdat ze bezig is met rollen, tijgeren en veel praten. Wat zal dit inhouden? Dat ze voor haar 1e verjaardag al zal kunnen lopen??? We zullen het wel zien. Daarna bij mijn zus wezen theedrinken en weer 2 zakken met kleertjes gekregen. Heel veel voor de winter en ook alvast een stapeltje voor het voorjaar. Kan ik de kast weer bijvullen hahaha
@wilko, wat fijn dat je werk zo met je meedenkt, hopelijk gaat het snel beter met je!! @ambon, de kleertjes vielen een beetje tegen, niet alles was meer mooi en soms gewoon "vies" en versleten maar er zat ook wel mooi spul tussen hoor
Miffy, wat jammer vd kleertjes. Was dat vh pakket van mp of zp dat een beetje tegenviel of van beide? Ik hoop dat je er niet teveel voor betaald hebt. Wat ga je doen met die kleertjes die tegenvaller? Doorverkopen of weggeven? Ik neem aan dat je die Ninthe niet gaat aantrekken. Kijk maar niet naar het tijdstip waarop ik dit typ. Mijn meisje slaapt nog maar mijn man had zich net verslapen en maakte mij wakker dat de wekker vd mobiel niet was gegaan. Ik ga zo weer slapen.
Jeetje, weer veel gebeurd! Ik heb t ook zo druk! Ik heb wel alles gelezen maar weet niet meer wie wat gezegd heeft dus zal straks op iedereen Ff rustig reageren. Eerst Ff mijn kleine hummel. Hij is 2930 gram! Dus we mogen van de prematuur voeding af! Het is een heel tevreden mannetje en is per dag zo'n 6 a 8 uren wakker. Slaapt nu snachts 5 (!)uren achter elkaar. Heerlijk! Hij drinkt makkelijk 100cc weg nu dus denk dat ik de voeding maar weer omhoog doe. Vandaag mn vriend jarig! Hij zei vanochtend dat hij t bijzonder vond dat z'n zoon erbij was voor t eerst. Dat voelde zo goed dat hij dat zei! Hij is ook super trots op ons en dat doet me erg goed. Vandaag lekker aan t koken voor ons twee. Wat ik ga maken weet ik nog niet. Iemand suggesties? Tot straks dames. Dan reageer ik Ff op de verhaaltjes!
@ambon, neee ik doe het Ninthe zeker niet aan, veel is ook gewoon niet mijn stijl, ik heb 1pakket, die van MP al uitgezocht, dat ga ik gratis aanbieden denk ik, veel is ook gewoon niet mijn stijl.... en die ander via ZP is vooral veel waswerk denk ik maar die moet ik nog even uitzoeken
@ Mayke: wat vervelend dat je weer een bloeding hebt gehad. Hoe was de controle gisteren? Fijn dat het intakegesprek goed is gegaan! Ik hoop zo voor je dat de therapie goed gaat en dat je kan gaan genieten van deze zwangerschap!! Dikke knuffel voor jou! @ Ambonmanise: balen dat je niet bent uitgekozen door het CBR. Hopelijk komt er snel een andere leuke vacature voorbij! Hoeveel uur wil je trouwens gaan werken? Wat goed dat Jada zo voorloopt op haar ontwikkeling! Je zult vast heel trots op haar zijn! Wie weet loopt ze inderdaad al voor haar 1e verjaardag. @ Miffy: hoe gaat het nu trouwens met je rug? Heb je er nog veel last van? Was het toch een spier of spit? Jammer dat niet alle kleertjes meer mooi waren, maar gelukkig zit ook wel wat leuks tussen. @ Wilko: Wat fijn dat ze op je werk zo goed met je meedenken en begrip voor de situatie hebben. Ik hoop echt voor je dat de gesprekken je snel helpen en dat je het hele gebeuren rondom de bevalling een plekje kan geven. Hopelijk voel je je binnenkort weer een stuk beter! Ook een hele dikke knuffel voor jou! Wat grappig dat Tessa ook ineens doorsliep toen ze in een slaapzakje ging slapen. Misschien dat kindjes dan toch een soort van geborgenheid voelen ofzo? Of misschien is het wel gewoon warmer dan onder een dekentje? Ik heb bij het slaapzakje van Sebas de mouwtjes er nog niet aanzitten. Die zijn nu nog een beetje te lang (mt 70) en ben bang dat hij dadelijk, als het echt koud wordt, er geen warmte meer van zal hebben. Ik doe wel sokjes om zijn handjes heen, omdat hij anders zichzelf steeds in zijn gezichtje krabt. Zo heeft hij toch een klein beetje warme armpjes en handjes. @ xxCriien: gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! Wat fijn dat Roelof het zo goed doet! En dat hij nu al 5 uur achter elkaar slaapt s nachts, heerlijk!! @ All: Sebas slaapt s nachts nog steeds door!! Ik denk dat hij het ritme echt te pakken heeft. Eindelijk kan ik nu ook wat geruster slapen, was wel nodig! Gisteren was mijn moeder hier en ze had een muziekmobiel met leuke fel gekleurde beestjes meegenomen voor in de box of in het bedje van Sebas. Hij vindt het helemaal geweldig!! Hij blijft maar kijken en die beestjes volgen. Wij hadden zelf een mobiel van Nijntje in de kleuren wit en grijs (die kleuren vonden we mooier bij onze inrichting staan haha), maar Sebas gaf daar niet zo veel om. Hij keek hooguit 1 minuut naar de witte Nijntjes en toen was zijn aandacht alweer ergens anders (of begon te huilen). Grappig om te zien dat felle kleurtjes hem veel meer interesseren! Wat een rotweer is het ik moet eigenlijk hoognodig naar de winkel voor babyvoeding maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten om door de stromende regen te gaan met de kinderwagen. Hopelijk klaart het snel op. Fijne dag allemaal!
niqi, Wat lief dat je erom vraagt!! ik denk nog steeds dat het mijn spier was, ik heb namelijk totaal geen last van mijn rug langzaam maar zeker begint er wel verbetering in te komen kan in ieder geval alles weer vrij normaal doen leuk he dat die kinderen die kleurtjes leuker vinden?? wij hebben alleen grijs/witte nijntje spullen voor de slaapkamer, omdat ik vind dat het daar een beetje rustig moet zijn, in de box is het kleurtjes, kleurtjes en kleurtjes!!
@ Miffy: Dan zal het waarschijnlijk inderdaad toch een spier zijn geweest. Fijn dat het beter gaat en dat je alles weer vrij normaal kan doen! Ik denk dat ik onze wit/grijze Nijntje mobiel inderdaad maar boven het bedje van Sebas hang en de gekleurde mobiel in de box houdt. Ik heb een paar weken geleden een speelkleed in hele rustige kleurtjes gekocht, baal er nu wel een beetje van dat ik toch niet voor een fel gekleurd kleed heb gekozen...
Ja precies! En de speeltjes die aan de boog hangen kan ik gemakkelijk los maken en vervangen. Komt goed .
niqi: ik ben inderdaad erg trots. Ik lees op internet dat ze dat rollen en tijgeren met 8 maanden moeten kunnen dus dan loopt ze wel voor. Ik heb hier in de box ook een fel gekleurd muziekmobiel van Taf Toys omdat ik had gelezen dat kleuren de aandacht trekken van een baby. En haar speelmat is knalroze van Tiny Love!! Ik ben zo blij dat ik die heb aangeschaft voor haar. Ze kan daar heerlijk bewegen, omrollen en tijgeren, speeltjes grijpen met haar voetjes en handjes. Heel leuk om te zien. Ze ligt nog maar af en toe in de box omdat ze dan met haar voetjes naar buiten gaat bij het omrollen en vast komt te zitten. Wat fijn dat Sebas nog lekker doorslaapt!! Kan je nu je slaap inhalen. Ik vond het ook erg pittig de eerste maanden. Hier is het nog droog en ik ga nu met haar naar buiten. Er is markt en dan haal ik even vis op voor vanavond. Fijne dag iedereen!!
@ambon, is rollen en tijgeren pas met 8 maanden?? ik dacht al eerder hihihi dat verklaart waarom die CB mevrouw zo verbaasd was toen ik zei dat ninthe al bijna 2maanden omrolt kan jada ook al een beetje zitten??
@Miffy; wat fijn dat je geen last hebt gehad van je kiezen trekken Wat leuk die kleding paketten.. Is wel makkelijk zo alles in een keer alleen jammer dat het tegen viel! Kun je die weer op mp zetten haha @Ambon; jammer dat je het niet bent geworden.. Wel fijn dat je pols al minder pijn doet.. Wow die jada.. Dat ze zo voor loopt met haar ontwikkeling. Echt heeeeel knap.. @Wilko; wat knap dat je de stap hebt gezet; maar forceer echt niets!! Als je 's morgens merkt dat het niet gaat of je hebt de dagen erna veel huilbuien dan zou ik er toch tijdelijk even mee stoppen.. iedereen kan alles tegen je zeggen maar jij voelt het toch het beste. Wel fijn dat je werk zo mee denkt.. @Xxcriien: Wat fijn dat jacob het zo goed doet!! Echt heel fijn.. En gefeliciteerd met je vriend! Tsja, wat te koken? Hier ook elke dag een drama haha.. Ik heb voor vandaag op het menu verse tomatensoep staan met biefstuk (voor mij een kipfilet), gebakken aardappels en sla. Elke dag weer een ramp om het te verzinnnen! @Niqi; Wat fijn dat Sebas door slaapt Ik heb ook ergens gelezen dat kindjes op den duur aan felle kleuren toe zijn (die zijn ze beter) alleen dat het bij sommige kindjes overprikkelend kan werken.. maar bij Sebas duidelijk niet! Idd fel speelgoed erin leggen, dat zal vast ook wel werken! @All; gisteren weer controle gehad en weer was er geen bloed te zien aan de baarmoeder. Wel was er zaterdag bloed in mijn urine gezien dus ik moest gisteren ook weer urine inleveren en prikken op mijn ijzer. Om half3 werd ik gebeld dat mijn ijzer wat lager was maar niet noemenswaardig erg. Ook zat er weer bloed in mijn urine alleen midner dan de vorige keer. Nu moest ik gelijk terug naar het zkh en kreeg ik een katheter om urine op te vangen. Als dit schoon zou zijn dan zou het bloeden wss toch echt van de baarmoedermond komen maar als hier bloed in zou zitten dan moest ik naar de uroloog. Maar deze urine was schoon dus het komt niet uit mijn urinebuis. Waar het dan vandaan komt?! Raar toch dat ik elke keer een bloeding heb en er is neits te zien.. Kreeg wel meer rust voor geschreven dus ik mag nu in de ochtendenw at doen en de middagen (of juist andersom) moet ik rust nemen. Kijken of de bloedingen dan afnemen. Toevallig belde gisteren ook de bedrijfsarts en die stond er achter.. Nu afgesproken dat ik nog 1 keer per week, mits haalbaar naar het werk kom. Dit omdat ik ook al elke week nu naar het zkh, psycholoog en fysio moet. Tsja.. We zullen zien! Hier is het ook 2 dagen erg regenachtig geweest en nu is het droog met zon en harde wind! Fijne dag allemaal!
miffy, ik wist het ook niet hoor dat ze dat pas met 8 maanden moeten kunnen hahaha. Hier rolde ze van buik naar rug met 3,5 maand en van rug naar buik met 4,5 maand. En nu is ze de hele dag druk met rollen en tijgeren en rondjes draaien. Ze kan wel goed zitten maar niet lang, dan valt ze opzij of laat zich zakken. Als ze bij mij op schoot zit gaat ze naar haar voetjes toe om die in de mond te doen. Dat doet ze ook steeds op de commode. Vanavond was het heel grappig bij het avondeten. Ik gaf haar eerst te eten en daarna ging ik eten. Bij elke schep met mijn lepel zat ze met grote ogen te kijken en als ik een hap nam zei ze wat babytaal hardop. Net als wij bij haar dan 'hap' zeggen!! Ze neemt alles in haar op. Ze vindt het erg leuk om bij ons aan tafel te zitten. Ben je met Ninthe ook al begonnen met hapjes of wacht je daar nog mee? Mayke: wat fijn dat ze je in het ziekenhuis extra gecontroleerd hebben omdat je steeds bloed verliest. Alleen jammer dat er nu nog geen duidelijkheid is waardoor het komt. Erg vreemd!! Hebben die bloedingen geen consequenties/nadelige gevolgen voor je beebje? Ik hoop dat de extra rust wat zal helpen. Goed van je dat je het werk op een laag pitje hebt gezet. Je hebt het inderdaad druk genoeg met al die afspraken. En in de tussentijd kun je hier mooi meekletsen hihihi Fijne avond allemaal!!
@ambon, ik weet niet uit mijn hoofd wanneer ze het precies ging doen, staat wel in het babyboek, van buik naar rug draaien doet ze bijna niet omdat ze het op haar buik veel te leuk vind!! maar hier ook tijgeren en om der as heen draaien, alles om bij der lolifant te komen (ik leg der expres aan de andere kant) zo lief!! Wij zijn inmiddels ook met hapjes begonnen, vind ze heerlijk!! dan ga ik gezellig met der aan tafel zitten en ze eet al behoorlijk wat vind ik
@mayke, wat vervelend dat ze niet kunnen vinden waar het vandaan komt hopelijk wil het rust houden wel helpen want die bloedingen is ook niks
miffy, leuk hè als ze nu al meer kunnen? Geef je potjes fruit en groente of alles zelf gemaakt? Ik gaf Jada vanmiddag de fles en mijn man komt thuis en die groet ons al vanuit de gang. Ze stopt gelijk met drinken en begint wild te spartelen!! Zo blij dat ze papa weer ziet. Is een leuke binnenkomer voor mijn man. Na het knuffelen gaat ze pas verder drinken.
ambon, ik maak alles zelf doe nu nog wel het 1x per week klaarmaken en dan de vriezer in omdat ze nog niet super veel eet en je het niet heel lang kan bewaren maar dan zit er ook meer structuur in dan met potjes en dat zou weer beter zijn we willen ook met rapley methode beginnen, dus echt gewoon stukjes geven, maar daar vind ik der nog iets te klein/jong voor
ambon, ik heb nu: Peer, Nektarin, Perzik en kiwy geprobeerd daarmee wacht ik toch ze lekker rijp zijn dus zacht en dan gaat het ff in de blender qua groente hebben we: broccoli, bloemkool, sperziebonen, courgette geprobeerd dat kook ik een poosje met zo min mogelijk water, echt maar heel klein beetje (2a3eetlepels??) en dan haal ik het uit de pan in de blender en verdun ik het eventueel als het nodig is kookvocht ik gooi het daarna vaak in een ijsblokjesvorm zodat ik het per klontje eruit kan halen aangezien ze nog niet super veel eet, klontje is 10tot15gr