Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, ik heb tot nu toe alleen nog potjes gegeven omdat ze banaan uit de blender niet lekker vond en wel uit een potje.
    Vandaag heb ik haar een 6+ maanden potje fruit en groenten gegeven waar ook een beetje vlees inzit. Ze vond het wel lekker en kon het ook goed doorslikken. Het is al wat dikker dan die van 4 maanden. Ook geef ik haar af en toe een 1/2e babyrijstwafel. Dit vindt ze erg leuk om te proberen. Maar ze eet het wel op en dan geef ik haar een flesje erachter aan zodat alles doorgeslikt is.

@all: gisteren zijn wij naar de afspraak geweest voor het helmpje. We hoefden gelukkig niet opnieuw te meten omdat die van vorige week nog heel recent was. We hadden een verwijsbrief mee van de fysio en die had een tekening gemaakt en daarop konden ze ook wel zien dat het een beetje hoekig is aan de achterkant. Ze zeiden dat het met een helmpje wel beter zou worden en iig niet erger dan nu. Het hoofdje van Jada werd met folie omwikkeld en toen werd er een malletje gemaakt van gips. Het eraf halen vond ze heel erg. Ze was heel erg aan het mopperen en huilen. Ze kon niet meer lachen naar de man die het gedaan had!! Op weg naar huis moest mijn man het ook even laten bezinken. Hij vindt het best moeilijk dat zijn meisje tot haar 1e jaar een helmpje op moet.
    Binnen 2 weken zal het helmpje klaar zijn en dan moeten we naar Zwolle om het te passen en evt aanpassingen te doen. Maandag moet ik bellen voor een pasafspraak en nog doorgeven welke kleur helm en gesp we aan de zijkanten willen hebben. We hebben gekozen voor een niet te grote motiefje en een zachte kleur blauw met hartjes.
    Op deze link staat hij linksonder.
    http://www.proreva.nl/userfiles/file/helm%20kleuren%20april%202012.pdf

Voor het riempje denken we aan de kleur roze:

We denken dat dit wel een mooie combi zal zijn. Wat vinden jullie ervan?

2. zomer 123

zomer 123 Actief lid

2 mei 2011
    313
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2762 zomer 123, 6 okt 2012
    Laatst bewerkt: 6 okt 2012
    hoi

Weten jullie nog wie ik ben?

Ik heb de laatste maanden niet meer mee geschreven en gekeken.
    Ik heb er niet echt een reden voor. De reden dat ik destijds veel mee schreef was omdat ik bij 10 weken zwangerschap al 100% thuis zat.

Mijn excuses, ik hoop dat ik weer gezellig mee kan/mag schrijven!
    Ik zal even kort iets vertellen over Linde.

Linde is morgen precies 5 maand, en wat een heerlijk kind!
    Ze is erg tevreden, slaapt al vanaf dat ze 2 weken is door, nooit een nachtflesje, en slaapt tot 9 uur, nog steeds! Toen ze 13 weken was, rolde Linde al op haar buik, en 2 weken er na, kon ze al weer terug rollen. Het CB was hier nogal van onder de indruk. Zelf had ik geen idee, dat dit snel was.
    Linde loopt erg voor op haar ontwikkeling zei het CB, ze pakt al gericht dingen( al paar weken) die naast haar liggen, en de box is te klein! Ze rolt overal naar toe en zit dan met haar voetjes klem in de spijlen!
    Toen ze 14 weken was, zijn we al begonnen met fruit en groente. Dit is een groot succes en sinds 2 weken eet ze met de pot mee, (groente en aardappels alleen). Ik geef ook diksap. omdat Linde nog maar 4 en soms zelfs 3 flessen krijgt. Zodat ze genoeg vocht krijgt.

Linde is nu 6900 gr en 66 cm. en 5 maande ( 7 mei geboren- morgen 7 oktober)
    Het CB vond haar iets te licht, gezien haar geboorte gewicht (4165). Ze mag nu 210 cc , 7 scheppen. Dit drinkt ze alleen niet op.
    Ze heeft genoeg, dus ik maak me ook niet druk! Ze ziet er ook niet dun uit ! Ze is van de pufclub babies wel de lichtste! Die zijn allemaal
    al 7,5/8 kilo!!

Linde vind het leuk om te zitten op schoot en heeft al heel veel babbels, en sputtert er lekker op los!

We zijn op vakantie geweest, en dit was een groot succes, zwemmen vind ze erg leuk!

Ik heb per 5 november een baan, in de plaats waar ik woon, en hoef niet meer 75 minuten te rijden voor mijn werk! en dat na 7 jaar...! heerlijk!

We genieten volop van Linde

Ik zal een fotootjes van Linde toevoegen!

Groetjes
    Zomer 123

Bijgevoegde bestanden:

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hey zomer,
    wat leuk weer wat van je te horen!!
    natuurlijk weet ik nog wie je bent!! je ging gelijk met mij op en onze uk is 6mei geboren
    wat leuk te horen dat linde het zo goed doet, en ze ziet er inderdaad goed uit!!
    ook al zo een snel kindje, hier ook
    wel vervelend dat CB haar licht vind, dat is hier gelukkig nog nooit gezegd maar wij begonnen ook met een lager gewicht
    mag je van CB wel al uitkomen op maar 3 flessen???

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ambon,
    wij hebben juist nooit potjes gegeven omdat we alles vers willen aanbieden, zit meer structuur in en is gezonder, vanaf 6 maanden ongeveer willen we haar ook echt al stukjes groente en fruit aanbieden en dan moet ze wel een beetje gewend zijn aan structuren natuurlijk

Ik snap dat je man het even moest laten bezinken, is niet niks
    heb je dat zelf helemaal niet?? je komt zo nuchter over maar lijkt me voor jou toch ook niet leuk
    ik vind de print en kleur helemaal leuk!! past ook wel bij elkaar denk ik
    Gelukkig komt de winter eraan, dan hoeft ze vast geen muts meer op
    wat ik me trouwens ook af vroeg, haar hoofdje groeit nog wel, kan het zijn dat ze tussendoor dan weer een nieuwe krijgt of word het helmpje op de groei gemaakt?

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Mayke,
    hoe is het met je??
    alweer een beetje bijgekomen van afgelopen week??

6. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; wat een leuke foto van Ninthe! Hihi, zo lijkt ze al zo groot!! ik heb ook gelezen van de rapley methode en stond er ook versteld van.. Maar schijnbaar werkt het echt?! Wanneer wil je ermee beginnen?? Ik heb hier al een of ander apparaat staan wat speciaal voor babyhapjes is. Het stoomt het fruit/groenten en pureert het tot de goede structuur.. En lief dat je naar me vraagt:) Ik zal het heironder in het algemeen beschrijven:)!

@Ambon; Ja ik ga hier lekker wat meer mee kletsen dan haha!! En natuurlijk spreek ik ook nog gewoon regelmatig af met vriendinnen maar dan meoten ze of hier komen of ik meot daar kunnen "hangen"en niet stijf in een stoel moeten zitten..

@Zomer; wat leuk dat je er weer bent:) Natuurlijk kennen e je nog:)! En wat is die Linde van jou toch een snelle meid! Lijkt wel of alle baby's hier zo snel zijn met ontwikkeling haha!! Wat een mooi meisje is het zeg:)! En wat een leuke kleren heeft ze aan!! Hoe gaat het met jou? Fijn dat je een baan zo dicht bij huis hebt gevonden! Schept allicht wat rust in het thuisfront?

@All; Deze week en aankomende week voelt het toch wat raar allemaal.. De 2e was het een jaar geleden dat mijn vliezen braken en donderdag is het alweer een jaar geleden dat Merel* geboren werd.. Donderdag gaan mijn vriend en ik met zijn 2en het steentje bij de vlinderboom halen zodat we deze in eigen bezit hebben voortaan. Daarna gaan we even uitwaaien in de bossen/duinen en ergens wat eten.. Klinkt raar maar het voelt wat raar dat ik nu alweer een klein meisje in mijn buik hebt terwijl dit allemaal even terug komt.. Ach het komt wel weer goed:)! Alleen rakel je alles weer zo op he! Als mijn kleine spruit straks geboren is dan zijn die van jullie zoetjes aan alweer 1 jaar. Jemig wat gaat het snel! En ik vind het echt heeeel leuk om hier met julie te blijven kletsen:)!

Ik wens jullie een fijne zondag toe! Geniet ervan!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    alweer een jaar geleden, wat gaat de tijd toch hard,
    ik kan het me nog als de dag van gister herinneren :(
    ik snap dat het dan 2rare weken zijn, en dan ook nog de stress van die bloedingen
    maar wat voor steentje is het van merel?? en lekker dat jullie daarna even gaan uitwaaien enz

hoe gaat het nu met jullie kleine??? kun je haar al beter voelen??

en ik vind het ook heeel leuk om hier met jou en de rest te blijven kletsen!!
    er is zoveel gebeurd in ons groepje dat ik het zonde zou vinden als het niet meer zou kunnen
    vanaf april 2011, al anderhalf jaar delen we hier lief en leed
    toch wel bijzonder

8. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ja het is raar he. Dat het zo snel gaat.. Soms is dat maar goed ook;)! Het steentje wat we in januari bij de vlinderboom hebben gelegd gaan we nu ophalen. het mag daar blijven liggen tot januari en daarna zal het dan naar de vlidnertuin gaan tenzij we het zelf willen hebben.. Ik voel haar de ene dag heel laag en de andere dag hoog.. Echt heel raar. Van de week ging 's avonds mijn buik helemaal op en neer en nu voel ik haar bijvoorbeeld net boven mijn schaamstreek. Had jij dat ook??

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooooh, wat fijn dat jullie keuze hebben wat jullie er mee willen

ja ik Voelde Ninthe inderdaad ook op verschillende plekken, komt doordat ze nu nog best veel ruimte hebben en rondjes kunnen draaien enz
    geniet er maar van, nu is het nog leuk hihi op het laatst kan het goed vervelend zijn

10. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @niqi, wat fijn dat sebas het zo goed doet! Super!
    @mayke, ik hoop dat jd niet meer zoveel bloedingen krijgt! Lijkt me super stress vol! Wat fijn dat jullie merel gaan ophalen! Dan heb je haar idd lekker bij je. Ik ben best wel bijgelovig en denk ook echt dat merel hier haar steentje bijdraagt in je zwangerschap.
    @miffy, wij willen straks ook de rapley methode gaan doen! Eerst maar Ff wat ouder ;)
    @ambon, ik vind de helmprint leuk! Ben benieuwd wat jada er van vind als ze hem op heeft!
    @zomer, wat is linde een heerlijk kind! Super!

@all, zaterdag zijn we naar terschelling geweest. Naar mn oma. Oh wat zag ze er slecht uit! Ik heb het al een beetje een plaats kunnen geven dat ze er niet lang meer is. Ze heft nu een morfine pompje en heeft laatst per ongeluk 2x extra gedrukt. Dit kan dus niet volgens de thuiszorg. Mijn opa doet het super goed. Houd t huis schoon en was ook super trots op de kleine! Hij zegt alleen da oma van hem ook wel mag gaan omdat ze steeds zoveel pijn heeft. Het is heel raar om te zien dat zo'n energiek iemand aftakelt naar een kasplantje. Kevin vond de bootreis en het eiland geweldig! Ik heb fotos op facebook staan dus voor de nieuwsgierige onder ons, zoek me maar op! ;) we hebben met jacob z'n verjaardag lekker biefstuk gehad en carpaccio. Erg lekker! Ook ben ik een voeding omhoog gegaan met roelof. Hij kreeg nutrilon nenathal (dieetvoeding voor prematuurbaby's) en nu nutrilon standaard1. Hij spuugt er alleen wat veel van en is nachts erg onrustig. Hij slaapt geen 5uren meer achter elkaar. Ook ben ik erachter gekomen dat het een buikslaper is. Vond het wel eng om hem op zn buik te leggen maar heb t in overleg met het cb gedaan. Hij slaapt wel iets rustiger gelukkig! Hij draait zn hoofd gelukkig ook niet, die blijft lekker opzij liggen. We proberen kevin zindelijk te maken, hij is nu 3,5 en heeft nog steeds een pamper om. Maar we hebben het idee dat zn moeder hem niet op de pot zet. Dus hebben we een fel gekleurd papier in de wc opgehangen en als hij dan op de pot poept of plast krijgt hij een stikker. Hij heeft t alleen nog niet door wanneer hij nou moet zeggen van ik moet op de pot. Hij zegt t na die tijd pas, als het al in de pamper zit!

11. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Ik kon niet meer verder typen dus nog maar een berichtje.
    Ik zal zo Ff een paar uurtjes slapen nog voordat roelof zich weer meld voor de volgende fles! Vanavond zal ik weer gaan sporten! Bodypumpen staat op t programma! :) en als ik dat erg fijn vind ga ik volgende week ook balance doen. Yoga maar dan iets heftiger ;)

Een fijne dag lieverds!

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    zomer, wat leuk dat je weer meeschrijft. Geweldig dat je dochter een modelbaby is en dat ze al vanaf 2 weken oud doorslaapt. Dat hoor je niet vaak. Heb je ook een speelmat voor haar zodat ze ook op de grond kan spelen en niet klem komt te zitten met de beentjes?
    Het cb kan haar wel te licht vinden. Het belangrijkste is dat ze in een stijgende lijn zit. Als je kleintje zo actief is dan verbranden ze de voeding wel en komen ze niet heel veel aan. Bij Jada net zo. Ik vind die andere baby's wel erg zwaar als ze nu al 7,5/8 kilo zijn.

Hoe geef jij het avondeten aan Linde? Volgens de rapley methode of pureer je het of prak je het fijn voor haar?

Wat fijn dat je een baan dichtbij huis hebt gevonden. Wat doe je voor werk ook alweer?

Leuke foto's. Mooie meid!!

miffy, misschien dat ik het een beetje moeilijk ermee zal hebben als ze het helmpje opkrijgt. Ik ben inderdaad wel nuchter op dit moment. Ik vind dat we het beste voor haar doen en daarom ben ik er positief over.

Ik heb inderdaad geen muts voor haar omdat er ook gaatjes in de helm komen om het hoofdje te ontluchten. Ik denk dat als ik er een muts overheen doen dat het effect van het ontluchten dan zal verdwijnen.
    Het helmpje wordt volgens mij van binnen met laagjes afgewerkt. Als haar hoofdje dan groeit en de helm erg strak zit moeten we die opnieuw passen en dan zal er een laagje uitgehaald worden. Aan de achterkant zal er nu meer ruimte zijn zodat het wat ronder kan worden.

Ik geef haar nu dus potjes van 6maanden en dat eten is al weer wat dikker dan die van 4 maanden. Rijstwafel gaat erg goed omdat ze goed kan kauwen. Binnenkort zal ik weer eens een klein stukje brood proberen. Daar moest ze van kokhalzen en dat komt omdat ze tot 7 maanden het slikreflex nog achter in de keel hebben zitten.

mayke, wat fijn dat jullie het steentje van Merel mee kunnen nemen naar huis. Maak er maar een fijne dag van donderdag.
    Wat is jouw uitgerekende datum eigenlijk?
    Ik vind het ook erg leuk dat we al zo lang met elkaar aan het kletsen zijn. Had ik van te voren nooit gedacht. Het is fijn dat je op deze manier ook dingen met elkaar kan delen.

Leuk hè je kleine meisje voelen? Die is nu nog bezig met salto's in je buik. Straks als ze vastligt dan voel je het nog harder.
    Toen Jada met haar hoofdje beneden lag kriebelde het vaak onderin bij mijn blaas en op de 30-wekenecho zag ik dan dat ze haar handjes naast haar hoofdje had. Dat heeft ze nu nog steeds met slapen :)

xxcriien: ik vind het wel sneu voor Roelof dat hij zijn oma later niet meer zal kunnen herinneren. Het gaat nu dus wel bergafwaarts met haar begrijp ik?

Heb je het spugen ook al besproken met het cb? Denk je dat het door de voeding komt?

Wat sneu voor Kevin dat hij nog geen zindelijkheidstraining heeft gehad. Het is toch best goed te doen voordat ze 2 jaar worden en de peuterpuberteit ingaan. Hij moet het wel aan kunnen voelen wanneer hij iets moet doen. In het boek van de babyfluisteraar staat dat ze vaak 20 minuten na een voeding of glas drinken naar de wc moeten. En 's morgens als ze wakker worden ook gelijk op de wc zetten. Wel goed van jullie dat jullie hem stimuleren met stickers plakken als beloning!! Maar misschien ook helpen om hem 20 minuten na het eten op de wc te zetten? Het zou wel makkelijker zijn als zijn moeder ook meehelpt om hem zindelijk te maken voordat hij straks naar school gaat. Dit doen ze niet meer op de basisschool heb ik gehoord omdat het een taak van de ouders is.
    Kan je vriend niet met zijn ex gaan praten hierover?

Veel succes met sporten. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is en of je heel veel spierpijn krijgt morgen.

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoe is het eigenlijk met:

Wilko?

Liefde?

Naatje?

Sher?

Niqi?

Nog iemand vergeten???

14. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @Ambon, we vergeten Beertjuh! Die was een week voor mij uitgerekend :) Wat betreft Kevin, we zullen volgende week vrijdag met haar om de tafel omdat er meer situaties voordoen waar wij niet van weten hoe zij er op reageert. Wij kunnen Kevin wel wat leren, maar hij is maar 3 dagen bij ons en 11 bij haar. Dus het kan zijn dat het daar dan weer de kop in gedrukt word. Roelof zal zich mijn oma idd niet herinneren. Dat is heel erg jammer, aangezien mijn oma voor het grootste gedeelte in mijn jeugd voor mij heeft gezorgd. Ik hou zoveel van haar, nog meer dan van mijn eigen moeder...Roelof heeft vandaag 3x meer dan 100cc gedronken en niks terug gegeven! Denk dat hij moest wennen aan de voeding.

Vanochtend stond ik heel cool op het cb voor de eerste prikjes van Roelof, moet ik morgen pas! Mooi dom! Ik had afgesproken om vandaag met Miffy te babydaten, maar had dit dus afgezegd voor die prikjes. Had achteraf niet gehoeven! Dus Miffy, bij deze, maar snel een nieuwe afspraak! Maar die maken we wel via fb :)
    Ik heb vette spierpijn van het bodypumpen! Vanochtend nog niks maar naarmate de dag komt begint het echt zeer te doen! Ben benieuwd of ik morgen wel uit mijn bed kom :p

Tot morgen dames, dan laat ik weten hoe het bij het CB was!

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; ja ze ligt idd overal omdat ze nog veel ruimte heeft haha! maar gisteren trapte ze volgens mij een paar keer op mijn blaas want ik moest opeens heel nodig naar de toilet haha! Lijkt me op t laatst ook niet altijd prettig!

@Xxcriien: Wat fijn dat Roelof het zo goed doet. Lijkt me ook eng een buikslaper maar als hij er rustiger door is.. Heb je aero sleep? Je hebt er matrasjes van maar ook hoesjes die je om een gewoon matrasje kunt plaatsen. Misschien geeft dat je wat rust? Wat heftig van je oma zeg! Lijkt me ook heel moeilijk om te zien.. Mensen zien lijden wil je echt niet dus dan denk je idd; het zou beter zijn dat ze gaat maar als het eenmaal zo ver is heb je een hoop pijn en verdriet ondanks dat je weet dat het beter is voor diegene!! Sterkte!! En hoe smaakte je biefstuk en carpaccio? :)! Ik kan nu al niet wachten tot ik dat weer mag eten. Iig de carpaccio.. haha.. Wow wat fanatiek om al te sporten.. Goed van je zeg!! Ik denk dat ik heel wat moeite moet gaan doen om mijn gewicht en figuur terug te krijgen maar sporten is eigenlijk niet voor me weg gelegd.. Ik ben meer van de wandel en het fietsen;)

@Ambon; Hoe gaat het met jou en Jada? Ik vind het ook erg prettig dat we het steentje morgen gaan halen! Ik ben nu 3februari uitgerekend.. Zit een maandje verschil tussen met de uitgerekende datum van Merel afgelopen jaar. Het grappige is dat deze kleine ook op elke echo met haar handjes boven haar hoofd ligt. De gyn zei al dat het een voorkeurshouding kan zijn voor straks. Schijnbaar vinden kindjes het dan heerlijk daar binnen.. :)!

@All; Straks voor het eerst met de bio feedback beginnen. Ben benieuwd! Mijn vriend is vandaag naar valkenburg om te werken en komt morgen pas thuis helaas.. Vind het wel moeilijk omdat morgen de dag is maar gelukkig is hij morgen rond 14.00 thuis zodat we het steentje kunnen gaan halen enz. Heb van de week een allerschattigst roze zitzak gehad voor de kleine. Ze kan er pas op als ze 2 is volgens mij haha maar leuk voor op de kinderkamer. Verder heb ik iemand gevonden die MDF letters maakt dus daar ga ik haar naam van laten maken en deze zelf behangen voor op de babykamer. Mijn vriend is niet zo van de gezellig shoppen enz dus die wil straks alles in een keer kopen dus we gaan in december een hoop halen. In december is een hoop in de uitverkoop dus ik ga dan. Kan ze mooi uitwassen en in de kast hangen dan ben ik toch nog op tijd zat??

16. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @mayke, het is idd erg moeilijk, maar ik ben nu al bezig met het verwerken dat ze er straks niet meer is. Jammer dat je vriend niet zo'n shopper is. Dat is die van mij wel! Als we de stad in gaan voor kleren ben ik eerder klaar dan hij! :p
    Vanavond eten we wederom biefstuk en carpaccio. Is in de aanbeding bij de c1000 ;)

@all, roelof heeft zn prikken gehad en is nu wat jengelig. Zo zielig! Ik heb al zetpillen in huis voor mn popje. Ik moest zelf meer huilen dan hij. Wat vond ik t zielig! Hij is nu 3200 gram en 47,5 cm! Hij zat zwaar onder de groei curve en zit nu al op t onderste lijntje dus ik ben super trots!

17. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @xxcriien: fijn dat Roelof zo gegroeid is.. Zo sneu he voor de kleintjes die spuitjes.. Hopelijk heeft hij er neit al te veel last van..

@All; vanmiddag voor t eerst de therapie gehad.. Was meer intro maar was ok:) ze stelde toch ook voor om emdr te gaan doen dus daar begin ik dinsdag mee.. Hartje klopte weer goed van de kleine. Vanmiddag ook even op kraamvisite geweest bij de dochter van een goede ex collega van mij. Zij is maandag bevallen van 2 boys. 1 heeft nogal een slechte start gehad maar ze zijn met 37 weken gehaald en wogen 2200 en 2800 gram dus dat is netjes. Als alles goed blijft gaan mogen ze vrijdag naar huis. Wat schattig om t zien die kleine hummeltjes:) Mijn schoonzus moest vanuit de vk naar het zkh omdat het hartje van de baby te traag was maar na de ctg en een goede echo mocht ze toch naar huis gelukkig.. Die is morgen alweer 34 weken dus dat schiet ook op:)

18. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    @mayke, ik heb ook heel veel aan emdr therapie gehad! Het helpt je heel goed om dingen te begrijpen. Heb er vertrouwen in dat je het verlies van merel op deze manier goed kan verwerken! Heel veel sterkte vandaag en ik denk aan je! Mijn mannetje was nog kleiner dan die 2 boys! Nu begint het echt een baby te worden. Een lekkere ronde bolle kop krijgt ie nu!

@all, gisteren helemaal vergeten te vertellen, maar Roelof doet dingen die babies van 2/3 maanden doen. Hij tilt z'n hoofd al op en volgde het lichtje waarmee ze scheen. Ik zat achter hem en was continu aan t draaien met z'n hoofd om mij te zien. Daar was ze ook verbaasd over. Ik ben echt een hele trotse mama! :) Vandaag is mijn vader jarig dus we zullen daar vanavond eten. Zin in!
    Ben nu heerlijk rugrats aan t kijken. Jeugdsentiment ;)

Fijne dag lieverds!

19. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Mayke:
    heel veel sterkte gewenst vandaag!! Ik denk aan jullie!
    Succes met de EMDR therapie, ik hoop voor je dat je daar veel aan hebt.
    Fijn dat het hartje van je meisje goed klopt, weer een geruststelling!
    Ik voelde Sebas ook op verschillende plekken in mijn buik. De ene keer heel laag, de andere keer bij mijn navel, dan weer links en de andere keer weer rechts. Geniet lekker van dat gevoel! Ik mis het nog iedere dag in mijn buik!

@ Ambonmanise en Miffy:
    wanneer zijn jullie gestart met bijvoeding? Met 4 maanden?
    De Rapley methode lijkt me ook wel wat voor Sebas t.z.t., maar dat zal dan wel een geklieder worden denk ik haha.

@ Zomer:
    welkom terug! Wat een mooi meisje is Linde! Fijn dat ze het zo goed doet.

@ xxCriien:
    wat erg dat je oma er zo slecht aan toe is! Het is zo naar om een geliefd iemand zoveel pijn te zien hebben. Sterkte gewenst!
    Wat goed dat Roelof het zo goed doet! Een knap ventje! Leuk is dat als hij je volgt he? Sebas doet dat ook al een tijdje. Hij brabbelt nu steeds meer, echt zo grappig!

@ All:
    Sebas en ik zijn allebei flink verkouden/grieperig. Ik vind het zo zielig voor mijn kleine mannetje. Hopelijk knapt hij snel weer op! (en ik ook..).
    ’s Nachts slaapt Sebas gelukkig nog steeds goed, alleen overdag is het ‘drama’. Hij huilt best veel (en hij heeft een luid stemgeluid dus dat gaat door merg en been). Ik probeer een ritme aan te houden van eten//knuffelen/spelen/slapen (2 uur wakker en 2 uur slapen), maar hij wil overdag bijna niet meer slapen. Soms dommelt hij even weg maar na 20 minuten of een half uur is hij weer wakker en zet het dan op een krijsen en gaat dan ook echt niet meer slapen. Ook wil hij dan niet spelen. Het enige wat dan nog helpt is met hem in mijn armen rondlopen (als ik ga zitten met hem dan begint hij ook te huilen). Ik weet niet precies waardoor het komt dat hij niet wil slapen. Soms denk ik dat hij nog last heeft van krampjes, maar andere keren weet ik het echt niet…iemand tips??

20. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    heey meiden ff snel berichtje van mij.
    Heb echt totaal geen tijd meer om op internet te zitten.
    Ben steeds aan het heen en weren van naar het ziekenhuis gaan en naar huis, je wilt toch zo veel mogenlijk bij je kindje zijn. En als ik thuis ben dan ben ik aan het kilven of aan het slapen haha. Ik ben gesloopt!
    Wat is dit zwaar zeg jij thuis en je kindje in het ziekenhuis achter te laten.

Met Jayce gaat alles goed gelukkig. Hij doet het voor zijn termijn echt super goed. Wel is hij nog erg klein en moet alles leren. Hij weegt nu 1960 gr dus bijna de 2 kilo gehaald. :) trots! We mogen nu steeds meer met hem doen om de dag in bad en hij mag kleertjes aan, hij ligt niet meer in de couveuse maar in een wiegje. Hij drinkt 1 a 2 keer per dag aan de borst maar dat vergt erg veel energie van hem.
    Hij mag mee naar huis als hij in staat is om zijn temperatuur te regelen dat kan hij nu want hij is uit de couveuse. Als hij volledig al zijn voedingen zelf kan drinken. en als hij geen dipjes meer heb. Omdat jayce te vroeg geboren is is nog niet alles rijp in zijn lichaampje. Als hij zich bijvoorbeeld verslikt dan vergeet hij te ademen en krijgt hij een brady. Dat is dat zijn hartslag onder de 80 komt en meestal krijgt hij daarbij ook zuurstofverzadiging en die word dan ook te laag, dus dan gaan alle alarmen af. Erg eng in het begin nog steeds een beetje maar het word beter. Hij krijgt er ook steeds minder. Hij heeft t vaak als hij op je borst ligt dan ligt hij zo lekker en dan zie je hem opeens blauw worden omdat hij dan vergeet te ademen. Gelukkig is hij er snel weer uit maar wel erg eng om je kindje zo te zien. In het begin dacht ikd at hij dood zou gaan ofzo dus steeds overstuur, maar de artsen hebben me al 100x verteld dat dit bij zijn prematuriteit hoort en dat alle prematuren dit hebben en ditg houden ze tot ongevere 36/37 weken.

IK hoop dat Jayce rond de 38 weken mee na huis mag:) Begin november! Heb ik ook watg meer rust en kan ik mis weer mee kletsen xxx

Deel Deze Pagina