Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik weet niet hoe het op je iphone moet
    op normaal internet kun je bij het bovenste bericht van de pagina op onderwerp tools klikken en dan abboneren op dit onderwerp

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; zou het dan toch zijn dat je even zwanger bent geweest...... Maar....?! Je wil niet meer prikken om te kijken of het zo is/was?? Wel balen zeg.. Vond je het niet rot om te horen?? Lijkt me echt niet leuk hoor.. Ze zeggen wel dat je daarna erg vruchtbaar bent.......... Ik denk aan je! Sterkte!
    Ik zit volgens mijn eigen berekening op 9 weken en 3 dagen. Volgens de laatste echo zit ik op 9 weken en 1 dag.. Ik houd voor mezelf ff mijn berekening aan;) Dan gaat het wat sneller haha! Ik moet morgen naar de gyn voor intake en een echo... Fingers crossed dat dit vruchtje er nog gewoon zit..

@Ambonmanise; Wat een heerlijke vakantie hebben jullie;) Klussen omdat het kan/moet en lekker samen veel tijd! Ik hoop dat het ditmaal raak is bij jullie:)! Ik duim ervoor:)
    De echoscopiste zei dat het 2e vruchtje wss door mijn lichaam zelf wordt opgenomen omdat mijn lichaam ook weet dat er nog iets in zit wat wel goed is.. Maar hij zit vertstrikt in mijn hematoom dus hoe dat verder gaat?? Ik moet morgen naar de gyn dus ik zal het eens navragen..

@Wilco; ik ben benieuwd of je ongi door zet of dat het miss toch raak is?! Houd ons op de hoogte..

@Naadje; rot dat je cyclussen zo onregelmatig zijn.. ik zou gewoon vanaf dag 10 om de dag klussen een aantal dagen.. Dan moet je toch een keer goed zitten qua timing?? Of gebruik je ovulatie testen?

Ik heb geen abbo hierop en ik ga altijd naar dit forum door op mijn naam te klikken als ik ben ingelogd en dan naar statistieken en dan staat er berichten waar je op hebt gereageerd. Die klik ik dan altijd aan......

Fijne zondag nog dames..

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke
    ik ga morgen ochtend toch wel bloed laten prikken
    moet toch naar het ziekenhuis voor de gynocoloog
    en mijn bloedverlies liep heel raar dit keer
    donderdag weinig bloedverlies, vrijdag weinig/normaal bloedverlies, zaterdag weinig bloedverlies, zondag ???? niks tot zeer weinig ????
    vrijdag erg veel pijn gehad, maar verder niks
    dus ben nu spontaan weer aan het twijfelen

4. Sar

Sar Lid

25 apr 2011
    86
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker (4)
    friesland
    Hoi Dames!
    Langg geleden dat ik hier meegelezen heb.. Had het erg druk met werken, we zijn aan het verbouwen, en daarnaast nog een dreumes van 1,5jaar die echt ontzettend ondeugend is ;) dus bijna geen tijd om achter de computer te duiken. Schaam me wel een beetje haha, want ik heb dit topic aangemaakt :p
    Maar wat wordt er veel gekletst, super leuk!! En er zijn al een aantal zwanger lees ik! Echt geweldig!! Hier nog geen tekenen van zwangerschap, we klussen volop! Ik probeer niet te veel te denken aan zwanger worden, maar toch zit het wel in mn achterhoofd als we bezig zijn.. Maar denk dat dat heel herkenbaar is?

Nou, ik zal proberen om af en toe weer even wat te schrijven en mee te lezen, want ik vind het wel erg leuk! Hier kan ik in het 'openbaar' kletsen over zwanger worden, want in onze omgeving weet niemand dat we weer met de pil gestopt zijn..

Groetjes!!

5. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi iedereen,

@Mayke: wat jammer dat één vruchtje het niet gehaald heeft, dat zal toch wel even moeilijk geweest zijn he... Ik zal duimen dat je morgen weer een prachtecho van je andere beebje kan bewonderen!

@miffy: goh, die onzekerheid over het al dan niet zwanger zijn geweest lijkt me zwaar meid. Bloedname kan je dan wel een antwoord geven zodat je verder kunt... Ikzelf heb in mijn allereerste ZS ook een MK gehad op 7 weken, en vond dat erg emotioneel hoor. Ik was meteen wel opnieuw zwanger, en daarvan is mijn zoontje het geweldige bewijs, dus kan wel kloppen dat je extra vruchtbaar bent nadien. Veel succes bij de gynaecoloog!

@Sar: leuk dat je tussen de drukte door even komt kijken hier! Ik wil ook zwanger worden van een tweede kindje, en is wel spannend dat mensen in je omgeving wel zitten te raden of je dan toch ECHT geen zin hebt in een tweede, terwijl je al verschillende maanden gestopt ben met anticonceptie, hihi!
    Ik zit er toch ook wel mee in mijn achterhoofd hoor, lijkt me ook wel normaal, is toch ook niet zomaar niks he.

Ik ben echt benieuwd of ik over 14 dagen eindelijk ongesteld ga worden, (of hopelijk niet eigenlijk:)). De dagen kruipen om nu.
    Nuja, moest er nog niks in beweging komen, dan heb ik in augustus al een afspraak met de HA om het eens te bespreken.

Liefs,
    Sunnyke

6. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ Miffy,
    wat vervelend die onzekerheid.

Hier verwachten we ook dat het deze maand niet raak is. Als ik mijn 'gewone' cyclus aanhou, dan zou het rond donderdag zijn. Maar doordat die de vorige keer 10 dagen langer was is het gemiddelde wat omhoog gegaan. Dus gewoon nog even afwachten.

7. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    @Miffy: het is gelukt om deze topic toe te voegen :D

@Mayke1717: op dit moment willen we nog niet zwanger worden (ik stiekem al wel ;)), maar eerst wachten totdat we een eigen plekkie hebben (wonen nu nog bij mijn schoonouders in). We hebben al een huis gekocht en na onze vakantie is waarschijnlijk de sleuteloverdracht dus het komt al dichterbij :) Ik ben afgelopen april gestopt met de pil omdat ik al die 'troep' uit mijn lichaam wilde hebben en zo heeft mijn lichaam ook de tijd om te ontpillen etc. Dus dat mijn cyclus nog onregelmatig is, kan door het ontpillen komen natuurlijk alleen hoop ik niet dat dat te lang gaat duren :( Zit vandaag alweer op dag 39 en nog geen tekenen van een menstruatie dat op komst is...

Ondanks dat we nog niet zwanger willen worden, doen we het niet veilig (vind ik eigenlijk ook niet erg :p). Alleen heb ik een slim vriendje die weet wanneer ongeveer de 'vruchtbare' periode hoort te zijn (bij een gemiddelde vrouw dan), maar hij kan er natuurlijk altijd naast zitten aangezien ik het bij mij zelf ook geen eens weet haha! Ik wacht het gewoon weer even af misschien dat mijn menstruatie morgen wel weer komt, op dag 40 net als de vorige keer. En anders eind deze week testen...

8. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; goed dat je toch ff bloed laat prikken.. Idd rare menstruatie.. Wann krijg je de uitslag? Laat je wat weten?? Sterkte hoor!!

@ Sar; ha daar ben je weer:)! Je hebt het idd druk.. Ik snap heel goed dat je er toch mee bezig bent hoor.. Lijkt me ook niet meer dan normaal als je die wens hebt.. Hopelijk mag je snel weer zwanger zijn en heb je een 2e wonder in je buik:)

@Sunnyke; thnx.. Ik ben erg zenuwachtig nu.... Ik hoop vanmiddag op een goede echo!

@Wilko; you never know! We blijven duimen dat het wel raak is:)

@Naatje; Wat fijn dat je bijna je eigen stekkie hebt.. Lijkt me fijner dan bij je schoonouders te wonen ook al is het wel fijn dat je ergens in kon trekken.. Maar het is toch anders dan je eigen plekje.. Haha.. Jouw vriend is slimmer dan de mijne, die van mij wist dat helemaal niet;)! ben benieuwd of je menstruatie morgen komt.. Ik leek gelijk ontpild te zijn.. Na het stoppen van mijn pil zaten mijn cyclussen op 27 (1e keer na de pil) en 26 dagen en daarna was het dus raak..
    Houd ons op de hoogte he:)

Vanmiddag om 15.30 moet ik naar de gyn! SPANNEND!! Vanmorgen stond ik op en weer een bloeding:(! Dit keer hield hij echt maar 10 sec. aan met helder rood bloed en daarna was het gelijk oud bloed.. Fingers crossed dat alles goed is... Oo ik ben zooooo bang.. Geloof me als ik zeg dat dit echt niet leuk is!! Dat snappen jullie wss ook wel maar ik heb nu al zo'n rot beladen zwangerschap met zoveel angst en onzekerheid.. Ik wil toch een beetje proberen te genieten en dus had ik vorige week woensdag 2 truitjes en 2 mutsjes gekocht voor de twins.. Nou vrijdag na de echo werd ik toch weer ff terug geroepen van mijn roze wolk....... Nu wil ik optimistisch zijn maar durf ik het gewoonweg niet meer na de vorige echo! Dit is toch echt erg!?!

Meiden, geniet van deze zonnige dag.. Werk ze als je nog geen vakantie hebt en geniet van je vakantie :)

9. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi meiden,

@miffy: Wel goed dat je huisarts je gelijk laat bloed prikken. Ik ben benieuwd wat er uit het bloed naar voren komt

@mayke: vandaag weer een echo gehad? Ik kan je goed begrijpen dat je het eng vindt om er heen te gaan. Vooral omdat vorige week het niet goed was met 1 beebje. Ik hoop dat je vandaag positief nieuws hebt ondanks het bloedverlies.

@Sar: wat leuk dat je er weer bent. Wat zijn jullie aan het verbouwen? Doen jullie de verbouwing zelf? Wel mooi dat jullie ook nog tijd hebben om te klussen. Ik denk er wel veel aan. De afgelopen 3 weken zijn er al 5 baby's geboren van mensen die ik ken. En ik steeds zoiets van: IK WIL OOK!!! Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen. We kunnen alleen maar klussen en afwachten.

@Sunnyke: wat kunnen die 14 dagen afwachten lang duren hè? Hoeven jullie in Belgie niet 1 jaar te wachten voordat je hiermee bij de huisarts terecht kunt? Ik vind het wel snel hoor, na 4 maanden al. Of moet je toevallig voor iets anders naar de huisarts?

@Wilko: spannend de komende week! Ik duim voor je.

@Naatje: wat heb jij een slimme vriend zeg! Mijn man weet het niet. Hij vraagt alleen of mijn temperatuur weer omhoog is of niet. Ik temperatuur elke ochtend als ik wakker word.

Mijn eisprong is nu voorbij. Nu de komende weken afwachten wat er gebeurt. Mijn temp is nog wel hoog, die houd ik goed in de gaten.

Fijne avond allemaal.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    eind van de middag had ik mijn bloeduitslag al
    er zat inderdaag hcg in
    maar heel weinig (nog)
    maar het is dus wel een vmk geweest, wat eigenlijk best een opluchting is want dan weet ik in ieder geval dat het kan
    nu nog even blijven plakken :)

vandaag moest ik ook naar de gynocoloog ivm endomtriose onderzoek
    in dat bloed hadden ze niks gevonden en de gynocoloog wou het eigenlijk zo laten
    ook al had ik juist besloten een kijkoperatie te willen
    dit gaan we uiteindelijk ook doen
    als mijn volgende menstruatie voorbij komt moet ik bellen en dan word ik ongeveer 2 weken later geopereerd
    dus nu extra hard duimen deze maand voor een plakbeeb!!

11. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    @ mayke1717
    wat vervelend zeg, hoe was het bij de gyn? Alles goed hoop ik?

Vandaag had ik toch al wat bloedverlies, dus nu afwachten of het echt door zet, is nu juist wel weer aardig vrieg, 24 dagen.

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ Miffy; heb je endomtriose? Heb je dat al lang?? Had je dat hier al verteld of is dit me ontgaan? Sorry anders :S! Ah gosh was je toch zwanger! Je weet nu idd wel dat het kan, dat is erg prettig.. Je bent nu wss ook nog erg vruchtbaar dus succes deze maand;)! Wat gaan ze precies kijken met de kijk operatie? Waar het baarmoederslijm bij jou zich nesteld??

@ Ambonmanise en alle anderen:

Ik heb gister een goede echo gehad:):):):)!! Oo je wil niet weten hoe blij ik was. Ik was bij de art.ass. van de gyn.. Hij vertelde me dat ik wss toch 10 weken en wat dagen was (nou ja zeg) maar ik bind me daar niet te veel aan vast;)! Vrijdag krijg ik de officiele termijn echo (voor de verandering weer een echo;)) en dinsdag a.s. moet ik voor het eerst naar de verpleegkundige en ga ik terug naar de arts.ass. Ze willen me toch bij de gyn onder controle houden omdat de kans groot is dat vanaf het 2e trimester (daar zit ik nu al bijna in) de bloedingen heviger gaan worden (ik snap niet hoe dat kan, ze zijn nu al heftig) en dat kan voor mijn lichaam niet altijd goed zijn maar het ergste is dat mijn baarmoederhals week kan worden en miss zelfs open kan gaan staan waardoor ik weeen krijg. Dan moeten er natuurlijk maatregelen genomen worden zoals wee remmerd e.d... Hij zei letterlijk: tot je 40e week blijft dit een moelijke zwangerschap tenzij de hematoom zich eerder "oplost" en weg gaat.. Nou daar duimen we dan maar voor toch?? Hij zei wel dat deze beeb er tot nu toe "gezond" uit zag voor zover je kan zien en het hartje klopte erg stevig!! Hopelijk kom ik de 2,5 of de 1,5 week dus goed door en dan zit ik sowieso op de 12:):) Ik ga nu beetje bij beetje toch wel genieten!! Dat moet onderhand wel anders krijg ik nog 30 zware weken en dat wil ik niet!! Het was wel grappig om te zien dat de kleine nu al stompjes als armpjes en beentjes heeft en rond beweegt! De navelstreng was ook goed te zien!

Fijne dag allemaal..

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke
    de kijkoperatie is om te kijken of ik endometriose heb
    dat is nog niet officieel namelijk en kan alleen bevestigd worden door een operatie
    en ze gaan dan meteen maar even kijken of alles werkt zoals dat hoort

nou je bent al bijna op de 12 weken gelukkig
    dan zal het beebje vast wel bij je blijven :)
    probeer er inderdaad maar een beetje van te gaan genieten, dat is ook belangerijk
    wel leuk dat beebje al vorm heeft :D

14. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    ik ben nu weer in ronde vier....weer een cyclus van 30 dagen, maar ik denk dat mijn ei later komt dan normaal.....ben dus maar gestart met ovu testen....zit nu al in dag 19 maar gister had ik een wat meer rozig streepje dan eerdere dagen....dan zijn we de vorige maanden gewoon te vroeg gestopt met klussen:x. dus we zijn nu al anderhalve week volle bak aan het klussen totdat mijn ei komt....:p maar mijn vriend raakt een beetje uitgeput...haahahahaha....:D:D:D

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @miffy; heftig hoor!! Wel fijn dat je bevestiging krijgt n.a.v. de operatie!
    Ik begin nu langzaam aan te genieten ja.. Heel stilletjes en niet te enthousiast!! Ik laat vrijdag wel weten hoever ik nu echt ben :)!

@Snukkie; zeg maar tegen je vriend dat hij nog even door moet zetten;)! Haha! Succes:)

16. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik hoop dat je snel op de 12 weken zit en het kan gaan delen met andere mensen
    en nog meer mag gaan genieten!!!
    je hebt het wel verdiend inmiddels!!

17. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    Hallo!!

Nou gister weer een testje gedaan en deze was echt knalpositief! Gisteravond meteen maar geklust en vanavond ook nog maar een keer.....ben benieuwd!

@Mayke1717; lekker gaan genieten nu! van harte gefeliciteerd!;)

18. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @ Miffy en SNukkie; dank jullie wel :)!

Vannacht een heftige bloeding gehad en vanmorgen was hij zo groot dat ik ervan flauw ben gevallen:(! Gelijk naar het zkh gebeld en ik moest gelijk naar de verloskamers op controle komen. Mijn bloeddruk was wat laag maar mijn ijzer gehalte was super hoog dus dat is goed.. Een echo gehad en de baby bewoog goed en het hartje klopte ook goed.. Het kan zijn dat het van de hematoom af kwam of toch van het vruchtzakje wat zich heeft afgestoten..

Elke keeer als ik wil genieten durf ik niet meer.. Ik word er moedeloos van.. Bang, onzeker pfff.... De verloskundige en gyn die ik vandaag sprak zeiden alle 2 dat ik echt bij het zkh onder controle moest blijven omdat de kans heel groot is dat ik eerder beval.... (door die bloedingen) maar dat wist ik eigenlijk al wel!

Maar goed.. Vrijdag de termijn echo dan weet ik hoeveel weken ik ben.. Volgens mijn berekening nu 9 weken en 6 dagen, volgens echo scopiste 9 weken en 4 dagen en volgens de arts ass. 10 weken en wat dagen.... Haha.. Stom! Ik hoop natuurlijk ong 10 weken maar zul je zien dat ik net 9 weken ben..

Ik houd jullie op de hoogte:)
    FIjne dag

19. Snukkie

Snukkie Lid

23 jun 2011
    92
    0
    0
    @mayke1717; jemig wat een verhaal!! nou hopen dan maar dat het nu goed gaat! Ik ben benieuwd hoeveel weken dat je bent....

20. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Jeetje Mayke, dat is ook niet fijn! Hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat er genoeg tijd is om toch van je zwangerschap te kunnen genieten.

Zelf zit ik alweer op dag 41 en is er bij nog helemaal niets te bekennen. Vrijdagochtend wil ik een eerste test gaan doen, mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn. Moet zeggen dat ik niet echt last heb van kwaaltjes dus ga er eigenlijk ook vanuit dat het gewoon aan het ontpillen ligt.

Deel Deze Pagina