Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    abon en miffy bedankt voor jullie reactie op t fototje":D

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Xxcriien: Wat fijn dat Roelog zo wijs is haha! Wat cool zeg om dat te horen en ik geloof goed dat je een trotse mama bent:)! Nog gefeliciteerd met je vader. was het gezellig?

@Niqi; Wat balen dat jullie verkouden/grieperig zijn! Lekker binnen zijn dan.. Al is een wandeling buiten ook niet verkeerd af en toe.. Tjsa, wat betreft dat slapen?! Is hij dan ook onrustig met zijn armen enz? Anders miss inbakeren? Soms wil dat helpen.. Ik weet het ook niet:(!

@Liefde; wat fijn om wat van je te horen.. Ik snap dat je gesloopt bent! Heftig zo maar wel fijn dat Jayce het zo super goed doet ondanks dat hij sommige dingen niet altijd goed doet omdat hij dat nog niet weet. lijkt me ook doodeng om te zien zeg! Pff.. Maar fijn dat ze zou bij zijn! Lijkt me geruststellend dat hij dan daar is! En hoe gaat het met jou zelf? Lichamelijk en geestelijk? Want het is ook niet niets wat je mee maakt.. Welke maat kleertjes heeft hij aan?? Zijn gewicht is wel erg goed he:)!

@All; We zijn eerst het steentje op gaan halen en vervolgens hebben we een ballonnetje opgelaten. Daarna zijn we gaan wandelen. Was erg prettig zo! je haalt toch een hoop herinneringen op van vorig jaar.. Ik heb het idee dat ik de kleine sinds gisteren niet meer voel of amper.. Moet ik daar iets mee of is dat nu nog normaal in dit termijn?? Bedacht me gisteravond dat ik haar nog niet gevoeld had en ik ging er op letten en meestal beweegt ze in de avond wel of in de nacht.. Voel heel af en toe een plopje.. Maar woensdag het hartje nog gehoord dus zal wel ok zijn!? Fijne dag allemaal

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @liefde,
    wat leuk weer van je te horen,
    en wat fijn dat het goed gaat,
    Lijkt me ook wel heftig inderdaad dat heen en weer reizen maar je wilt toch bij je kleine zijn, wonen jullie ver van het ziekenhuis vandaan??

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    fijn dat jullie dag zo prettig was
    Het kan best zijn dat je de kleine nog wat minder voelt, is in deze termijn nog wel normaal hoor
    maar als je het niet vertrouwt kun je altijd de vk/gyn bellen voor advies he???

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; Volgens mij heb ik haar net alweer even gevoeld maar helemaal zeker weten doe ik niet.. MOcht ik morgen nog niets voelen dan zal ik ff bellen maar denk dat ze net gedraaid ligt dat ik haar niet goed voel..

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    dat zou heel goed kunnen, kindjes in deze termijn kunnen ook rustiger zijn doordat ze opeens een groeispurt krijgen enz
    bij ons in de groep van uitgerekend in mei kwam het heel vaak voor dat ze hun kleine niet voelde (heb het even nagevraagd)
    hopelijk heb je der inmiddels weer gevoeld

ik ga zo met Ninthe richting amersfoort voor een mei-mama-meeting
    we hebben met 15 meiden afgesproken waarmee we sinds de eerste positieve test tot nu dus nog steeds mee zitten te kletsen en natuurlijk met alle baby's erbij!!
    heb er ontzettend veel zin in maar vind het ook wel spannend
    Fijn weekend allemaal!!

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; ja ik was het ook even op gaan zoeken voor de zekerheid en ik las dat ook!! Ik heb haar heel even heel minimaal gevoeld gisteren 1x. Vandaag nog niet.. Maar ik ga er vanuit dat ze idd net anders ligt en veel slaapt.... Hoe wa de meeting? Lijkt me ook heel leuk maar spannend:)!

@all; gaan jullie nog wat doen dit weekend? Hier weinig op de planning.. Net even wat hh taken verricht en verder weinig:)! Fijn weekend

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hoihoi,
    Gister een meeting gehad met de meimama's en baby's
    was zo gezllig!! en enorm leuk om al die baby's te zien
    ze waren allemaal zo verschillend!!
    het was uiteindelijk wel een erg lange dag want daarna gingen we ook nog naar mijn SM, dus we gingen kwart voor 10 van huis en kwamen kwart voor 11 thuis.......
    helemaal gesloopt!!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; fijn te horen:)! Idd lange dag maar wel gezellig:)!

@All; vanmorgen toch ff op controle geweest omdat ik de kleine haast niet meer voelde al vanaf donderdag. Ze was idd rustiger maar beweeglijk genoeg.. Woensdag naar eigen gyn.. Heb even een foto van mijn buik gemaakt voor de liefhebbers haha

Bijgevoegde bestanden:

10. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Liefde
    Wat fijn dat Jayce het zo goed doet en dat ze hem zo goed in de gaten houden in het ziekenhuis. Het lijkt me inderdaad erg slopend om de hele tijd op en neer - van en naar het ziekenhuis te gaan. Ik hoop voor je dat Jayce snel met je mee naar huis mag!

@ Mayke
    Wat een mooie zwangere buik! Fijn dat je de kleine weer even gezien hebt op de echo en dat ze beweeglijk genoeg is. Het kan zijn dat je haar wat minder gevoeld hebt omdat ze anders is gaan liggen ofzo… Ligt je placenta voor of achter?

@ Miffy
    Wat leuk dat jullie een mei-mama-meeting hebben gehad! Grappig al die baby’tjes bij elkaar! Zijn jullie ergens wat gaan drinken of bij iemand thuis? Zal lekker druk geweest zijn, maar wel gezellig lijkt me!

@ All
    Ik ben vanmorgen naar het cb geweest om Sebas even te wegen en advies te vragen over zijn slaapritme overdag. Sebas huilt overdag echt veel (we hebben het van het weekend bijgehouden en hij tikt de 6 uur (!) per dag aan). Mijn vermoeden is door het cb bevestigd: het komt gewoon door oververmoeidheid. Na een slaapje van een half uur wordt hij wakker en kan dan zelf niet meer in slaap komen of doorslapen. Hij maait dan met zijn armpjes en blijft maar huilen (soms met een pauze van een paar minuutjes). Hij wil dan ook niet spelen en honger heeft hij ook niet. Hij moet dus simpelweg gewoon leren om dan door te slapen.
    Ik heb van het cb inbakerdoeken te leen gekregen om te kijken of het hem helpt om door te slapen. Ik twijfel nog een klein beetje of ik dat wel wil, maar als het Sebas helpt dan moet ik het misschien maar proberen. Ik heb de doeken net uitgewassen.
    Sebas slaapt nu trouwens als een roosje, het lijkt wel alsof hij het weet…(hopelijk hebben we de doeken dan uiteindelijk niet nodig ;))

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Mayke,
    Wat een mooie buik!!
    Wat fijn dat alles goed is met de kleine, goed dat je gebeld hebt!!

Ooooh niqi
    Wat vervelend dat se as zoveel huilt, hopelijk leert die snel beter slaoem
    Hoe slaapt hij snachts??
    We hebben de meeting in prenatal hearts in Amersfoort gehad,erg handig babywinkel met plek om wat te eten en drinken enz
    Was super!! Heb echt ontzettend genoten van ak die babys bij elkaar en natuurlijk alle mamas.

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Niqi; wat rot dat Sebas zoveel huilt en moeilijk door slaapt. Inbakeren kan wel helpen idd.. Al snap ik wel dat je eerst zonder wil proberen.. Hopelijk slaapt hij snel door en huilt hij minder. Voor jullie maar ook voor hem zelf natuurlijk! Mijn placenta ligt achter. Arts wist het ook nite, ik zelf dacht ook miss meer slapen vanwege groeispurt ofzo. Morgen naar eigen gyn!

@Miffy; tnx:) Was achteraf ook wel blij dat ik heb gebeld..

13. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Vanmorgen op controle bij de gyn geweest. Hij wilde dat ik nu helemaal stopte met werken maar dat deed ik al dus daar was hij blij mee. Baarmoederhals was iets korter dan eerst maar nog voldoende.. 3.9 cm. Hij wil me wel voortaan om de 2 weken zien om alles goed in de gaten te houden. Bij minimaal of gewoon bloedverlies, vocht/slijmverlies of harde buiken met menstruatiekrampen moet ik gelijk aan de bel trekken.. Hij zei: en echt bellen! Ja, doe ik:).. Verder was het ok gelukkig:)

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @mayke,
    Fijn dat alles goed was!!

15. xxCriien

xxCriien Bekend lid

11 jul 2011
    554
    0
    0
    Horeca
    Wat een mooie buik mayke !
    Sorry dat ik zo weinig heb gereageerd maar heb de afgelopen paar dagen enorm druk geweest met zolder opruimen en kelder en daarna het huis een grote schoonmaak beurt gegeven. Vriendlief zit weer thuis. hij werkt als installatiemonteur en daar gaat t nu zo slecht mee! Dames fijne dag!

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    #2796 ambonmanise, 18 okt 2012
    Laatst bewerkt: 18 okt 2012
    hoi meiden, ik meld me ook weer.

mayke, wat een mooie grote buik heb je al. Fijn dat ze je nadrukkelijk nog zeggen dat je echt moet bellen als er iets is. Ik vind ook dat je beter te vaak kan hebben gebeld dan te weinig.

miffy, leuk zo'n meeting met de baby's. Waren de papa's ook mee? Wij hadden zaterdag een meeting met de meiden van zwangerschapsgym en het is zo leuk om te zien hoe iedereen gegroeid is in grootte en ontwikkeling.

liefde, wat mooi dat het zo goed gaat met je zoontje. Het lijkt mij heel heftig om steeds heen en weer te moeten. En dat elke dag en misschien wel meerdere keren op een dag? Je komt dan echt nergens meer aan toe. Je zit nog in je kraamperiode maar kan niet lekker thuis met je zoontje zijn. Ik hoop dat het nog maar even duurt en dan kun je lekker genieten met hem.

niqi, gaat het al wat beter met Sebas? Ik vond het huilen ook verschrikkelijk om aan te horen. Ik voelde me toen een hele slechte moeder terwijl ik weet dat ik niet anders had kunnen doen dan naar de huisarts gaan. Gelukkig heeft hij mij de tip van een hangmatje gegeven. Dat heeft super geholpen bij ons. Maar als ze nu huilt, kijk ik ook gelijk wat er aan de hand kan zijn.

xxcriien, goed bezig jij! Wat een pech dat je vriend weer zonder werk zit. Is wel balen dat je geen vast inkomen hebt dan.
    Ik moet volgende week op gesprek in Groningen. Ik dacht eerst dat het de afwijzing zou zijn omdat er in de vacature stond dat de gesprekken op 11 oktober gehouden zouden worden. Misschien hebben ze het verplaatst of hebben ze nog geen geschikte kandidaat kunnen vinden?!?!
    Ik dacht dat er wel veel geschikte kandidaten uit de provincie Groningen zouden zijn omdat de werkloosheid ook best hoog is daar. Het is wel 55 km van mijn huis vandaan dus ik vind het positief dat ze mij uitnodigen. Het is bij K.entalis*, een gehandicaptenzorginstelling en voor 32 uur per week.

En ik ben bezig om een stageplek te krijgen in het ziekenhuis van Meppel. Een vriendin van mij werkt daar en zei dat ze medisch secretaresses nodig hebben maar omdat ik geen ervaring heb in het ziekenhuis wil ik daar wel stage lopen met behoud van uitkering van het UWV. Het UWV heeft vorige week aan de telefoon gezegd dat ik geen opleiding hoefde te volgen om stage te lopen omdat ik de papieren al heb. Ik heb alleen geen ervaring in het ziekenhuis en dat is vaak de 1e reden waarom ik niet op gesprek kan komen. Ik hoop vandaag meer hierover te horen van het UWV.

@all: Vrijdag ben ik voor de 2e x naar een natuurkundig therapeute geweest. De 1e x had ik alles vastzitten in mijn rug en bekken. En heeft ze mijn beenlengteverschil gecorrigeerd. Mijn spieren waren ook erg gespannen. Daarvoor moet ik nu elke avond voordat ik ga slapen een calcium/magnesiumcapsule innemen. Vorige week geen rugpijn meer gehad. En de 2e x heeft ze mij gemasseerd en voetreflexologie gedaan en ik voelde de energie weer door mij heen stromen. Het tintelde. Wat was dat heerlijk. Tegen de vermoeidheid heb ik nu rodiola gekregen. Ik hoef nu pas volgende week weer terug te komen. En het is zo fijn dat V.G.Z. de behandeling (behalve de supplementen) vergoed!

17. Niqi79

Niqi79 Actief lid

7 jun 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    @ Miffy: Ik heb laatst iets gelezen over Prenatal Hearts. Leuk en erg handig dat alles onder 1 dak zit!

@ Mayke: Wat fijn dat je gynaecoloog benadrukte dat je echt moet bellen als er iets is. Echt een arts die er voor je is en met een prima inlevingsvermogen lijkt me...

@ xxCriien: heerlijk als alles weer aan kant is. Ik probeer het hier ook zo goed mogelijk bij te houden want ik merk dat ik nu met Sebas niet meer de tijd heb om uren te gaan schoonmaken en opruimen...;)

@ Ambonmanise: wat toevallig, ik werk bij K.entalis (maar dan in het zuiden van het land)! Ik vind het een hele fijne werkgever met goede arbeidsvoorwaarden en werk er al heel wat jaren met veel plezier! Ik hoop voor je dat je wordt aangenomen! Ik zal voor je duimen!
    Wat fijn dat de therapie je goed heeft gedaan. Voetreflextherapie is heerlijk!!

@ All: gistermiddag heb ik Sebas voor het eerst ingebakerd en dat is op zich wel goed gegaan. Ik heb hem zelfs wakker moeten maken voor zijn voeding. Alleen nu kwam hij vannacht ineens weer om 3 uur en nog een keer om 4.45 uur, terwijl hij al een paar weken 's nachts goed doorslaapt...Lastig hoor!
    Ik wil nog wel een keer naar een osteopaat met hem, wellicht dat die iets kan betekenen...je weet maar nooit en baat het niet dan schaadt het niet...

Fijne dag allemaal!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    hier een drukke en vermoeiend week achter de rug,
    dinsdag met pech op de rotonde bij joure gestaan met ninthe in de auto
    was nogal een happening,
    verder druk met school en stage geweest
    dit weekend ook nog stage en dan VAKANTIE!!!

met ninthe gaat het heel goed,
    ze zit zelf los en is van de week ook zelf in der wippertje gaan zitten :D

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Xxcriien: wat fijn om je huis weer gecleaned te hebben:) balen van je vriend:( Hopelijk kan hij snel werken..

@Ambon; wat fijn dat je geen rugpijn hebt en dat dit zo goed werkt.. Ook prettig dat het vergoedt wordt!:)!

@Niqi; wow wat fijn dat dat inbakeren heeft geholen maar balen dat zijn nachtritme daardoor wat is verstoord.. Osteopaat hoor ik alleen goede verhalen van .. Iemand die ik ken is vorige week ook met haar 6 weken oude dochtertje gegaan en die heeft er baat bij gehad..

@Miffy; dat lijkt me ook een hele happening zeg.. Wat lekker dat je volgende week vakantie hebt. Hier waren de herfstvakanties deze week aan de beurt:)! Fijn dat het zo goed gaat met Ninthe.. En jeej dat ze al zelf zit; knap:)

@All'@All; gisteren had ik een raar dagje. Voelde me niet echt lekker; hoofdpijn, best veel harde buiken etc. Naar de fysio geweest en mijn bekken zijn weer recht gezet. Vriend is vannacht weg geweest ivm werken in Valkenburg. Ik werd om 00.00 wakker van enorme pijn in mijn buik en krampen.. En ik voelde nattigheid in mijn broek. Licht aan; bloeding. Gadver, ik was alleen thuis. Vriendin gebeld en deze kwam om mee naar zkh te gaan. Temp, bloeddruk goed. Was nog oud bloed te zien aan mijn baarmoederhals. Middels katether urine opgevangen om te kijken voor een blaasonteking. Maar dit was schoon. Buik voelde idd gespannen aan maar met de baby, baarmoederhals etc was alles goed. Kon om 2.00 weer naar huis gelukkig. Maar elke keer weer doodeng en ben eigenlij kvergeten te vragen wat die harde/gespannen buik is. Dit weekend even rustig aan doen!

20. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Niqi, ik ben met Jada naar een manueel therapeut geweest omdat ze zoveel huilde en, daar bleek dat haar nekje en bekken vastzaten. Dit heeft hij verholpen. We zijn er in totaal 3 x geweest. Ik vind het ook goed van je dat je alles wilt proberen. Er is toch een reden waarom ze moeten huilen. Ik had voor haar een Puckababy gekocht zodat ze niet kon maaien met haar armen maar ze werd er alleen maar onrustiger van en ging nog harder huilen. Hier ligt hij nu na 1 x alweer op zolder.

Miffy, het lijkt mij ook best eng als je met je baby in de auto vast komt te staan. Wat was er gebeurd?
    Nog 2 dagen en dan lekker genieten vd vakantie en je gezin!!

Mayke, alweer?? Ik vind het zo sneu voor je. Goed van je dat je gelijk naar het ziekenhuis bent gegaan. Fijn dat alles in orde is.

Naatje, hoe is het nu met jou?

@all: wij gingen gisterenavond met zijn 2en naar een verjaardag en mijn, moeder kwam oppassen. Voordat we weggingen vroeg ze of Jada nog wakker wordt 's avonds. Nee, die slaapt lekker door. Ze sliep ook toen we vertrokken. Halverwege de avonds kijk ik op mijn mobiel en lees een sms. Jada is wakker, wil geen fles en niet meer slapen. Ze ligt nu op haar speelmat TVOH te kijken.
    Wat een draakje is het, he? Toen we thuis kwamen was ze helemaal wild en vrolijk. Hebben haar een flesje gegeven en naar bed gebracht.

Deel Deze Pagina