Gestopt met de pil in April 2011

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sar, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ik kom al terug van mijn vreugde..Om half 2 grote bloeding gehad.. Blijkbaar kan mn lichaam zelfs dit niet aan.. OOOOOo ik baal zo enorm. Heb net een flink potje lopen huilen.. Gelijk aan CTG gelegd en dat was goed. Maar ik baal..

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    vannacht weer een heftige bloeding gehad. Ctg goed, baarmoederhals goed etc. Ik word hier moedeloos van:(.. Vanncht heb ik mezelf af lopen vragen: hoe gaan de weken eruit zien. Elke keer als ik een bloeding krijg zkh in, als ik stabiel ben weer eruit? Mag ik thuis dingen blijven doen, of wat mag ik blijven doen etc. etc. Zal die vragen straks maar eens gaan stellen denk ik zo..

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    oooooh bah mayke
    nu in het weekend zullen ze verder weinig doen denk ik???

4. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, wat vervelend voor je. Was je net blij dat je weer mocht lopen krijg je weer een bloeding. Hebben ze er echt geen idee van waardoor dit kan komen? Je zal toch vast niet de enige in NL zijn die dit meemaakt? Wel fijn dat je in het ziekenhuis ligt en dat je gelijk een ctg krijgt om de conditie in de gaten te houden.
    Ik denk niet dat ze je zomaar even naar huis laten gaan. Jij bent nu hun verantwoordelijkheid en ze laten je pas gaan als alles goed is. Dat was bij mij ook zo, ik wou nog even naar huis om spullen en kleren te pakken maar dat mocht niet. Zelf beneden in het restaurant eten mocht ook niet toen ik bedrust moest houden.
    Lig je alleen op een kamer?

@all: helaas afgewezen voor de vacature. Ik was niet nadrukkelijk aanwezig en dat paste niet bij de teamsamenstelling.

gisteren kwam mijn tantezeggertje van 4 jaar bij ons logeren. Ze wou dat zo graag. Het was best gezellig en ze ging om 19 uur naar bed. Maar vannacht was ze om 4 uur wakker. Ik heb haar weer naar bed gebracht en ze ging weer slapen. Ben ik net in slaap gevallen staat ze weer naast ons bed om 5.30 uur!
    Ze kon toch echt niet meer verder slapen. Mijn man is maar met haar naar beneden gegaan en gingen ze tekenfilms kijken hahaha. Kon ik nog even verder slapen. Jada sliep gelukkig door tot 7 uur (nieuwe tijd). Wij hebben haar eind vd morgen weer terug gebracht en vanmiddag uitgerust. Jada is om 18 uur gaan slapen. Zij weet natuurlijk niet dat de klok 1 uur achteruit gezet is. Ik ben wel benieuwd hoe laat ze morgen wakker wordt en of het al snel gaat lukken om haar later dan 18 uur naar bed te brengen.

Jada had gisterenochtend en vanmorgen wel wat rode drukplekken van haar helm nadat die de hele nacht is op geweest. De meesten verdwijnen gelukkig snel maar 1 plek aan de rechterkant blijft rood. Ik zal morgen even bellen om te vragen wat we daar aan moeten doen. Volgens mij is ze er steeds meer aan gewend dat ze een helm op haar hoofd op heeft.

Heeft iedereen een mooi weekend gehad?

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; idd balen ff vandaag afwachten..

@Ambon; balen dat je het niet bent geworden. Hihi gezellig zo'n logeetje. Ja kinderen gaang ewon door met hen ritme ongeacht het tijdstip;).. Ja ik mag ook echt neits.. Mocht dinsdag avond ook geen kleding halen en ben de afdeling niet af geweest. Sinds gisteren een kamergenoot, baal er enorm van..

@All; gister middag en avond laat weer een bloeding. Wat is dat toch zeg grrrr!! Ctg gister avond ging redelijk. Ze had alleen ene piek met haar hartslag ong 5 min lang. Toen was deze tussen 160 en 175. Ze zeggen dat ze daarna weer goed haar hartslag oppakte en he geen kwaad kan dus daar houd ik me aan vast. Vannacht van 1.00 tot 5u geslapen. En dan nog licht. Hele tijd soort menstruatiekrampjes (licht) en steken.. Ik heb aangegeven dat ik het fijn zou vinden dat mijn eigen gyn weer langs komt en evt de psycholoog van de pop poli met wie ik sinds 4 weken praat. Misschien geeft dat me wat rust want ik begin op te raken. Het einde is nog lang nie in zicht en wat staat me nog te wachten. Wel balen dat ik sinds gister avond een buurvrouw op de kamer heb. Kan ik niet meer "mn ding doen" maar ja dat is maar zo.. Heb wel het idee datik kleine veel meer voel nu ik de hele dag lig; logisch lijkt me.

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    Wat vervelend dat je weer bloedingen hebt
    Kun je wel een beetje slapen??
    Hopelijk dan die psych wel even langs komen, lijkt me wel goed

7. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    mayke, soms is in je eentje op een kamer liggen fijner dan met anderen. Aan de andere kant kun je wel dingen met elkaar delen omdat die andere persoon er ook niet voor de lol zal liggen.
    Verveel je je nog niet? Krijg je vaak bezoek?
    Ik hoop voor je dat die psych langs kan komen om even te praten. Is wel lekker om je hart te luchten. Hoe gaat je vriend om met de situatie?

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon,
    weet jij hoe dat zit met de vergoedingen van het helmpje??
    worden bij jou de kosten vergoed en zoja welke verzekering heb jij dan???

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon en Miffy tnx.. De buurvrouw is niet heel gezellig en ik ben nu vrijheidsbeperkend.. Ik zal mijn status update ff vermelden dan zie je hoe en wat.. Status update: ze denken dat er bloedvaatjes in mn placenta knappen en daarmee dus ook stukjes placenta los laten. Vandaag en morgen longrijpingsspuiten voor de zekerheid.. Mocht de kleine toch eerder komen, wat we overigens niet verwachten. Verder mag ik alleen naar huis als ik 72uur geen bloedverlies heb en als ik thuis ben en ik heb een bloeding dan weer terug naar het zkh. En 14 weken plat natuurlijk! valt me heel zwaar allemaal. Ik kan zelfs niet meer gaan shoppen voor onze kleine meid en tuurlijk kan ik online shoppen maar dat is niet zo leuk he. Morgen gesprek psycholoog en ff van me af praten..

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ooooh wat erg mayke,
    dat lijkt me toch een erg eng idee,
    mag ik misschien weten welk ziekenhuis je ligt en je naam??
    mag via prive berichtje natuurlijk!!!
    ik heb namelijk een cadeautje voor je :)

11. wilko

wilko Actief lid

8 jul 2011
    247
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje mayke, ik weet echt even niet wat te zeggen, leeferg met jullie mee. Ik zou ook graag willen weer waar je ligt en je naam, had vandaag net kaartje voor je gehaald.

@all, zal zo snel mogelijk update plaatsen.

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @miffy; ja het is best eng ondanks dat de artsen er wel nuchter onder zijn en alles uit voorzorg doen.. Toch kan niemand in die glazen bol kijken en dat vind ik zo eng. Wat lief dat je een cadeautje voor me hebt. Waar heb ik dat aan te danken hihi?! Ik zal je zo ff alles in een pb'tje sturen:) Hoe gaat het met jou en Ninthe?

@Wilko; wat ontzettend lief van je zeg.. Ik zal jou ook een pb'tje sturen! Hoe gaat het met jou?

13. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, het helmpje wordt dit jaar nog vergoed. Zit in de basispakket van de zorgverzekering. Het ligt wel aan de waarden/afmetingen van hoe plat of scheef het hoofdje is. Wij zijn verzekerd bij VGZ.
    Vanwaar je vraag? Moet Ninthe er ook één of ken je iemand anders die het nodig zal hebben?

Mayke, ik hoop dat alles goed mag blijven gaan met je meisje. Ben je wel een beetje opgelucht dat ze nu denken te weten waardoor die bloedingen steeds komen?
    Goed dat je longrijpingspuiten hebt gekregen uit voorzorg.
    Ik heb het vermoeden dat ze je geen 14 weken plat laten liggen. Als zij en jij de zwangerschap al kunnen rekken tot 37 weken, dan is dat lang genoeg. En anders wordt het vast eerder.
    Inderdaad laten ze je niet zomaar vertrekken. Jij valt nu onder hun verantwoordelijkheid.
    Het shoppen moet je nu helaas aan je vriend of anderen overlaten of via internet doen.
    Probeer bij de dag te leven en niet te ver vooruit te kijken. Elke dag is meegenomen!!

14. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Ambon! Je hebt helemaal gelijk in alles.. Maar wel ff moeilijk om te schakelen. Idd wel fijne gedachte dat ze denken te weten waar het van komt.. Geeft wat rust..

@all; vandaag was het een gezellig prik dagje. is miss maar goed voor mij want ik ben als de dood voor naalden enz.. eerst bloed prikken toen moest mijn infuus opnieuw geplaatst worden omdat de andere begon te zweren en toen de 2e longrijpings spuit. Deze dit overigens minder zeer dan gisteren:)
    Als het goed is mag ik morgen gaan wandelen 3x15min. Gaat dit goed dan mag ik de dag erop gaan mobilliseren en ect vrijdag naar huis. Al zei de arts dat ze met mij wat voorzichtiger zijn dus ik niet zomaar naar huis mag. Dus hopelijk zaterdag maar ik heb al de hele dag weer krampen dus ff afwachten.. Al zou ik maar ff naar buiten mogen in de rolstoel he.. Ik zou zo graag de buitenlucht op willen snuiven maar dat zou evt donderdag pas mogen.. Dus nog ff volhouden en hopen dat ik zaterdag naar huis mag. We zullen zien..

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ambon,
    de vraag over het helmpje was voor iemand anders,
    Ninthe heeft een perfect rond koppie volgens CB,

mayke,
    ik snap dat je de buitenlucht wel wil oopsnuiven,
    hopelijk kan dat donderdag even in een rolstoel ofzo,
    als het goed is heb je morgen post!

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    miffy, oh gelukkig dat het bij Ninthe in orde is.
    Wij zien hier al dat Jada haar hoofdje al ronder begint te worden aan de achterkant. Het was breder dan het ronder was en nu is dat niet meer zo. Ze heeft hem nog maar een week op maar wat kan dat snel veranderen zeg. Mijn man vindt het zo mooi dat er nu al verbetering te zien is. Hij was natuurlijk ook een beetje sceptisch in het begin. Maar is nu wel omgeslagen. En het valt echt reuze mee. Ook wel fijn dat het nu geen hoogzomer is, anders was het echt zweten onder de helm.

Mayke, hoe vaak moet je zo'n longrijpingspuit hebben? Krijg je die in je been gespoten?
    Ik hoop voor je dat het morgen goed gaat met wandelen en dat je zaterdag naar huis mag. Maar in deze situatie moet je gewoon bij de dag leven en goede hoop houden.
    Ik hoop dat je goed kan slapen vanavond.

@all: hoe is het met alle anderen?

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ambon,
    wat bijzonder dat je al zo snel verschil kunt zien zeg!!
    had ik niet verwacht

hier gaat het goed, maar wel druk druk druk
    vorige week nog een dagje in dierenpark emmen geweest met ninthe en dagje slagharen zonder ninthe
    nu weer druk met school en stage
    volgende week is ninthe alweer een half jaar en mogen we weer naar het CB
    Ninthe doet het super!! ze zit nu helemaal los en kan ook zittend spelen, erg leuk, maar ze vind het nog steeds leuker om op schoot te zitten
    Vandaag heeft ze voor het eerst een rijstewafel gehad, en die was binnen no time op, ze vond het heerlijk!!

18. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Miffy; ik zal je laten weten als de post is aangekomen:)! Nogmaals; bedankt alvast:) Wat fijn dat Ninthe het zo goed doet. Hoe vond ze het dierenpark? Wat leuk dat ze al kan zitten en spelen en dat ze de rijstenwafel zo lekker vond:) ben benieuwd wat ze bij het cb zeggen:) Hoe gaat het met je vriend??

@Ambon; die longrijpingsspuit heb ik eergisteren en gisteren gehad. Ze hebben hem bij mij in mijn bovenbil gespoten want dat neemt iets makkelijker op dan je bovenbeen. AL moet ik zeggen dat die van eergisteren zo mega pijn deed en die van gisteren was ook echt niet leuk maar die deed minder pijn. Ik denk dat ze toen wat verkeerd geprikt hebben want daar zit ook een blauwe plek van 4cm. Wat fijn dat het helmpje zo goed helpt zeg. Is Jada er al wat aan gewend?

@All; Om 16.15 een bloeding gehad dus nieuwe 72 uur gaan in, zucht! Ik wil even buitenlucht!! Gisteravond opeens zeer pijnlijke en opgeette buik. Arts kwam langs en dacht eerst aan gas maar ik zei dat dit niet kon. Aan de ctg gelegd en daarop waren contracties te zien, hetzij regelmatig. Hierop urine ingeleverd en ik ben sinds 4.15 weer wakker met een nog wat gezette en pijnlijke buik. Ik had een kruik gevraagd en er de vp zegt dat er witte bloedichamen/cellen in zitten. Morgenvroeg in het artsenoverleg gaan ze ff bespreken maar ik denk een lichte blaasonsteking te hebben dus zal wel klein ab kuurtje krijgen. Ach ja, als daarmee de klachten weer weggaan. Ben mezelf dan overigens toch weer enorm druk aan het maken. Dus toenet maar alle vragen voor mijn gyn opgeschreven die wss vandaag eind van de dag langs komt. Ze gaan hem even benaderen omdat ik daar behoefte aan heb..

19. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Miffy, wat goed van Ninthe dat ze zelf kan zitten!!! Heb je dat gestimuleerd of deed ze dat zomaar ineens?? Moet je haar dan neerzetten of gaat ze zitten vanuit buikligging?
    Jada valt nog naar voren toe of opzij. Zij is elke dag druk met rollen. Zou ze er niet duizelig van worden?? Zij schuift nu soms naar achteren toe op de buik. Het speelkleed begint te klein te worden.

Mayke, ach weer een bloeding... Nu maar opnieuw afwachten.
    Ik hoop niet dat je blaasontsteking hebt. Ik heb het 1x gehad en dat doet echt zeer bij het plassen. Heb je nog weer kunnen slapen?

@all: wat vinden jullie van de bezuinigingsmaatregelen die eraan zitten te komen? Ik maak me wel een beetje zorgen.

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    mayke,
    ooooh neee nog steeds geen buitenlucht :(
    hopelijk komt je eigen gyn snel en kun je je vragen snel stellen

ambon,
    ze zit alleen als wij de neerzetten en een enkele keer komt ze in de wipper al omhoog als die iets scheef staat maar verder lukt het haar nog niet
    het begon met bij ons op schoot zitten en uiteindelijk ben ik der gewoon op het speelkleed neer gaan zetten, het is nog niet zo vertrouwd dat ik der zittend neerzet en wegloop hoor, zo af en toe valt ze nog opzij
    ik zal even foto zoeken van der

Deel Deze Pagina